Új hozzászólás Aktív témák
-
Glomgold
tag
válasz Komplikato #50 üzenetére
Úgy értettem, az én jövőm(nem az), elnézést. Nekem ugyanis az orrom+fülem nem bírta megszokni a sima szemüveget sem, ahogy fent írtam, meg a fejem sem, mert beleizzadt :-(, a régi szemüvegem lencséje gyakran be is párásodott, amit gyűlöltem de én extrém izzadós vagyok, nyilván nem én leszek a célközönség. Ettől függetlenül régebben nagy VR-sisak fan voltam (jóval a Rift előtt, a 90-es évekbe a szegény(értsd: öreg) ember Ready Player One-ja a Johnny Mnemonic vót: nem kinevetni, tudom ma már gáz ez a filmrész, de itt még minden szép magyarsággal ment, a szinkron nekem nagyon bejött, meg a VR-hálózat is [link], A 2000-es évek után a Sensics volt a kedvenc márkám, ők meg mondjuk kicsit lehúzós cég volt, oda is vert nekik a mai VR piac rendesen ) , csak hát a leírtak miatt mára már kinőttem a rajongásom, meg a szemüvegem. (Az Nvidia is profi cég, van pár Doug Lanman előadásom is lementve, követtem őket is egy ideig...)
[ Szerkesztve ]
-
Tomassy00
senior tag
válasz Aprósólyom #15 üzenetére
Mi már tudjuk a frankót A többi meg majd úgyis rájön mi az igazság
-
Raymond
félisten
Mindegy hogy klasszikus CAVE vagy dom, meg mindig nem ugyanaz mint a sisakos VR. A ketto teljesen mas elmenyt biztosit es a kulvilagot blokkolo sisakos VR-nal az immerzio messze jobb. A holografikus vetitesnel pedig hasonlo a problema csak ott nem kell a szemuveg a 3D-hez. Egyebkent ez konzumer szempontbol (othonra), ipari celfelhasznalasnal azt csinalsz amit nem szegyellsz. Otthon pedig meg a zome embernek az is problema hogy legyen a szobaban 3x3 meter play area.
Az Euclideon-rol pedig annyit hogy mindegy min dolgoznak, a ceg ugyanaz maradt. Egyebkent amikor kijottek vele 2016-ban akkor volt par review mert akkor volt a Rift/VIve laz is a kiadas utan, de nagyon lehangolo velemenyek voltak rola. Nem mondhatnam hogy ez sokk volt a legtobb embernek az ismert ceghistoria utan
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ripla
őstag
Nem igazán tudom elképzelni, hogy a szimulátorokon kívül hol lehetne még teljes mértékű létjogosultsága, hogy ne kelljen ugrándozni meg mászkálni közben. Pl. autó, repülő és űrhajó szimulátorban biztos nagyon jó lehet, ahol csak a fejedet kell forgatni, de sétálni vele a lakásban balesetveszélyes.
-
iparban egyebkent ahogy latszik van potencial.
ami a fo baj, hogy nagyok meg nehezek a HMDk, a kabelezestol meg meg nem lehet eltekinteni ha a cuccnak sokat kell menni. az latszik, hogy tanitasra es kutatasra van potencial. cave meg szep es jo, de nem mozgathato es tobb nagysagrenddel dragabb.
ami problema otthon, hogy kb ket eve ugyanugy 250euroba kerult a VR beleposzint csak a videokartyan, mint most.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
GreatL
őstag
Ha folytatódik ez a win 10-es ámokfutás, senki semmit nem fog venni idővel.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Magyarfarkas
tag
A legjobb dolog benne hogy a felső millió játékszere! így nincsenek tele az online vr játékok agyatlan barmokkal,akik free to playre vadásznak! olvasom itt hogy "pihenésképpen szeret játszani monitor előtt,el sem tudja képzelni hogy egy szobában hadonásszon" ,na én meg már tiszta hülyének érzem magam ,ha monitor előtt ülve ,billentyőzet és egér segítségével adok ki parancsokat egy karakternek...nem jobb ha te vagy a karakter? Dehogynem! Ha valakinek nincs meg a kellő háttere egy ilyen rendszer megvásárlásához, nem értem minek kell lehurrogni? De ettől biztos jobb lesz, nem az én dolgom! A vr jelenlegi helyzetéhez képest jobb helyen van, mint ahogy 2-4 éve vártuk és mint mondtam ez nekünk vr felhasználóknak nagyon jól jön. Mindenki arra költi a pénzét ,amire akarja, nem mmindenki 4k megszállott, vannak öregebb játékosok is, akik tudják milyen volt egy kockát tanknak nézni és azzal vonalakat lőve kilőni egy másik tanknak nézett kockát. 25 éve vagyok pc játékos, 30 éve játszom játékokkal, de ha valaki azt mondja nekem 25 éve hogy mostanság nem használok se egeret,se monitort, hanem "hadonászok egy szobában egy szemüveggel a fejemen" ,kiröhögöm! A felbontás szar? nem szar az, csak neked érzékenyek a szemeid! nincs rá tartalom? Dehogynem! Csak fizetni kellene érte(jah hogy az már nem megy?sajnálom, ez van) Ha a vidámpark effektust nézem, akkor nagyon is megéri az árát, mert miközben egy vidámpark másik országban 30-40 euroba kerül és egy vr játék 20-ba, ami 99%-ban ugyanazt az élményt hozza vissza, akkor nem egy vr éri meg jobban, mint évente elmenni 2-3 órára egy "élményparkba"? Ott meg minden évben ugyanaz van, itt meg b ármilyen élményt vagy ingyen használsz vagy fizetsz érte ,teljesen mindegy. Ez a sok sírás-rívás néha az agyamra megy, de tényleg! Ha nekemtetszik a ferrari, de nincs rá pénzem, nem hurrogom le, hanem nem szólok hozzá, mert nem érdekel, de ha érdekel, akkor legalább pozitív leszek Szeretem a vr cikkeket...de tényleg...mert ilyenkor megjelenik a farkasfalka"az én megmondtam" jelzővel, de végülis ki is azaz "én"? Józsika szabadszemöldökről,aki az anyja tárcájából csent ki ötezret egy ti4200 titaniumra, hogy a fortnite elfusson low-on? ha valakinek van legalább 200 órája vr-ben és nem csak ingyenes tartalmat próbált (mert hát a steam is tele van használhatatlan bóvlikkal)és így sem jött be, majd elmondja nekem a véleményét hogy miért nem tetszett, akkor hiszek majd neki, de akik csak a robo recal és ingyenes társaival "hadonásztak" egy szobában és nem próbálták ki, milyen is csapatban dolgozni és játszani a vr-ben, hát... szerintem inkább menjenek vissza a kis fortnitejukhoz!
A másik meg az okés hogy a virtual link miatt nekem egy 2080ti hajtja meg a szemüveget, de a vr-nek nincs eget rengető alapkövetelménye ,hiszen egy 1060-al 8, de inkább 16 gb rammal elmegyeget, de arról senki sem tehet hogy magyarországon az emberek 90%-ka a fogához veri a garast és NASA szimulációkat akarnak kenyérpirítón futtatni, majd mivel nem mennek rendesen ,inkább a "szar"jelzőt aggatják rá
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
#54625216
törölt tag
Próbáltam értelmezni, hogy miről is szól a cikk, de a szokásos VR szkeptikus mantrák felsorolásán túl semmi új információt nem találtam benne.
A VR szkepticizmus két dolog miatt lett manapság az oly népszerű online fikatrend szerves része:
1. Amikor az Oculus kickstarter kampánya elindult még nagyjából működött az a gyakorlat, hogy az új vga-k belépőszintje a korábbi csúcsmodell teljesítményét hozzák, az előző generáció ára pedig pár hónap alatt megfeleződik.
A PC-s VR feljesztők arra számítottak, hogy ha az aktuális csúcskategóriát (ami a Rift-Vive megjelenésekor a 980Ti volt) célozzák, akkor a megfelelő GPU teljesítmény két-három év alatt - tehát a kezdeti gyerekbetegségek kinövése után - lecsorog a megfizethető középkategóriába.
Ehhez képest ma a PC-s VR terjedésének legnagyobb akadálya a VGA-k ára és teljesítménye. Eljutottunk odáig, hogy egy 2080Ti 1200EUR-nál kezdődik és alig 40%-al gyorsabb a korábbi modellnél. Egy mezei 1070 (ami kb. a 980ti teljesítményét tudja több rammal) ma pont ugyanannyiba kerül mint a megjelenésekor és ez már a jó hír, mert legalább lehet kapni és nincs rajta "bányász felár".
Azaz nem, egyáltalán nem a VR HMD-k ára húzza vissza a VR terjedését, mert azok nem kerülnek többe egy jobb monitornál vagy egy pro kategóriás gamer kiegészítőnél.
A VR drága, drágább, mint amire az elején számítottak, de messze nem a VR fejlesztők miatt, hanem általában PC technológia drágulása miatt.2. A másik VR fikázást erősítő ok az online bulvármédia.
Amint felüti a fejét egy új technológia, egymásra licitálva dobálják a szuperlatívuszokat, hogy új korszak kezdődött, holnaptól minden, de minden megváltozik a technológiának köszönhetően. Ugyanez volt a tabletek és az érintőképernyős laptopok megjelenésekor: nem lesz többé egér, amiben nincs érintőképernyő, az halott technológia, stb. És lehet sorolni a sztorikat a végtelenségig.
Amikor a Facebook bejelentette, hogy megveszi az Oculust hirtelen az összes tech óriáscég észbe kapott, hogy most kell bevásárolni, nehogy lemaradjanak a következő "big thing"-ről. A számítástechnika története tele van sztorikkal, hogyan maradtak ki nagy cégek a technológiai paradigmaváltásokból, miközben végig ott volt a kezükben a lehetőség, csak nem éltek vele. (HP és a PC, Xerox és a GUI, Microsoft és a okostelefon, stb.) Ezért újabban a cégek amolyan megelőző csapásként korlátlanul lapátolják az új technológiákba a pénzt, ha feltűnik egy a láthatáron.
A VR-el is ez történt: elég volt egy szalvétára firkantott vázlat meg egy befolyásos IT újságíró, aki hypeolta az ötletet és egy három fős startupra máris százmilliós vételi ajánlatok érkeztek.
Beindult hát a hisztérikus legendagyártás, hogy itt kérem fél éven belül olyan VR lesz, ami majd egyenesen a retinádra vetíti a 16k képet, zsebben elfér és olcsóbb lesz egy kínai telefonnál.
Aztán amint megjelentek az első kereskedelmi forgalomba kerülő VR termékek rögtön lehűltek a kedélyek, hogy ez mégis csak egy vadiúj technológia korai fázisa és mind a fejlesztőknek, mind a piaci szereplőknek rengeteget kell még tanulniuk és dolgozniuk, mire mindenki számára kompromisszummentes megoldások születnek. Mint egyébként minden új technológia esetén.
A klikkvadász bulvár médiát viszont nem a valóság érdekli, hanem a dráma, ezért a hype 180 fokos fordulatot vett: a VR nem hogy elbukott, de eleve halva született, mi előre megmondtuk, hogy kamu az egész, mert ami nem szemenként 8K, 200fov, 120fps, wireless és nem vágják utánad 99 dollárért (blekfrájdéjdíl: 29.99) az nem is VR, hanem átverés.
És már indul is a flamewar, jönnek sorban a fórumhuszárok, hogy naugye, ők már a 3D TV-nél is megmondták.Ami az igazán szomorú az egész történetben - és ez a cikk jól példázza -, hogy ennél nem is kell több. Már nem kell egy cikkhez apropó, új technológia vagy termék bejelentése, csak fel kell sorolni a korábbi mantrákat - akár van valóságalapjuk akár nem - és máris kész a cikk, a kapcsolódó fórumban meg garantált a flamewar, azaz a klickszám.
Szóval ha a prohardver tényleg ezt az utat választja, akkor szerintem ne álljanak meg a VR-nél.
Legyen minden hétre egy "miért szar az apple","a PC halott", "a tablet nem kell senkinek", "jobb a 8K tv, mint a 4K, a fullHD meg egyenesen szar", stb. írás jelöljék mondjuk (Y)-al (az X foglalt) és akkor mindenki tudja, hogy itt fikázhat, akinek igénye van rá. Ez szépen hozza a klick számot, eltartja az oldalt és nem kell a bulvárt a valódi tartalom közé keverni.[ Szerkesztve ]
-
Magyarfarkas
tag
A psvr szekere nem megy! 3.000.000 eladott példány és 2.200.000 cserélt gazdát és még cserélni is fog! Ezt be lehet tudni a gyér tartalomállománynak, a nem túl jó képminőségnek és a pocsék követésnek valamit a dildo kinézetű controllereknek! A pc headseteknél más a tészta,ugyanis az early axcces megjelenések nagyon aráti tartalmakkal látják el a vr játékosokat és nem kell kompromisszumokat kötni grafika vagy játékélmény terén
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Magyarfarkas
tag
válasz csipesz80 #43 üzenetére
a gyártók nincsenek tévhitben árakkal kapcsolatban, csak nem éppen magyarországi pénztárcát kalkulának bele! Ezért ott a psvr a menő ,mert arra van pénz
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Magyarfarkas
tag
válasz Németh Péter #8 üzenetére
szögezzük le hogy nem drága! Külföldi szemmel nézve nagyon nem az! Nem a gyártóknak kell igazodni a magyar vásárlókhoz, hiszen vannak kb 10 millióan 7.000.000.000 ember mellett, hanem a magyar vásárlóknak kellene tenni azért valamit hogy fel tudjanak nőni a külföldi viszonylatokhoz! Amíg ez nem megy, addig marad a sírás,hogy ez drága, az drága, más országokban meg röhögve kfizetik a hozzá való gépet is.
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
-Skylake-
addikt
"Túl lassú a PC-hez szánt VR headsetek terjedése"
Lol, mit vartak ? Egy mobiltelefon kijelzot raktak egy fejpantba es negyedmillio forintot kernek erte. Az lenne a vilag 8. csodaja ha gyorsan terjedne...
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
-
Busterftw
veterán
válasz Magyarfarkas #62 üzenetére
A tobbi VR termekhez kepest igen.
Jelenleg 43% market share az jelentos.
-Skylake-
A telokban is van gyro[ Szerkesztve ]
-
Magyarfarkas
tag
válasz -Skylake- #70 üzenetére
ha azt a két kijelzőt ki akarod cserélni két telefonban ,nem úszod meg 300 euró alatt, kivéve ha valami utángyártott szar. így akkor két kijelző áráért van egy vr headsetem és a többi csak plussz? hát akkor okés
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Raymond
félisten
-
#54625216
törölt tag
válasz -Skylake- #67 üzenetére
Most komolyan... a VR HMD-knél ötször annyiba kerülő pro kategóriás 4K monitor meg csak egy ips kijelző műanyag állványon?
Legalább egy kicsit nézz már utána, hogy mennyi pénzt és energiát ölnek a VR fejlesztésekbe, mit jelent az, hogy roomscale tracking, mennyi munka és pénz felépíteni a komplett szoftver ökoszisztémát kezdve az os driverektől a gameengine plugineken át az alkalmazás boltig, mennyit öltek már eddig is szponzorált tartalomba és így tovább.
Ehhez képest az Oculus Go, ami hardveresen talán a legközelebb áll egy mobiltelefonhoz, a maga 220EUR bruttó árával kb. annyiba is kerül, mint egy középkategóriás mobiltelefon csak éppen a VR minősége nagyságrendileg jobb, mint bármilyen mobiltelefon megoldásé.
[ Szerkesztve ]
-
Magyarfarkas
tag
válasz -Skylake- #75 üzenetére
Ha ez a cikk a színjátszásról szólna és Anthony Hopkins egy 10 éves regisztrációval álnéven mondana neked ellent, akkor is tenned tovább a hozzá nem értő okoskodot vagy volna esetleg valami biztos Infod arról ,miért is nem jó a VR? Mert attól függetlenül hogy xy éve itt okoskodsz , nem jelenti hogy értesz is valamihez! Nekem van egy pár éves regisztraciom, de camsak olyanhoz szólok hozzá ,amihez értek, amihez nem ,azt max elolvasom és tanulok belőle, de látom ez neked nehéz. Véleményt csak akkor lehet formálni valamiről , ha van tapasztalatod vele
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
strogov
senior tag
válasz #54625216 #60 üzenetére
Nem. A VR-ral az a probléma, hogy 30 éve pont ugyanitt tartott csak alacsonyabb felbontáson. 10 évente bekopogtat valaki, hogy itt a VR aranykora, felkapják az újságírók, lesz pár befektető, aztán eltűnik újabb 10 évre. Most az FB befektetés miatt napirenden maradt egy kicsit, de egyébként a VR már most érdektelen téma.
Beat Saber mint legjobb VR játék? Komolyan?
Az emberek 99,999999%-át annyira se érdekli, hogy egy cardboard-ot vegyen $5-ért. Biztos tömegtermék lesz egy több száz dolláros cucc amihez több ezer dollárnyi másik cucc kell, és 2-3 év múlva elavul, vagy csak jön egy másik "most már nagyon egységesek vagyunk" szabvány, amit persze senki nem tart be.
A PSVR pont annyira futott be mint a kinect. Annak is relatív jó eladásai voltak, de 1 játéknál tovább senki nem jutott azzal se. A következő verzió már olyan népszerű lett, hogy el is kaszálták.Az emberek most nem pc-t vesznek hanem telefont. Arra költenek 1000+ USD-t, azzal akarnak mindent megoldani, és azt fogják lecserélni 2-3 év múlva nem a pc-t. PC-t a cégek vesznek, ők meg nem fognak melós gépnél rift kompatibilitást nézni. Arra a pár félőrültre akit érdekel, hogy 1060, vagy jobb dvga-ja legyen, nem lehet iparágat felhúzni. Ha mindegyik megvenne egy 700 USD-s sapkát, az még mindig töredéke lenne az 1000 USD-s iphone eladásoknak, pedig az éppen haldoklik. A növekedési potencial meg ebben az esetben konvergál a nullához.
-
Magyarfarkas
tag
Annyira érdektelen téma hogy egy németországi VR bár nyílt napján 70 meteres sor áll ,az ingyenes próba miatt és azután a próbálok több mint fele vesz headsetet😁 még mindig mondom ,ne magyar fejjel gondolkozzatok
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Személyeskedést kerüljétek ha nem is értetek egyet a másikkal.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
zoli3348
újonc
Na de sok okosunk van megint...
Először is némi jó hír azoknak akik drágálják a PC-t a VR-hez: jövőre megjelenik az Oculus Quest ami gyakorlatilag Rift élményt nyújt egy önálló headsetben. A grafikából kissé vissza kell venni majd hiszen egy jobb mobiltelefon teljesítményével fog rendelkezni de játszottam én már több órát olyan VR játékkal aminek a grafikáját kis túlzással még egy C64-es is felülmúlná, a VR nem azért jó mert szép a grafika.
2 kijelző egy fejpántban negyed millióért.... aha. Sokan meg milliókért vesznek 1 tonna fémet meg műanyagot. Ja, hogy az egy működő autó összerakva? Ja az már egészen más. Van a VR technológia mögött nem kis munka. Ezt meg kell és illik is fizetni.
Az, hogy valaki veszi a fáradtságot és beír egy hozzászólást azt jelenti, hogy igenis érdekli a téma. A károgók mind azok közül kerülnek ki akik irigykedve nézik a VR videókat mert látja, hogy más mennyire élvezi de úgy gondolja neki nem telik rá.
Én megvettem hozzá a megfelelő videokártyát és a Riftet sőt még plusz szenzorokat is.
Így már sajnos nem telik rá, hogy hétvégente középszar whiskyvel szétcsapassam az agyamat és elszívjak napi 3 doboz cigit ami egy VR játék ára. De hát ez van Kinek mi a szórakozás. Én hetekkel később is elővehetem a játékot de a 3 doboz elszívott cigit már nem. Bár ez utóbbi is megmarad részben valahol az emberben...Több ezer óra VR élmény van mögöttem és állítom, hogy minden percét élveztem. Megértem, hogy nem mindenkinek nyújtja ugyanezt de az foglalkozzon olyan dolgokkal amik közelebb állnak hozzá.
Össze sem lehet hasonlítani az elavult monitoros játékkal.
Aki esetleg annyit mozog napközben, hogy nem bírna már állva játszani VR-t annak ott vannak a szimulátorok.Pl. egy autó vezetés és szimulátor élmény:
igazi autóval - 100% érzés de a lehetőségek benne átlag ember száméra (verseny, sebesség, drága kocsik): 1%
Kormány+pedál szettel akár több monitoron, kivetítőn, TV-n: 20% vezetési élmény, a lehetőségek: 100%
Kormány+pedál+VR headset: kb. 85% vezetési élmény + 100% a lehetőségekben. Mínusz nem balesetveszélyes bár az első virtuális kicsúszásnál pont ugyanaz a rossz érzésem volt mint egy valódi balesetnél. Volt benne már sajnos részem, egyetlen egyszer a saját hibámból amikor tükör jégen sikerült az összkerekes UAZ-zal beborulnom az árokba a laktanyában. A VR-ban pontosan átérzed az egészet.
Szóval lehet köpködni de mindenkinek ajánlom próbálja ki legalább egyszer (de könyörgöm ne valami cardboard szarral!!) és ha tetszik ne várjon vele, szerezzen be egyet és JÁTSZON, SZÓRAKOZZON végre úgy igazán.
-
GodGamer5
addikt
Ps vr-om volt, szerintem messze ár/teljesítmény bajnok. Túl sok a casual szar és volt jópár játék ahol rosszul lettem, -bár mondjuk én szemüveges vagyok- de amúgy szuper élmény az egész.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
strogov
senior tag
válasz Magyarfarkas #81 üzenetére
"egy németországi VR bár nyílt napján 70 meteres sor áll ,az ingyenes próba miatt"
Ez meg itt a kinect launch. Számít? Eladtak belőle 35 millió darabot, és beszántották. Majd ha 100 milliós felhasználó bázis lesz és emelkedik akkor térjünk vissza a tömegeket mozgat témára.
