Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
félisten
Hozzuk vissza a lovakat.
-
8th
addikt
Elmebeteg...
-
#20655360
törölt tag
4 év? Legyen inkább 40, ami Mo. esetében nem is annyira irreális.
-
Soybex
őstag
Magyarországon majd egy száz év múlva SE
Az információ nem egyenlő a tudással. A tudás egyedüli forrása a tapasztalás.
-
nagyúr
Trabantokat is kiakarták tiltani, de mire eljött a határidő, olyan kevés volt belőle, hogy hagyták a fenébe.
Nálunk 15 éve hol voltak még a turbo dízelek? Csak mutatóba egy-kettő, most meg tele van vele a város."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
ncc1701
veterán
Sajnos nincs meg a megfelelő technológia a leváltásukra. Bár a személyautóba való dízelt én is betiltanám, büdösek, még a vadi újak is.
-
#51736960
törölt tag
Nem szakértőként írom, de a dízeleket én is rohadt büdösnek érzem, és a különböző cikkeket olvasgatva úgy tűnik, hogy egyáltalán nem környezetbarát motorok ezek, még a legújabbak sem. A komplett betiltást ennek ellenére (egyelőre) túlzásnak érzem.
Én inkább a lakossági dízelhasználatot próbálnám meg visszaszorítani (adóemeléssel pl.), vagy benzines autókra adott kedvezményekkel. A gond az, hogy akinek van pénze, mindenképp dízelt vesz, még akkor is, ha csak a gyerekeket viszi az oviba meg a kisboltba jár vásárolni. Mi egy kis utcában lakunk, és ha a szomszéd reggel beindítja a pár éves dízel Volvót, az egész háztömb előtt érzem a szagát...
Természetesen a hosszú távra utazók, furgonok, teherautók esetében továbbra is maradhatna a dízel, mert ilyen esetekben tényleg indokolt.Persze ezt a gyakorlatban nagyob nehéz kivitelezni, ennél egyszerűbb kérdések is megakadnak a törvényhozás torkán, úgyhogy túl sok jóra nem számítok.
-
.DLL
veterán
"[...] hogy egyáltalán nem környezetbarát motorok ezek, még a legújabbak sem."
Persze, hogy nem, a dízelek is csak saját berkeiken belül lehetnek jobbak vagy rosszabbak, egyedül az alacsony fogyasztás / nagy nyomaték arány tette őket népszerűvé, de ha a benzinesekkel és gázüzeműekkel egy kalapban vizsgáljuk őket akkor a legszennyezőbb motorok. Nem véletlenül álltak át a modern buszokkal gázüzemre, tarthatatlan az a koromtömeg amit ekkora dízel motorok szétdobnak egy város belsejében.
Az ilyen gyors betiltás (4 éven belül?) viszont csak vicc...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Ellia
addikt
Kitiltani ebben a formában nem lehet. Elkezdeni visszaszorítani már inkább, bár ez is egy hosszú folyamat.
-
XtremLor
őstag
Ennyi erovel azt is felhozhattak volna hogy a gyarakat le kell allitani mert szennyezik a kornyezetet.
Modern dizelnek ugy is van annyi atka hogy ketszer meggondolnam hogy vegyek, eloszor jott a reszecskeszuro, euro 6-tol pedig szemelyautokba is lehet adblue rendszer.....karbantartasi koltsegek ha gond van az egekbe ugranak, uj autora a lakossag javaresze nem kolt, igy ezekkel is szamolni kell."Legen...Wait for it...Dary"
-
sharp4
őstag
Számolni kell, de magánszemély nem nagyon tudja megfizetni itthon az új dízelt. A dízelek leginkább kintről érkeznek, és azokból is ugye a régebbiek, nem a legújabb konstrukciók!
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
8th
addikt
Épelméjű felnőtt ember hogyan tud ilyen gigaf*szságot lenyilatkozni. Ez kb. olyan mint amikor Pataky Attis bemegy a tévébe és ország világ előtt közröhej tárgyává teszi magát az ufós történeteivel csak, hogy addig is róla beszéljenek. 15perc hírnév. Feleslegesen túl van parázva ez a dízeltéma. Idióta tiltások nélkül is egy-másfél évtized alatt maguktól el fognak tűnni a személygépkocsikból a dízelmotorok mert nem fogják tudni teljesíteni az aktuális környezetvédelmi előírásokat. Sokkal nagyobb problémának látom azt, hogy háztartások százezreiben lelkiismeret furdalás nélkül basznak bele a kályhába/kazánba a háztartási szeméttől kezdve mindent ami csak a kezük ügyébe kerül. Az egy "picit" mérgezőbb a környezetre.
-
fordfairlane
veterán
Politikusok ha olcsó szenzációra vágynak, akkor ilyen és ehhez hasonló ökörségeket terjesztenek be. Azzal a nyugalommal, hogy biztos, hogy még tárgysorozatba sem veszik, nemhogy megszavaznák...
x gon' give it to ya
-
Egon
nagyúr
válasz fordfairlane #21 üzenetére
+1.
Amúgy meg tipikus sötétzöld gondolkodás. A jelenlegi (városi) légszennyezés több mint kétharmada abból ered kis hazánkban, hogy a népek minden sz*rt eltüzelnek (többek között bútorlapot, ami sok műanyagot tartalmaz).
Adjanak inkább támogatást (vissza nem térítendő, esetleg kamatmentes hitel formájában) a vegyestüzelés kiváltására, összekötve egy szigorúbb szabályozással illetve ellenőrzéssel. Annak nagyságrendekkel több értelme lenne."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
fordfairlane
veterán
Autók terén ennek az úriembernek a véleményét osztom:
x gon' give it to ya
-
marositech
senior tag
Inkább szoruljanak ki a robbanóelvű motorok.
- Közel keleti embertelen olajlobbi megszűnéséhez vezetne -> nem lesz háború (lehet naiv voltam)
- Összeroppanna 'Murica, ami valljuk be, egyéni hatalomként viselkedik és ítélkezik.
- Környezet és természetromboló szivattyúzásnak vége -> nincs több olajkatasztrófa.Ellenben új kapukat nyitna a villanyautózás/akkumulátor fejlesztése és nem tartanák vissza az olajlobbi miatt.
Gondolom vagyunk annyira fejlettek, hogy meglevő természeti energiánkat hasznosíthatjuk. pl. napkollektor, stb.Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
Egon
nagyúr
válasz fordfairlane #24 üzenetére
Hát azért ez a vélemény több sebből vérzik szvsz.
Én különválasztanám az általános (CO2) szennyezést, és a városi légszennyezést. Ha ezt is beleveszed a képletbe, egészen másképp fest a történet.
Az biztos, hogy a jelenlegi helyzeten javítani kell. Szerintem lassan el kellene kezdeni a dízelek korlátozását, mondjuk az újonnan forgalomba helyezett modellek tekintetében (pl. 5 év múlva már ne lehessen új dízelmotoros autót venni).
Az akksik fejlődésével van még potenciál az elektromos autókban, de ha csak átmeneti jelleggel terjednek el (amíg egy valóban tiszta energiaforrást fel nem fedeznek), akkor is sokat segíthetnek a városi légszennyezés mérséklésében."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
wapee
tag
Úgy olvastam a cikkben, hogy kitiltás lenne de addig is adóemelés. Magyarul megint adót akarnak emelni. Környezetbarát vagyok én, de az elektromos autók gyártása még nem tart ott, hogy zöld lenne, nem beszélve az akkumlátorokról. Azon kívül van még más alternatíva is. Nekem most van egy 24 éves autóm. A legjobb az lenne ha az autót nélkülözni lehetne. Legalább is aki teheti. Betiltást kicsit túlzásnak érzem inkább korlátozás kellene. Na meg megoldás a jelenlegi technikára.
Nyomatják ezt az elektromos autót de hát a lakosság hány százalékának van pénze rá? Használtra? Az sem olcsóbb de nem is nagyon van még. Nekem se közel se távoljövőbe nem lesz rá lóvé. Biztos megéri ingyen parkolni meg ingyen tölteni, amíg lehet. Aztán? Elektromos áram honnan lesz? Amit ingyen töltöttek azt is valaki ki fogja fizetni.(vagy fizeti).
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
Ezt én is simán meglépném. Újonnan ne lehessen dízel személyautókat árulni és pont. Semmi értelme és sokkal környezetszennyezőbb, mint a benzin, esetleg gázüzemű járművek. Az elektromos, meg hasonló úri huncutságokat sajnos még hanyagoljuk...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
mephi666
nagyúr
...közlekedjen mindenki teleporttal... (egyénfüggően) kb csak fél liter 50fokos házipálinka kell hozzá és teljesen környezetbarát viszont sajnos ez gyakori alkalmazás mellett függőséghez, agy- és májkárosodáshoz vezethet
egyébként nekünk 25éves benzines kocsink van, marad is egyelőre, mert az igényeinket kiszolgálja, újra pedig nincs pénz... ha pedig lenne, akkor sem gondolkoznék dízelben, mert 90% városi használatban nem gazdaságos/kényes a dízel
ui: régebben olvastam valahol egy cikket, hogy a teherszállító hajók károsanyag-kibocsátása valami irgalmatlanul nagy... nagyságrendekkel több káros anyagot nyomnak a levegőbe, mint a föld összes személygépkocsija együttvéve
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Dyno
veterán
Milyen vicces hogy a VW dízel lufija óta lett igazán zavaró a dízelek korom kibocsátása, pedig azok előtte is kormoztak....
Modern közvetlen befecskendezéses benzinesek is tudnak kormozni, főleg, ha 30 ezrenként cseréljük benne az olajat és csak városban használjuk és már a befecskendezési kép sem tökéletes....
Nem védem én a dízeleket, de a VW botrány óta vicc ami megy mindenütt.....
Villanyautóknál milesz a sok elhasznált akkuval?
(#7) Dluinet: 2002-ben 5 évesek voltak a legöregebb Commonrail dízelek, illetve pd tdi-k, korábbi egyszerűbb turbo dízelekről nem is beszélve, volt már akkor is bőven nálunk ilyen autó....
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Mar 20 eve is tokig volt az orszag turbodizelekkel, de hiaba mondod. Raadasul itt a nyugati oldalon sokan jartak osztrak futoolajjal.
No es igen, az bennem is mindig kerdes, hogy az elektromos es hibrid autok akkumulatoraval mi tortenik? Mert azt is elo kell allitani (olom+sav+plasztik), majd 6-8 evente raadasul cserelni is kell oket. Masik amitol agybajt kapok, a start-stop-os motorok. Mikor leall a motor es 5 sec mulva mar inditja is. Egyreszt valoszinu a motornak sem tesz jot, masreszt az allo motor beinditasa is energiat emeszt fel, amit majd mibol is potolunk? Amit a benzinmotor eloallit energiat, abbol. Anno olvastam szamitast errol, hogy 30-50 masodpercen tuli uresjarat eseten, mar erdemes leallitani a motort, mert az ujboli beinditasa kevesebb energiat emeszt fel, mint ha alapjaraton ketyeregne. De nem 5-10-20 masodpercekre leloni oket. Agyrem.
[ Szerkesztve ]
-
FF23
senior tag
Nem tudom, de nekem a forgalomba hozatal betiltása, meg a használat betiltása az különböző fogalom. 4-8 év múlva nem lehet forgalomba helyezni, de attól még az addigiak használhatók.
Gondolom ez az lmp-is a szokásos bölcsészből lett zöldenergetikus.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Gdi
senior tag
Ez kb azért csinálja, hogy úgy látszódjon, mintha dolgozna.
Ha nincs indítványa, vagy felszólalása, akkor bekerül abba a brancsba, akit megszólnak érte, hogy csak bejár a hivatalaiba aludni. Így nem érheti szó a ház elejét
Most már mindenki nyugodtan aludhat, nem kell magyarázkodni, miért kapja a sok pénzt.Félig viccen kívül, én ezt gondolom
''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''
-
Atlantis
veterán
Nem tudom, az LMP-nél mit szívnak, de néha jó lenne, ha nekem is lenne belőle. Agyrém az egész...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
dabadab
titán
"az bennem is mindig kerdes, hogy az elektromos es hibrid autok akkumulatoraval mi tortenik? Mert azt is elo kell allitani (olom+sav+plasztik)"
Li-ion aksiban mit keresne ólom meg sav?... Egyébként meg simán lehetne őket reciklálni, ez alapvetően egy okból nem történik meg jelenleg: túl drága. Nyilván máshogy néz ki most a dolog, amikor egy átlag háztartás produkál nagyjából évente egy pár Wh-s akkut hulladékként, ami ráadásul ki tudja, hogy pont milyen technológiával készült (az újrahasznosításnál az egyes li-ion altípusokat külön kell kezelni) meg máshogy akkor, amikor rendszeresen esnek ki az autókból a sok kWh-s, egyentechnológiával készült pakkok.
"Anno olvastam szamitast errol, hogy 30-50 masodpercen tuli uresjarat eseten, mar erdemes leallitani a motort, mert az ujboli beinditasa kevesebb energiat emeszt fel, mint ha alapjaraton ketyeregne."
Ez első blikkre rengetegnek látszik, amit így hirtelen találtam, ott nagyságrendi becslésnek 3 másodperc jött ki.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ez a javaslat bevallottan a "túl radikális" kategória, ami tényleg csak azt a célt szolgálja, hogy beindítsa a társadalmi diskurzust. Azzal tisztában van, hogy ellenzékiként úgyis mindegy, mit ad be, úgyse szavazzák meg, meg azzal is, hogy ez így nem működne, ahogy ez ott van a cikkben is.
DRM is theft
-
Dilikutya
félisten
Nem a Trabantokat, hanem a régi kétütemű járműveket, és csak a katalizátor nélkülieket. Egyébként 2020-ig kaptak haladékot (ezt nem is tudtam, úgy eltűntek, mintha valóban tiltva lennének).
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
ha ugyanazokra bízzuk ilyen téren a döntést, akik az előző döntéseket is hozták, amikről bebizonyosodott, hogy tévedés mind, akkor ez a döntés vajon mi lesz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz marositech #25 üzenetére
ha a közelkeleti olajat nem veszi senki vagy elfogy, annak az lesz a következménye, hogy a tömegek még a mostani életszínvonalukhoz se fognak hozzájutni, tehát elindulnak európába.
a többi hsz-hez: én csak azt nem értem, miért nem terjednek a gázbefecskendezéses dízelmotorok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nem gázüzemre átalakított dízelmotort emlegettem, hanem gázbefecskendezéses motort. rendes gázolajos dízelmotorba a gázolaj permet mellé nyomnak egy kis gázt is. kamionon elfér a tartály személykocsihoz meg nem kell sok.
[link]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
Erdekes cikk, koszi a linket! Egy motorgyartot azert szivesen meghallgatnek mit szol ehhez. Mondjuk azt nem tudom, hogy a cikkiro vagy a kifejlesztonek koszonhetoen, de van a cikkben egy mondat, hogy a turbo ele jobb bejuttatni az lpg-t. Hat a turbo ele ne akarjunk fokozottan tuz es robbanasveszelyes anyagot juttatni, ha csak nem szeretnenk egy ketyego bomban utazni. Beleer egyszer egy lapatkerek a hazba, kap egy szikrat es el is szallhat az egesz szivokor.
[ Szerkesztve ]
-
total90
veterán
DE-be 2032-től csak elektromos/hibrid új autót lehet majd csak venni.
Én itt mindig arra gondolok, hogy az akkuhoz az energiát elő kell teremteni és az előteremtése nem-e jobban szennyez?
Belgiumban elvileg 2024-től nem lehet benzin/dízel autót venni. Baszott nagy Power Bankkel járkálnak majd az emberek
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
mephi666
nagyúr
van pár teljesen zöld megoldás villamosáram előállítására: víz/szél/nap... de az atomerőművek se eregetnek káros anyagot a levegőbe, csak a radioaktív hulladékot kell biztonságosan elhelyezni...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-