Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz cousin333 #18 üzenetére

    "Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan."

    Ezt mondjuk nem értem. Oké, mondjuk 4 év múlva annyit fog érni, mint most egy sima 208.
    Eladod 4-ért, 6-8 milláért veszel másikat.
    Az 5-6 éves 208-ak ~2 milla körül mennek. Új ára 4,3.
    Szerintem kb. ugyanott vagy.

    Pl. a Nissan Leaf újan mindenféle kedvezménnyel is 7,5 milla.
    Az 5-6-7 éves modellek kerülnek 3,5-4 millába.
    Pár év alatt ugyanúgy a ~felét éri ez is, mint a benzines / dízel.
    Csak ezekben ráadásul már a hatótáv is jelentősen lecsökkent, mert épp nemrég volt róla videó, hogy most kezdenek kipotyogni a régebbi Leaf-ek akksijai ilyen ~70% körüli kapacitás mellett.

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz cousin333 #18 üzenetére

    Jelenleg ugy tunik, hogy evrol evre egyre kevesebb elonye lesz elektromos autot venni. Tobb orszagban felmerult mar, meg Norvegiaban is, hogy tul nagy kedvezmenyeket adtak. Nalunk is felmerult mar hogy az artamogatas nem jo helyre megy, mert a gazdagabbakat tamogatjak ezzel a modszerrel. A kereskedelmi toltes ara is no, foleg hogy lathatoan nagyon keves tolto van meg telepitve. Emiatt es az akku para miatt nem fognak tomegek tolongani a hasznalt elektromos autokert, foleg a garancia ido lejarta utan nem.

    Ertekvesztesben az elektromos meg sokaig elen fog jarni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • forumpista

    tag

    válasz cousin333 #18 üzenetére

    Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni. A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni.

    "ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan"
    Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad. Valójában szerintem per pillanat a benzines autó értékállóbb mint az e-autó. Hogy miért?
    Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót, míg 4 év múlva kevesebbért fogsz kapni nagyobb hatótávot/gyorsabb töltést stb stb, tehát egy igen erős árgyengítő nyomással fognak szembenézni a használt e-autók.

    Ezzel szemben a benzines most van a csúcson, nincs már több fejlesztési lehetőség, ott 4 év múlva is ugyanezt kapod, ellenben az euró normák tovább drágítják.
    Ergó egy 4 év múlva vásárolt benzines pont ugyanazt fogja tudni mint a ma vásárolt, csak sokkal többért, még az simán előfordulhat hogy többért tudod eladni a használt benzinesed mint amennyiért vetted újonnan (ez a trend már ma is kezd látszani).

Új hozzászólás Aktív témák