-
Raymond
félisten
"A VR-ral az a probléma, hogy 30 éve pont ugyanitt tartott csak alacsonyabb felbontáson."
Ez egy eleg nagy marhasag. Nem tartott ott, hacsak a masodperces lag-el, 45 fok diagonalis (35 fok horizontal) latoszoggel es 263x230 felbontasu kijelzokkel rendelkezo 1.1kg-os $600 aron kinalt VFX1 szerinted ugyanaz mint a most kaphato hardverek.
"Beat Saber mint legjobb VR játék? Komolyan?"
Igen, a legnepszerubb VR jatek aranylag szep elonnyel a tobbihez kepest. Ez van, szeretik a nepek.
Lehetne meg tobbet is irni csak nemigen latom ertelmet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
Vegyük sorra.
- 30 éve: Erre Raymond válaszolt.
- Beat Saber: nem a legjobb, hanem az egyik legnépszerűbb játék. Ahogy nem a Fortnite és a Minecraft alapján ítéljük meg, hogy mit tud a PC-s játékipar, úgy a VR tudását sem a Beat Saber-ből vezetjük le ugyebár.
- Cardboard: 100 forintos cukorsípot is csak kevesen vesznek, mégsem mondanám ez alapján, hogy az embereket nem érdekli a zene. A VR és a cardboard között is legalább ekkora a különbség.
- Kinect: a kinect a Nintendo Wii akkoriban forradalminak számító játékélményére volt egy rossz válasz a Microsoft részéről, ahogy a Windows Phone meg iOS gyilkos akart lenni, csak az sem jött össze. A Windows Phone bukásából mégsem vezethetjük le, hogy az embeket nem érdekli az okostelefon technológia, mert a valóság ugye mást mutat. Nos a Kinect kapcsán is ugyanekkora hülyeség a VR bukására következtetni.
Drágák a PC-k: abban egyetértünk, hogy a PC-k fokozatosan visszaszorulnak oda, ahonnan eredetileg jöttek: az irodákba és az emberek első sorban mobil eszközöket használnak.
Az első VR fejlesztési hullám azért jött ki PC-re, mert az a szabvány tartalomfejlesztő platform, így megkerülhetetlen és emiatt a korai belépők játszótere is.
A következő hullám már a full roomscale mobil VR lesz (Quest és tsai.), viszont a fejlesztéseket továbbra is PC-n végzik, így mindenképpen szükség volt, van és lesz is PC-s VR-ra. Amíg tehát a VR-ban van növekedési potenciál (márpedig van), addig PC-s VR is lesz, legfeljebb mint célplatform lesz kevésbé domináns.Egyébként - ha már a "haldokló" iPhone szóba került - az egész hozzáállást jól példázza, hogy az iPhone is már vagy egy évtizede "haldoklik", mert még ha az Apple folyamatosan döntögeti a bevételi rekordjait, akkor is rinyálnak a növekedési ütem lassulásán, vagy ha az ütem is gyorsul, akkor a növekedési ütem ütemének ütemén és így tovább. A lényeg ugye a huhogás, mert arra kattint a nép.
A recept is unalomig ismert: "elemzők" előállnak légbőlkapott irreális elvárásokkal, majd ha nem jön be, akkor nem az elemző volt hülye, hanem az Apple, Oculus, Google, Microsoft, stb. "nem felelt meg az elemzői elvárásoknak", tehát lehet clickbait "az iparág haldoklik" következtetésre ugrani.
Azt nem értem csak, hogy egyesek miért nem látják ezekben az "elemzésekben" a nyilvánvaló mintát.[ Szerkesztve ]
-
Magyarfarkas
tag
válasz GodGamer5 #84 üzenetére
Mindenki rosszul lesz, aki nem íúgy használja ,ahogy kell! Legtöbben rögtön beleugranak a legmozgosabb világba, skyrim stb, pedig nem szabad! Azt max majd ha hozzaszoktal! Ilyenkor van az hogy a VR-t hibáztatják a saját maguk elkövetett hiba miatt, miközben csak utána kellett volna olvasni! A psvr jatekkinalata amúgy tényleg szar😁
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
válasz Magyarfarkas #88 üzenetére
egyik munkatars elso este mar joyal tolta a free locomotiont.
en azt a mai napig rosszul birom, de elso este kivittem az Audi S1egy pikesre dirt rallyban es nem voltam rosszul
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Baggins86
aktív tag
válasz laceszgamer #7 üzenetére
Ha pihenni akarsz, akkor aludj egyet, ne játszál
-
hombre[EU]
veterán
Nem gondolom,hogy lassú lenne a terjedése. Szerintem valójában csak "ennyi van benne", pár %/platform. Soha nem lesz belōle tömegcikk,mert az embereket egyszerūen nem érdekli a VR. Sok embernek megtetszett, sokan bevásároltak, de valójában nagyon kevesen használják rendszeresen.
Life, Uh, Finds A Way
-
MODERÁTOR
válasz hombre[EU] #92 üzenetére
Csak azért nem érdekli az embereket, mert macerás és drága. Én pl. meg csak azért nem használom annyira rendszeresen, mert egyrészt nem érkezik rá rendszeresen értékelhető tartalom, másrészt pedig mert mellette több játék van amit hagyományos módon kell játszani.
<-ƘƘ->
-
Magyarfarkas
tag
Tartalom van rá ,nem is kevés ,de nem annyi mint pc-re! De ez az úgymond "kevéske" tartalom is több élménnyel lát el ,mint egy monitoron társa! Mondjuk a macera dolgot nem értem , de biztos van vele! Nekem csak a vive-nál volt gondom, oculusnal nem nagyon
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Magyarfarkas
tag
A másik oka hogy nem terjed az az emberi butulás! Miközben a pc és konzolos társaik sorra nyomják ki az olyan játékokat, ahol szó szerint vezetik őket végig a játékon a vr-ben 80%-ban szimuláció van, komplex tartalommal, több tartalommal ellátva mint egy pc-s játék! Sokkal több dologra kell odafigyelni úgy hogy a testedet is beleviszed. Egy konzol/pc játékban mit csinálsz? Fogod a billentyut,egeret és kiadod a parancsokat és ezt legtöbbször úgy hogy felülről látod a karaktereket(nem is értem mai napig hogy tudtam én ilyen dolgokat élvezni anno)a vr-ben legtöbbször a saját karaktered szeméből látod az eseményeket és úgy is kell feküdni,gugolni ,gondolkodni ,mintha a valós életben lennél. Persze a lassuaknak is megvan a maga pályája VR téren , van egy rakat játék, de a tapasztalat azt mutatja hogy a legtöbben azért hagynak abba akár 10 perc alatt egy VR játékot, mert nem tudnak felnőni a többi VR jatekoshoz
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Magyarfarkas
tag
Én 4-5 évig war thunder megszállott voltam , felülről nézve vezettem a tankokat, most jelenleg benne ülők, kezelem a tankban valóságban is megtalálható dolgokat és kb 100* nehezebb ,mint a pc-s monitoros pajtasa ...és sajnos azt kell látnunk hogy jönnek mennek az emberek és ez neki túl komplikált címszóval búcsúznak a jatektol,ami nem is baj ,mert az már hagy ne legyen a mi gondunk hogy valaki nem akar tanulni, hanem agyatlan baromsagokkal akarja eltölteni az idejét, ahol ő lehet a "király"
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
#07041792
törölt tag
válasz Magyarfarkas #96 üzenetére
Szálljunk már le a magas lóról.
Láttad már, hogy néz ki valaki ilyen izével a fején, ahogy hadonászik? -
-
Tomassy00
senior tag
válasz Magyarfarkas #99 üzenetére
-
Magyarfarkas
tag
válasz #07041792 #97 üzenetére
És azt láttad hogy áll a szája annak aki egy ilyen sisakban van?😁 Nagyon nagy mosolyra és tudod miért ? Mert jól érzi magát 😁kiveve az ,akinek nem magyarázzák el a szakszerű használatát, mert az meg rokazni akar😁
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
#07041792
törölt tag
válasz Magyarfarkas #99 üzenetére
Abszolút támogatom mindenki agybaját, de csak addig, ameddig nem nálam akar sárkányokra vadászni.
-
komi77
senior tag
válasz hombre[EU] #92 üzenetére
Szerintem a véleményed nagyon helytálló. Én egyátalán nem vagyok műszaki géniusz. Sok infót innen és hasonló oldalakról szerzek be. Azt lehet mondani, hogy az itt felsorakoztatott tudás mellett én csak érdeklődőnek számítok. Ugyanakkor a legtöbb ember - aki nem it szaki - még csak nem is érdeklődik. Vagyis a hozzám hasonlókhoz képest töredék érdeklődést mutatnak bármi új technológia iránt, legfeljebb hallottak róla. Többeket kérdeztem a vr-ről - átlag nem érdeklődőket - aki már ki is próbálta szinte mindnek tetszett, de ennyi. Többet nem foglalkoznak vele. Nemhogy erre sokalnák a pénzt de ami meghajtja technika az már végképp felejtős. Új teló jöhet, új tv jöhet. Ez meg... Szóval vagyunk itt meg máshol páran akik beszélnek esetleg próbálgatják a vr-t, sokakat meg nem tud megmozdítani. Így nem lesz belőle nagy üzlet. Bocs ha tévedek
Szegény ember kézzel nőz.
-
komi77
senior tag
-
sheep
addikt
Nem is az hogy tévedsz, hanem ez a le véleményed, és ezt sokan mások is így látják. És valszeg így is van.
Viszont én mint 20 éve repszimező ember, azt kell mondjam egész életemben erre vártam, nekem nagyon megéri, ezért fogok gépet is fejleszteni.
Viszont a mászkálós kalimpálós játékok totál hidegen hagynak.
Szóval én azon a véleményen vagyok hogy néhány esetben nagyon odab@sz a vr élmény, főleg a szimesek tudnának erről mesélni, de az is érthető ha valakit ez nem köt le.
Ízlések és pofonok.
Én sem gondolom hogy ebből olyan hatalmas üzlet lesz, de ha mi szimesek egyre jobb hmd-t tudunk venni és ehhez lesz olyan hardver is ami meghajtja akkor én már nagyon elégedett leszek.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
(kb 30-35 emberrel probaltattam vegig egy roomscale @ 2.75mx2.75m haromszenzoros riftet, 15 es 80 ev kozott)
gyakorlatilag a tobbsegnek bejon es mindenkinek mas. van akinek a szimulator, van akinek a climb, van akinek a superhot, a puzzlek, a gorn, a sunshine arizona. van akinek a smooth locomotion a kedvence, van, aki teleportalni szeret.
ami nekem furcsa volt, hogy mindenkinek mas volt e kedvence. de jellemzoen amit imadtak, hogy vagy meg lehetett fogni a cuccokat, vagy a szimulatoros community.
egyebkent aki nalam kiprobalta az ketto vett, meg paran meg a "kene de kivar" stadiumban vannak.
Eldorado: probald ki... es a riftet / oculust, nem pedig az olcso mobilos cuccokat.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
komi77
senior tag
Lehet, hogy véleményként hat amit leírtam, pedig törekszem inkább következtetéseket tenni. Havonta kb. 2-5 pc-t rakok össze - karácsony előtt többet - ismerősöknek. Nem vagyok szakember de amihez nem értek topicozok, stb. Nálam evidens, hogy pl. jó tápot nem adnak olcsón. Akiknek összerakom a gépet mindig fennakadnak ezen - miért az mit tud ennyiért, nem csak egy táp? Persze igazodunk a pénztárcához. Nekik a gamer gép kb. annyiba kerül mint a vga-m meg esetleg egy memó a gépemből. Ugyanakkor azt is tudom, hogy én már megszoktam azt a színvonalat, amit használok és nem fogom lejjebb adni - mindig fejlesztgetek. Megállapodhatunk abban, hogy itt sokunknak van egy a nagy átlagtól eltérő igény szintje - bocs a kivételnek. No a képbe valahol itt jött be a vr,, mint egy új szint ill. lehetőség. Akikkel beszélgettem eddig ilyen témáról mindnek tetszett. Ugyanakkor soha nem áldozna rá sem ennyit, sem kevesebbet. Az ok egyszerű: nem érdekli őket. Nem foglalkoztatja úgy ezeket a tömegeket mint minket akiknek a technika világa a munkája, hobbija, vagy csak érdeklődik iránta. Összefoglalva azt sejtem, hogy ez a téma az ilyen oldalakon, kiállításokon, stb. helyeken megjelenő kérdés, ami csak a társadalom kis részét mozgatja meg. Ebből vontam következtetést - és lehet tévesen.
Szegény ember kézzel nőz.
-
Magyarfarkas
tag
válasz #07041792 #110 üzenetére
Skyrimben karddal hadonaszni és a the forestben a baltát a kannibalokba beleallitani is egész fasza érzed tud lenni, mint ahogy az FPS shooterekben is a fegyvert te magad fogod és nem csak lóg az orrod elott
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Glomgold
tag
Ahol 3mx3m szabad hely kialakítása nem jön össze, az mikor fog tudni anyagilag megengedni magának egy szerinted is jó VR élményt kiszolgáló hardverrendszrt, úgy hogy a számuk kritikus tömeget képezzen a VR-fogyasztói piacon?
A Holografika amúgy meg most kicsit nagyobb durranást fejleszt, a mozit, amit nem vetítőkkel, hanem LED-fallal képzelnek el, illetve a kamera rendszert, amivel tartalmat gyártanának hozzá, én most odadrukkolok, nincs akkora hype mint az AR/VR vagy mint tavaly a Magic Leap körül, mégis örülnék egy szemüveg nélküli 3D mozinak, ha az Magyarországról válna világhírűv.é
[ Szerkesztve ]
-
-
GodGamer5
addikt
válasz Magyarfarkas #88 üzenetére
Egy hónapig toltam kb minden nap, huszonsok játékkal és a kontrolleres játékoknál, ahol gyors mozgás van ahhoz nem tudtam hozzászokni, főleg ha teljesen szabad a mozgás. A motion sickness bárkinek előjöhet. A Rigs-nél majdnem kidobtam a taccsot.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Glomgold
tag
Igen, világos. És meglepő. Nem vitatom, hogy az van, amit linkeltél. De akkor ez még kevésbé az a VR, ami nekem való. Én eleve mindig is külön szobát gondoltam el egy ilyen eszköznek, ezért is linkeltem a CAVE-t, ahol ez adott, egy olyan szoba, amit mondjuk egy épület tervezésekor (nyilván lakásról szó sem lehet, csak mondjuk családi ház) figyelembe vennék.
Hiszen számomra ez olyasmi, mint egy moziszoba vagy nappali, egy új típusú szórakozásnak fenntartott tér, amely új szemléletet kíván.
Tehát, ha VR, akkor ahhoz virtuális mozgástérnek is szükségét érzem - kivéve, ha szabadban van.
A bejárható terület nélkül nekem nem VR a VR. Mondjuk egy szimulátor ([link]) vagy futópad ([link]) otthon, és azoknak hely kell.
A statisztikád azt mutatja maradi vagyok, és másfele tart a világ - tudom sok a kínai és ők a kici-ócó-szok megoldásban kénytelenek gondolkodni, vagy a panelosoknak is próbálnak elég drága félmegoldásokat nyújtani, mint az infinadeck vagy az omni, szerintem akkor én álmodom tovább[ Szerkesztve ]
-
Komplikato
veterán
válasz #54625216 #60 üzenetére
"Próbáltam értelmezni, hogy miről is szól a cikk, de a szokásos VR szkeptikus mantrák felsorolásán túl semmi új információt nem találtam benne."
Én nem mertem leírni a cikk alá, az első oldalon, hogy éppen most látok másik cikket, ami a Steam VR számának userek felfutásáról szól. Ami mondjuk nem zárja ki, hogy nem jöttek be a becsült számok, de jól leírtad a VGA ár problémát. Arról meg eszembe jutott az ellemző videó a Crysis 1-ről, hogy azért nem fut ma sem jól semmin, mert anno a készítők elhitték az Intelnek, hogy lesz 5GHz+ Pentium 4.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
#54625216
törölt tag
"Többeket kérdeztem a vr-ről - átlag nem érdeklődőket - aki már ki is próbálta szinte mindnek tetszett, de ennyi. Többet nem foglalkoznak vele. Nemhogy erre sokalnák a pénzt de ami meghajtja technika az már végképp felejtős. Új teló jöhet, új tv jöhet. Ez meg..."
Az iPhone előtt is volt okostelefon, viszonylag szűk, alig 10 milliós piac. Pontosan ugyanez volt az akkori készülékekről az átlagemberek véleménye. Megnyomkodták, tetszett, de hogy pénzt adjon azért, hogy emailezhessen a telefonjáról? Minek? Ráadásul körülményes, bonyolult, stb.
Aztán jött az iPhone és 5 évre rá már csak a 60+ korosztálynak lehetett hagyományos mobiltelefont eladni.
Ugyanez volt a laptopokkal: jó dolog, de körülményes és drága. Aztán jöttek a netbookok, amikkel valamennyire szélesedett a piac de végül a tabletek és a nagyképernyős okostelefonok húzták be az informatikához nem értő tömegeket.Ez a technológiai fejlődés természetes rendje. Először jönnek a fejlesztők, ipari felhasználók, aztán a korai belépők, majd ahogy megjelennek az egyre szofisztikáltabb eszközök, úgy szélesedik a piac a tömegek felé. A VR jelenleg a "korai belépők" szakaszban van.
A számítógépnek 30 év kellett, mire általános fogyasztási eszköz lett belőle, ha megnézzük mekkora utat tett meg a 80-as évek home computereitől az okostelefonokig és hozzá vetjük, hogy mennyit fejlődött és mennyire terjedt el a VR technológia manapság, akkor a VR időarányosan egy nagyságrenddel előrébb tart, mint a számítástechnika annak idején.
Egyszerűen az IT bulvár újságírás nívótlan bullshitelése az, amitől az emberek ingerenciát éreznek, hogy lefikázzanak mindent, ami nem rakja az arcukba a technológiai újításokat lehetőleg tegnapra és ingyen.
-
klykkly
tag
Nem tudom.....Én pár hete vettem egy VIVE et. (nem PRO)
Több játékkal is próbáltam és nagyon bejött. Ha valaki végignyom egy serious sam BFE -t az többbet szerintem nem akar monitor előtt FPS játszani ez garantált. Vagy említhetném az obduction-t is ami nem FPS hanem egy mászkálós adventure több napi játékidővel és beszabehu grafikával.
való igaz hogy a legtöbb tartalom nem AAA de azért van jónáhány minőségi is.
engem megvett.
Sokkal nagyobb gondnak érzem hogy a vive ismert kontroller tervezési hibája nálam is előjött kb 2 hét után. megoldás persze nincs rá csak ha bukom a garit.......
Ennyi pénzért elvárható lenne egy minimum 2 éves tervezett élettartam.
na ez a vive kontrollernél 2 hét. !!!!goggle: [link]
[ Szerkesztve ]
-
komi77
senior tag
válasz #54625216 #118 üzenetére
Tetszik a megközelítés és nagyon jól levezetted az it-s evolúciót. Nekem pont ez a véleményem a fejlődés menetéről és az új dolgok terjedéséről. Talán annyit finomítanék a számítógépek 30 éves fejlődés történetében, hogy a nyolcvanas években - amikor indul a téma - más volt a fogyasztói szemlélet. Alapvetően "tartós" fogyasztási cikkekben gondolkodtak. Olyan termékekben amit ma megveszel és hosszú évekig kiszolgál. Ebbe a felfogásba nehezen passzol bele a mindig fejlődő/változó számítógépes világ. Aztán a 90-es évek közepe végétől és a 2000-es évektől a fejlődés iszonyatosan felgyorsult, a termékciklusok lerövidültek. Itt tök jó példaként hozod az iPhone sztorit. Ennek analógiájára gondolom, hogy a mostani generáció már nem csak "elfogadja" és használja a kitalált lehetőségeket, de keresi is azokat. Vagyis egy új és jó dolog terjedése nagyon rövid időre szűkül le. Nézzünk csak pár egyedi igényt lefedő eszközt: drónok, házimozi ökoszisztémák, ahol már az erősítő is feljavítja a jelet, internetes, bluetooth-os kapcsolaton keresztül veszteségmentesen játszanak le. Vagy maguk az appok amikkel akár az otthoni kütyüket tudod távirányítani okos telefonról, vagy hang vezérelt távirányítóval, stb. Ezek gyakorlatilag a megjelenésükkel egy időben el is terjedtek és folyamatosan csiszolgatják őket mert a fogyasztók - nagy része - már hozzászokott és egyre újabb elvárásaik jelennek meg. Na és itt jön a vr. Ami lehet, hogy még csak a korai belépők szakaszában tart. Viszont nem klappol bele a terjedése a fent leírt pár példámba amik azonnal terjedtek és megállíthatatlanúl törnek előre és fejlődnek. A vr kapcsán azt látom, hogy már szinte kötelező generációs lépése lenne a pc perifériáknak és ennek ellenére sem jut előrébb. Mintha valami motivációs köd akadályozná ezt. Nem tudok rájönni a lényegére de az az érzésem, hogy azok az újonnan bevezetett technológiák amik pár év alatt nem tudnak elterjedni - lásd 3d - azok rövid idő után háttérbe szorulnak. Nem kívánom, hogy így legyen de nem kizárható a dolog.
Szegény ember kézzel nőz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bundle topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Assetto Corsa Competizione
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Suzuki topik
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen program, ami...?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- További aktív témák...
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- ÚJ GIGABYTE AORUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X GAMING BOX Videokártya
- Dell Latitude 7450 14" - i5 5300U / 8-16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Gigabyte Z390 UD V2 - minden tartozékával - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen