Dungeon Defenders II teszt (Xbox One)

Nyögvenyelős védelem

Nehéz volt tesztet összehozni a Dungeon Defenders II-ről, pedig maga a játék nem túl bonyolult koncepcióra épül. A nehézséget azt jelentette, hogy a tesztelni kívánt Xbox One verziót a fejlesztőknek sikerült tulajdonképpen játszhatatlan formában kiadni. Minden töltőképernyőnél összeomlott, és heteket kellett várni a javításra. Ami végül megérkezett, de még most sem tökéletes a helyzet. Nem túl jó első benyomás egy – elvileg – hosszú távra tervezett kalandról.

Dungeon Defenders II Xbox One

Pedig a játék készült, nem is kevés ideig. A 2010-es, illetve egy évvel később Xbox 360-on igen sikeressé váló Dungeon Defenders folytatása 2014 ősze óta korai hozzáférésű fázisban volt PC-n, csaknem két éve pedig PS4-en is. A „végleges” kiadással együtt jelent meg Xbox One-ra is, így a három platform most már funkciókban és tartalomban is megegyezik. A free-to-play üzleti modell egy ilyen játéknál nem rossz, a játék pedig kimondottan jó alapokra épül, ezért nagyon szerencsétlen dolog, hogy a Trendy Entertainment produkciója ennyire csiszolatlan, ráadásul egyéb problémák is akadnak szép számmal.

Az alapok szerencsére nagyon jók. Adott egy színes, mesebeli fantasy világ, amiben lovagok, íjászok és sok más karakter védi a királyságot a hullámokban rá támadó orkoktól és mindenféle démoni fajzatoktól. A játékmenet az első részt követi, vagyis egy külső nézetű akció-szerepjátékként működő program tower-defense elemekkel. A viszonylag kisméretű pályán megadott útvonalon érkeznek az ellenfelek, a fordulók között pedig korlátozott mennyiségben védelmet építhetünk, illetve fejleszthetünk. Minden karakternek más képességei és védelmi rendszerei vannak. Akadályok, csapdák, támadó fegyverek, varázslatok… Az online kooperatív lehetőséggel, tárgy- és karakterfejlesztéssel és egy igazán színes-szagos dizájnnal minden adott egy jó hangulatú játékhoz.

Dungeon Defenders II Xbox One

A több fejezetből és számtalan, változatos pályából álló kampány elég hosszú és tartalmas, játszható egyedül is, de sokkal jobban járunk, ha másokkal összeverődve védjük meg a birodalmat. Mivel minden pályán több stratégiai pont is található, egyedül szaladgálva egy idő után nem sok esélyünk lesz. Ketten, hárman, de ideális esetben négyen viszont a térképek minden oldala jól bevédhető, az eltérő kasztok pedig egymást jól kiegészítő védelmet húzhatnak a kényes pontokra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények