Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adm

    őstag

    válasz gliskard #48 üzenetére

    4. Nincs ember egy random területen tevékenykedő cégnél hogy évente 200 modellből válogassanak a dolgozóknak.

    Már több, pár ezer fős multi cégnél (köztük amcsi is) láttam már, felsővezetők kivételével se2-t kap mindenki. Nem kell várni, nem kell elbírálni, kapható az egész világon, tovább kap támogatást mint egy dolgozói mobilos ciklus, 99,99%ban elég bármire, egyszerűen nekik áll a zászló.

    [ Szerkesztve ]

    16core - 32thread - 64gb

  • kakuk.tamas

    addikt

    válasz gliskard #48 üzenetére

    1.) Ezt azért nem mondanám. Ott nettó árak vannak…
    Például az amerikai Telekomnál az iPhone 12 Pro Max 1100dollár+ÁFA. A Magentás csomag 40dollár/hó.

    2.) Az Apple leállította a készülékcsere akcióját.

    3.) Az első ponttal ez cáfolva is van…

    Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~  Apple iPhone 14 Pro  ~  Apple Watch 8 Cellular 45mm  ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~

  • whatwhatwhat

    aktív tag

    válasz gliskard #102 üzenetére

    "1-2 évente készüléket kellene cserélnie mert nincs tényleges támogatás"

    Ezt soha nem bírom megérteni. Miért KELL készüléket cserélni azért mert nincs támogatás? A telefon ugyanúgy működik tovább, nem KELL lecserélni. Egyedül a biztonsági frissítések hiányát tudnám elfogadni, de azokat meg a legtöbb telefon jóval tovább kapja mint 1-2 év. De ha pl egy csúcskategóriás samsungot nézünk, az 3 főverzió frissítést kap. Ami azt jelenti, hogy ha a megjelenés után nem sokkal veszed a telefont, akkor 4(!) évig a legfrissebb rendszer fog futni a telefonon. És erre még rájön 1-2 évnyi biztonsági frissítés. Én nem tudom ki az, aki csúcskészüléket vesz, de több mint 4 évig nem cseréli le. Biztos van ilyen, de nem hiszem hogy túl nagy százaléka a usereknek. Más gyártóval nem vagyok képben, de mivel a samsung az (egyik?) legnagyobb androidos gyártó, ezért biztosan értelmetlen a kijelentésed, hogy 1-2 év után le kéne cserélni egy androidos készüléket.
    Azt se értem igazán, hogy miért lenne egy telefon 4-6 hónap után elavult. Persze, az androidos gyártók sok telefont dobnak piacra, de ez inkább azért van, mert minden szegmenst le akarnak fedni. A legtöbb gyártó egy szériát évente frissít(samsungnál biztosan így van, de ha jól tudom xiaomi és huawei-nél is). Attól pedig nem "elavult" egy telefon, mert a konkurencia piacra dobott valamit utána, és attól se, hogy a gyártó egy más kategóriájú telefont dobott piacra közben.
    A logikáddal se igazán értek egyet: "egyre nagyobb a termék paletta -> egyre jobban szétforgácsolódik az SW csapat erőforrása". Ez miért lenne feltétlenül így? Nem tudná a gyártó a nagyobb termék palettához növelni a software részleget is? Ráadásul ez így úgy hangzik mintha minden egyes telefonon külön csapat által megírt kód futna, pedig ez egyáltalán nem így van. Persze vannak különbségek, és minden egyes modellen tesztelni kell, de 10x-es termékpaletta közel sem jelent 10x-es erőforrás ráfordítást. Szerintem a válasz ennél sokkal egyszerűbb: (ahogy te is írtad) a felhasználók nem igazán követelik meg az update-eket, ezért nem fektetnek bele feleslegesen energiát. Legalábbis a felhasználók nagy többsége. Ne a fórumozókból és fanatikusokból induljunk ki.

  • strogov

    senior tag

    válasz gliskard #106 üzenetére

    "Nagyjából tartják az intervallumot, de azon belül komoly lemaradása van szinte mindegyiknek még a biztonsági frissítések kiadásával is"

    Ezen szerintem semmi nem fog segíteni. IOS akkor jön ki amikor apple kiadja. Egy időben (pár nap eltéréssel) minden készülékre. Tesztelés, minőség biztosítás pár tucat típusra, vezérlőre. Ráadásul a soc belső fejlesztés.

    Android verzió akkor jön ki amikor google kiadja. Az emberek ettől számítják a "késést". A gyártók meg ráfaragják az összes cuccra amit kiadtak, és utána jöhet csak OTA. Ha csak egy samsung S csúcs modellt nézünk már eleve 2 soc (exynos, qc) van. Évente tucatnyi modell. Agyrém lehet a tesztelés.
    Kínaiakat meg hagyjuk is. Hetente jönnek ki készülékkel ami valami alkatrészben eltér egy tök ugyanolyantól.

  • whatwhatwhat

    aktív tag

    válasz gliskard #106 üzenetére

    Samsung-nál soha nem hallottam még olyanról, hogy egy beígért frissítést még nem adtak volna ki. Csúszás biztosan volt, de szerintem az kis túlzással irreleváns, a legnagyobb geekeket leszámítva senkit nem érdekel hogy a egy főverzió frissítés X hetet vagy pár hónapot késik. Sokkal rosszabb az szerintem, amikor visszahívnak egy frissítést. Egyébként meg mióta előre bejelentik, hogy mikor kapják meg az egyes modellek az új főverziót, azóta a saját készülékeim esetében sosem tapasztaltam késést. Sőt, volt hogy a beígérthez képest egy hónappal korábban jött az OTA.

    "Ráadásul sok esetben az új közbenső verziók a javítások és ficsörök mellett új hibákat is hoznak és ezek javítására sokat kell várni. Apple ebből a szempontból a gyorsaság miatt jobb."

    Azért ezzel is vitatkoznék. Az lehet, hogy az apple-nél viszonylag gyorsan jönnek a javítások, de nem ez az egyetlen tényező, ami felhasználói élményt befolyásolja. Pl. munkatársamnak 1-2 éves iphone-ján egy főverzió frissítés után kb 2 hétig eldobta a hálózatot a telefon. Alig lehetett elérni ezalatt az idő alatt. Persze a következő frissítés javította. Ami dicséretes. Ugyanakkor én soha semmilyen telefonomon nem találkoztam ilyen komoly hibával semmilyen frissítés után. Tehát szerintem sokkal fontosabb, hogy milyen komoly hibákat hoz be a frissítés, mint hogy azokat milyen gyorsan javítják. Iphone-oknál pedig elég gyakoriak a működést komolyan befolyásoló hibák, ios 11 a legjobb példa erre.

    Azt pedig én nem akarom én nem is tudom megmondani, hogy hogyan tudnának a gyártók jobb támogatást nyújtani, vagy hogy mi kellene ehhez. Egészen egyszerűen annyit mondtam, hogy nem a kizárólagosan a nagyobb termékpaletta miatt olyan a támogatás színvonala amilyen. Sőt, szerintem ennek jóval kisebb szerepe van benne, hogy ahogyan azt te gondolod. Persze lehet, hogy nincs igazam, de én azt gondolom, hogy ez sokkal inkább az érdeklődés hiánya miatt van, mint bármi más miatt. Nyilván többlet költséggel is járna, de ha erre nagy lenne a kereslet, akkor a felhasználók azt meg is fizetnék. Persze sokaknak az minden vágyuk, hogy 5 főverziót kapjon a telefonjuk(még akkor is ha 2 évente lecserélik), de ők már úgyis iphone-t vesznek, tehát minek törjék magukat a gyártók miattuk.

    Az én szerény véleményem az, hogy 3 főverzió bőven elég, persze ennél többre se mondanék nemet, de ha az az ár növekedésével járna együtt, akkor én azt köszönöm szépen nem is kérem. :R

Új hozzászólás Aktív témák