Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    Laptop korszakom: Nvidia- AMD - 1-0

    Asztali korszakom: Nvidia - AMD - 2-0

    A laptopoknál mind a két esetben ugyan azon a tévén próbálva megjelenítéssel kapcsolatos gondjaim akadtak...

    Asztali gépnél azonos monitor mellett 2 Nvidia VGA-val minden rendben volt, 1db AMD VGA-val felbontással kapcsolatos problémákba ütköztem... amit driver-en belüli ini fájl szerkesztéssel és javítással tudtam orvosolni...

    Nvidia + Intel mindig a plug and play érzetet adta... az AMD meg mókolós, de utána jó...

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz D1Rect #111 üzenetére

    Az Asus, HP és LG akik gyártanak ilyet: [link]

    Az Asus és a HP külön az Nvidia BFGD "szabványa" szerint készítette el a szóban forgó megjelenítőit.

    Az LG meg csak kompatibilis vele, de nem 100%-ban azt tudja mint a másik kettő monitor.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz nightmare13 #138 üzenetére

    Nézegettem 2018. augusztusában a monitorokat, de végül én is 32", 16:9, 2560x1440p és 165Hz mellett tettem le a voksomat.

    A lehetetlen képarány és a hajlítottság nem nyerte el a tetszésemet.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz Hopkins95 #175 üzenetére

    A képminőség alatt még a konzoloknál használt grafikai beállításokat is lehet érteni a képfrissítésen felül.

    A konzoloknál meg eddig off-low-medium-high között változott ez az érték adott grafikai beállítások esetén.

    Mindet az igények döntenek el és ki mihez van szokva.

    Az új konzolok lehet erősebbek lesznek több száz százalékkal mint az előző generáció volt, és az erősebb asztali gépekkel is felveszik majd a versenyt és még ott az optimalizálás előnye is, de a PC-k mindig is erősebbek lesznek.

    Ráadásul a grafikát is lehet feljebb venni PC-n. A 120-tól magasabb képfrissítéssel rendelkező megjelenítőkről nem is beszélve. De ez megint az a rész, hogy kinek mi kell és ki mihez van szokva.

    Nekem a folyamatos-egyenletes FPS-el futtatott játék 60Hz-cen már lassúnak hat 165Hz-ces megjelenítő mellett.

    Viszont az is tény, hogy a játékra használt számítógép összerakása eléggé drága mulatság lett... de ha van egy jó alapja az embernek, akkor elég csak adott komponensekkel legózni-váltani.

    Konzolnál amíg egy új generáció az egész konzol leváltását jelenti, addig PC-n egy átgondoltan megépített és fejlesztett gép esetén lehet csak 1 komponens cseréjét jelenti ami rendszerint a VGA szokott lenni.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kolopele #178 üzenetére

    Én is azt hittem amikor az 1080 Ti bekerült a gépbe és a korábban MSI AB+RTSS-el le volt korlátozva az FPS 60-ra.

    Majd váltottam 60Hz-re képes megjelenítőről a mostanira és a korlátozást 60-ról átállítottam 162-re.

    A végeredmény azaz volt, hogy az erősebb VGA-val több FPS-em lett és így a 165Hz megjelenítésére képes monitoron más-jobb érzést ad a magasabb FPS-ből adódó folytonosság a játékoknak. És mindegy hogy offline vagy online az adott cím.

    Nvidia driver-ből a DSR-nek köszönhetően ami a rákötött megjelenítő natív felbontását képes felskálázni, én már most tolok néhány játékot 5120x2880-as felbontásban.

    A felskálázott felbontással és a kikapcsolt maszatoló élsimításokkal, homályosító-elmosó effektek nélkül a játékok élesek, részletesek és szépek.

    Szerencsére az újabb játékokban meg már benne van esetenként a felskálázás lehetősége.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kolopele #182 üzenetére

    Az FPS téma emberenként eltérő. Van aki észre veszi a különbséget van aki nem.

    Nálam a minél szebb látvány és a minél magasabb FPS a fontos, de a lényeget leírtad: "... a lényeg hogy mindenki elégedett legyen :) "

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz Hopkins95 #184 üzenetére

    Aki blur, DoF, post process quality és bármi egyéb okádék effekteket használ játékokban azzal nincs miről beszélgetnem ha képminőségről van szó ;]

    Mivel én ezeket kapásból kikapcsolom, vagy a legalacsonyabbra állítom ha csak arra van lehetőség... :U :K

    Én sem ész nélkül állítom be a grafikát, hanem beállítok valamit amit reálisnak gondolok adott cím vagy inkább grafikusmotor esetén az aktuális birtokomban lévő hardver fényében és úgy megnézem hogyan fut és milyen a játékélmény.

    Ha minden oké, és nincs "kimaxolva" a grafika, de még mehetek feljebb, akkor beállítom a "fullos grafikát", majd ismét megnézem mi a helyzet FPS és játékélmény terén. Ha minden oké marad így. Vagy ha pont az ingerküszöböm határán mozog a minimum és az átlag FPS, akkor még finomítok a beállításokon, vagy akár arra is visszaállítom amit előzőleg jónak gondoltam, jól is futott és az FPS értékek is jól alakultak.

    De ha az ellenkezőjét tapasztalom és beesik az FPS vagy hullámzó a játékélmény, akkor finomítok a beállításokon addig ameddig el nem érem a kívánt minimum és átlag FPS értékeket és a játék sem néz ki okádék módon.

    Sőt ilyenkor elkezdek utánajárni, hogy pl egy driver frissítés adott címnél hoz-e javulást mert pl annyira új a cím, hogy az adott VGA gyártó is adott ki új driver-t a játék megjelenését követően.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz rumkola #257 üzenetére

    A kor pont hogy nem számít ki és hogyan szeret játszani... még mindig azon van a hangsúly, hogy kinek mi az igénye és az elvárása... esetleg mit szokott meg.

    Továbbá az sem számít, hogy offline-single vagy online-multi játékról van szó.

    Ha egyszer leülsz huzamosabb ideig egy magasabb képfrissítéssel rendelkező monitor, de akár már tévé elé (LG C9 OLED tévéknél 120Hz + 1440p + G-Sync: [link]) ami alatt kellően erős vas is van és vagy ésszel beállított grafika, akkor azt használva jobb élményt nyújt a sokkalta folyamatosabb-természetesebb mozgás.

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    Ahogy már egy ideje telefonnál is:

    "Kár, hogy a 120 Hz jelenleg csak 1080p felbontáson érhető el, tekintélyes extra fogyasztással, 1440p-n 60 Hz-zel kell megelégedni. Én mindenesetre a jobb képfrissítés, rosszabb felbontás mellé tenném le a voksom, kellemetlen volt 60 Hz-re visszatérni." - forrás: [link]

    :K

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kolopele #278 üzenetére

    Aki anyagiakban korlátozva van az inkább ne számítástechnikára költsön... de nem úri mulatság már a 60-nál több ef-pé-ezés sem.

    Viszont amit említesz azokkal a VGA-kal is el lehet érni az átlag 144 FPS-t csupán a grafikai beállításokat kell variálni címtől-grafikusmotortól függően.

    De már az is elég, ha 60 helyett 80-90 körül mozog az átlag FPS. Már kijön a különbség a 60-hoz képest.

    Továbbá aki 144Hz-re vágyik de nincs hozzá hardvere az nyugodtan vehet 1920x1080 felbontású monitort is és máris csökken a VGA erősségének a fontossága:

    felbontás:
    1920x1080 vs 2560x1440

    pixelek száma:
    2.073.600 vs 3.686.400

    A CS: GO-t meg engedd el... nem mindenki csak azzal játszik, továbbá a Source engine-hez nem kell erő gép... már a HL2 megjelenésekor egy jól optimalizált grafikus motor volt 2004-ben... amit azóta tovább fejlesztettek-optimalizáltak és mostanra a hardverek is jóval erősebbek lettek.

    A grafikai beállításoknál nem csak a két véglet van... hogy csak low vagy csak extreme... adott beállításokat ha kikapcsolsz pl az elmosó effekteket motion blur, post, depth of field, process quality már lehet nyerni pár FPS-t.
    Ha leveszed-kikapcsolod a tesszelációt azzal is lehet pluszt elérni.

    Vagy adott opciókat extreme, ultra, esetleg very high-ról leveszel high vagy medium-ra, akkor megint csak plusz FPS-re teszel szert úgy, hogy a látvány nem romlik... vagy nagyon minimálisan...

    "Fentebb írtam hogy elég sokáig Division - öztem haver 144 HZ - es monitorján, és semmi különöset nem éreztem, utána sem amikor visszaültem a saját 4K 60 fps - em mellé, max. megnyugvást hogy megint szebb a kép."

    Igen, láttam.
    Akkor a te szemed már nem érzékeli a folytonosság különböző mértékéből adódó eltérést. Azt viszont még látod-láthatod, hogy kinézetre mi szebb-részletesebb.

    Azzal a cikkel pont nem tudok és akarok kezdeni semmit.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kolopele #283 üzenetére

    Félreérted.

    A 144Hz-cet és a hozzá való hardver te magad állítottad olyan helyzetbe mintha elérhetetlen lenne. Közben meg nem az.

    Sem 144Hz-re képes monitor tekintetében, sem pedig az alá való hardver szempontjából.
    A használt alkatrészekről nem is beszélve pl a VGA esetén ami a lényege az egésznek.

    Megint félreérted...

    A grafikával akkor kell játszani, ha azaz igény, hogy meglegyen az FPS, de még a látvány is jó legyen.

    Aki kapásból a textúrával kezdi az FPS-ek kinyerését a grafikai beállításoknál az már rosszul kezdi a történetet és vélhetően nem tudja mit hogyan kell a témának neki állni...

    "Van, akinek fontos az, hogyan néz ki egy játék, van akinek meg csak az a fontos hogy 144 fps - e legyen."

    Mert szerinted aki magasabb FPS-el játszik az igénytelen és jó az okádék kinézetű játék?
    Magam részéről azt kell, hogy mondjam nem talált.

    Ezt ecseteljük neked többen is sokadjára (én már utoljára mert kezdem unni), hogy a grafikát be lehet úgy állítani, hogy az adott játék még jól nézzen ki és magas FPS-el is fusson. mert van arany közép út és nem csak low és extreme két véglet létezik.

    Nézd csak meg ezeket a beállításokat a Red Dead Redemption 2 esetén:



    Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 1] Let's Greatly Improve PC Performance!

    Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 2] Advanced Settings Tested for Even More Gains

    Ezek a beállítások is úgy lettek beállítva, hogy észrevehető vagy jelentős-komoly mértékű különbség nincs megjelenítésben, de jelentős mértékű FPS növekedés érhető el azzal szemben mintha mindent az ember Ultra-ra vagy High-ra tenne...

    Ugyan így lehet kezdeni a látvány faragásával és az FPS-ek növelésével bármelyik címnél.

    Nem azt írtam hogy feltétlenül ki kell kapcsolni a tesszellációt, hanem ki _lehet_ vagy le _lehet_ venni kisebbre.

    (#284) kolopele :

    "Van akinek a 30 fps is teljesen jó, na az nálam már darabosnak hat, még ha folyamatos a 30 és nem össze vissza ugrál akkor is."

    Akkor tudod mire gondolunk-mit tapasztalunk többen is akik eddig a témához szóltak és 60Hz feletti megjelenítőt használnak.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz DanielLong #291 üzenetére

    Nem mindegyik címhez van.
    Adott oldalak-videósok a népszerű játékokkal foglalkoznak.

    Általánosságban lehet elmondani, hogy milyen beállításokkal lehet kezdeni a faragást.

    De bármelyik keresőben rákeresve arra, hogy "*játék címe* graphics optimization" szavacskákat még mellé biggyeszted akkor fogsz kapni találatokat.

    Reddit-en érdemes nézelődni még ezzel kapcsolatosan "reddit *játék címe* graphics optimization" variációban :)

    (#292) kolopele :

    Egyre biztosabb vagyok abban, hogy neked inkább a tudat fáj ha valami cím nem a fullos grafikára van állítva (amúgy értelmetlenül) :DDD

    De hát igen. Valakinek el kell adni az RTX 2080 Ti-t is ;]

    Ahhoz mit szólsz, hogy én meg 5120x2880-as felbontásban avagy 5k-ban futtatok játékokat 60Hz felett akár 165Hz-cen?

    Nyertem a számháborúban? :))

    [ Szerkesztve ]

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kolopele #295 üzenetére

    Azt írtam, hogy akár. Nem azt hogy minden annyin is fut.

    Nem placebo, mert én látom-érzem és a többiek is akik megnyilvánultak eddig a topikban a különbséget a változó képfrissítések esetén...

    "Viszont akkor neked is csak a tudat fáj, ha valami nem 144 fps - en megy."

    Nem talált.
    Nekem nincs ilyen jellegű fétisem.

    A nálam lévő monitor 165Hz-re képes.
    Így ha valami átlag tud 162 FPS -el (lekorlátoztam a maximum FPS-t) ennyivel futni akkor annak örülök. Ha nem, és ettől átlag kevesebbel megy, akkor elfogadom, hogy a jelenlegi 1080 Ti ennyire képes. Nem esek kétségbe.

    Korábban említettem, hogy már ha valami átlag 80-90 FPS-el fut, már érződik a különbség. Én ennek is örülök, ha csak ennyit tud kitolni magából a gépem.

    Az RTX 2080 Ti egy baromira túlárazott termék.
    Nem támogatom semmilyen szinten az ilyen jellegű _TÚL_ árazást... akik megveszik azok jelzik a gyártóknak, hogy "jó van az úgy"... ilyen fogyasztói hozzáállással meg meg lehet nézni hova fognak és _MÁR MOST_ hova másztak el az árak...

    De amúgy az FPS hajkurászáson felül inkább a játékokat élvezem.

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

  • Puma K

    veterán

    válasz kolopele #306 üzenetére

    Ezzel csak a gond, hogy már lehet most kitolná magából a kívánt FPS-t a kívánt felbontáson, de lefojtod a kártyát olyan grafikai beállításokkal amik teljesen feleslegesek és a látványhoz nem vagy csak csekély mértékben adnak hozzá...

    ... legalábbis az eddigi hozzászólásaid alapján nekem ez jött át...

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák