Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nikaré

    őstag

    válasz bloggiold #2920 üzenetére

    Kicsit nehezen értelmeztem a mondatokat, vesszők nem megfelelő helyen vannak.
    Nem nyelvtankondi akarok csak jeleztem és azt is, hogy dekódoltam. ;)
    Egyébként meg köszi a módszered megosztását.

    [ Szerkesztve ]

  • kisgerely

    csendes tag

    válasz bloggiold #2920 üzenetére

    Hali
    tisztázzuk, nem vagyok akkumulátorgyártásban/fejlesztésben dolgozó elektromérnök így nem leszek szakszerű, DE

    1.: Kizárt hogy az akku egy év után ugyanakkora töltést tudjon tárolni. Amikor azt mondja egy gyártó, hogy 200 ciklus, az azt jelenti, hogy ennyi - összesített teljes- ciklus után még mindig tudja a névleges kapacitásának 80%-át. [Pl az Iphone 71% akkuteljesítményig azt mondja: ez így van jól és nem érvényesítheted a garanciát.]

    A lítium akkukban a töltés / merítés alatt nanorepedések jönnek létre és ez okozza a problémát, bár van valami kísérleti titániumos megoldás, de -még- nem -tömeg- gyártják. [~10000 ciklusról beszélnek, de ez csak nagy tömegő tömeggyártás után és idővel derül ki]

    2.: Az ajánlott program - ahogy a társai- NEM alkalmas sem az akkumulátor pillanatnyi állapotának, sem aktuális töltöttségi szintjének megállapítására. Tehát hogy mennyi mAh nyerhető ki belőle. Azért nem mert ilyen gép a fizika jelenlegi tudása mellett nem létezik. Egy dolgot tudnak mérni és ez a pillanatnyi feszültség. Ebből kalkulálnak. Az akku feszültségének csökkenése arányos a tárolt energia csökkenésével.

    Pl: 1000mAh akku esetén ~4.3 V és ~3.8 V felső és alsó határérték esetén kiadja: 1%-ra mekkora feszültsélgemelkedés társul és lám kiírja: x%. Ez az ügyes kis progi felszorozza az aksi névleges teljesítményével ezt a százalékot.
    Próbáld ki: add meg neki, hogy nem 6050mHa-s az akku hanem 12000mAh-s, :)

    3.: a felhasznált energia mennyiségének kalkulálására a telefon (Power) maga is képes, de ő is csak tippeli a fogyasztást egy elméleti, gyári adatból, mert...

    4.: az akkumulátor sajnos nem éppen egzakt tudomány. Nem csak akku technológiától függ (Li-Po, Li-ion, LiFePo3) hanem a gyártótol, mérettől, töltés sebessége (C érték, veszültség, áramerősség) hőmérséglet (pillanatnyi, ingadozás, szélsőértékek)... és még legalább30 technikai és technológiai tényező..., hanem a futószalagról egymás után leeső akku és akku közt is van különbség.
    [Emlékszünk a kigyulladó Note-problémára. Eleve két gyártó készítette az aksikat és mind a kettőben volt probléma. Megjegyzem a 2 milló példányból 35 öngyulladt. Tehát minden 57142-dik, ez 0.00175%. Csak hogy értsd. 2015-ben annak az esélye hogy Te Magyarországon közlekedési balesetben meghalsz 0.00644%-volt tehát HÁROMSZOR nagyobb esély volt rá abban az évben hogy meghalsz az utakon, mint hogy öngyullad a Note. b: tízszer (10) nagyobb az esélyed, hogy kigyullad és porig ég a 2-6 éves BMW-d... :) ]

    5.: a nyártó is csak egyetlen biztos dolgot tud: az akku cellánlként "elvben" 3.7-3.8 "Voltos" mikor elkészül majd lemérik, hogy mekkora töltést vesz fel első alkalommal, mire eléri a 4.2 Voltot. ( a 18650-s akkuból így van több kapacitású is egy gyártótol, egyik jól sikerül: 2200-2400 mAh a másik nem 1800mAh.

    6. a progi nem tök felesleges, mert valóban lehetséges hogy a perifériák használatából, hőmérségleti adatokból kalkuláljon és tippeljen, de sajnos az elhasználódással ő sem tud mit kezdeni.

    7.Ráadásul a progi által hivatkozott kutatási eredmények 2002 és 2003-ban születtek. Kb ekkor kezdték el használni a lítium technológiát a mobilokban, és még 5 év volt hátra addig, amíg egyáltalán kitalálják az okostelefont(szifon), ami egy addig soha nem létező terhelési rendszert hozott be. [ kis túlzással, mintha 1886előtti, vagyis Daimler és Benz első autója előtti tanulmányra hivatkoznék, hogy hogyan optimalizáld a turbőfeltöltős ottómotor benzinfogyasztását.] Vagyis semmi tapasztalat nem volt még akkor. kb olyan mint mai elektromos autók tapasztalatai alapján tanácsot adni "X" év múlva, hogy hogyan töltsd az elektromos repülőgéped -akármilyen, akárhova fejlődött- lítium akkumulátorait.

Új hozzászólás Aktív témák