Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    Azon gondolkodtam, hogy ha van egy 7 üléses Kodiaqunk és egy ID.3 is, akkor átlagban Enyaq-unk van-e?

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    A Nissan leaf nemrég lett 10 éves. Idő közben a motor erő 110 ló körüli értékről 215 lett a kisebb is 150 lovas.
    A kisebb akku pakk is nettó 37 kwh ra nőtt.
    A ho szivattyú miatt télen hidegben fűtéssel 120 al lehet vele menni pályán 170-200 km-t. (Hangsúlyoztam hogy ez a kisebbik). Városban vígan megy az év jelentős részében 300 km t és közben 1 l benzinnel megfelelő áramot fogyaszt ha a garázsban/ melóba tudod tölteni.
    Csodálkozom azon, hogy van aki a saját idejéből arra áldoz, hogy kihúzza a fejét a barlangból ahol egyébként tartja és e autókkal kapcsolatos idiotasagokkal trollkodjon tele ráadásul egy konkrét autó teszt fórumot. Ott a villany autó topic is, vagy lehetne csinálni saját alufólia sapkasok ide csalás a villany autó topicot is.
    Mint korábban írtam van egy Kodiaqom (mert 4 gyerekkel kellett a 7 ülés mellett is nagy csomagtér) és van egy ID3 is mivel a 4 gyerekkel a feleségem városban (vidéken) napi 50-75 km -t tesz meg rendszerint 10 km tagolasban így egy hagyományos autó sose jutna el az üzemi hőfok közelébe sem. Plusz bármit ami bírja a minden hétköznap 4-5* legalább max 10 km utat havi 2x kéne tankolni.
    Anno 2 gyerekekkel volt egy szép A4 2.0 TDI kocsink de az évi 3 hosszabb kirándulás mellett semmi előnye nem volt.
    A folyton kokszolodo részecske szűrő a városi használat miatt ajánlott felezett olaj csere és a PD elemek miatti félelem a 100 + feletti vezérlés és a kettős tömegű meg a későbbi váltó javítás nem volt épp nyugalmas. (5 éves volt a kocsi és 20 ezer volt benne, nem azért aggódtam mert romot vezettem tehát viszont egy kis szerviz volt rá 100 a nagy meg 150 a pohu nal)
    Az id3 ban viszont hátul dob fék van mert ott hajt a motor és sose fékez kb kivéve fel évente egy vesz fékezés amire meg jó a dob.
    Akkor vettük el mondták hogy az első nagyobb szerviz
    5 éves korában várható. Addig pollen csere és klíma csekk kb. Meg 2 évesen meg nézik majd az első fékeket.
    Addig bármi másra rá lehet költeni nyugodtan évi 100 at atlagban, plusz a nagyobb szarsagok 100-200-300. És ez csak a szerviz.

    Nem hülyék rakták össze tehát nem is hülyéknek az e autókat. Aki tehetné de baromságok miatt nem vesz e autót azt nagyon sajnálom. Főleg ha hulyesegekkel próbálja magát meg győzni arról hogy miért ne.
    Egyébként a hatalmas tanku és hatótávu A4 el nem mentünk sokkal messzebb anno Görögország felé mint idén a tető boxos agyig pakolt kodiaq al (ami csak 1.5 TSI). 8l-t evett pálya tempóval 6 fővel úgy meg pakolva hogy pár dolgot haza értekezés után vettem csak észre a csomagtartó alatti rekeszekben. Mindent el vittünk tehát. Ez a dízel 30000 km egy tankkal fétis tehát nem értem miért olyan fontos. Aki azért nem áll meg 1000 km úton egyszer se hogy el tudja mondani hogy meg tehette az keresse meg a saját életében a problémát ne másokat fárasszon.

    Mivel tehát nem vagyok hülye oda tudok figyelni arra hogy a család épp hány fővel merre indul és meg tudom tervezni ezért 5 perc gondolkodás után, tudom hogy 2 megyével arrébb megye székhely simán bele fér ha csak a nagyobb gyerekekkel indulok neki én vagy a kicsiket visszük kirándulni az asszonnyal. Az autó navi magától ajánl töltőt és nem nagy agy munka össze rakni a programot erre tekintettel.
    Viszont az ID3 otthon garázsban töltve a leg hidegebb pálya tempóval se eszik többet 2 l benzint áránal. Az év jelentős részében pedig amikor arra használjuk amire vettük 13 kw ot eszik. Ami kb 520 Ft 100 on. A hosszabb utaknál pedig villám töltön drágábban megy bele a kakaó és addig nézelődni lehet. Nem a világ vége.
    Nem értem miert kellene mindenkinek majd 2 tonnás dízel kombikba bele szeretni, főleg olyanokba amikbe hátul kisebb a láb tér mint a struktúra miatt tánc tér hátsoju e autókban. Az id3 hatso láb tere nagyobb mint egy Passat.
    Ha valakinek napi 500 km az átlag német autópályán értem ha dízel kombi a megoldás de hogy jön ez az e autózáshoz?
    Hozzá teszem hogy a németeknek van annyi ionity toltoje hogy egy model 3 még mindig lehet okosabb döntés.

    Én itt kivacsi lettem volna az enyaq tapasztalatokra mert skodam, és mert VW e autom van de ilyen el cseszett fórumot rég láttam már. :(

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Akinek nem sikerült értelmeznie, amit írtam, kérem többet privatban se fárasszon.
    Örülhetnek annak, hogy írt, mert legalább eljutott odáig hogy magára ismer, de ez mitsem ér, ha a következő lépcső (észre venni - amikor ezt konkrétan többen le is írták - hogy a közeg nem kér belőle) már túl magas.
    Lett volna egy érdekes fórum, de szét lett trollkodva. Nem az első eset, és nem is a világ vége. :)

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Tölthet e valaki annyi időt külföldön, hogy nehézséget okoz számára értelmezni a saját anyanyelvét?
    Lehet előbb rá kellett volna ereszteni a Google translate -et "németbe", ha már kínai magyarba.
    Eddig sokan vették a fáradságot, hogy tételesen végig vegyék a hülyeségeket, en most (bár ez már kezd szórakoztató lenni) eltekintek ettől.
    Csupán a nyito gondolathoz: a 100 és 150 az az éves szerviz díja volt Ft ban. Senki se beszélt 8 l ről egy dízel vonatkozásában.
    Stb.
    Stb.
    El engedtem a témát, van jobb dolgom, pl. örülni az e automnak. :DD

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Yeffy #199 üzenetére

    Az érdem nem csak az enyém... Egyedül egy szobában én se vagyok vicces.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #201 üzenetére

    Amennyire én tudom (nincs leafem) a Nissan nem temperalja az akkut. Többek között ez döntött anno az ID3 javára. A leafben a fogyasztás viszont alapból jobb talán kicsit ha van ha nincs hoszivattyú.
    Viszont ha hosszabb menetben állsz meg tölteni, elképzelhető hogy lassabban kezdi mivel meleg az akku.
    Egyik sem jó/rossz csak más. Nálunk játszott még az e Niro is a leaf id3 mellett de végül utóbbi győzött. Hőszivattyu végül nem került bele.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #203 üzenetére

    Nem, az id3 ban az aktív akku folyadék hűtés / fűtés az alap, az utasteret fűto hőszivattyú nem. Az szerintem sehol se széria.
    Kona t nem próbáltunk csak meg néztük, érdemben kisebb a Niro nal. Érdekes módon a Niro inkább bakancs suv forma az id3 meg kompakt 5 ajtósnak néz ki, de a hasmagassaguk azonos és tető vonal is kb. Ennek ellenére az id utfekvese győzött meg minket. Azonos úton azonos körülmények közt a Niro t billegősebbbnek éreztem. (Egy nap volt a két teszt vezetés) Talán mivel a Niro bol van hibrid is, valószínűleg alaposan fel kavarta a koncepciót, hogy a benzin motort minden hozzá kellő alkatrésszel (váltó tank stb) ki pakoltak belőle én legalábbis erre tippeltem, miért volt jobban egyben az id futás érzetre.
    Az sem mindegy mennyi a nettó bruttó kapacitás. A kisebb leaf 40/37 a kisebb id3 pedig 55/45. A bruttó 40/55 azért jelentős különbség tartalék szempontjából.
    Rengeteg a különbség köztük, (leaf id3 Niro/kona).
    Ebből gondolom hogy az id4 /5 enyaq mach e ioniq5 ev6 közt is.
    Ami az id3 at különösse teszi az a hátsó kerék hajtás. Kompakt kategóriában nem nagyon van más, az i3 kisebb jóval.
    Száraz időben hiába kisebb a nyomatéka mint a többi társ, (310/350) talán jobban moccan mert rá terhel a hajtott kerékre. A gyorsítás érdekes a nagyobb id3 hoz képest a motor elvileg ugyanaz, a kisebb ami nekünk van érzésre 70 körül egyszerűen visszább veszi a tempót.0-40/50 re meglepően gyorsul és a rugalmasság 40-60/70 közt is vicces ez persze minden ilyen elektromos gokartra igaz.

    A többieknek ott a hagyományos motor térben ( annak ellenére hogy ott ez e motor is) egy mini tartó a kábelek részére. Az id3 ban a vízszintre hozott csomagtér alatt fér el. Vagy egy fekete zsákban lóg. Az id3 orra a leg rövidebb viszont, amivel annak ellenére hogy a hátsó része nem suv hanem lecsapott mégis jó a csomagtér. Rá nézesre előre el van tolva az egész autó a többihez képest, persze ez is optikai csalás mert az id orra lejt a Niro meg inkább vízszintes. A leaf is gömb forma inkább.
    A leaf ben van kardán alagút (ami valójában a padlót mereviti) és a hátsó teret rendesen szét cseszi.
    Az id3 ban nincs kardán merevites tényleg hatalmas a hátsó láb tér de számomra érthetetlen módon az első két ülés közti pakolo rekesz műanyag széle kb 5 cm rel hátrébb be lóg a hátsó láb térbe mint kellene.
    Nekünk a 45 os, 150 lovas id3 van. Prózai okból nincs hoszivattyú, inkább biztonsági csomag ment bele mint az, és ugye 12 M alatt kellett tartani.
    Máig nem értem milyen mák kellett hozzá, egy már elő rendelt kocsit sikerült meg szerezni de még módosítható volt a szín felni felszereltség. Tavaly nyár elején szerződtetünk és szeptemberben meg is jött. Sokan sajnos tavaly nyari rendelést at se vették még.
    Ha érdekel a téma, inkább nézz at az e autó topicba. Sokan a Niro kona felé hajlanak, én azt mondom meg kell nézni el kell kérni legalább 2 órára és használni és utána dönteni. (Már ha éppen lehet rendelni őket)
    Leaf ből rengeteg az előre be rendelt raktári autó, egy barátom karácsony előtt konkrétan 2.5 M Ft ot tudott aludni (a kereskedés terve meg kellett legyen így inkább maguk oda adták az állami támogatás részét) ez mondjuk el gondolkodtatott mennyi lehet a hasznuk egyébként rajta, az e autó hype / támogatás miatt valószínűleg rendesen túl van árazva az összes. A leaf 3.6 az id 7.2 kw ot tud enni AC n ami kis különbségnek tűnik de amíg az AC a leg elterjedtebb és leg lassabb ez is fontos. Egy óra alatt nem mindegy hogy 50 vagy 25 km megy bele, egy nagyobb bevásárlás alatt.
    Az ev-database.org oldalon jól össze vannak szedve az adatok.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #205 üzenetére

    Annyi hogy a Niro semmivel sem nagyobb belül az id3 nal, (számomra szűkösebb) egy nap ültünk mindkettőben 2 felnőtt 2 gyerek, babakocsi. Egyszerűen máshogy van rajzolva.
    A kia hosszabb 10 cm el, (4370 VS 4260) viszont az id tengely tavja hosszabb 7 el, (2700 VS 2770)
    Így gyakorlatilag a 10 cm hossz miatt a kia orra hosszabb és a hátsó túl nyulas is. Utóbbi miatt nagyobb a csomagtere, 450/385.
    Nekünk a belso hely fontosabb volt. (+7 cm tengelytáv gyakorlatilag egy kategória különbség, az a4 Audi 2820 az a6 2920 ott van 10 cm)

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz kenwood #208 üzenetére

    Valamiért én a Hyundai Ioniq5-re szavaznek.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Füleske #211 üzenetére

    Igen, a +17 cm a kona/ id viszonylatban a tengelytávot nézve gyakorlatilag 2 méret osztály különbséget ad ki. A3 VS A6 maradva az Audi példánal.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz kenwood #210 üzenetére

    Élet helyzete válogatja, meg az aktuális lehetőségek. Nekünk egy 10 éves 120 at futott autót cserélt az e kocsi. Ki számoltam hogy mennyibe fáj ha marad 10 évre még a régi. Benzin szerviz+ fenntartás.
    Kiszamoltam mennyi most találni és at ülni egy benzines 2-3 éves 50 alatt futott használtba majd 5 év múlva ezt újra meg tenni és közben benzin szerviz stb.

    És kiszamoltam mennyi most bele ugrani az e autóba. És mik annál a várható költségek.

    Figyelembe vettem hogy 10 év múlva vagy a mostani autó lesz meg de már 22 évesen és 300 e + km el, egy kisebb marék üveg golyót talán kaptam volna érte.

    Vagy az lett volna amit 5 év múlva veszek majd 2-3 evesen és lesz akkor 8 éves (pár év lesz még benne és utána csere) de 2035 körül egy 10 éves használt benzines félek szintén nem fog sokat érni.

    Vagy meglesz most az e autó, kihagyom 2x a használt eladást és 2x a használt vásárlást meg az 5+ ev utáni szerviz aknait.
    Igy 10 év múlva lesz egy "első szériás" (az a 1st volt mondjuk) id3 am.
    Az se fog sokkal többet érni lehet, de ha 50% os ható távval az év nagy részében akkor is fog tudni menni 150 km-t már el leszek vele.
    (Plusz ki tudja 10 év múlva hol tart ez az egész lehet az egész mostani teljes padló lemez 500 kg akku csomagot majd le cserelhetem egy 100 kg os kis táska méretű most meg nem létező cuccra benne.
    Vagy épp a benne lévő X kg lítium lesz olyan drága hogy vissza veszi a gyár arany áron.) A zarojeles rész vicc java részt. Az biztos hogy a lítium nem hiszem hogy olcsóbb lesz10 év múlva.

    A 20 fok / ülés fűtés VS 24/5 fok és ülés fűtés 5 perc után off a két rendszer eltérő voltabol adódik.
    Az e autóban hosszú úton a fűtés tud enni, így le veszed és az ülés fűtés kompenzál.
    A hagyományos kocsiban meg addig sutod az alsód amíg a motor üzemi hőfoka meg nem jön. Onnantól ha akarod ha nem ingyen futod magad a motor feles hőjét használva. Nyilván ilyenkor ki kapcsolod az ülés fűtést mert az növeli a fogyasztást és minek amúgy is. De próbáld ki 100 km 20 fokra állítva, az első 10 perc után jól fog esni az ülés fűtés alsó fokozaton.

    Tegyük hozzá itt most arról a pár ritka esetről van szó amikor télen hosszabb útra mész egy e autóval.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #218 üzenetére

    Nincs mit, de mondom ha ebben gondolkodsz akkor villany autó topic, és főleg megnézni minél többet. Meg elolvasni az összes tesztet.
    A Jazz pedig cseles, van a családban talán a leg csalokabb autó a világon egyszerűen bazi nagy belülről, szertiem egy Kona biztos kisebb lesz tér érzetre.
    A b7 A4 tengelytáv még csak 264 cm volt, 10 éve jellemzően azok futottak, én a mostanit írtam az 282 cm tehát kb nagyobb mint egy régebbi A6.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz MrPetya19 #219 üzenetére

    Valóban a kia hosszabb orrát ez magyarázza. (Vagy épp az id3 tompe orrát, ami amúgy kissé kamu mert optikailag csaltak vele azért mert az ablak alatt ott egy bazi fekete rész és csak utána jön a színre fújt motorháztető)
    Apropó fekete részek. Nem tudom kinek az ötlete és miért kívülről is fekete részeket tenni a kocsikra kb mint belül a zongora lakk annyira hasznos. Azonnal karcolodik és rögtön látszik ha poros.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz MrPetya19 #223 üzenetére

    Imádom az id3 at de pl lemosni kész borzalom. A hátsó szélvédő alól ha egy évig mosom is csak folyik a por.
    És valóban a körbe spoilerek reseibe fel homokozonyi sár tud meg ülni.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #224 üzenetére

    Felteszem egy csomagtér + utastér akkor tud sík lenni ha vagy az előre hajtott vagy a fel hajtott ülések sikjaval stimmel. A kettő együtt nem megy. Nálunk még a régi jazz van a családban talán úgy emlékszem ott a fel hajtott ülésekkel van gyak. padló síkban a csomagtér alja. Ha meg csak előre hajtod a hátsó üléseket elég nagy lépcső van ott.
    Ami mondjuk nem tudom miért zavar mindenkit egy ideje. A csomagtér padlóval döntés után egy sikot képező hátsó üléshez vagy bazi magas csomagért alj vagy alacsony ülő lap kell. Az előbbi elvesz egy csomó helyet a csomagtartobol az utóbbival meg térddel a nyakában ül az ember.
    Előbbire az egyetlen épeszű megoldás a 7 személyes suv (mint a kodiaqom) mert ott az emelt csomagtér alja alatt ott a +2 ülés
    Így amikor a középső ülés sort le hajtom sik a padló. Hurrá.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Ha már annyit beszélek róluk...

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #227 üzenetére

    Klafa rendszer nagyon a fel hajtott ülésekkel gyakorlatilag olyan magas cuccokat lehet el vinni állítva ami amúgy csak dobozos kis teherbe férne el.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák