Új hozzászólás Aktív témák
-
Nite
őstag
erdekes, reszletes, kivalo iras, koszonet erte jopar kerdesemre valaszt kaptam
kicsi off, hallottam hideget-meleget a 9800GT-rol, de az azert gyorsabb mint a 8800GT?
[ Szerkesztve ]
Paid my dues!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tuti, hogy az interpolálásnál van elásva a szög a Vegasban. Valszeg a képkocka számítás úgymond jelentős részét adja a fragmentek interpolálása, és így a többi játékhoz képest jobban kijön az R600 leszármazottak FP16 blending teljesítményfölénye.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Nem csalódtam benned! Részletes, de nem könnyen emészthető cikket írtál megint. Tetszik első olvasatra is, mert rávilágítottál olyan részletekre, amelyek nem szembeötlőek, de így már érthetőbbek.
Most értettem meg én is, miért nincs akkora különbség közöttük mint várható lenne a csonkítások okán, azért mert úgy rövidítették meg a G92 magot, hogy annak negatív hatása a játékok változása miatt nem érezhető jelentős mértékben. Kiderült a cikkből, hogy csodák nincsenek, csak átgondolt vagy átgondolatlan fejlesztések.
Ezt még egypárszor átolvasom! -
HyP3b0y
senior tag
Gratula, jó teszt lett!
Én mondjuk boldog tulajdonosa vagyok egy XFX 9600gt XXX Alpha Dog-nak aminek alap órajelei 740/1000/1850 -en megy...azért sztem a tesztedben többet hozott volna a 8800gt-n
"ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)
-
gYaLo
őstag
Nagyon részletes,jól kidolgozott írás
iPhone 4S White 6.0.0 ☆ Logitech G500 zjeeeeee!!!!
-
nagyúr
HyP3b0y: azaz a referenciánál 14%/11%/15%-kal gyorsabb. megtippelek Neked átlagosan egy 13%-os növekedést AA nélkül, 12%-ot AA mellett amúgy a crysis-szel egyszerűen kipróbálhatód, húzd fel 8x333-ra a CPU-dat, és mehet a CPU-bench.
fagy53: és még ha tudnád, hányszor írtam át, mire ennyire is emészthető lett
Abu: köszi, ez eddig OK is, csak az interpolációs sebességek így alakulnak:
9600GT: 32 egység, 650MHz, half speed - 10.4 Mbilerp / sec
8800GT: 56 egység, 600MHz, half speed - 16.8 Mbilerp / sec
HD3850: 16 egység, 668MHz, full speed - 10.7 Mbilerp / secmost akkor ebből hogy jön ki, hogy a 8800GT és a HD3850 egyforma sebességgel viszi a játékot?
all: köszi!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
G4ga
őstag
Nagyon Profi, lényegre mutató irás! Grat!
-
HyP3b0y
senior tag
Nekem crysis simán fut 1280x1024-ben High-on 2xAA elsimítással teljesen játszható a game(pontos fps-t nem tok mondani, frapsem nincs...)
Másrészt a cpu-m 7x266 így nehéz lenne 8x333-ra
de majd jön egy másik proci - remélem - azt azzal bench neki!"ez a 3d olyan mint az űrverseny volt a hidegháborúban: sokba kerül, problémás, de muszáj csinálni, mert a versenytársak is csinálják" by JoeYi :)
-
Sweet Lou 6
addikt
Ezt még párszor majd elolvasom de nagyon jó lett .
sweetlou6.wordpress.com
-
Shrike7973
senior tag
Huh, ez igen, szép munka..
Nekem is párszor megfordult a fejembe hogy az istenbe lehet ilyen jó a 9600 GT 64 SP vel, de rögtön ráfogtam, hogy az nvidia drájvercsal, lehet akkor ez mégsem így van... -
total90
veterán
Csákó!
Zsír lett a teszt nagyon Amikor vettem az új PC-m én pont ez a 2 kari közt vacilláltam.Végül a 8800GT mellett döntöttem.Elsőre nekem a 9600GT volt szimpatikus de itt a fórumokban többen a 8800GT-t ajánlották és végül az lett.De a teszted szerint ha jól értem akkor a 8800GT jobb is Csak még annyit,hogy melyik Gainward 8800GT-d van?Mert a Bliss-ből is van 2 féle hűtéső.A heat-pipe hűtéses vagy a sima fekete?Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
enterlaci
senior tag
Egy nagy gratuláció a cikkhez és az elméleti levezetéshez és a sok munkához amit ráfordítottál energiát és fáradtságot nem kímélve!
A cikk világos és egyértelmű, ráadásul számomra közelebb hozza az Nvidia valódi politikáját és talán félelmét az ATI termékei iránt. Megy a cikk a kedvencek közé!
Örültem, hogy segítettem, mégegyszer grat. a cikkhez!Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11
-
agressiv
addikt
Frankó írás, de az a baj, hogy a grafikonok nehezen átláthatók. De azért grat hozzzá!
Hát még a borz.....
-
MODERÁTOR
Nagyon jó és részletes elemzés. Viszont a grafikonokkal nekem is meggyűlt a bajom.
***
-
nagyúr
agressiv, ollie: melyik grafikonok nehezen olvashatók? az fps-esek, vagy az összehasonlítók?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nadam69
csendes tag
Nagyon jó írás,gratu érte. Én most váltottam referencia 96GT-ről Zotac amp! 88GT-re,csak még nem tudtam kipróbálni,de megnyugodtam,hogy megérte... Üdv!
-
nagyúr
... amíg megérkezik , támadt egy gondolatom. az FP16-os műveletekben a half speed (nV) és full speed (ATI) különbség nincs meg ugyanúgy a ROP-okban is? mer' akkor úgy nézünk ki, hogy:
- 96GT: 32 half speed TEX (=16 full speed), 16 half speed ROP
- 3850: 16 full speed TEX, 16 full speed ROP
- 88GT: 56 half speed TEX (=28 full speed), 16 half speed ROPés akkor akár el is hiszem, hogy az utóbbi két kártya cca. egyformán teljesít
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én is azt hittem, amíg a CPU-limit-keresős tesztemben nem használtam egyszer.
azóta ezt használom a GPU-bench helyett, mert anno a GPUs teszt eredményeivel volt manipulálás az nVidiánál.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fagy53
nagyúr
A "link" kapcsán megnéztem mégegyszer a CPU limites cikkedet és megerősített abban a nézetemben, hogy nem állja meg a helyét az elterjedt - kihajtja-e a CPU-m a VGA-t? - kérdés. A CPU nem hajtja ki a VGA-t és fordítva sem történik meg ez. Csupán arról van szó, hogy a képalkotás munkája mindkettőt terheli, azt hogy mennyire a szoftver határozza meg és a gyengébb / lassabb / határozza meg a FPS értéket.
Valóban egy játékon belül is állandóan változik, hogy melyik is a limitáló tényező, de ez a Cpu kihajtja a VGA-t egy marhaság! Ideális CPU - VGA párosítások lehetségesek, de igaz az erős procihoz erős VGA-t, recept.
A kihajtást, hajtást pedig a szoftver végzi. -
nagyúr
a kihajtás kifejezést (gondolom) arra találták ki, hogy olyan a szituáció, ahol a CPU sebessége egyáltalán nem játszik bele az fps alakulásába. ez a megközelítés azért elég sok játékban megállja a helyét - az ebben a tesztben szereplők közül a többség olyan, hogy a VGA sebesség növelésével egy rövid időre vegyes limitbe futunk, és utána nyílegyenes az fps görbe, teljesen a CPU+memória határozza meg a sebességet.
az Oblivionban már helyenként (pl. az én tesztemben is) már hosszabb az átmeneti periódus. a GRIDben pedig teljesen értelmezhetetlen a klasszikus értelemben vett limit fogalma, csináltam még pár mérést, és minden extra MHz-nyi CPU-sebesség hoz extrát, ugyanakkor egy 50%-kal magasabb VGA-beállítás hoz cca. 40% gyorsulást. változnak az idők...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fagy53
nagyúr
Tulajdonképpen minden játéknál alaposan le kellene butítani a graf beállításokat a felbontást is beleértve, a VGA-t így részben "kiiktatva" meg lehetne nézni milyen CPU beállítás elegendő az illető játékhoz. A min., single player esetén 20-30 FPS alá ne menjen le, a multi az egy más eset. És ezután már csak a VGA-től függ, hogy milyen graf beállításokkal, felbontásban lehet játszani a játékot.
Kíváncsi vagyok a GRiD-re, megnézek majd más játékot is ezzel a szemlélettel.
Aki multizik, annak pedig egyértelműen egekbe húzott procival érdemes játszani. -
mmdms
addikt
ott a cod1 és UO, ahol viszont teljesen mindeggy hogy 7600Gt vagy a mostani gtsem futtatja, FPS növekedést nem vettem észre. hiába húztam agyig a gts-t, semmi + fps. de ha a CPU-t cibáltam amíg bírtam, akkor bizony kúszott felfele rendesen.
a gridben az látható, mint a 3dmark vantage-ban sztem. a CPU agyonrángatása nem ér annyit, mint mondjuk a shaderclock húzása. ez a 06-ban pl fordítva volt. így jukadunk ki ismét az állításodhoz: változnak az idők...ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
tzsolesz
nagyúr
Hát gbors, gartulálok.
Hogy van türelmed ezeket a méréseket elvégezni??
Én bevallom ennyire messzemenően nem értek ezekhez az architektúrális eltérésekhez, meg hasonlók, de számomra is érdekes volt végigolvasni.
Még egy kérdés: Van valami ami a 8800GT ellen szól a 9600GT-vel szemben? Mert 8800GT-t is lehet már hasonló árban kapni.
Ja, és egyszer elmagyarázná valaki, hogy a 3870 miért nem gyorsabb a 8800GT-től? -
nagyúr
a mérésekkel nincs gond, a Bioshockon kívül mindent teljesen automatizáltam az autoIt-vel - beállítom a HW-t, elindítom a batch file-t, és 1-3 óra múlva kész az eredmények a grafikonokat összerakni és a cikket megírni sokkal macerásabb.
én 8800GT-t nemigen látok 30K alatt, vagy ha igen, akkor annak 256M memóriája van, az felejtős. az az Inno kártya, ami nekem van, 22K körül elérhető, ha éppen van. (bár ezek az árak recesszió előttiek )
8800GT VS 3870: címszavakban:
- sokkal több textúrázási kapacitás 8-bites csatornák esetén
- több funkcióban is erősebb ROP-ok (vszleg elsősorban szintén 8-bites csatornáknál, ill. AA-mellett)
- a 3870 hangzatos 320 shadere legrosszabb esetben valójában csak 64, a 8800GT-hez képest cca. fele órajellel. aztán ezt lehet felfelé dolgozni a többdimenzós adattípusokkal, meg a jól párhuzamosítható shader kóddal. egyszer megmérném egy Radeon kártya shadereinek kihasználtságát...fagy: az első és a harmadik teszt 800x600-as noAA mérései erre mentek ki, az egyéb beállításokat nem nagyon merem piszkálni, mert a mindenféle "world detail" típusúak a CPU-ra is hatással vannak.
mmdms: szerintem 2006-2007-ben viszonylag kevés volt a CPU-érzékeny játék (kiv. persze 3DM06), most kezdenek újra divatba jönni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
tzsolesz
nagyúr
8800GT VS 3870: címszavakban:
- sokkal több textúrázási kapacitás 8-bites csatornák esetén
- több funkcióban is erősebb ROP-ok (vszleg elsősorban szintén 8-bites csatornáknál, ill. AA-mellett)
- a 3870 hangzatos 320 shadere legrosszabb esetben valójában csak 64, a 8800GT-hez képest cca. fele órajellel. aztán ezt lehet felfelé dolgozni a többdimenzós adattípusokkal, meg a jól párhuzamosítható shader kóddal. egyszer megmérném egy Radeon kártya shadereinek kihasználtságát...Ha te ezt így tudod, akkor az AMD/ATI mérnökei is tudják ugye?
Akkor miért nem úgy csinálják hogy "jó" legyen?Amúgy köszi, kezdem kapizsgálni...
-
nagyúr
az elsőt beismerten benézték, a float16-os tex formátumra gyúrtak (ld. Vegas), csak ez nem jött be - sőt, jött egy int16-os is (Lost Planet), amiben meg az RV670 szörnyen lassú.
a másodikat hallgatólagosan beismerték, amikor az RV770-ben jelentősen ráerősítettek ezekre.
a harmadik egy filozófiai kérdés, az nVidia a skalár ALU-kra tette a voksát, az ATI a szuperskalárra. most már lassan ott tartunk, hogy az ATI 700-800MHz-en futó 5-utas szuperskalár ALU-i fizikailag kb. akkorák, mint egy skalár, ámbár közel dupla órajelen futó nVidiás stream processor. a shader kódok párhuzamosíthatósága kínos lassúsággal, de azért javul, és ez az ATI malmára hajtja a vizet. fájó áldozat volt ez, majdnem beledöglöttek, de megúszták, és most aratják, amit elvetettek.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
mmdms
addikt
a processzorok igénybevétele szerintem "csak" az egyre reálisabb és több fizikai számolás miatt nő, legalábbis annál a játéknál, amely maximális grafikán is CPU limites. ott a cod4, ami inkább VGA limites, mégis gyönyörű grafikát hoztak ki belőle. vagy mondhatnám pl a jericho-t is.
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Ebit
addikt
Szerintem korrekt összehasonlitó elemzést készitettél.
Javaslom, ha időd és lehetőséged engedi, fogyasztási, és hőmérsékleti adatokkal kiegésziteni, mert úgy teljeskörú infot szolgáltat, a kártyavásárláson gondolkozóknak.
-
Dr. Romano
veterán
Basszz én nem látom a grafikonokat, pedig szívesen megnézném őket
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
tzsolesz
nagyúr
válasz Dr. Romano #34 üzenetére
Na igen, nézd meg az én logout-omat, ott sem látsz képeket, mert valami gond van a dj-beat.hu képtárral, ahova én töltöttem a képeimet, na meg ugye gbors is, és még sokan mások. Nem lesz ez így jó, de legalább szólhattak volna az illetékesek, mert nem kis melóm van benne
-
ityam
senior tag
nincs kedved esetleg egy 3dmarkal is megcsinalni a teszteket? csak mert a 3dmarkok arrol hiresek hogy barminek valtoztatod az orajelet az kiad valamekkora kulombseget mert ugy van megirva hogy ne nagyon legyenek benne limitek. szal barmit emelhetsz benne mindig fog gyorsulni de az erdekes lehet hogy az egyes kartyak kozot mekkora kulombseg van az egyes ertekek emelesevel.melyiknel mi szamit jobban.
jatekokban lehet hogy vagy az egyik dolgot nem tudja ertekelni vagy a masik dolog emeleset nem tudja ertekelni mert az adott jateknal nem hasznalja ki azt amit emeltel. ilyen viszont nincsen a markokban.az mindent megerez.
vagy nagyon hulyeseget mondok?tudom kicsit keson szolok, csak most talaltam ra a tesztre.
[ Szerkesztve ]
-
szuper-t
senior tag
huhha elsőre 1 picit emészthetetlen volt de 2. olvasásra:d azannya..:S :d csodák nincsenek
sajna de most megint ott vagyok hogy 8800gt vagy 9600gt asszem olvasom 3x is és eldöntöm és mire is akarom használni
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...