Új hozzászólás Aktív témák
-
wikings2
őstag
Meg is érdemlik, tényleg jó cucc lett.
Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
Chosen
addikt
Atom játék lett, ennél több is bőven el fog kelni belőle
-
Jander
senior tag
Egyszerűen fantasztikus lett a játék, olyan mennyiségű tartalom van benne, amit eddig megszokhattunk, sőt talán még annál is kidolgozottabb. Azon kapom magam néha, hogy hosszú percek óta olvasgatom a játékban található könyveket, és gyűjtöm a sorozatokat (pl. Emperors I-II-III...).
If practice makes perfect, and nobody's perfect... WHY PRACTICE?
-
mcwolf79
veterán
"Tudom a multi... csak azt meg egyre többen hagyják abba."
Ezt meg honnan vetted? Megmondta az üveggömböd
Az általad felsorolt játékok valszeg azért kötnek le jobban single módban, mert (ha ez eddig nem tűnt volna fel) CSAK SINGLE VAN BENNÜK, ÉS ARRA IS GYÚRTAK RÁ.Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
Angel1981
veterán
Engem érdekelne az is, hogy melyik platformon mennyi fogyott eddig.
-
big-J
őstag
minek várnak a tesztre , inkább jáccanak a gaméval ..
vagy most már az a trendi ha más játszik helyettük ?
[ Szerkesztve ]
-
Kassadin
addikt
Nem semmi, ilyen jó játék lett? Minden elismerésem akkor a készítőinek.
-
Mukorka
addikt
Nagyon helyes, megérdemlik. Pár dolgot kivettek aminek nem örülök de összességében a legjobb rpg az elmúlt évek során.
Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"
-
Brent
aktív tag
Igazán megjöhetne már az utánpótlás a cd gal-ba.
Mod: Most látom, hogy már lehet rendelni, rá is támadtam egyből, de nov-29-ig várnom kell még vazzeee
Mind1, kibírom.[ Szerkesztve ]
-
Ruuwa
tag
Jó játék lett, bár ahogy a kezdeti lelkesedés alábbhagy, egyre több sebet vesz észre az ember.
Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.
-
swqayxde
csendes tag
Már ne haragudj, de azt hiszem még ha igazat írtál volna is közölhetted volna normálisabb stílusban..úgy érzem nem tévedek, ha azt mondom fanboy vagy A batmannek tényleg nincs multija de AC multija haverom szerint hihetetlen jó de az szerintem is azért főleg single játék, bár pl az új részekre már egyáltalán nem mondanám ezt olyan biztosan. A GoW sorozatnak viszont a sorozat kezdete óta nagyonis meghatározó része a multiplayer, ez az egyik legtöbb ember által játszott játék xbox liveon..
on
Én is csatlakoznék az előttem szólókhoz, hihetetlenül összetett játék, én még nem játszottam ennyire részletesen kidolgozott játékkal és biztos vagyok benne, hogy kemény 20 óra körüli játék után is még rengeteg újat tartogat. Lenyűgözött. Sőt még mindig.[ Szerkesztve ]
-
marcias
őstag
Witcherhez hasonlítható? Én azt láttam, elég király volt.
Steam: marcias88
-
Sonja
veterán
Miért nem veszed máshol, ahol van raktáron?
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Mukorka
addikt
Lehet ezt is kívülről nézni és állítható is a kameratávolság de belülről az igazi. Witcher inkább akció rpg. Nem túl szabad világ és többrészes pályaszerkezet (1. part, 2. part, 3. part ) Fix karakter akinek hangja is van. Ettől egy kicsit elveszi a történet mesélést a játék.
Itt meg baszom nagy pálya , mész amerre látsz. Szabadság, átkozott sok fegyver és képesség meg gyógycuccok meg mindenre kiható cselekmény meg többféle mókolás fegyerekre , varázslatokra. Buzulás is van. Lehetsz vámpír vagy vérfarkas, sok faj van amikkel lehetsz. Eleve rengeteg küldetés, változatosság. több nagy város és kis falvak is. Itt a lényeg hogy szabad vagy és magad generálod teljesen szabadon a karaktert . nincs annyi script se mint witcherben. Egyszer csak mész és rádtámad egy sárkány vagy amit akarsz. Meg persze rommá lehet moddolni az egész gamet Térj be a topikjába, jó kis képek meg beszélgetések vannak róla.
Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"
-
Razzy
csendes tag
Valóban nagyon jó cucc lett. Mondom ezt úgy hogy obliviont nagyon hamar meguntam és a morrowind se kötött le. Ellenben Skyrim valami fantasztikus lett, lépten nyomon valami érdekes dologba bukkanok, a dungeon-ök sohasem ismétlődnek (ugye DA2), ha meg épp nincs mit csapkodni, akkor gyönyörködök a fantasztikus tájban.
Egyébként Örsön a Media Markt-ban van Skyrim bőven, legalábbis volt pénteken elég sok - 9980Ft.
-
SLYM
veterán
olyan tekintetben nem, hogy a Witcher 1 a valaha volt legjobb játék szerintem, bár ez ugye szubjektív, de ha ez olyan lesz, mint az előd, az Obvilion, akkor mondjuk a legjobb 20 játékban biztos benne lesz amivel játszottál
ha a stílusa érdekel, akkor a skyrim szabadabb, a witcher valamivel kötöttebb, persze emiatt kicsit unalmasabb is lesz a skyrim valszeg (ez nem biztos)
[ Szerkesztve ]
-
tobal
tag
Én nem tudom ti miről beszéltek. Összetett játék? Meg rengeteg tartalom? A COD-hoz képest biztos, de egy rendes CRPG-hez képest semmiképp sem. A sztori lapos és unalmas, a karakterfejlődés még a hack'n'slash játékokban is összetettebb, interaktív környezetről még csak beszélni sem érdemes a Skyrimmel kapcsolatban, stb stb.
Azért lett olyan nagy piaci siker, mert a célközönsége nem a szerepjátékokat kedvelők szűk rétege, hanem azok, akik casual szintű játékokat szeretnek hardcore grafikával (ugyanis belőlük van a legtöbb). -
-
tobal
tag
Nem baromság. Szintlépésnél eldöntheted, hogy HP-ra, manára vagy staminára akarsz-e gyúrni, ezen kívül kapsz egy perk pontot. Ennyi. A skilljeid persze használattal fejlődnek, ami egyrészt jó, másrészt eddig is így volt, harmadrészt a hack'n'slash RPG-kben is azt fejleszti mindenki, amit használ. Viszont nincsenek főtulajdonságok, és a skillek száma is kevesebb mint eddig. Sok hack'n'slash RPG-ben ennél összetettebb a karakterfejlődés.
-
julius666
addikt
Hát nem tudom, végül szakítottam időt rá és nekiültem, de mire a barlangból kijutottam teljesen elment a kedvem tőle. Szar, unreszponzív irányítás, a nextgen játékok között megkockáztatom a legelbaszottabb, PC-s input eszközök mellett már-már teljességgel használhatatlan UI, ugyan az a gagyi Minecraft-szintű püfölős "harcrendszer", ugyanaz a gagyi fejlődési rendszer (minél többet csinálsz valamit annál többet fejlődsz benne - ez persze reális, csak az a vége hogy az ember rá van szorulva hogy akkor monoton zárakat törjön órákon át, ha normális tolvaj karaktert akar pl. Felesleges időrablás, mérhetetlenül gagyi egy megoldás), ugyanazok a gagyi animációk, ugyanaz a gagyin megoldott külső karakternézet, mint az Oblivionban. És így még hogy itt abbahagytam nem is volt hozzá szerencsém, de mástól már hallottam hogy maradtak ugyanúgy a kiegyensúlyozatlan ellenfelek illetve a sztori továbbra sem nagy eresztés...
Nem javítottak szinte semmin az előző részhez képest, csak a karakterek kaptak pár plusz poligont (azt se sokat).
Persze akinek ez az első TES/egyéb fantasy sandbox játéka az teljességgel el fog ájulni a bejárható területek nagyságától illetve a szabad küldetésfelvételtől, de egy Oblivion illetve(!) Morrowind után már nem esik hasra annyira tőle az ember.
-
-
tobal
tag
Nem is lenne probléma azzal, hogy nincs agyonbonyolítva (én is szeretem a casual játékokat, a hack'n'slash-eket is, sőt az FPS-eket is ), attól még nyújthat jó szórakozást, de akkor ne próbálják úgy beállítani, mintha valami mélységesen mély és összetett játék lenne. Az Elder Scrolls sorozat sajnos egyre inkább sekélyesedik ebből a szempontból.
-
GypsFulvus2
őstag
Ezért adtak el belőle ennyit. Nagy fejlesztők nem fognak már többé néhány százezres kemény mag számára játékot fejleszteni. A fejlesztési és kiadási költségek növekedése ezt hozta magával. Az utolsó nagyobb szabású hardcore CRPG kísérlet talán a Drakensang volt. Fel is vásárolták már a fejlesztő céget...
A Skyrim alaposan lecsupaszított és egyszerűsített, kazuárok számára fejlesztett RPG, de ha nem olyan elvárásokkal állsz neki, hogy most egy újabb Daggerfallt vagy Morrowindet akarsz végigjátszani, akkor élvezhető.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
BemAnyó
senior tag
hajrá, ez a játék példaértékű
-
MageRG
addikt
Ahogy előttem írták, mi lenne ha almát az almával, CRPG-t a CRPG-vel hasonlítanánk össze?
Pl. Arx Fatalis, Wizardrz 8, vagy hogy újabbakat is említsek, a Witcher-ek.
Eddig mindenhol azt olvastam, hogy az akció mögötti "matek" (statok,skillek) eléggé le lett butítva. Még béna az UI.
Bár azért szépnek szép, az tény."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
BemAnyó
senior tag
Egy új elderscrolls játékot max a korábbi elderscrolls játékokkal lehet összehasonlítani, egyetlen játék ami picit is hajaz rá az a Gothic/Risen vonal, de én ódzkodnék ettől az összehasonlítástól is.
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #30 üzenetére
"csak az a vége hogy az ember rá van szorulva hogy akkor monoton zárakat törjön órákon át"
Morro óta még mindig ez megy? Úgy értem, lehet amúgy értelmetlen cselekedetek monoton ismétlésével skill pontokat gyűjteni? Az a benyomásom, hogy ez a sorozat egy félkarú óriás. Sokat beleölhettek a sok helyszín meg küldetés stb, szóval a rakás "tartalom" elkészítésébe, de a szabályrendszer kidolgozására továbbra is szociális alapon mongol idiótákat alkalmaznak.
Egyébként őszintén érdekel, hogy egész pontosan mit élveznek az egészben azok akik szeretik a Skyrimet. A "sok tartalom" ami mindig elhangzik, de ezt önmagában nem tudom értelmezni. Van a sok tartalom mögött mélység is, azaz, tényleg fel kell fedezned és meg kell fejtened a "tartalmat" ahhoz, hogy érvényesülj? Vagy inkább csak van 1000 független mini küldetés, de csak egy tucat elágazásos főcselekmény? Gondolom az utóbbi, mert itt azért vannak technikai korlátok (AI). És az 1000 kis melléküldetés elvégzésében van bármi kihívás, vagy mi motivál a ledarálásukra? Ha jól sejtem a szintlépés nem nagyon, mert az ellenség szintje a tieddel megegyező vagy kisebb (a területre első belépésnél fixálódik ha jól tudom), vagy a főküldetés vonalán nem?
[ Szerkesztve ]
-
GypsFulvus2
őstag
Épp most írtam erről a játék topicjában, hogy megváltoztatták a szintrendszert. Valami hibrid rendszer van, ami sem nem fixed, sem pedig levelled, ráadásul van benne valami random faktor. U. az a típusú bandita lehet nagyon könnyű ellenfél, majd egy perc múlva egy hasonlóval megszenvedsz. Sokkal kiszámíthatatlanabb a harc, mint akár az Obliban, akár a Morroban. Csak túl könnyű. A legnehezebb fokozaton tolom, így kb jó. Viszont vannak nagy egyensúlytalanságok, Pl egy redguard fejvadász-szerűség akibe egy melléküldetés során botlottam bele, kb. 10x nagyobb kihívást jelentett, mint egy sárkány. Nekem a Morro fix rendszere megfelelt volna, de ha jól fejlesztettél, akkor abban a játékban túl hamar vált a karaktered félistenné. Úgy nézem ez a veszély itt (egyelőre legalábbis úgy tűnik) nem fenyeget.
Azt pedig, hogy mi fogott meg benne, nehéz megfogalmazni. Egy hangulat. Minden játék, amit az ember megszeret, nyújt valamilyen egyedi hangulatot. A Witcherben pl. főleg a történet volt az, ami leragasztott a monitor elé. A Skyrimban (és ez így volt az Oblivionnal és a Morrowinddel is) a határtalan szabadságérzet az. Nincs megkötve a kezed semmiben, akár 100 órát is játszhatsz anélkül, hogy mondjuk haladnál előre a főszálon. Egy lineáris(abb) játékban ez lehetetlen. Ez a totális sandbox érzés, amiben minden bizonnyal a TES és a Bethesda a legjobb. Néha egyszerűen csak olvasgatom az új könyveket. Néha kovácsolok vagy allkímiázok 1-1 órát (a fegyver és páncélkészítés jó lett, kicsit mintha a Gothic-ból lopták volna az ötletet, de mindenképpen előrelépés a korábbi részekhez képest). Ahogy egyszer fogalmaztam; a végtelen tájak csábítása. Megnézni mit rejt a következő völgy, mi van a hegyen túl, mi van ebben a barlangban. Mindehhez nagyon jó, hangulatos zene. Ha már nem tudok Skandináviába, vagy az Amazonashoz elutazni, hát legalább Skyrimban, Cyrodilban, vagy Morrowindben had relaxáljak.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #39 üzenetére
"Megnézni mit rejt a következő völgy, mi van a hegyen túl, mi van ebben a barlangban."
Érdemben mit tud rejteni? Egy grafikai elemet vagy szörnyet amit még nem láttál? OK. De 20 barlang után már gondolom azt sem, csak +1 térkép. Itt most jobbra kanyarodik, amott meg balra... Nekem valahogy az ilyesmi az "üres", jelentés nélküli tartalom, mert nincs szerepe, jelentése, következménye, csak úgy van.
Szóval tényleg csak ennyi lenne, vektorturizmus?
"Nekem a Morro fix rendszere megfelelt volna, de ha jól fejlesztettél, akkor abban a játékban túl hamar vált a karaktered félistenné."
Na igen... ezt lehetetlen teljesen kiküszöbölni nem-veled-lépő nyitott világban, de lehetne erősen enyhíteni, hogy a legtöbb játékos ne szívjon ezzel. Matek és némi ötletesség, ismét (pl., adott fejlődés után bazidémont már 5x olyan könnyen legyőzöd, de pöcsgoblint csak 2x olyan könnyen a képletekből adódóan (=> tovább maradnak kihívások a korai ellenfelek), aztán, hogy nálad egyértelműen gyengébb ellenfelekkel küzdés esetén 0 XP és egyre szerényebb loot legyen (=> farmolós túlfejlődés megakadályozása), miközben világos kell legyen, hogy mely vidéken vannak az erősebbek (=> inkább oda mész, mert ott van XP és loot), aztán hogy erősebb ellenfelek legyűrésért sok extra járjon (=> kihívás vállalásának jutalmazása a szabályok szintjén, hogy érdemes legyen HC szemmel is), aztán idővel kezdhet eldurvulni a világ, elvégre tenyészik a gonosz (=> újabb ösztönzés, hogy tedd próbára magad az extrákért), ja és a pöcs 0 XP ellenfelek inkább fussanak el, hogy ha ott maradt küldetés hamar végezzél... ilyenek). De mint említettem, valami komoly IQ gond van a fejlesztőknél mikor szabályrendszerekről van szó, szóval ennél 100x egyszerűbb dolgokon is elhasalnak rondán.
-
GypsFulvus2
őstag
Különbözőek vagyunk. Ha akarod, nevezd vektorturizmusnak. Neked üres, nekem nem az. Engem pedig az xp hajszolás és a loot keresés tölt el igen hamar unalommal. Ezért is hagytak mindig teljesen hidegen pl. az MMO-k. Mondtam, hogy nehéz elmagyarázni, ha te magad nem érzed, nem nagyon lehet logikai eszmefuttatással átadni. Mindenesetre engem nem zavar, ha mások meg a diablo-szerű, vagy WoW-jellegű játékokat szeretik. Nem fogom megérteni, hogy mit szeretnek rajta, de nyilván ők ebben találtak meg valamit, amit én a TES-ben. Nincs ezzel semmi gond. Ahogy azt sem tudom megmagyarázni és észérvekkel alátámasztani, hogy miért játszom végig 2-3 évenként a Planescape Torment-et. A karakterfejlesztésben ott sincs semmi különlegesség. A BG világa nagyobb. Nem választhatod ki a saját karaktered stb stb. Akkor miért? Nem tudom, és nem is akarok választ találni rá.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
dabadab
titán
Akkor maradok a Dwarf Fortressnél
(#31) N€T0X|N:
(#40) ddekany: "vektorturizmus"
Mondjuk ez teljesen jó dolog, már a Mercenary is részben erről szólt, meg azóta is időnként hajlamos vagyok egyszerűen azt élvezni, hogy ott vagyok valami virtuális világban.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
mcwolf79
veterán
Lagot csak annyit láttam,amit minden más multis játékban (sőt, mondhatni alig találkoztam vele). Cheaterek? Ninc stöbb,mint más multiban (sőt, a CoD-ban pl. szerintem alsó hangon 10-szer annyi csaló van. Nem beszélve a statnullázós host-okról). Konzol port? Very funny
Már tele sírtad a BF3 topic-ot,hogy Neked mennyire nem jött be a gamma. Ne a saját véleményedre alapozz megállapításokat. Van hibája,ezt senki sem tagadja, de javítani fogják őket,és akkor nem lesz sírás.Egy vagy a sok-sok gamer mellett,akiknek bejött a cucc.swqayxde:
Semmi sértőt nem írtam szerintem, csak zagyvaságra nem lehet másképp válaszolni. Az AC-be is kb. azért raktak multit, mint a BF3-ba single-t : hogy elmondhassák,hogy van benne.
Tegyük tisztába:
- GoW3 :általában a God of war 3-at szokták így nevezni
- GeoW3: Gears of war 3 (aminek szintén nem rossz a single módja, de amúgy a tucat badass keménygyerekek harca a sáskákkal).SLYM: #26
Na te aztán jól megmondtad a frankót! Nehogy te akard már definiálni,hogy mit jelent a szabadidő igényes és tartalmas eltöltése!Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
ddekany
veterán
válasz GypsFulvus2 #41 üzenetére
Nincs gond, leginkább csak tudni akartam a Skyrim ennyi-e felfedezés/sok-tartalom terén, vagy van valami velősebb szerepe játékmenet szempontjából. Az XP hajszolás és loot keresés nekem addig érdekes, amíg a túléléshez tényleg kell, és főleg amíg még nem egyértelmű, hogy milyen buildok meg taktikák működnek (ergo lehet próbálkozni, pofára esni, rájönni, örülni). Részemről a kettő kombinációja lenne az ideális... pl. a fő küldetéseken nem tudsz simán végigmenni, mert egyrészt rondán elvernek, másrészt nincs elég ismereted ahhoz, hogy kitaláld mit kell csinálni. Tehát mész kirándulni, és nem tudod hol találsz majd egyszer valami hú de jó cuccot, vagy információ morzsát... így minden megtalált helyszín egy új "na, hátha most". Nekem így lenne értelme a felfedezésnek. Szinergia. Mert a vektortúrizmus egy jó elem, de nekem önmagában és gyakorlatilag különállóan (opció...) kevés.
[ Szerkesztve ]
-
GypsFulvus2
őstag
-
keIdor
titán
Helyett, jobban bejön, mint az MW3. Ettől függetlenül nem hibátlan, és csak azt írtam, amit más is, a bajait, amit 3 hét alatt sem sikerült megoldaniuk, pedig nagy PC game-ként hypolák mesterségesen. A végén ráadásul ki is derült, hogy konzol volt a fő platform, mert váltottak menet közben.
Kevesebbet sírjál nekem a jövőben.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
mcwolf79
veterán
Konzolport legfőbb jellemzője a kompromisszumokkal teli grafika, és konzolosított irányítás. Itt erről szó sincs.
A hibákat javítani fogják. Egyértelmű ,hogy kiadói nyomásra picivel hamarabb kiadták,mint kellett volna, de ezt valszeg korrigálni fogják.Én nem sírok, te pampogsz már 2 hete, hogy mennyire csalódtál a játékban . Lehet mással játszani (pl. a Skyrim-mel).
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
keIdor
titán
Miről beszélsz? Írtam jót is a játékról, főleg pont az elmúlt 2 hétben. Másik, 700hsz óta semmit se írtam oda már. Ja, hogy ezeket nem veszed észre, csak sírdogálsz. Szimplán véleményt írok mindig is, ha negatív vagy pozitív, esetleg mindkettő az a játéktól függ. Ha valakinek ez nem tetszik és a lelkébe tiprok, így járt. Semmit sem fogok fényezni senki kedvéért. A BF3-al ráadásul többnyire elégedett vagyok jelenleg, vannak bugjai, azokat leírtam, ahogy bárki más is, mert rengeteg negatív tapasztalat van, nem csak tőlem, másoktól is.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
mcwolf79
veterán
Ismétlem:kettőnk közül nem én sírdogálok.
Játszom a játékkal, annak ellenére hogy vannak hibái, mert a játékélmény feledteti a bosszantó dolgokat,amik félresikerültek.
Részemről befejeztem, ne offoljuk szét a topicot (szerintem).
Peace oszt jóvanKis ON: a Skyrim-ről még nincs véleményem, de ha legalább olyan jó lesz,mint az Oblivion (amibe beleöltem párszáz órát PC-n és PS3-on), akkor barátibb áron magamévá teszem
[ Szerkesztve ]
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
-
julius666
addikt
Valamennyit változott a fejlődési rendszer. Ami miatt sokan sírnak, hogy kikerült belőle pár skill, az nem csak negatív változás. Most már nem kell pl. ugrálva közlekedni, mert arra már nincs skill. Lopakodáshoz persze továbbra is gugolva kell járkálni, vagy ha az ember rendes tolvaj akar lenni, venni 200 lockpicket, leállni valami advenced lakathoz és beletörni ész nélkül mind a 200-at, mert attól fejlődik a skill. Szóval még mindig nem fenékig tejfel az élet, de hát ami kis lépés egy játékosnak az óriási lépés egy Bethesda fejlesztőnek.
Még talán javult az NPC-kel való kommunikáció is, azt az idióta ringlispílt amivel meggyőzhettél másokat úgy néztem kivették (legalábbis nem találkoztam vele), meg már kevésbé merev úgy az egész. Mondjuk még mindig olyan mintha betonból lennének odaöntve a karakterek, nem értem miért nem tudták normálisan megoldani filmszerűre végre ha egy sokkal nonamebb lengyel csapatnak (a Witcher 1/2 fejlesztőire gondolok) is sikerült.
A hangulathoz: ízlések és pofonok, de szvsz ebben is kifejezetten visszalépés. Az Oblivionban emlékszem amikor először kikerültem a szabadba ledöbbentem a gyönyörű táj láttán. Ott tényleg el tudtam még én is napokig barangolni meg dungeonokat fosztogatni, pedig engem az ilyesmi nem fog meg különösebben. Itt egész egyszerűen nincs hozzá kedvem, szürke egyforma szutyok az egész. Megvannak persze a pillanatai (amikor először megláttam az óriásokat kiraázott a hideg, azok jól megvannak nagyon csinálva ), de messze nincs annyi kraft benne mint az Obliban.
A "kinek mi számít jó RPG-nek" vitába beszállnék én is, csak hogy színesítsem a palettát.
Nekem az, ahol tényleg "szerep játék"-ról van szó, azaz ahol nem a loot/skillpointok/kalandozás körül forog a dolog, hanem a sztori körül. Nálam az számít pozitívumnak minél mélyebb a döntési fa, míg a TES játékoknál jellemzően sekély csak sok elágazással. Meg lehet kövezni, de számomra sokkal közelebb áll a szerepjáték fogalmához egy Fable vagy egy DA2 akármennyire is casual-ök, mint egy Oblivion, hiába a nagyobb szabadság és a több lehetőség. -
big-J
őstag
válasz Sirandrish #9 üzenetére
az utolsó két sor a cikből
-
maszi99
őstag
Monumentális játékot készítettek, ami nem kis ideig szórakoztatja az embert a pénzéért, és ez nem lebecsülendő teljesítmény a mai időkben.
Szép, jól kitalált, és nem merül unalomba sok játék után sem.
Erről a játékról még nagyon sokat beszélnek évek múltán is, mert akár 1 etalon lehet a jövő játékainak.http://gamepod.hu/teszt/nadirim/mult.html
-
SLYM
veterán
szerintem olvasd el mégegyszer a postomat, vagy próbáld meg mégegyszer megfogalmazni mit szeretnél, mert ennek így nem sok értelme van. nem akarok én semmit sem definiálni, nem vagyok én nyelvész. mindössze megjegyeztem, hogy szerintem ebben van egyfajta igénytelenség, én pedig ennél izgalmasabb dolgokkal is el tudom ütni a szabadidőm (és maradjunk most a PC-s játékok kategóriánál, mert ezzel kapcsolatban írtam a postomat). de ha neked az az igényesség, hogy felméssz multiba pl codozni (ezzel a játékkal játszottam régebben a legtöbbet multiba) a 12-14 éves nagyonkemény, nagyonnyomorék hülyegyerekekhez akik magukat a legjobb játékosnak képzelik, ha lelövöd őket, akkor egyből csaló vagy, akkor lehet, hogy belinkelem neked ha szépen megkérsz, hogy mit dob ki az igényesség szóra a wikipédia
[ Szerkesztve ]
-
mcwolf79
veterán
"majd egyszer talán ő is igényesebb lesz annál, hogy egy játékkal hónapokat játszon multiba"
Erre értettem,hogy nehogy már te akard meghatározni, hogy mi az igényesség. [HA esetleg problémád lenne a definiálás fogalmával] . Biztos akkor millió igénytelen ember van, akik fps-ekkel multiznak, és csak Te vagy az igényes, mert pl. TES játékkal játszol.
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
GypsFulvus2
őstag
válasz julius666 #51 üzenetére
Miért kövezne meg bárki is? Elég unalmas lenne a játékipar (is), ha mindenkinek azonos lenne az ízlése. Én csak azokat a (jellemzően fiatal) véleménydiktátorokat nem bírom, akik kijelentik, hogy "ez szar", "ez meg jó", és annyi az indokuk rá, hogy nekik ez tettszik amaz meg nem. Ha viszont valaki normális hangnemben leírja, hogy egy játékban/termékben mit szeret és mit nem, azzal inkább új nézőpontokkal gazdagít másokat. Pl. most Haas-szal meghoztátok a kedvemet, hogy ha végeztem a Skyrimmal, akkor kipróbáljam a Fable-t. Egyszer régebben már megtettem, de nem jött be, kb 8 óra játék után abbahagytam. Éreztem, hogy nem kommersz vacak, de valahogy nem ragadott meg, hiányzott a beszéddel történő kommunikáció.
Hogy kicsit On is legyek, nagyon tettszik a Skyrimban a kovácsolás/kraftolás. Tegnap is sok időt elvackoltam vele. Azt nem értem, hogy miért nem hagyták benne a páncélkopást, hisz most sokkal élvezetesebb módon lehetne a kopott páncélt is javítani ezen a módon, mint az előd játékokban. Meg miért vették ki a spell gyártást, hiszen ha pusztán egyszerűsíítni akartak volna a játékmeneten, akkor nem raktak volna bele egy ilyen új kraftolási metódust. Fura és illogikus döntés. A három játék (Morro/Obli/Skyrim) keverékéből, a legjobb elemeiket meghagyva, és belerakva pár ki nem használt mod-ötletet (pl. a Deadly Reflex mod az Oblivionhoz) egészen kiemelkedő játékot lehetett volna csinálni, és nem is kellett volna túl sok munka hozzá.
Az nekem is emlékezetes pontja volt életemnek amikor az Obliban kiléptem az Imperial Seersból a szabadba. Emlékszem, épp kelt fel fel a nap, és megjelentek az Oblira jellemző, kicsit meseszerű, de nagyon szép színek a tájban. Ráadásul ott repkedett az a kis kék lepke. Én előtte sok-sok évig nem is játszottam PC játékkal, munkához kellett egy erős gép, és a kollégiumi szobatársam rákönyörögte az Obliviont. Életemben akkor halllotta először Bethesdáról. Na ott, annál a pillanatnál veszett el a lelkem...
Amúgy a Skyrim tényleg kissé "szürke" az Oblivionhoz viszonyítva, de hát egy jeges tundra-tajga-hegyvidék tájon hülyén nézne ki egy mediterrán üdülőtelep színvilága. A nyírfaerdők így is nagyon szépen néznek ki. A különféle bogarakat meg lepkéket imádom, egyet sem csapok le, pedig poti alapanyagok."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
SLYM
veterán
valszeg a TES játékokkal is sokan játszanak, nem csak én, de nem akarok szőrszálhasogatni, szerintem te is kivetted a postomból, hogy mire gondoltam. egyébként meg attól mert 1 millióan csinálnak valamit, az attól még lehet igénytelen, de ebbe tényleg fölösleges belemenni, mert valszeg ebben nem fogjuk meggyőzni egymást
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz julius666 #51 üzenetére
"Ami miatt sokan sírnak, hogy kikerült belőle pár skill, az nem csak negatív változás. Most már nem kell pl. ugrálva közlekedni, mert arra már nincs skill."
Nem mintha az athletics skill elvesztését veszteségnek látnám, de erre sem az lenne a megoldás, hogy akkor kiveszik az egész mindenséget amihez a gond kötődik, hanem, hogy magát a szabályrendszert javítják, úgyis máshol is visszaüt még.
"Lopakodáshoz persze továbbra is gugolva kell járkálni, vagy ha az ember rendes tolvaj akar lenni, venni 200 lockpicket, leállni valami advenced lakathoz és beletörni ész nélkül mind"
Na tessék. Legalább az adott objektumon végrehajtott első sikeres akció hatására nőnének csak a skillek, máris jobb lenne a helyzet. De legalább már nem "kell" (annak aki optimalizálós elmebeteg... ) szintlépés előtt töréspontokat elérni... ja, de ez meg az egész skill-attribútum összefüggés eltávolításával oldódott meg (meg mivel nincsenek is attribútomok már), de egyébként maradékos osztás a maradék átadásával a következő szintre és hasonló szalvétán megoldható rendkívül tudományos dolgok kellettek volna a kiküszöbölésre.
Szóval ezek úgy becsúszhatnak TES Arena garázscég szinten, de hogy azóta képtelenek kikupálódni szabályrendszerileg, az nekem azt súgja, hogy nem érdekelte őket a téma. Értem én, hogy a TES a vektortúrizmus/lore (/grafika, rébben) miatt tűnik ki a többi közül, de nem hiszem, hogy a legtöbb Oblivion fan ne értékelt volna egy jobb rendszert. Akkor is ha az nekik csak hab lenne a tortán, tudjuk hogy bűn egy jó tortát hab nélkül megenni... és minél jobb a torta annál inkább.
"Mondjuk még mindig olyan mintha betonból lennének odaöntve a karakterek, nem értem miért nem tudták normálisan megoldani"
Valószínűleg Morrowind óta dolgozik ott egy naka-animátor, aki elvetemült Kraftwerk fan...
"A hangulathoz: ízlések és pofonok, de szvsz ebben is kifejezetten visszalépés."
Én leginkább csak Morrowindhez tudok hasonlítani, és ott a hosszú játékidő miatt fontos elem volt, hogy sokféle hangulatú helyszín volt. Mocsár, zöld mező, lávamező, sivatag, mittudoménmár... Mondjuk ettől meseszerűbb is volt az egész, lehet hogy ezt akarták elkerülni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Cyberpunk 2077
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Inspiron 3140 - Királyunk ajándéka
- Milyen egeret válasszak?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen széket vegyek?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs