Új hozzászólás Aktív témák
-
arecibo
tag
Csak nekem van van itt jól működő XA1-em??
"A világűrt vétek ennyi emberre elpocsékolni"
-
lzorka
csendes tag
Addig örülj, amíg így van...
2017. május elején vettem a telefont, ami eddig teljesen rendben működött, aztán előjött a jól ismert érzéketlenségi probléma. Cordonba személyesen vitte be a lányom, hogy ne legyen abból probléma, hogy esetlegesen "sérülést szenved" a készülék az út során. 16 nap után semmi életjel, ma rájuk írtam, hogy mi a helyzet a telefonnal. A válasz: "Tisztelt Ügyfelünk!
A bevizsgálás folyamán megállapítást nyert, hogy a készülékben illetéktelen javítási nyomok találhatók, ezért a garanciális javítást nem áll módunkban elvégezni. A készülék javítása csak garancián kívül, térítéses úton lehetséges, mely után az eredeti garancia él tovább. A javítás várható költségéről, egy újra bevizsgálást követően tudunk csak nyilatkozni.
Mellékletben csatoljuk a készülékről készült fényképes igazolást, amelyen jól kivehető, hogy a készüléket korábban megbontották, a képen látható TORX csavar deformálódott.
Árajánlatot csak a készülék teljes körű bevizsgálása után áll módunkban adni, melynek díja Br. 2500Ft, amelyet csak az árajánlat elutasítása esetén kell kifizetni.
Készüléke jelenleg javítatlanul, szakvéleményünkkel és fényképes igazolásunkkal, átvehető ingyenesen ügyélszolgálatunkon,nyitvatartási időnkben, illetve ki tudjuk Önnek küldeni GLS futárszolgálattal Br. 3000.- utánvéttel.
Amennyiben a második opciót választja, kérjük, adjon meg egy szállítási illetve számlázási címet."A készüléket a Westend Soncityben vásároltam, első tulaj vagyok, és garantáltan nem bontottam meg rajta semmit. Miért is tettem volna, ha 2019. májusig élő garanciám van?! Vagy legalábbis volt... Vagy úgy gondoltam... Mindegy, ragozhatom...
Mi a büdös francot tudok velük csinálni?! Tényleg ott a fotó, de ha nem így adták ki a gyárból, akkor a Cordon csinálta a barmolást. Ötlet valakinek?
Amióta mobilom van, csak Sonym volt, de ezek után erősen elgondolkodom azon, hogy mi legyen a következő. -
kopida
csendes tag
Szia!
Meg kellene kérdezni a Cordont írásban, hogy találtak-e más jelet is a készülék "illetéktelen" megbontásának. Ugyanis ha szét és összeszerelés közben egy torx csavar megsérül, borítékolható, hogy más is utalni fog a helytelen beavatkozásra. Ha nincs ilyen, akkor lehet a Sony központi ügyfélszolgálatán írásos panaszt bejelenteni, csatolva a Cordon szakvéleményét.
Nem biztos, hogy lesz bármilyen eredménye, de nem látok más módot a helyzet rendezésére.
Üdv:
Attila -
janeszgol
félisten
Tipikus Cordon eljárás. Mennyi ilyent köszönhetünk nekik! Ázás, illetéktelen szerelés. Hogyne, egy dobozból kivett, 1 órát bekapcsolt telefonnál. Annyi volt a balszerencsém, hogy a vásárlás után pár hónappal vettem elő, meg se néztem addig (E3).
Ebből sajnos nem fogsz jól kijönni, csak ha elviszed az ügyet. Amúgy tud a Cordon nagyon szépen is dolgozni, ha fizetsz.2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
Bzs77
tag
Sziasztok. Asszonynak szeretnék, egy ilyen telót venni. Az lenne a kérdésem, hogy a kijelző hiba, melyik típusszámú modelleknél jön elő gyakrabban? Vagy mindegyikre jellemző? Aki tud rá választ megkérem jelezze. Előre is köszönöm.
Xiaomi 11t. 20 deka telefonért nem adok többszázezret.
-
Fisherking
újonc
Sziasztok!
A kijelző érzéketlenséget sikerült bő 2 hét alatt orvosolnia a szervíznek:
Új IMEI szám, új teló. Upc intézte a sztorit, nagyon korrekt módon.
Vsz valamelyik fődarab túlmelegedése okozta a bibit,( mint itt már írták) így csere lett a dologból...
Remélem, már nem tér vissza a hiba, gari is újra indult.. Amúgy a kijelző gondját leszámítva ez egy hibátlan, szerethető teló. Lányom megkapta, már pályázott rá.. ☺️
Nálam egy 6.1 Nokia lett az utód. Ugyanannyiba kerül, mint a Sony XA1, csak az akksija +50%, sokkal jobb ZEISS optika, egy db aluból mart ház..
Pacsi[ Szerkesztve ]
-
dbs87
újonc
Másodszor jött elő a hiba idén nyáron. Érdekes, hogy egészen addig jól működött, amíg az első forró kánikulai napok el nem érkeztek. Annyival volt több második alkalommal, hogy mer szép sárgás elszíneződés is volt. Mivel egyszer leejtettem, így a házon van a bal felső sarokban egy sérülés, illetve a jobb alsó sarokban az üvegen egy minimális, 1mm-es repedés.
Természetesen nem csinálták meg, erre hivatkozva, hanem csak sok tízezer forintért akarták volna, ami nekem nem érte volna meg, ezért inkább XA2-re váltottam. Viszont a történet inkább jogi szempontból érdekes - ugye tényleg van rajta sérülés, de annak a hibához semmi köze, ez konstrukciós hiányosság eredménye, ami a használhatóságot jelentősen csökkenti, ellentétben a sérüléssel. Szóval szerintem ettől függetlenül, miután a hiba szériahiba, nem ez volt a helyes gyakorlat.
-
jojokka
tag
Mindnél.
Dunakeszi Auchan üzletsor Telenorban a megnézésre kirakott telefonon is szar az érintkező. Javítás után 2 hónappal ismét szar az érintkezőnk, csak közben le is esett és betört a sarka. Mindegy, ha garban, ha nem, megjavíttatom, eladom és ennyi. Soha többé másodvonalbeli telefont. (Bezzek a Z3C-m még mindig megy, az XZ1C-ről ne is beszéljünk... )
Másodvonal kiesett...
-
Viktor861
csendes tag
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki, hogy hol lehet beállítani a saját hívószám elküldését? Már szét nyomkodtam,de egyszerűen nem jövök rá.Előre is köszönöm.
-
Viktor861
csendes tag
Nagyon régóta vágytam már egy Sony telefonra. Végre rászántam magam. Szomorúan olvastam az előző hozzászólásokat. Vajon ez vár rám is.. 1 hete vettem, eddig minden ok.
-
senior69
tag
Vissza lehet valahogy tenni az előző androidot a telefonra az oreos frissítés előttit? Mindent meg hallgatok ha van rá mód. Előre is köszönöm.
-
lzorka
csendes tag
Útban a happy end felé...
Ha már a mérgelődést megosztottam veletek, akkor az eredményekről is írnék.
Írtam a Cordonnak, hogy nem fogadom el az álláspontjukat, leírtam az érveimet, kértem a megoldást a fogyasztóvédelmi és jogi lépések elkerülése érdekében. Automatikus érkeztetésről kaptam visszajelzést, kérték a türelmemet a válaszukig. Válasz alatt írásos megkeresésre én hasonlóan írásos választ értek...
Másnap hívott egy Cordonos fickó telefonon, úgy téve, mintha nem lenne arról tudomása, hogy előző nap válaszoltam nekik. Közölte velem szóban is, amit előzőleg e-mailben, hogy illetéktelen javítás nyomait találták, emiatt csak térítésesen javítják a telefonom ha kérem, de utána ismét él a garancia. Elvitatkozgattunk azon, hogy ha most nincs garancia a telefonom javítására, akkor utána miért lenne ismét... Meg azon is, hogy vajon hogyan lehetnének illetéktelen javítás nyomai egy olyan telefonon, amit márkaboltban vettem, első tulaja vagyok, soha nem használta más, és soha nem volt szükség - eddig - javításra. Közölte velem, hogy sem a gyárban, sem náluk nem keletkezhettek olyan sérülésnyomok, amit az ominózus csavaron találtak, merthogy ők precíziós eszközökkel dolgoznak, és ha én ennyire biztos vagyok abban, hogy nem történt semmi a telefonommal, akkor keressem meg a helyet ahol vásároltam hogy náluk történhetett-e ilyesmi. Nem mondom, hogy nem volt irónia a fickó hangjában... Végül közölte velem, hogy hol tudok fogyasztóvédelmi panasszal élni.Számomra ez nem volt válasz, mivel én írásban kérdeztem, így vártam tovább a válaszukat. Közben - ha már javasolta - tényleg írtam a Soncity Kft-nek. És vártam tovább. Két hét elteltével sehonnan sem jött válasz, így ismét jeleztem a szerviznek, és a Soncitynek is, hogy továbbra is várnám a válaszukat.
Nos, tegnap írt a Cordon, hogy fenntartják az álláspontjukat miszerint garanciában nem javítják a telefonomat... Eddig nem túl happy... Viszont ma megjött a Soncity válasza, mely szerint panaszomat továbbították az illetékesek felé, a telefont garanciában javítja a szerviz. Elnézést kértek a hosszas várakozási idő miatt, a válaszra várniuk kellett. Itt tartunk most. Kezdek optimista lenni
Szerintem megzavarta a Cordont, hogy a lányom adta be javításra a telefont, akinek a neve nem egészen egyezik meg az enyémmel - ami a számlán szerepelt -, így elsüthető lett volna az a játszma, hogy biztosan az előző tulaj buherált valamit a telefonnal.
-
Tomasz72
tag
Nem értem a szerviz részéről ezt a herce-hurcát....! Anno Újpestre vittük a gyerekemmel még a Z530-as SE-t, a manus aki átvette, írt egy jegyzőkönyvet a telefon állapotáról, onnantól kezdve kuss! Remélem győztesen jössz ki a vitából!
Hotel Golf Seven Whiskey Bravo Foxtrott @ HG6RVA
-
adik
őstag
Sziasztok!
Kijelző érzéketlenséggel mi a csúcs? Párom telefonja most volt 5-szörre szervízben a kijelző miatt. Perpill azért küldjük vissza hatodjára, mert a hátlap szétválik középen. Hálistennek voltam olyan fasz, hogy én is ilyen szart vettem, az enyém még csak a második körnél tart, harmadjára ma adom le, most a kamera miatt.
A kérdésem, hogy mikor kérhetem a készülék vételárának megtérítését? Ennyire ócska, retekbe reszelt, használhatatlan, szopóroller fostalicskát életemben nem láttam. Konkrétan konstrukcióhibás. Nem értem a Sony hogy teheti meg, hogy így leszarja, magára hagyja a vásárlókat.Kettő, csipkebokor vessző!
-
adik
őstag
A Sony elismeri, hogy ez konstrukciós hiba?
Amúgy a szervizek gyakorlata (néhány évnyi dolgozói tapasztalat), hogy bármilyen külsérelmi, esésre visszavezethető nyom az kiüti a garanciát. Hogy mennyire jogosan, valós, logikus ez az érvelés az három különböző válasz, de mindegy jelen esetbenKettő, csipkebokor vessző!
-
gduck
addikt
Azt kell mondjam általános eset Egyetlen pozitívum, hogy kijelzővédő fóliát/üveget FELESLEGES rá venni, hiszen pár havonta komplett kijelzőt cserélnek rajta.
Nekem pár hónapja volt cserélve, de megint kezd érzéketlen lenni a széle. Pl a billentyűzettel "P" betűt szinte már lehetetlen írni
[ Szerkesztve ]
-
-
adik
őstag
Frankón megkérdezték az első kijelzőcsere után - a párom telefonja akkor már vagy a második-harmadik körnél tartott - hogy kérek-e rá fóliát.
Indítványozom, h a billentyűzeten cseréljen helyet a P és R karakter. Nem okozna nekem nagy törést, ha az R lenne a szélén, és azt nem tudnám használni, mivel raccsolok...szerk:
Am a cikk címét lehetne frissíteni, mint h "XAr", "XAr-vas" vagy "XArvashibáktól hemzseg"[ Szerkesztve ]
Kettő, csipkebokor vessző!
-
zozor76
tag
Engem is utolért 1 év után az érzéketlenségi probléma, a készülék két szélén. 2 hete a SonyMobile oldalon bejelentettem, futár vitte, tegnap hozta; na a készüléken fődarab csere történt, második papíron pedig tájékoztattak, hogy a készüléket cserélték egy Xperia X-re. Hogy ez mennyivel lesz jobb/rosszabb, majd kiderül, de így most kaptam egy új készüléket. Majd vallatásnál kiderül.
-
annalea96
újonc
Sziasztok!
Két hét múlva lesz 1 éves a telefonom és eddig semmi negatív dolgot nem tapasztaltam. Néha feljárok ide és olvasgatok ezt-azt és egy kicsit elbizonytalanodtam. Ugyanis nekem is fennáll, hogy a p betűt a telefon szélén nem mindig érzékeli, de 10/8-szor betalál, vagy amikor a zenelejátszóban a szélén szeretném húzni "görgőt", mert akkor látom, hogy hol járok az ABC betűiben, akkor az eléggé nehézkesen megy, viszont én ezeket arra fogom, mert van egy szilikontok a telefonon és elég közel van a képernyőhöz és, hogy csak az zavar be. Ezenkívül nem tapasztaltam egyéb hibát, és nem is idegesít. A képernyő teszteken sincsen semmi gond.
Na most kivettem a tokból, így a lejátszós görgetős dolog tökéletesen megy, viszont a P betű nyomása egy bizonyos szögből nyomva most sem tökéletes, amire szintén tudok egy lehetséges okot. Nekem még a gyári fólia van rajta. Próbáltam rárakni üvegfóliát, de mivel lekerekített a képernyője, ezért két oldalt buborékos maradt, ami csúnyán néz ki, és nincs is sok értelme, ezért leszedtem, és visszaraktam rá a gyári fóliát, amit kicsit buborékosan sikerült, meg picit félre, és pont ott ahol a p betű van, ott van a fólia szélének a vége, és szerintem ez zavarhat még be.
Nagyon hálás lennék, ha tudnátok nekem ajánlani valamit a képernyőre megoldásként, mert már kezd elhasználódni a gyári fólia rajta.
Bocsi, hogyha hülyén fogalmaztam, de remélem azért sikerült megérteni.[ Szerkesztve ]
-
gduck
addikt
válasz annalea96 #734 üzenetére
"A képernyő teszteken sincsen semmi gond."
Ezt a tesztet FULL ki tudod színezni sárgára?
Szervíz menübe belépés:
*#*#7378423#*#*
Teszt:
Service Tests/Touch/Draw grid testFóliára (hogy ha rárakod a szélén probléma van a kerekítéssel) Te magad írtad le a választ
[ Szerkesztve ]
-
annalea96
újonc
Hát ez nagyon megnyugtató! Ezelőtt Sony Xperia M telóm volt, de egy év után az akksija tönkrement, nagyon gyorsan merült, és amikor feldugtam tölteni tölteni, akkor olyat írt már ki, hogy "nem tud tölteni a telefon, mert gyorsabban merül, mint ahogy töltődik", meg már a töltőket is alig érzékelte, amíg teljesen le nem merült és be nem kapcsolt. Akkortájt még pont benne voltam az 1 éves garanciában, és bevittem megcsináltatni, viszont, amikor visszakaptam, akkor semmi változást nem láttam rajta külsőleg. Újabb egy évig megint ment mint a kisangyal, aztán mintha szándékosan meg lett volna írva, megint az lett a baja, mint előzőleg... Akkor már nem vittem vissza, mert már nem volt garancia, máshol se tudtak vele mit kezdeni, úgyhogy megvettem ugyanazt a telót használtan, amivel már semmi probléma nem volt, amíg el nem kezdtem kinőni, viszont itt is előjött megint ez a nem veszi be a töltőt, de nem olyan durván. És végül megvettem az XA1-et a telenornár, ahol eddig minden telefonom onnan volt.
Remélem, hogy még kihúzok vele 2-3 évet. Szeretem a Sony telefonokat, és tök rossz érzés, hogy mostanában nem nagyon tudnak normális, hiba mentes telókat kiadni a piacra, de remélem ez változni fog. -
arecibo
tag
Na, kellett örülnöm....Jobb felső sarok beégve, sárga, nem érzékel. Euronicsban vettem, vihetem vissza, remélem korrektek lesznek
"A világűrt vétek ennyi emberre elpocsékolni"
-
arecibo
tag
Visszavittem, az átvevő korrekt volt, bár megjegyezte, hogy 'ilyen sokáig bírta? ' Asszem XA2 lesz az utód...
"A világűrt vétek ennyi emberre elpocsékolni"
-
andrasferenc
tag
Tudna valaki tájékoztatni, hogy a Sony Xperia XA1 (G3112) Dual SIM telefon esetében (Android 8.0) hol lehet a "Push" üzeneteket beállítani?
A korábbi Sony Xperia XA (F3111) telefonomon (Android 7.0) menürendszere tartalmazta a beállítási lehetőséget.A gyorsítótárat az Xperia XA1-es telefonnál csak egyes alkalmazásoknál lehet egyenként törölni, vagy lehetőség van az egész belső közös tárhelyen egyszerre végrehajtani a gyorstárazott adatokat, mint az Xperia XA telefon esetében.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv! Mostanában szemezgetek ezzeal a telóval. Szeretnék személyes tapasztalatokat, illetve véleményeket kérni. Úgy a jóról, úgy a rosszról. Megéri-e vásárolnom? Használtat szeretnék .
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
gduck
addikt
válasz BLUE TORNADO #743 üzenetére
Hali!
Kijelző széle "szokott" érzéketlen lenni. Nekem már a 3. van benne, de van akinél még az eredeti gyárival tökéletes ... Szóval ha használt, mindenképpen teszteljed le ( (#735) gduck ) mindenhol a szélén, hogy működik-e.
Amúgy tök jó a telefon, ezt az egy hibát leszámítva...
[ Szerkesztve ]
-
IG55
senior tag
válasz BLUE TORNADO #743 üzenetére
Ha van telefon, amit semmiképp nem vennék meg, akár használtan, akár nem, az ez. Kizárólag a felfoghatatlan és elfogadhatatlan kijelzőgate miatt mondom ezt.
Használtat se vegyél, ha hibátlan a készülék, ha nem. A javítások után pár hónapon belül ismét el fog romlani. -
arecibo
tag
NA 2 hét alatt visszaért...tökéletes, de meddig??? Pedig annyira hiányzott, megszerettem a kicsikét
"A világűrt vétek ennyi emberre elpocsékolni"
-
speed207
tag
Hali! A páromnak ilyen telefonja van, amiről inkább nem mondok véleményt mert csupa káromkodás lenne. Arról viszont érdeklődnék hogy másnak is sziszeg a töltője ha nincs rádugva telefon vagy egyedi eset?
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz speed207 #747 üzenetére
Nekem még egy Xperia Z C6603 adaptere maradt meg, ami a mai napig rendkívül gyorsan tölt. És ez nekem is ciceg. Ez sajnos majdnem minden töltőnél így van
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Apucy01
őstag
Ma ismét utrakelt a telóm a sonyhoz... már nem is számolom hanyadik alkalom...
Csak simán Tolvaj KOBOLD!! :D
-
gduck
addikt
Megint frissül a szoftver:
48.1.A.2.50-->48.1.A.2.73
- November security patch
- ?[ Szerkesztve ]