Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • printer

    csendes tag

    Sziasztok!

    Örülök a fórumnak ,már régebb óta olvasgatom most lenne egy kérdésem hozzátok .
    De előtte néhány szó "rólunk". Zalában szaggatjuk az aszfaltot :D már öt éve ,ez alatt az összes típushibát produkálta a gépsárkány amit itt említettetek :
    -km.-órában 2-szer cseréltem fogaskereket , most sem jó (így marad )
    -benzinszintkijelző lámpa nem jelez ( itt a fórumban már láttam a lehetséges okot )
    -hengerfejtömítés múlthónapban cserélve + vízszivattyú
    -meleg motorral 10 perc állás után is működteti a szivatót egy ideig ( ahogy melegszik az idő bowdent kötök rá ahogy valaki itt már leírta)

    A probléma ami most foglalkoztat , az az első tornyoknál van . A fém tányérok a tornyok tetején 1-1.5 centivel el vannak távolodva a fekete műanyagtól.
    Van egy becsületes szerelőm de úgy látom elég bizonytalan a dolgot illetően , szerinte gyárilag van így . Más autóknál néztem , ott nincs hézag a lemez és a műanyag között .
    Az én tippem , hogy lehet valami gumitömítésféle ami alulról tartja a lengéscsillapítót és azt ehette meg az idő vasfoga mert ráadásul gödrökben csúnyán felüt ( legalábbis a hangok után így érzem )

    /dl/upc/2009-02/28/96818_nubx6j3lnpknxpf1_hezag_2.jpg

    [ Szerkesztve ]

  • printer

    csendes tag

    Sziasztok ! 90-es Favoritom van Jikov karbival. Az egyik fórumtárs előző hozzászólása alapján megpróbáltam kézi vezérlésüvé tenni a szivatót . Egy fűnyíró bowdenjét (ami tulajdonképpen nem is bowden hanem acéldrót így tolni is lehetne vele ) akartam ráoltani a folytószelepre ,de nem tudtam 100%-osan megoldani .Viszont azt a csavart kicsavartam amelyik a gázt szabályozza és fokozatonként szokott visszaállni. Úgyhogy most a bimetál állítja továbbra is a folytószelepet (vagy pillangószelep :F) csak a kitekert a "gáz nem akad fenn" és nem pörgeti a motort . Ennek így van-e valamilyen veszélye ,vagy hátránya ?
    Azért próbáltam meg változtatni a szivatón mert ha pl. meleg motorral megálltam 10percre akár nyáron is induláskor újra percekig pörgette a motort ,persze nem annyira mint teljesen hideg motornál .
    Kb. hol találom meg a CO állító csavarokat , és ezek egymás mellett vannak ?

  • printer

    csendes tag

    válasz rob210 #1028 üzenetére

    Azt hiszem egy kicsit bonyolultra sikeredett a hozzászólásom. Nos ,röviden a lényeg :

    -a bimetál jó mert levett légszűrőfedélnél látom ,hogy hidegben bezár a szelep ,melegben nyit (vagy pont fordítva de működik )

    -ami zavart ,hogy sokáig pörgette a motort (ugyancsak a bimetállal van kapcsolatban egy félhold alakú fogazott lemez ez szabályozza fokozatos visszaállását a fordulatnak ,ez egy csavarral van szabályozva )

    -azt a csavart amelyikben a félhold alakú lemez akadt és magas fordulaton tartotta a motort én kitekertem így a lemez nem akad meg benne és a motor nem pörög csak alapjáraton megy ,viszont a szelep zár-nyit mikor kell

    -úgyhogy azt értem ,hogy hidegen dúsabb keverék kell ,mert az üzemanyag nagyrésze lecsapódik a hengerfalakra és ezt a szelep szabályozza is stb. ,de azt nem értem ,hogy miért kell ilyenkor megnövelni a fordulatot? ,és ha ezt a fodulatnövekedést kiiktattam tettem-e valamilyen rosszat a motornak ?

    [ Szerkesztve ]

  • printer

    csendes tag

    válasz rob210 #1031 üzenetére

    Igazad van ,az első fél percben lábbal tartom a fordulatot , ha nem taposom akkor fullad ,ilyenkor biztosan több üzemanyag kell .Nálam 4-5 kilóméter után állt vissza a fordulat mondhatni ugyanakkor mikor a vízfokmutató belép a fehér zónába .
    Olajnyomás-és töltéskijelző nem jelez úgyhogy így marad .
    Köszi a választ .

  • printer

    csendes tag

    válasz semetka #1034 üzenetére

    Ha már szerelőnél van a gép már mindegy , viszont a későbbiekre még jó ötlet lehet ,hogy a benzincsőre a karburátor elé 2-3 centivel egy átláttszó benzinszűrőt ajánlottam volna .Nekem is van ,látom meddig tartja meg az AC a benzint ,a koszt megfogja még a karburátor előtt. 1-1,5 évig bírják addigra elfeketedik meg mindenféle apró koszok úszkálnak benne .
    Tudom ,hogy ez téged nem vigasztal és lehet hogy elment a kedved a Favitól ,de remélhetőleg valami apró probléma lesz ,mert ezek a motorok kicsit zajosak ,kicsit erőtlenek ,de ha benzin és szikra van akkor indulnak .

  • printer

    csendes tag

    Skodások ! Spóroljunk !!!!!!!!!!!! :)

    Néhány éve megy az etanol körüli huzavona ( E85 ) ,mostanra kezd kikristályosodni a dolog hogy felesben csak a pénztárcánknak tesz jót , rosszat meg majdnem semmit .De erről a linkelt oldalon olvassatok :

    h..p://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/

    Ide kapcsolódik két kérdésem : a favoritban hol van üzemanyagszűrő ? látok egyet az AC-vel egyben ,de van-e még máshol ?
    -hogy lehet az előgyújtást előre-hátra állítani ?

    Elsőre tettem 25 liter 95-öshöz 15 liter etanolt . -12 fokban 2-3-szor kelett indítózni , máskor hidegben is pöccre indult . Most 0 fok körül elsőre indul , viszont emelkedőn nagyobb fordulaton mintha rángatna egy kicsit

  • printer

    csendes tag

    Többen keresték a szakaszos ablaktörlővezérlést .Találtam a vaterán valami ilyesmit ,az eladó "ütemszabályzónak" mondja . Ha jól látom még állítható is egy potméterszerűséggel.

    http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/egyeb_elektronika/skoda_favorit_ablaktorlo_utemszabalyzo_170745762.html

    [ Szerkesztve ]

  • printer

    csendes tag

    válasz rob210 #1527 üzenetére

    Nem hiszek a szememnek !!!
    Februárban szerettem volna felhívni a fórumtársak figyelmét az etanollal való spórolásra (1139-es hozzászólás ) ,erre Te az ( 1142-esben ) majdhogynem elküldtél a fenébe . Nem kötekedésnek szántam ,sőt örülök ,hogy mostmár nagyjából egyezik a véleményünk .

    Egy link ahol sok skodás kérdés is van az etanollal kapcsolatban :

    [link]

    A hengerfej síkolással nekem is volt gondom , télen hanyagságom miatt belefagyott a víz a motorba . Persze síkolás lett belőle a motor pedig 136L .Ugyanazokat a tüneteket produkálja azóta amiket wrx-sti fórumtárs leírt ,csörgött a motor .Elkezdtem használni az etanolt ,télen 25 liter benzinhez 15 liter etanol , mióta a hőmérséklet +10 fok fölött van azóta felesben tankolok .
    Most ugyanúgy viselkedik a motor (etanollal felesben ) ahogy wrx-sti említette alul nagyon jól megy nyomatékos ,viszont pörögni nem szeret .Emelkedőn hogyha erőltetem ,nem váltok vissza még így is becsörög .
    Kb 8 hónapja tankolok etanolt is semmi probléma nem jött eddig elő .

Új hozzászólás Aktív témák