Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
És, akkor a Volvo - mint márkanév - megszűnik? Vagy a Polestar? Csak, mert perpillanat a Polestar a Volvo villanyos márkája.
Egyébként pedig meglehetősen göröngyösnek tűnik az az út a teljes villanyossá váláshoz:
Ki ölte meg az eheti Tesla-gyilkost? -
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #107 üzenetére
"Szerintem nagyjabol marad a jelenlegi felallas."
Akkor itt jó nagy kavar lesz, mert most Volvo-éknál villany = Polestar. (Azt most csak tényleg zárójelben, hogy sok más márkához hasonlóan képesek ők is a nagy neveket beáldozni a reménybeli siker érdekében. Mert ugye a Polestar az olyan mint a Mercinél az AMG)
Az előbbiből következik, hogy ha csak olyan autóik lesznek, amiket csak (!) villany hajt, akkor a Volvo márkanévnek szevasz. Értem amit mondasz, de remélem Te is érted itt a logikai bukfencet.A Volvo régebben nagyon kívánatos (számomra legalábbis) autókat gyártott (gondoljunk csak a f@sza 5 hengeresükre). Aztán jött ugye a CO2 kvóta, és viszlát sok henger ...
A köv. hír, - ha jól emlékszem - hogy 150 km/h-ban maximalizálják az autóik sebességét. Ezen jogosultságán sokat lehetne vitatkozni, de ha a piac szempontjából nézzük, ez inkább negatív.
Most pedig jönnek ezekkel a villanyautókkal, ld.: Polestar 2, ami egyelőre eléggé kapufa szagú. Szomorú jövő elé nézünk. Csak abban reménykedem, hogy még mielőtt beüt a ménkű, még meg tudok kaparintani egy jóféle S60-t (kép1, kép2) vagy V60-t (kép1, kép2) -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #110 üzenetére
"Kíváncsi vagyok mit csinálnak vele ... "
Mondom (ill. nem én, hanem Karotta), ezen a néven fognak futni, ill. már futnak is a villany Volvo-k."A Volvo plug in hibridekkel is meg van már szórva, papíron egész jó modellekkel."
Na, ja. Azokkal nincs is ennyi gond, mint ezzel a Polestar 2-vel. -
<Adamsky>
nagyúr
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #133 üzenetére
Van tisztán elektromos Volvo? Én nem tudok ilyenről.
" ... miért nem sikerült jól?" - olvastad a TC-s tesztet?
Röviden:
• nem igazi villany platform, ezért sárnehéz (még a villanyosak kötött is)
• mivel nehéz k. sokat fogyaszt → rossz hatótáv
• belül kicsi, kívül nagy
Az előbbekből adódóan - teszem hozzá sajnos - egy Tesla 3 "megeszi" reggelire. Értsd: sokkal jobban megéri.Ami még kiderül a tesztből - bár ez nem csak a
VolvoPolestar sara, - hogy sok villanyautót nem lehet vontatni (még két utcasarkot se). Ha, megkotlik, akkor tréler. Szép új jövő[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Na, ja. Akinek ez fontos, nem árt vásárlás előtt picit tájékozódnia: pl.
Mondjuk a Polestar 2-t pont nem kell nagyon félteni.
Egyébként a belsőégésű motorok eltűnésével biztos meg fog szűnni pár dolog:
• autós filmek (Jézusom, nem lesz több Fast & Furious
• király hangok, kipufogó tuning (vajon Akrapovič-ék fejlesztik már az MP3-ba letölthető hangokat?)
• a kis srácok a vrumm-vrumm helyett vajon milyen hangot fognak kiadni?
Csupa kínzó kérdés, dilemma -
<Adamsky>
nagyúr
válasz #06658560 #138 üzenetére
"Másoknak ezekkel nem volt baja ... "
Mivel? A súllyal, és az ebből fakadó rossz fogyasztással? Ja, meg azzal, hogy ráz, mint egy szekér?
Mondjuk én inkább hiszek Karottának, mint pár frissen felkent Youtube-os autótesztelőnek.#137 Somatom
" ... 260 pacis Toyota Yaris GR hangja is hangszórókból jön ... "
Mondjuk úgy, hogy alájátszik egy kicsit az eredeti - nem túl vérpezsdítő - háromhengeres hangnak (de azért van hangja, szemben a villannyal, aminek nincs).
Viszont a kis Yaris ad is valamit ezért cserébe. Nagyon könnyű (lesz vajon valaha ilyen villanyhajtással?) ezért agilis, ebből fakadóan pedig olyan élményt ad, amit nem sok már mai autó. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz Tigerclaw #142 üzenetére
" ... nem kell attol tartani, hogy a Polestar tulno Brandkent a Volvon ... " - ettől tényleg nem.
"Arra talan idealis, hogy eldobhato markanevkent hasznaljak ... " - ez viszont elég nagy baj, ha így gondolkodnak. Mondjuk a Ford is épp ezt teszi a villany Mustang-al, ami nem elég, hogy villany, de épeszű ember - ha ránéz - nem is asszociálna róla egy vérbeli Mustang-ra.
Idéznék az általam link-elt tesztből: " ... a Polestar 2 nem tisztán villanyplatformos autó, hanem a Volvo CMA-alapjára épül, ami a dolgos hétköznapokban tök hagyományos felépítésű autókat szolgál ki, nem olyan technológiai élharcosokat, mint ez, vagy a pontosan ugyanezt a technikát kínáló Volvo XC40 Recharge vagy C40 Recharge ... "
Vagyis a Volvo márkanév alatt futó - és a cikkben is említett - C40 reCharge sem ígérkezik nagy durranásnak. -
<Adamsky>
nagyúr
Én továbbra is úgy gondolom, hogy ezt a villanypónit ciki Mustang-nak nevezni. Sőt - a lovaknál maradva - az a véleményem, hogy pont olyan szép, mint egy lóharapás.
".. ez szimpla marketing húzás volt részükről..és látod bevált"
Persze, tudom, hogy ez marketing, csak engem spec. - ha mondjuk lenne egy Mustang-om (sajna nincs) és egy villanyautót keresnék mellé a mindennapokra, - pont taszítana a név. Nem hiányozna, hogy a márkatársak rajtam röhögjenek ... annak ugyanis, aki tisztában van a "Mustang-sággal" csak mosolyogni tud ezen az öszvéren (tényleg úgy néz ki, mint egy ló & szamár szerelemgyereke) -
<Adamsky>
nagyúr
Egy kis "update": A Volvo tulajdonosa új autómárkát alapít
Szerintem ezt már - rajtuk kívül - senki sem érti, ill. tudja követni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...