-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz Primary92 #7641 üzenetére
Most őszintén: miért lenne egy ilyen olcsó? Van versenytársa? Gyakorlatilag nincs. Drága lesz? Persze. Nem érdemes a FF árak miatt folyton sírni. Ha egy ilyen rendszer valakinek drága és nehéz, akkor mondjon le róla és vegyen APS-C-t, az könnyebb, olcsóbb és bőven jó.
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #7717 üzenetére
Még korábban felfedezni véltem a Fujinál a raw zajszűrést (vagy emiatt, vagy a gyengébb élesítés miatt sok apró részlet elveszett az A6000-hez képest), de az új 24 megapixeles szenzornál már nem láttam semmilyen gyanúsat. Annál csak néztem egy nagyot. Remélem, az A6300-ban is hasonló teljesítményt fog nyújtani.
A típusfrissítésnél nagy meglepetés őszintén szólva nem ért, sejtettem, hogy nem lesz vázstabi, de előre fognak lépni videóban. Számomra a vízszintező hiánya az A6000 talán egyetlen, állandóan érzékelt hiánya, a kisebb dőléseket rendszeresen korrigálnom kell feldolgozáskor. Látom az egyértelmű előrelépést, de nem érzek olyan óriási késztetést a cserére.
-
#31733248
törölt tag
Urak, vajon melyik mekkora látószög lehet? Itt a dpreview.com A6000 tesztjének galériájából egy kép:
Kamerából kijövő JPG, 6000x4000
Capture One alap feldolgozás, 6000x4000
Capture One alap feldolgozás, 6776x4220A vázból kieső lehet az ekv. 24mm-es, a C1 gyárilag vágott ennél több, a nagyobb méretű, vágatlan kép pedig kevesebb?
Ha valakit érdekelnek még a Capture One 9 A6000 képstílusai, itt van egy-két minta (a kép neve a feldolgozásra utal).
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #7995 üzenetére
(#7995) konyi79
Semmilyen cél nincs velük, nem nyilvánosak a képek, csak szemléltetésként raktam fel őket, kifejezetten ebbe az egy topicba. Aki akarja, letöltheti a jelzett oldalról a raw file-okat is, hogy megnézze őket mondjuk a saját feldolgozó szoftverében.
Kérdés, hogy melyik látószög mekkora lehet? A vázból kijövő JPG-t elfogadjuk ekv. 24 mm-es képnek, akkor a C1/LR/ACR feldolgozások alap beállítások mellett ennél szűkebb látószöget adnak, ha meg a RAW feldolgozásba bevonjuk a szoftver által automatikusan levágott területeket, akkor a felbontással együtt a látószög is megnő.
(#7996) rumos14
A feldolgozást kiterjesztettem a szoftveresen eredetileg levágott területekre is, így lett nagyobb.
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #7998 üzenetére
Köszi, én is attól tartottam, hogy egyebek mellett a torzításkorrekció miatt sem lesz könnyű ez a feladat. Az pedig külön érdekes, hogy ilyen nagy mértékű perspektivikus torzítást is képesek szoftveresen kompenzálni.
A Jason Lenier videókat én is nézem, lehet, hogy még valami szerződés köti a közzétételeket illetően.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Kiválasztottam egy tetszőleges tesztjelenetet a fotóim közül, érdemes megnézni a különböző raw feldolgozó szoftverekkel, melyik milyen. A kamrából kieső kép standard képmódban (szaturáció: +1,
élesség: +1, DRO: auto) módban készült, a raw file-okhoz a képmódot leszámítva nem nyúltam:Image Data Converter, standard
Feltöltöttem még néhány képmódot ide, ha valakit érdekel. Érdekes a színeltérés a különböző szoftverek között. A Lightroom színei nagyon hasonlóak a gépből kieső színekhez, a Sony Image Data Converter jól láthatóan túltolja a zöldet, a Capture One egy kifejezetten meleg hangulatú, erősebben szaturált, eye candy színvilággal operál, ami talán távolabb áll a valóságtól, de a legtöbb ember számára nagyon szerethető.
-
#31733248
törölt tag
Nem vagyok valami nagy rajongója a fekete-fehér képeknek, de a C1 Landscape - BW2 (némi csúszkahuzigálás után) számomra nagyon szimpatikus eredményt hozott (sima kitobis turistafotók a szentendrei skanzenben).
(#8319) p_adam
A focus peaking statikus témáknál volt használva? Az eddig látottak alapján Sonyn működik a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy 100mm f4-en a 18-105 van annyira jó, mint a tükröshöz gyártott 55-200? Nekem egy picit mintha lágyabbnak tűnne, de lehet, hogy tévedek. Vennék egy ilyen obit, ha valami nagyon hasonló teljesítményre számíthatnék a hosszabb végén.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz t72killer #8475 üzenetére
A Sigma MC-11 engem is nagyon érdekel, miatta adtam el az LA-EA2 adapteremet, objektívestül. Kíváncsi vagyok, hogy működik majd az A6000-rel. A Canon kompatibilitási listáról, vagy a vele jól működő Canon obik köréről tud valaki valamit?
Rumos14, nem nagy szívás a 85mm-es Samyval portrézni? Ennél a gyútávnál tartok a manuális obiktól...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#8530) FID
Jó minőségű videó lett, gratulálok! Milyen slidert használtál?
(#8531) rumos14
Nagyon izgalmasan hangzanak ezek az AF Samyangok, kíváncsi leszek az árukra. Nagyon jónak kell lennie nyitva a Samy 50-esének, hogy a tulajoknak megérje elgondolkodni az 55-ös Zeiss cseréjén. De ezt szerintem a Samyangnál is tudják...
(#8533) 80hun
Azért ez a Sigma MC-11 nagyon erős érv lehet, akár FF, akár APS-C esetén... Hogy mást ne mondjak, a kitűnő Sigma 24-105mm f4 adapterrel együtt durván 300 ezer forintba kerül... Nyitva is nagyon jó és FF szenzorral már a DOF is brutális... Igazi hiánypótló darab. Vagy APS-C-re elérhetőek az olyan kitűnő különlegességek, mint a 18-35mm f1.8, vagy az 50-100mm f1.8, hogy a 600mm-es végű telékről ne is beszéljek...
-
#31733248
törölt tag
válasz t72killer #8543 üzenetére
(#8543) t72killer
Nem tudom, milyen lesz az 50-es Samy, de a manuális változat nyitva is egészen jó. A 135mm f2 valóban nagyszerű...
(#8546) 80hun
"A zoomok anyira nem jönnek be."
Megértem, én is inkább fix párti vagyok. De sokaknak nagyon bejöhet egy ilyen átfogású és fényerejű minőségi zoom, főleg ilyen jó áron. Tényleg professzionális minőség.
(#8547) rumos14
Olvastam annak a Minoltának a tesztjét, tényleg egészen jó, az ára meg egyenesen vicc... Persze az akkori obiknak van némi nyűgje a maiakhoz képest.
-
#31733248
törölt tag
Itt van az 50-es Samy AF tesztje, egyelőre sajnos csak a középső fókuszponttal.
-
#31733248
törölt tag
(#8594) Nippon
Belinkelnéd? Nem találom...
(#8595) FID
"De legalább eldőlt mit akarok: 18-105G, 50 f1.8 ezeket elsőnek és utána egy 30 f3,5 makró + Palacsinta és halszem. Gépnek meg a6000 vagy vg30"
Csak videóznál vele? A 18-105 az én fantáziámat is izgatja egy ideje...
"Az 50 f1.8-ban nagyon bízom, hogy beváltja a hozzáfűzött reményt beltéri rendezvényeken kevés fénynél."
Abban biztos lehetsz. Itt van egy koncertfotós galériám az 50mm f1.8-cal, a legtöbb kép manuálban készült, f2 rekesszel, 1/200, 1/250 záridőkkel. Élmény volt vele a fotózás, pontosan és gyorsan fókuszált. Videóhoz manuális módban is nagyon jól használható, nem hiperérzékeny, rövid úton járó fókuszgyűrűje van, ezért nagyon jól lehet vele dolgozni.
Más: a Sigma MC-11 kapcsán alaposabban megnéztem az új (Contemporary) Sigma 17-70-es obit, hátha sikerül egy egész tartományt lefedő pengeéles zoomra szert tennem. Csalódás volt sajnos, a rövid végén rekeszelve is gyenge a képszéleken, sem a többlet pénzt, sem a többlet súlyt nem éri meg a kitobihoz képest. 24 mm-től már jó, de ez sajnos kevés a boldogsághoz, mert onnan már a kitobi is egészen jó.
#8605) rumos14
Ez erősen lencsefüggő, van, amelyikkel nagyon jó az AF.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz travis84 #8625 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe a Lowepro Dashpoint 20 övtáskát, ezt a MM üzleteiben is lehet kapni. A fényképezőgéped kitobival együtt éppen belefér. Vagy belefér az 50-es és egy Sigma fix. Ügyes kis táska, vízpergető anyagból készült, körbe szivacsozott, állva és fekve is az övre fűzhető, szinte észre sem veszed.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz LélekVándor #8655 üzenetére
Fotónál is vannak előnyök, például szemléltetésként az A6000 raw file-ok tartaléka: kamerából kieső jpg vs. expokorrigált kép
Ezt az 5D Mark III. sem tudja....
-
#31733248
törölt tag
válasz #40935168 #8704 üzenetére
Ezt az A6000 is tudja, pár napja éppen egy koncertfotós galériámat linkeltem, amelynél a legtöbb kép manuálban készült, f2 rekesszel, 1/200, 1/250 záridőkkel. Jól jön ez ilyen esetekben...
-
#31733248
törölt tag
Csináltam ma egy-két hangulatfotót, próbáltam egy kis flare-t kicsikarni az 50-esből, de reménytelen... Ez manapság már csak régi manuálisokkal megy, esetleg van olyan szűrő, vagy bármi, ami megoldja? Szépen mos és éles, de jó lenne egy kis hangulatfokozó az ilyen képekhez.
-
#31733248
törölt tag
válasz Drótszamár #9180 üzenetére
"Nincs valakinek egy felesleges NEX-3N, amitől olcsón megválna? "
Obival, vagy anélkül? Persze nem biztos, hogy eladom...
-
#31733248
törölt tag
(#9349) pdave
A 85-ös Samyang engem is nagyon érdekel... Az 50mm f1.8 mellett egy manuális 135mm-es f3.5 CZJ-t használok, elégedett vagyok vele, de jó lenne egy rövidebb is.
(#9350) grigo
Az 55-ös Zeiss lenne nálam az alap obi, ha FF Sonyn gondolkodnék, tényleg nagyon meggyőző...
-
-
#31733248
törölt tag
válasz Filithey2016 #9419 üzenetére
A Capture One Express a Sony gépekhez ingyen jár, ez a legjobb!
-
#31733248
törölt tag
Megy a focus peaking jelátvitel nélkül is gond nélkül. Az érzékenységét állítsd minimumra, de a legbiztosabb, ha bele is tudsz nagyítani. Kíváncsi leszek a Sigmára, ha tudsz, tégy majd be légyszi néhány nyitott rekeszes képet is. Én a Samyang 85mm f1.4-et gyűröm mostanában, a nagy kontrasztú jeleneteknél felbukkanó CA-t leszámítva nagyon tetszik.
-
#31733248
törölt tag
válasz jit1120 #9671 üzenetére
Kérdés, miért kellett ISO 3200? Kitobival fotóztál? Mert például az 50mm f1.8 tízszer annyi fényt enged be, mint a kitobi f5.6 rekesznél. Következésképp sokkal alacsonyabb ISO-n is fotózhatsz vele.
Nemrég mondtam a szintén Panával koncertet fotózó jjeahh kollégának, hogy a Sony tud auto ISO-t is, amit a Pana nem.Ezt a galériát szinte végig f2 rekesszel 1/200 záridővel fotóztam (Sony A6000-rel), az ISO 3200-ig mehetett, ezt automatán állította a gép. A Pana ilyesmit nem tud.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz #14121216 #9777 üzenetére
Én LA-EA2 adapterrel használtam egy 55-200-at, elsősorban a középső fókusztartományban (100-135mm), portréra. Itt 1 FÉ-vel fényerősebb az E-s obinál (100mm-en f4, 135mm-en f4.5), szépen működik a mosodája. Portréra most három obim van, az E-s 50-es, egy Samyang 85mm f1.4 és egy CZJ Sonnar MC electric 135mm f3.5.
-
#31733248
törölt tag
Sokan vannak, de ha erre a galériára gondolsz(?), látható, hogy a természeti szépségeket ettől függetlenül jól lehet fotózni. Főleg akkor persze, ha nem csoporttal mész és van időd (én csoporttal mentem és nem igazán volt időm sem). Szerettem volna például naplementét, kékórát fotózni a sziklás parttal, de sajnos nem jött össze.
-
#31733248
törölt tag
Az öblöt rengeteg turista látogatja, de ha egyénileg is meg tudod közelíteni, amikor a hullámverés miatt nem engedik a nagyobb hajókat kikötni (elég gyakori), akkor jobban jársz. De ha van drónod és napnyugtakor fényképezed felülről az öblöt, akkor jársz a legjobban. A Kék Barlangoknál is jobb, ha bérelsz valamit és rászánod az időt, én sajnos csak csoportosan voltam, ott meg pörgetik a programot és persze nem mindig lehet úgy fotózni, hogy az utastársak ne lógjanak bele a képbe. Az egyéni közlekedés (vízen is) és a rászánt idő mindennek a kulcsa.
-
#31733248
törölt tag
Panorámáztam egyet a 30-as Sigmával, kézből. Kellemetlen meglepetés volt a függőleges csíkozódás. Másnál is produkál hasonlót a panoráma mód? Ki akartam váltani a nagylátót, de kézi illesztés nélkül..
-
#31733248
törölt tag
válasz #31733248 #10190 üzenetére
Na jó, nem csigázok senkit tovább:
1. Image Data Converter standard
2. Image Data Converter portré
3. Lightroom (kamera) standard
4. Lightroom (kamera) portré
5. Váz jpg (standard képmód, szaturáció: +1, DRO: auto)
6. Capture OneUtólagos módosítást egyik sem tartalmaz. Szóval az a Sony jpg azért nem olyan rossz ám.
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz t72killer #10264 üzenetére
Arra nem érdemes, ugyanúgy adott a szoftveres korrekció, mint az összes többinél. Nekem inkább az a bajom a legtöbb MILC zoommal, hogy eléggé kivasalt a képük. Mondjuk a Fuji 50-140-et azért nagyon elfogadnám... Láttam a másik topicban, hogy kárhoztattad a Sony színeket, Neked ezekből melyik jön be a legjobban?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen