Bastion - Xbox Live Summer of Arcade

Bevezetés

Tavaly is és idén is nyár elején a Microsoft útjára indította a Summer of Arcade címre hallgató játéksorozatát, ahol a legkülönfélébb és legszórakoztatóbb Arcade játékokat kínálják nekünk. Az idei év egyik legjobban sikeredett játéka a Bastion volt. Nézzük meg együtt, hogy mit kapunk a pénzükért.

Bevezetés

A Bastion egy igazi, félig-meddig klasszikus vonalon edződött akció-RPG. A grafika, a játékmenet és maga a játék felépítése is hűen követi ezt a játéktervezési gondolatmenetet. Főhősünk egy apró emberke, akinek át kell verekednie magát a rosszarcú ellenség hadán, hogy a legkülönfélébb helyeken keresztül eljusson a The Bastion-hoz, de erről egy kicsit később.

A történetről csak pár szóban: adott a főhősünk, akit nemes egyszerűséggel The Kid-nek (Kölyöknek) hívnak. Feladata, hogy újra összeépítse a korábban lerombolt világot, és hogy eljusson a The Bastion-hoz, majd felhasználva annak erejét, újraépítse Caelondia városát.

A játék egyébként a Warner Bros. égisze alatt készült, így amikor megláttam a logót, félig-meddig már biztosítva éreztem magam a játék paramétereit illetően.

Megjegyezném, hogy múlt héten a játék egyébként az angol toplistán az első helyen végzett, megelőzve a Warhammer 40 000: Kill Team-et, a Castle Crasher-t, de még a Plants vs. Zombies-t is.

A játék menete

A játék grafikája egyébként nagyon érdekesre - de pozitív töltéssel rendelkezőre - sikeredett. Főhősünk halad szépen sorra a különféle pályákon, ahol az ellenfelek mellett különféle akadályok (barikádok, növények stb.) is nehezítik előrehaladását. Minden ilyen akadály szétzúzható, így azokból értékes gyógyitalt, eszközöket és gyűjtögethető kristályokat kapunk. Ezeket a kristályokat a későbbiek során amolyan fizető eszközként használhatunk a fejlesztések és különféle eszközök megszerzésére.

Kétféle fegyver típus van jelen a játékban: egy közelharci és egy távolsági fajta. A közeli fegyverek közé tartoznak a kardok, bárdok, kalapácsok, egyszóval minden olyan, amivel arcot lehet betörni; míg a távolsági fegyverek közé tartoznak a különféle lőfegyverek, úgy mint pisztoly, íj (robbanó és hagyományos vesszővel) stb.

A fegyvereinket - a korábban említett kristályok segítségével - lehetőségünk van fejleszteni is. A fejlesztések kihatnak a fegyverek sebzésére, lőtávolságára, a tár méretére, sebességére, szóval minden olyan tényezőre, amit egy “komolyabb” RPG játéktól elvárhatunk.

A fegyverek mellett fejleszthetjük karakterünk passzív képességeit is, melyek különféle képességeket rejtenek magukban. Van amelyik az életünket regenerálja, van ami a támadás során bevihető kritikus csapás lehetőségét növeli. Egyszóval, a játék végére igazi kis mini csillagrombóló karakterünk lehet, ha ügyesek vagyunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt