Nosztalgia játékok, imádtam! I. rész

A nyári forróság és persze a nyári szünet nyújtotta hót unalmas órák közepette megtaláltam néhány rég elfeledett PC magazint.

Ennek a nem várt ingernek a hatására gondoltam megírom ezt a cikket azokról a játékokról, amelyeket még serdülő korom kezdetén, a gimiben nyálcsorgatva olvastam a pad alatt fizika óra közben. (A Playboy korszak csak ezután jött.)

Az első magazin ami a kezembe akadt egy GameStar 2002. év 4. havi száma. Súlyos 1496 Ft-ot fizettem érte akkoriban az amúgy is szűkös zsebpénzemből. Teljes játéknak adták hozzá a Gorky 17 című játékot. Gondolom csak ezért vettem meg az újságot, mert arra emlékszem, hogy a Gorkyt többször is végig játszottam. Mindig imádtam a katasztrófa súlytotta világ sztoriján alapuló játékokat. Ez kezdődött a Fallout 1-2-vel, Half-Life, majd jött a Gorky, Project EDEN, Gorky 17, Gorky Zero, és persze napjainkban a Bioshock. Ja, és a Deus Ex-et ki ne hagyjam már!

És akkor most bemutatnék az újságban szereplő néhány játékot újra, hiszen előttem ezt anno már nagyon sokan megtették. Miért is szerettük őket, vagy éppen miért nem, vagy mire volt elég például egy 500 MHz Celeron, és mire nem.

Soldier of Fortune II - Double Helix (Bumm a fejbe!):

SoF 2 bizonyára senkinek sem új. Ki ne emlékezne a jó öreg John Mullinsra, aki leginkább Tom Selleckre hasonlított a Magnumból? Mindenesetre nem volt az a szuperhős kommandós kinézete az tuti. A játék első részének nagy újítása volt az első összetett sérülésmodell, tehát ha fejbelőttem háromszor a szemét terroristát akkor nem a hasát fogva esett össze. Továbbá az első játék, amiben mindegyik fegyvernél másképp tört az üveg. Gépfegyvernél szilánkosra, snipernél egy kis lyukat ütött csak a golyó, gránát bedobásnál pedig annak alakjában tört ki. Gamereknek ez ma már temészetes. Crisys, mi? Hahaha!
Hátránya volt viszont, hogy "Prágában nem élnek emberek". Sz*rrá lőttünk mindenkit, robbantottunk, gyilkolásztunk ámokfutók módjára, és sehol egy járókelő aki sikít, vagy ablakon bámészkodó nagymama.

Összegzés: A SoF 1 és 2 is korszakalkotó játék volt. Ha hálópartira megyek, ott még mindig alap játék. Ezt muszáj, nem lehet kihagyni. Sof nélkül nincs hálóparti :) Ezt a játékot nagyon szerettük/szeretjük.

No One Lives Forever 1 és 2:

Megjött James Bond! Kicsit angol, kicsit nőből van, kicsit Cate Archer a neve, de a miénk!
"A The Operative: No One Lives Forever című játékot 2000-ben adták ki, és egy női főszereplőt mutatott be – akkoriban ez ritkaság volt –, Cate Archer szuperkémet. A játék a first-person shooter és a lopakodós játékok keveréke: a legtöbb (de nem minden) küldetés többféle módon megoldható: lopakodással, a veszély elkerülése végett, vagy Rambo-stílusban lövöldözve." - wiki

Nem mondom, hogy bennem maradandó nyomot hagyott volna, de arra emlékszem, hogy bátyám imádta. Imádta? Francokat! Fanatikus kis **** volt! Éjjel nappal ezzel játszott az egyetlen számítógépünkön persze. De le a kalappal a játék előtt. Hol volt még ekkor a Splinter Cell? Még gondolatban sem! És ennek a játéknak volt először olyan motorja (Jupiter), ami überelte a Quake 3 motort. Egy Pentium 2 500MHz és 128 Mb ram, valamint egy mezei 3D kártyával bőven jól futott.

Összegzés: A taktikus játékmenet és a világverő grafika miatt szerettük. Persze agyatlan lövöldözéshez szokott 60 IQ-val szerelt gamerek hamar elvéreztek rajta. Tetszett!

Tomb Raider - Chronicles, és úgy általában:

Tudom már mi hiányzik mostanság az éjjeli álmaimból: Lara Croft segge! Volt egy jó 10 év amíg mindig megvoltunk lepve egy-egy új Tomb Raider játékkal. Már untuk is. Mindig tök ugyanazt nyújtotta, és tényleg elegem volt már belőle. Aztán jött Angelina Jolie (bár ne tette volna), és leforgatták a Tomb Raider filmet, ami persze olyan trágya volt, hogy végleg elvette a kedvemet az ideális pixelspinétől. De ez is csak olyan, mint minden veszekedés: most hiányzik. Szerettük, végigjátszottuk, kiélveztük, utáltuk, kirúgtuk, most pedig kéne vissza.

Nem is ejtenék több szót róla. Igaz, erről az epizódról szinte egy szót sem ejtettem. Az újság kemény 63%-ra díjazta, és nagy negatívumnak hozták fel az elavult játékmenetet. Én ettől még szerettem.

Hardverek és technológiák:

Röviden összefoglalnék néhány akkoriban csúcsnak számító technológiai újdonságot is, hiszen ezek is ma már megszokottak, pedig hogy csorgott a nyálunk utánuk anno! Ilyen volt például az ADSL és a kábelnet. Ekkoriban ha jól emlékszem nekem még 56K modemem volt, és csak valamikor nyáron lett a legalapabb ADSL (384/64) bekötve. Irigykedtem, hogy másoknak milyen jól megy a freemail meg a gyalogló chat, most pedig már lassan kifut ez a technológia. Kinőttük.
Csődöt jelentett az Elsa, a jó hírnévnek örvendő német grafikus kártyákra szakosodott gyártó. nVidia chipekkel dolgoztak és egyedüliként használtak nVidia Quatro chipet. Híresebb termékük volt az Elsa Gladiac és az Elsa Erazor.
Az újság bemutatta még a Nokia 6310 és 5210 telefonjait, valamint egy 64 Mb-os csúcstechnikás pendriveot.
Processzorok terén megjelennek a az AMD Duron procik 850, 1100,1200,1300 MHz teljesítménnyel és 128kb L1 és 64kb L2 cache-el.

Néhány filmbemutató is van. Ekkoriban jelent meg az Ocean's 11, 40 nap 40 éjszaka, Bízd a hackerre, Már megint egy dilis amcsi film is.

Zárásként annyit mondanék, hogy szép idők voltak ezek. Én legalábbis visszasírom a régi jó pc fejlődéseket a mi konzolokkal teletűzdelt, 100 magos processzoros világunkban. Elnézést, ha sokmindent kihagytam volna az újságból, de csak az azokat mutattam be, amelyik mélyebb nyomot hagytak bennem. Remélem, hogy szereztem pár nosztalgikus percet mindenkinek. A személyes véleményt direkt nem akartam kihagyni belőle, hiszen nekem kedves emlékek ezek.