Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Egy hölgy ismerősömnél is bevágta a telefont bootloopba az OTA frissítés. Ahogy látom itt is többen jártak így, meg XDA-n is (közben megy a szokásos fanboy mosdatósdi, hogy nem úgy van ám az, meg alig tíz embert érint a világon).

    Na de lényeg a lényeg: Garancia bukása nélkül ki tudom szedni bootloopból? Elmondása szerint nem tud belépni a Recoverybe és bármilyen kikapcsolási kísérletre azonnal újraindul magától és megáll az Android One feliratnál. Bár gondolom ez a szerencsétlen OTA éppen a Recoverybe szart bele, így nem csoda ha az nem hozható elő.

    További bonyodalom, hogy hiába a Fastboot mód (ami előhozható), nála céges Macbook van. Esetleg abban tud segíteni valaki, hogy ott mi a menete flashelni egy gyári ROM-ot? Ugyanazok a parancsok mehetnek a terminálba, mint a Windows-on?

    Szerk: Most jut eszembe, hogy a Fastboot-os flasheléshez kell az OEM Unlock. Ez Xiaomi esetén garanciát elveszítő lépés? OnePlus-om van, ott egy kicsit könnyebb az élet ezen a téren.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz twollah1976 #1874 üzenetére

    Ez ugyanaz a hely, ami Xiaomiszerviz néven is fut (gondolom befoglaltak egy csomó domaint a keresőoptimalizáláshoz).

    Meg minek fizessen ki érte 6 ezer forintot (ezt az árat is írta valaki a topikban), ha én meg esetleg ingyen is meg tudom csinálni neki?

    Amúgy most elgondolkoztam, hogy valószínűleg az én emlékeim voltak rosszak és a Fastboot flashhez talán mégsem kell az OEM Unlock (bootloader nyitás) ha gyári ROM megy fel. Csak én eddig ezt sosem használtam gyári ROM-ra, mert még sosem láttam olyat, hogy egy gyári ROM bevágja bootloopba a telefont, nálam az OEM Unlock mindig a custom Recovery flashhez kellett és persze ha ilyenkor bootloop jött, mindig kihúzott a bajból 2 perc alatt a Fastboot.

    Csak ugye az a baj, hogy nem is tudja kikapcsolni a telefont, mert azonnal visszakapcsolja magát, bootloop alatt meg a töltés sem megy. Reggelre csutkára merül majd, holnapnál előbb meg nem tudnék találkozni vele.

    ----

    Btw remélem a Xiaomi ilyen trágya munka után megfontolja az A/B partíció bevezetését, ilyenkor az A partíció amit éppen használsz és az OTA frissítés a B partícióra megy, ha rendben lefut a flashelés, újraindul és betölt a rendszer a B partícióról, ha meg nem, akkor visszaáll a működő A partícióra.

    Nyüves franc álljon az összes gyártó seggébe, amelyik havonta 6734 darab új telefonmodellt fosik ki a piacra és semmi érdemi minőségellenőrzés nincs a frissítésekre. Ez azért nem egy aprócska bug, hanem elég komoly dolog (főleg ha a potenciális adatvesztést is figyelembe vesszük).

    ---

    Szerk: Ezen lista szerint az A2 pont, hogy támogatja az A/B partíciós OTA frissítést, így aztán végképp nevetséges ami ekörül zajlik.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Namelesske #1876 üzenetére

    De pont ettől véd az A/B seamless update is. A két partíció (pontosabban partíciók csoportjai) egymás másolatai és az update a használaton kívülire megy. Ha a flash félbeszakad vagy bármi miatt nem tud bootolni, akkor a vissza kell automatikusan állnia a működő rendszerre. Na most vagy kamu az A/B partíciók támogatása vagy valamit nagyon rondán elkefél az OTA frissítés a bootloader működése körül.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz twollah1976 #1898 üzenetére

    2018 decemberi posztokat is találni szép számmal OTA után bootloopos telefonról.

    Nekem annyiban ciki, hogy randizgatok a csajjal, akinek ajánlottam az A2-est. :D

    Többé nem ajánlok senkinek semmit. OnePlus-om van, szeretem, személyes rossz tapasztalatom csak ezzel a márkával nem volt (eddig), egy barátomnak ajánlottam az OP6-ost, meg is vette, erre rá nemsokkal a hangszóró szart be.

    Nem létezik egyetlen márka sem 0 és 1 millió forint között, ami egyenletes minőséget tudna hozni. Egy sem.

    De azért ez a bootloop malőr ami látszólag több OTA frissítés óta megy, valóban elképesztően amatőr. Ehhez már komoly mértékű beleszarás kell.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Bootloop javítás Laptopszalon módra:

    - Miért nem vettél iPhone-t inkább?
    - Miért nem vettél Samsungot inkább?
    - Ezek a telefonok szarok, márkás csúcsmodellt kell venni.
    - Nem tudjuk a Wayteq szervizbe küldeni, ne menjünk bele miért nem.
    - Sosem találkoztunk még ezzel a hibával, mit csináltál vele?
    - Van itt egy kis repedés a kijelző sarkán, lehet buktad a garit.
    - Nem tudjuk mennyi idő lesz a javítás, Németországba megy vissza futárral, de a repedés miatt lehet javítatlanul visszajön.
    - Simán lehet, hogy egy hónap míg visszajön, vagy még több.
    - Jobban járnál ha bevinnéd a körúton egy szervizbe megcsináltatni, nem nagy pénz az a pár ezer forint, de ha nem, akkor megírom a jegyzőkönyvet és küldjük Németországba.

    Ezek a magvas gondolatok több szervizes emberke elmondásaiból állnak össze. Szóval a hölgyike, akinek ajánlottam a telefont (és elkísértem a Laptopszalonhoz visszavinni) inkább beadja az egyik nem hivatalos szervizbe és fizet azért, hogy a Laptopszalon-garanciás telefont megjavítsák. Nálam itt ez a bolt leszerepelt, több nagy notebook márkának is a hivatalos viszonteladója és szervize, de a Xiaomit szürkeimportban hozzák és nem is igazán érdekli őket az érdemi support, még le is basszák a vásárlót miért nem vett mást.

    Ha nem hiszel a termékedben, de rásózod a vásárlóidra, akkor egy alja lókupec vagy! Csíptem ezt a boltot eddig (csak laptopot vásároltam náluk), de ezután meggondolom támogassam-e őket, pedig nem is engem ért kár. De ez a kereskedői mentalitások legalja.

    Ha visszajön a telefon, akkor beállítom, hogy újabb bootloop esetén Fastbootból is hozzáférjek és szarjon sünt a Laptopszalon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ntomka #1977 üzenetére

    Hogy érted azt, hogy nem működik? Mi nem működik rajta?

    Ezen a telefonon bejön a Fastboot mód, csak nem volt beállítva a bootloop előtt az OEM Unlock (hát ugye fene gondolta, hogy a Xiaomi tömeges kivégzést tart amikor OTA frissítéseket küldözget).

    ---

    Más kérdés: Kérdeztem már, de választ nem kaptam, hogy Xiaomi esetén a bootloader nyitás garancia vesztéssel jár vagy sem? Ahogy olvasom ez az OTA frissítgetős elhalálozás több verzió óta (tavaly decembertől) fennálló gond, így a bizalmam a Xiaomi irányába nagyjából a nullával egyenlő, hogy nem fordul elő megint.

    Ugye Fastboot ROM-ot nyitott BL mellett tudok visszaflashelni, de ha ezzel bukó a garancia, akkor az necces. Nem az enyém a telefon, nem játszadoznék vele. Látva a Laptopszalon impotenciáját és a Xiaomi szerencsétlenkedését, eléggé gáz a Mi A2-es jövőképe.

    ---

    (#1981) darvinya: Én tökéletesen értettem az elhangzottakat. Amúgy nem én ajánlottam a tulajnak, hogy náluk vegye meg a telefont, így alakult. Én csak a típust ajánlottam neki.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ryoo #2000 üzenetére

    Miért, aki nem a Mi Store-ban vette a telefont, az megérdemli amit kapott? Vagy ettől kevésbé lesz arcpirítóan ostoba ez a hiba?

    Leírtam a csajnak az esetét, akinek anno én ajánlottam az A2-t és nemrég a bootloop hibával visszavittük a Laptopszalonba, attól függetlenül, hogy ez egy szerencsétlen, töketlen banda, maga a készülék az EU törvényeit és szabályait betartva, legálisan került forgalomba és lett eladva.

    Nem teljesen világos számomra, hogy a vásárlás helyén rugózás miben változtat a hiba megítélését nézve. Főleg úgy, hogy a készülék A/B partíciós bootloop védelemmel is el van látva, ami nem lép működésbe mikor kéne.

    Abba meg már ne is menjünk bele, hogy ő először a Mi Store-ba ment be megvenni, de ott éppen 1 db fekete példány volt raktáron és a többi színre azt mondták nem tudják mikor lesz, akkor sem ha rögtön felveszik a rendelést a kékre. Ő nem akart feketét, megvette a neki tetszőt máshol még aznap, egy ismert, országos hálózattal rendelkező boltban. De bármelyik plázás meg körúti aluljárós boltban is volt raktáron fosásig mindenféle színben A2-es, csak a hivatalos Mi Store-ban tárták szét a kezüket (lehet azóta már van, de akkor ez volt a helyzet).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ryoo #2005 üzenetére

    De akkor mi értelme több hozzászóláson át feszegetni azt, hogy miért nincs Mi Store-os készülék a bootlooposok között? Valószínűleg van, csak a többség nem ott vásárolta.

    A hibának valószínűleg semmi köze ahhoz, hogy hol vetted. Még ha régió ütközés is lenne, sem lenne szabad olyan OTA-t leküldeni, amitől döglik a telefon.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Shyciii #2014 üzenetére

    Mondjuk aki ilyen pökhendi, öntelt gyökér módjára képviseli nagy nyilvánosság előtt a saját cégét, sőt kérkedik is azzal, ott el tudom képzelni milyen kereskedői mentalitás van meghonosítva.

    Mondjuk a Prohardveren kifejezetten népszerű a márka, szóval megéri a meglévő és potenciális vásárlókat lesöpredékezni, még akkor is ha nem hivatalos Xiaomi bolt.

    Ez az ortó, gusztustalan modor még az aluljárós GSM-ektől is idegen. De hát ő tudja...

Új hozzászólás Aktív témák