Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zharkanyi

    tag

    válasz werszomjas #5 üzenetére

    Nem csak a Berlini gyár, hanem a Kínai is számít ilyen szempontból. Fejlődjön csak a Tesla, adjanak el minél többet az egyes modellekből, mert:
    1. csökken az egy darabra eső fix költség, magyarul a kocsi előállítási ára
    2. ha lesz nagy gyártó kapacitás és egyszer eljut oda a Tesla, hogy nem alapértelmezés, hogy annyi autót ad el amennyit le tud gyártani, akkor majd jönnek néha akciók.

    Egyébként én is Model 3 párti vagyok, no nem a letisztultság miatt, de az olyan emberi léptékű autó. Én meg nem szeretnék annyira kítűnni, mint mondjuk egy Model X-el, ha kinyitod a hátsó ajtót.
    Plusz árban is ez az egyetlen, ami már normális kategória felső határait közlíti (felülről).

  • zharkanyi

    tag

    válasz Kiskokó #7 üzenetére

    Elég nagy lufi van itt fújva. Ami nem jelenti, hogy nem fújják még nagyobbra, de azt igen, hogy ez előbb utóbb vagy kidurran, vagy legalábbis leereszt.

    Jeleneleg olyan szinten van a Tesla részvény árfolyama, hogy azzal a világ 2. legértékesebb autógyára a Tesla a Toyota mögött és a VW előtt. Miközben a VW valami 23 millió autót gyárt éves szinten és ebben az Audik, Porsche autók is benne vannak, tehát azért nem egy low cost gyártó.

    Ha innen nézzük, akkor a Tesla részvényekbe jelenleg be van árazva egy minimum 20x-os gyártott darabszám bővülés. (Kínai gyár, Berlin ennek töredéke, nincs 1 millió)
    Ha meg azt feltételezzük, hogy az egy autóra eső nyereség a VW-el fog megegyzeni, akkor 40-50x-es bövülés kellene, hogy profittermelés szempontjából a két gyártó ugyanott legyen.

    Magyarul a részvény
    A, vagy túlárazott
    B, vagy a Tesla jövőbeli terveit is beárazta már (önvezető autókkal taxizás...)

    Én előbb shortolnám a Tesla részvényt, mint hogy abba fektessek, pedig hiszek benne, hogy a Teslának komoly jövője van. Csupán azt nem hiszem, hogy képes lesz 20x ennyi autót eladni mint most. Illetve valószínűbbnek tartom, hogy mire az önvezetéssel és egyéb jövőbe mutató fejlesztéseivel révbe érne (és profitot termelne) addig a piac vagy utóléri, vagy legalábbis megközelíti.

    A Teslába, mint márkába, mint autógyártóban és autóban nagyon hiszek.
    A Teslában, mint befektetésben viszont nem látok nagy potenciált, ellenben relatíve nagy kockázatot igen.

  • zharkanyi

    tag

    válasz Kiskokó #15 üzenetére

    Akkor én jól csinálom. Napelem pipa. :)

    A Tesla még csak a vágyak közt szerepel, de a napelemet már felszerelték egy hónapja és az inverter úgy lett méretezve, hogy ha lesz elektromos autó, akkor akár évi 20-25.000km-ig tudok majd belőle autót tölteni. (paneleket persze kell még felrakni)

    Egyébként ezzel azért lesz más probléma is, ha nagyon elterjedne. A többség éjjel, vagy legalábbis délután hazaérve teszi töltőre az autót a garázsban, míg a napelem ugye nem akkor termel. Jelenleg ez anyagi értelemben nem gond a napelem tulajoknak a szaldós rendszerrel, de a hálózatot terheli és egyben nem megoldott az energiatárolás sem.

    Erre a Tesla Powerwall sem egy túl környezettudatos megoldás, mert ezért egy eszem azt 100kWh-s akksit tartani még otthon is elég kemény lenne.

  • zharkanyi

    tag

    válasz schawo #24 üzenetére

    Tetszik a megközelítésed, én is hasonlóképp próbálom számolgatni a dolgokat...

    Ugyanakkor azért ebben erőteljesen érzem azt a hozzáállást, hogy azért jött ki a matek, mert azt akartad, hogy kijöjjön.
    Nincs ezzel semmi gond, de én is tudom magamról, hogy az objektív tartomány legkedvezőbb értékeivel számolok, mikor valamit "akarok".

    Ha épp azt szeretné valaki kihozni, hogy a dízel éri meg, akkor tenne bele egy pár méregdrága Ionity töltést, 1000km-es lehetséges utakat és úgy mindenhol elkezdené keresni a problémás pontokat, csak hogy kijöjjön az, hogy a dízel éri meg.

    A lényeg csak annyi volt, hogy van egy objektív tartomány, amin belül az ember már leginkább érzelmei alapján dönt.

    Nekem is az a bajom, hogy akármennyire is számolgatok még nem tudom kihozni, hogy megérje egy Tesla, vagy bármely más elektromos.(számomra)
    Ilyenkor a hozzászólásokból pedig gyűjtöm az ötleteket, hogy mit tudok még a számításaimba belevenni, amivel ki tud jönni, hogy mégis megéri nekem is.

Új hozzászólás Aktív témák