Halo CE: Anniversary - teszt

Bevezető

Anno 2001-ben, mikor megjelent a Halo Combat Evolved c. játék, sokan csak a játék miatt vettek Xbox platformot. A játék később megjelent még PC-re is, de a Halo 3 és az utána megjelenő részek (Halo ODST és Halo: Reach – a Halo Wars-t nem sorolom ide, mert az stratégiai játék), már csak és kizárólag a konzolon vált elérhetővé. Mondhatjuk úgy is, hogy ez a játék volt a Microsoft és az Xbox húzó címe.

Tíz év rengeteg idő, ez különösen igaz a számítástechnikára. Mikor először bejelentették, hogy bizony az első rész 10. évfordulójára elkészítik a feltupírozott verziót belőle, majd kiugrottam a bőrömből. Ami az évfordulót illeti: a játék eredeti formában 2001. november 15-én jelent meg, és a régi-új Halo is ez év november 15-én jelent meg.

A Halo azért vált nagyon is sikeres játékká illetve sorozattá, mert egy nagyon alaposan kitalált, a végtelenségig folytatható világot vagy univerzumot teremtett, ahova bármikor egy kis csiszolással be lehet kötni egy-egy újabb kis szeletet. Ráadásul 10 évvel korábban egy igen alapos és minőségi FPS játékot tett le a BUNGiE az asztalra, mely futótűzként terjedt a játékosok körében. Természetesen itt nem erről van szó, hiszen ez a legendás első rész 2011-es átirata, ahol gyakorlatilag az eredeti játékból csak a történet maradt meg, minden más az újratervezés áldozata lett (nyilván bizonyos korlátok között). Magáról a történetről nem fogok írni, mert aki játszott a Halo 1-gyel az úgy is tudja, hogy mi történik benne, aki meg nem, annak meg nem lövöm le előre a történetet, próbálok inkább arra koncentrálni, hogy milyen lett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények