Új hozzászólás Aktív témák
-
beef
őstag
Ausztráliában könnyű, ott van hely kiteríteni. Itt átlógna Horvátországba a vége.
-
bambano
titán
remek ötlet (nem).
ha megáll a tesla, akkor nekilátnak, és kicsomagolnak 18 darab napelemet, amiről sajnos csak azt tudjuk, hogy 18 méter hosszú, azt nem, hogy milyen széles. mondjuk legyen egyharmad méter, akkor a 18 napelem 6 méter széles.
tehát 104 négyzetmétert kicsomagolnak, majd ott dekkolnak mellette sok-sok órán át, hogy feltöltse a kocsit. ez az ausztrál pampákon működhet, de az m3-ason kicsit hülyén néznének rám...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
WarCow
csendes tag
úgy 2 hét alatt tuti fel is töltik vele
-
hemaka
nagyúr
Hány év alatt teszik meg ezt a 15k km-t azokkal a napelemekkel?
-
Foglalt név
addikt
Tehát nyomtatnak még műanyagot majd beülnek vele 4-en egy több, mint két tonnás járműbe és ezzel jaszkariznak annyit, mintha átmennének a földön. Ez valóban elgondolkoztató a jövőre való tekintettel.
-
Semplar
őstag
Ennyi erővel egy lakó utánfutót is beburkolhattak volna vele.
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
-
bambano
titán
azért 100 négyzetméternyi jó napelemmel fel lehet tölteni egy teslát 5-8 óra alatt. tehát ha megállnak egy iskolánál megtartani a marketing eseményt, annyi idő alatt bele lehet nyomni annyi áramot, amennyit a napi átlag kilométeren elfogyasztott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
D.Va
senior tag
Ha az egész kamion platót beborítják ezzel, az már érdekes lehet, ha a hatékonyságot addig fejlesztik hogy meghajtson egy megpakolt kamiont.
-
nihill
őstag
Visznek majd féltéglákat is, lesúlyozni, vagy hogy nem fogja elfújni a legkisebb szellő is a 18 méteres műanyag csíkokat? Másik dolog, nagyon szép ez a 10$/m2, vajon hánnyal fog beszorzódni ha majd esetleg megvehető lesz?
-
biscuit
aktív tag
-
beef
őstag
Az oké, hogy $10/m2, de a lényeg nem derül ki, hogy milyen teljesítménye/hatásfoka van. Anélkül teljesen mindegy az ára.
-
addikt
> Egy 15 ezer kilométeres úton biztosítanak majd energiát a nyomtatott napelemek a Teslának.
Ez elso olvasatra ugy hangzik, mintha a 15e km-es uton vegig ott lenne a napelem mondjuk az ut mellett.
-
Major Lion
senior tag
nem, nem fog senki elgondolkozni...
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
addikt
válasz Major Lion #14 üzenetére
Nem nyertel, mert en mar elgondolkodtam.
Bar ilyen alairassal tenyleg mindegy. Parmillard ev mulva ugyis kihul az univerzum, szoval minek erolkodunk?
-
Az utak burkolatába kellene napelemet beépíteni amit vezetékmentesen átküldeni az elektromos autókba nem pedig hülyeségekkel foglalkozni.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
-
Voloka
tag
"...a klímaváltozás megállításán."
A klímaváltozást nem lehet megállítani! Elég legyen már ebből a zöld etetésből! -
-
Egon
nagyúr
Majd akkor szóljanak, ha meglévő napelemekhez sikerült egy Teslát nyomtatni - akkor majd én is beruházok egy 3D-nyomtatóba...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Reggie0
félisten
-
mr_ricsi
veterán
A fotó alapján a napelem kb. 1 méter széles. A cikk szerint 18 méter hosszú, és 18 db-ot visznek magukkal. Az összesen 324 m2. (Összehasonlításként egy focipálya minimum mérete 6400 m2)
Ausztrália északi része közel van az Egyenlítőhöz, ezért 12 óra körül a földre fektetett napelemek is eléggé a Nap felé néznek. 100W/m2-rel számolva egy 90kWh-s Teslát 3-3,5 óra alatt képes lehet feltölteni. Legyen 4 óra a napelemek szét és összehajtogatásával együtt.
Így kapnak kb 500 km hatótávot. (90km/h-s sebességgel és légkondival kb. 5,5 óra menetidőt.)
Elvileg 30 nap alatt meg lehetne tenni a 15e km-t. És mivel a töltési és a menetidő csak 9,5 óra, még lehetne optimalizálni napi kétszeri töltésre, és éjszakába nyúló vezetésre is.Szeptemberben indulnak, ami a déli féltekén a nyár kezdete. 70 iskolát terveznek felkeresni. (Nyáron? Tanszünetben?)
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
Ezekiel Ston
senior tag
Nem, nem hiszem, hogy azért mondta volna mert nem akar semmit sem tenni. Szimplán lehet ő is utánanézett már annak, hogy mi is ez a klímaváltozás. Ha utánaolvasol a témának, előbb utóbb Te is rá fogsz jönni, hogy ez egy tök természetes dolog. A föld történetében nem 1 hanem sok jégkorszak játszódott már le. A klímaváltozás elkerülhetetlen. Csak ez a zöldek vagyunk még nem jött rá senki hogy nem vezet semmi jobbra. Maximum eltolhatjuk plusz 10 évvel a bekövetkező dolgokat.
-
MaraTóni
tag
az alapötlet kiváló
mihelyt megvalósítható a karosszériára vékony rétegben felvihető, jelenlegieknél 10x hatékonyabb napelem, lényegében ingyé lenne a közlekedés... és maximálisan karbonsemleges...
de amíg ilyen "szép világban" élünk, ahol a nagyurak megmondják ki a jó és ki rossz, úgy alakítják a nyugati "mainstream" médiában leadott híreket ahogy csak szeretnék, az nekik minnél nagyobb profitot termeljen, addig ez csak álom...
az hogy mennyien halnak bele a légszennyezettségbe, ami túlnyomó részt dízel/benzines vackoktól van, azt meg pont leszarják...(éves szinten 20 millió fő), a lényeg hogy minnél többet pöfékeljünk el, a petrodollár meg tartsa az értékét -
Juhaszatti
addikt
Tényleg nem lehet. A klíma folyamatosan változik, ahogy az előttünk lévő évmilliókban is folyamatosan változott. Az ember ráhatása annyi, hogy ezt a folyamatot felgyorsítja a szennyező tevékenységével. Ezt lehetne esetleg lassítani, hogy normális ütemben változzon tovább, ahogy eddig is.
De a klímaváltozás megállítása egetverő baromság sajnos. -
Robitrix
senior tag
nagyjából, de az akkor olyan napelem panel, amit a naperőmű farmokon vagy a tetőre szerelt paneloknál használnak. Az ilyen alternatív napelemek teljesítménye tipikusan inkább csak a harmada-negyede azoknak a megoldásoknak. Szerintem 100 négyzetméter ilyen szétterített napelemnek kéne vagy 20 óra, mire feltöltene teljesen egy 80 KW/h-s tesla aksit Apróbb probléma, hogy nem süt a nap 20 órát így inkább a 2-3 nap a realitás. Ez inkább egyfajta szükség megoldás olyan országokba, mint ausztrália, ahol a belső részeken gyakran több tucat km távolsága vannak lakott települések vagy több. Ott igen távol eshetnek egymástól az elektromos töltőpontok. Ha elszámolod a hatótávot és ott ragadsz a következő ponttól 20 km-re akkor kikapja az ember a csomagtartóból a napelemet szétteríti majd malmozik 2-3 órát, amig bemegy a kocsiba annyi energia, amivel el tud vergödni 20 km-re... kb. erre jó...
-
nemlehet
őstag
válasz pusszycat #17 üzenetére
Solar freakin roadways.... Koncepció szinten sem működhet, mert nagyon rossz a beesési szög. De ezen túl anyagproblémák is vannak, nem létezik olyan anyag ami megfelelően átengedi a napfényt de közben megfelelően ellenálló is hogy elviselje a forgalmat.
Ezt el kell felejteni. Azt útból szedett áram viszont nem hülyeség, de az se most lesz és a hatásfoka is alacsony. A fizikát nem lehet megb*szni.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Robitrix
senior tag
válasz Juhaszatti #37 üzenetére
ebben tökéletesen egyet értünk. Az elmúlt pár tucat millió évben már vagy 100-150-szer lezajlott a jégkorszakba befagyás és kiolvadás ciklusa. Az utolsó 2 millió évben vagy 4-5 alkalommal. Legalább is ennyi konkrét infó van a 2 km-es antarktiszi jégtakaróba lefurt jégminták elemzéséből. Minden évben friss hó és jégréteg rakodik rá a régire és ez halmozódik. Ennek elemzéséből lehet vizsgálni az elmúlt 2 millió év időjárását. Mint ahogy a fúrás mintába zárt légköri gáz buborékok vizsgálatával lehet elemezni az aktuális légkör széndioxid tartalmát vagy a levegő pollen tartalmát és hasonlóak. vagyis relatíve pontos adataink csak az utolsó 2 millió évre vannak. ennek alapján az utolsó jégkorszakból való kiolvadás folyamata 20-22 ezer évvel ezelőtt indult. Az első 10 ezer évben lassabban majd az utolsó 10-12 ezer évben gyorsabban. Ennek során van egy ciklusban 10-12 foknyi átlag hőmérséklet változás és ebből kifolyólag a jégtakaró több millió négyzet kilométert huzodik fel észak fele vagy lefele dél fele. Tehát a tökig befagyás és a tengerparti pálmafás napozás közt ingadozunk egy nagyjából 300-400 ezer éves ciklus folyamán. Közben a tengerek szintje is változik 120-150 métert ahogy fagy vagy olvad ki a jégtakaró. Mire kiolvadunk teljesen a jégkorszakból az északi jégtakaró szinte teljesen el fog tűnni. a ciklikuság oka valamiféle csillagászati jelenség alapvetően a föld keringésében. Vagyis alapvetően egy tőlünk független folyamat zajlik le akár akarjuk akár nem. A mi hatásunk annyi a dologra, hogy gyorsitjuk tevékenységünkkel a folyamatot. tehát ha nélkülünk kéne mondjuk még 4000 év a teljes kiolvadáshoz, akkor miattunk már csak 1000 év kell hozzá. Kb ez a ráhatásunk. Ha sikerülne tényleg visszafogni magunkat, akkor lehet még 2000 év lenne a kiolvadásból hátra.
Viszont teljesen hamis megközelítés csak és kizárólag az emberiséget felelőssé tenni egy olyan folyamatért, ami jórészt tőlünk függetlenül zajlik. Mint ahogy az is baromság, hogy azt sugallni, hogy meg tudjuk állítani a folyamatot.
A sok klima hiszti helyett jó lenne reális képet festeni az emberiségnek, hogy mit tudunk tenni és milyen mértékben a valóságban. Persze közben felkészíteni az emberiséget majd a megváltozó környezetre. Természetesen nem fog kihalni az emberiség, mint ahogy nem lesz lakhatatlan a bolygó. sok szempontból más lesz. Más lesz a lakhelyek más lesz a nővényzet más lesz a mezőgazdaság és egyesek. amihez persze alkalmazkodni fog az emberiség, hiszen egyértelműen a legalkalmazkodóbb faj a földön a jég hátán is megél, ahogy mondani szokás. Persze ha sikerül lassítani a folyamatot, akkor több idönk lesz a felkészülésre. Igaz ettől még az alacsonyan fekvő területeknek városknak annyi. Velencének annyi például. Amikor 1000 éve letelepedtek az emberek a tenger északi részén levő szigetekre és lagunákra nem tudták semmit a klíma változásról és arról, hogy a hely választással potenciálisan halálra itélik a várost. 10-12 ezer évvel ezelött az adriai tenger felső fele egy lapos sikság volt a Dinári hegység és az Appenninek között, aztán a fokozatosan emelkedő tengerszint elöntötte. Ma az északi részen átlagosan 20 méteres tenger színt van. Mint ahogy az is ismert, hogy a régi tengerparti települések mondjuk 3000-4000 év távlatában ókori kikötöinek romjait ma bent kell keresni a tengerben a parttól 150-200 métere úgy egy tucat méter tenger alatt. A régiek nem estek klima hisztibe. ahogy emelkedett a tenger fokozatosan hátrább vonták a várost a magasabb részek fele közben akár fél tucatszor is új kikötőt építve az aktuális parton. Sorsára hagyva a régi területeket. Vagyis ösztönösen alkalmazkodtak a változáshoz. Nem pedig ott sopánkodva, hogy "Mind meghalunk"...
A változásokra fel kell készülni közben azért megpróbálva lassítani a folymatot, hogy legyn rendesen időnk felkészülni rá... ennyi. -
Ha már szóba hoztad a beesési szöget a házak tetején sincs rendesen megoldva, igazán lehetne napkövető mondjuk egy sínen megoldva. Lehet ha majd könnyebb lesz látunk majd olyat is.
Ha az akkuk elérnének egy olyan fejlettségi szintet 1000+ km nem is lenne szükség igazából mókolásra.
Valami fúziós akku/elem sem ártana ami fél kiló nem 200.[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Robitrix
senior tag
ez is igaz. egy nagyjából 45 fokban bedöntött napelem jobb hatásfokot mutat, mint egy vízszintesen kiterített.... Főleg ha még a nap irányába is mutat minél meredekebb szögben. főleg a déli órákban és valamivel utána, mikor a legintenzívebb a napsütés. Ezért is számít sokat, hogy milyen irányba lehet felszerelni a tetőre a napelemeket. A jó hely és irány az, amikor a déli napsütésben minél meredekebben esik be a napfény. egy földre kiterített napelem soha nem fogja elérni a maximális hatékonyságot legfeljebb csak akkor ha pont fent a napelem felet delel a nap és 90 fokban esik be a napfény a föld felületéhez képest.
-
Robitrix
senior tag
válasz pusszycat #43 üzenetére
a napot követő napelemhez hely és mozgatáshoz tartozó valami féle elektromos motor kell, ami jócskán megnövelne a rendszer költségét. Ez többszörösére emelné egy napelem rendszer költségét egy nagyjából passziv fix helyzetű lehetőleg optimálisan felszerelt napelemhez képest. Kérdés persze, hogy mennyire hozzná vissza az extra költséget plusz 20-25% energia többlet megtermelése. Így is sokszor kérdéses, hogy mennyi idő alatt hozza vissza egy napelem rendszer a befektetett költséget. tipikusan 15-20 év. Ha egy a napot lehetőeleg optimálisan követő rendszer volna, akkor már lehet 40-50 év volna a megtérülési idő. Egy átlag ember nem ruház be 40-50 évre 20 évesen, hogy majd 60-70 éves korábban 0 szaldóra fusson ki a befektetése.
-
Mire megtérül 20 év alatt addigra a napelem hatásfoka lecsökken jó 30%-al utána már csak vegetál plusz 20 év alatt már az ujj napelemek jobbak és olcsóbbak is lesznek talán megérné várni. Ha meg nem 20 évesen rakod fel bele se kezdj. Ha gyereked sincs még csak ne is gondolj rá.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
bambano
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen