Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • djgeg

    őstag

    válasz arnyekxxx #74 üzenetére

    Azért megy itt a vita a befektetett idő meg pénzről miközben elég megnézni ezt az ábrát. [link]
    Persze nyomtak bele pénzt, de közel sem annyit mint az olaj lobbi meg az autó gyártók. 1990 es évekig amíg más iparágak nem láttak benne fantáziát (hordozható eszközök) igazi érdemi fejlesztés nem volt, mert nem is pénzelte senki... sőt inkább ellenkezőleg.

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz Tommmysun #96 üzenetére

    Ti komolyan szemellenzővel jártok... Az egész autóiparról és az olaj lobbiról van szó és arról, hogy ez az ipar szánt szándékkal nyomott el vagy épp vásárolt meg és nyomott el a süllyesztőbe technológiákat jó sokáig.
    Az akku is hasonló cipőben volt amíg más iparágak nem kezdtek el fejleszteni rajta, mert kellet.
    Nézzétek meg pl nemrégi R&D költségvetésüket pár autógyárnak és ebből rohadtúl nem nagy % ka megy el kifejezetten akksi fejlesztésre. Még ha nem is ennyit toltak bele régen de akkor is K sokat. Ezzel szembend az akksik jók voltak kb 60-70 évig ahogy voltak. Aztán más iparok és most az autó ipar is döbben rá,hogy bazz jönnek a törvényi szigorítások meg fogy az olaj lépni kell.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz btprg #129 üzenetére

    "Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44."

    Túlhisztizett az... Komolyan nem értem az ilyen embereket.
    Itt egy technológia amivel biztonságosabbá lehet tenni az utakat. Átalakulhat a teljes autó ipar, mert minek autót birtokolni ha van jól működő rendszer. Nem... "én szeretek autót vezetni" ezért ne is legyen az én időmben ilyen..... Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el.... (és ne legyen semmi baja)...
    Mivel nekem mind a kettő összejött már. Törtem be már szélvédőt mert elütöttek a zebrán!!! és jött belém úgy (nem én vezettem) egy piroson átjövő autó, hogy gazdasági totálkáros lett egy pár éves autó....
    Tehát személy szerint irtózatosan várom a lvl 4-5 automata autókat már nagyon régóta.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz btprg #143 üzenetére

    :C
    Most komolyan szerinted csak te gondoltál erre, hogy mi van akkor ha csak záróvonal van és lerobban egy autó?
    Végszükségi helyzetben át lehet menni a záróvonalon...
    Az összes többi meg csak kifogás.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz btprg #145 üzenetére

    1. Olvasd el a K kreszt és benne van az egyik megjegyzésben (segyítek pont ott van a lerobbant autó, vagy baleset elkerülése stb esetek....)

    2.Amúgy szerintem bajok vannak a fejedben "hogy pár embert "... 1.3 millió hallot neked pár ember évente....
    + 20-50 millió sérült vagy életére megnyomorodott ember neked PÁR EMBER.... ok
    (#134) djgeg válasza btprg (#129) üzenetére

    "Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44."

    Túlhisztizett az... Komolyan nem értem az ilyen embereket.
    Itt egy technológia amivel biztonságosabbá lehet tenni az utakat. Átalakulhat a teljes autó ipar, mert minek autót birtokolni ha van jól működő rendszer. Nem... "én szeretek autót vezetni" ezért ne is legyen az én időmben ilyen..... Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el.... (és ne legyen semmi baja)...
    Mivel nekem mind a kettő összejött már. Törtem be már szélvédőt mert elütöttek a zebrán!!! és jött belém úgy (nem én vezettem) egy piroson átjövő autó, hogy gazdasági totálkáros lett egy pár éves autó....
    Tehát személy szerint irtózatosan várom a lvl 4-5 automata autókat már nagyon régóta.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz Depression #150 üzenetére

    Szerintem pont ez a lényeg, hogy az ilyen esetekben "Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis, hírtelen megjelenő jég, ónos eső, kátyús defekt, láthatatlan táblák, leszakadó ágak" is egy jó önvezető lvl 4-5 autó előbb és jobban tud reagálni mint egy ember. Mindazok mellet, hogy a KRESZ-t is betartja.

    Már a jelenlegi rásegítő és kisegítő rendszerek is gyorsabban tudnak reagálni egy kiszaladó gyerekre, biciklisre, jégre (kipörgés) és kormányzásrásegítéssel akár a csúszást is (alul vagy túlkormányzás). Ha olyan dolgokról beszélünk mint leszakadó ág még akár (megfelelő szenzorokkal) azt is előbb láthatja és reagálhat rá mint egy ember.

    (#151) giacomo gess
    Azért ha ki van rakva a leeső kőre veszély-t figyelmeztető tábla és 40Km órás sebességkorlátozás, ettől még pont az autódra eshet egy szikla a hegyekben. Ez pont olyan eset amikor a kresz-t betartottad de külső behatás eredményeképpen nem tudtad elkerülni a balesetet.
    Ugyan ez gyerekkel vagy épp szarvassal. Benne van a Kresz-ben és táblák is lehetnek rá ettől még előállnak azok az esetek, hogy jön a baj te meg nem tudod elkerülni akármennyire betartod a kresz-t

    Viszont pont arról van szó szerintem, hogy egy automata autó az ilyen esetekben is plusz biztonságot adhat mivel gyorsabban tud reagálni.

    Olyan viszont lesz, lvl 4-5 ide vagy oda, hogy betartja a szabályokat de nem fogja tudni elkerülni a balesetet és majd ekkor jönnek a morális kérdések, hogy pl kutyát üssön el a kocsi vagy gyereket vagy egy felnőttet, vagy egy gyalogos elütésének elkerülése érdekében belemenjen e egy motorosba a kocsi (kinek van nagyobb esélye a túlélésre stb.)
    Ezek viszont a jövő zenéi.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz giacomo gess #154 üzenetére

    Én is csak ezzel összefüggésben reagáltam:
    "Vázolj fel kérlek, egy olyan szituációt, amiben elekrülhetetlen a baleset, amikor pedig minden résztvevő betartja a KRESZt"
    Vázoltunk
    Abban igazad van, hogy ha csak a szabályrendszert nézzük, ha az be van tartva akkor nincs baleset, viszont ez egy tökéletes világot feltételez ami nincs ahogy meghibásodás mentes világ se.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • djgeg

    őstag

    válasz fRooStzzZ #163 üzenetére

    O_o ohh my....

    Kíváncsi lennék én ennek a technikai háttérnek is, mint pl egy múszaki cikk. Akár egy tv, hűtő mosógép stb.
    Lejár róla a garancia 1-2 év után, és mikor döglik be a mocskos jószág? rá 2 hétre..

    Az autónál is így szokott lenni, gari után gazdasági totálkár magától? Jó lenne így a használt autó piac :D

    Na most ezt nézzük meg egy ilyen "magárahagyott" járműnél. ahol letelik mondjuk a 3 év gar, vagy pl a szoftverfrissítés nem lesz rá mint egy telefon esetében, egy gps vagy bármi módon.
    Vajon ezek az autók képesek lesznek 10-20 év múlva is olyan módon közlekedni, mint mikor az ember átveszi a szalonban?

    10 év még szerintem egy karbantartott autónál teljesen jó 20 azért már húzós, bár kérdés, hogy mennyire használtad.
    Ha autonóm autóról beszélünk lvl 4-5 akkor kell majd központilag szabályozni a szoftverfrissítéseket. Amúgy valószínű, hogy majd előfizetsz rájuk. (apple nem a semmiért menne el az apple car irányába amúgy :D )

    Mikor egy normális oprendszert sem tudnak megírni, egy drivert, vagy bármi mást majd a sőför lesz a béta tesztelő ha jön egy új "frissítés", vagy épp dob egy "kékhalált" az autó, aztán meg 180-al egy háznak csapódik mert épp akkor nyomott egy reset-et magának..
    Kérlek szépen ez megy most. Pl Tesla. (beta teszt)
    A "kékhalálozás" témában meg most mit csinálsz egy autóval ami teljesen leáll alattad? Minden elektronikus. Persze megfelelő biztonsági mellék rendszerekkel ez kezelhető. Ahogy egy tényleges autonóm autó végtermékben lvl5 le kell tudni kezelni.

    Nagyon kíváncsi lennék én azér ilyen dolgokra is, nem csak arra mit lát egy szenzor vagy mit kéne tudjon.
    Ugye ez mind mind egy dobozkában van benne, amit valljunk be nem hiszem mindenki bízik abban, hogy pont az övének nem lesz zárlatos vagy kontakthibás a kütyüje.

    Már most szabályozva van valamilyen szinten, bár ezeknek a szabványoknak a kidolgozása még előttünk van. Erre lesz majd várhatóan valami autonóm autó sztenderd és szabályzat (kresz)

    Mikor minden autónak van valami baja, legyen az a régebbi Touareg a légzsák hibákra panaszkodva, érintkezési hibái stb..
    Most mit csinálsz? Elviszed szervizbe....

    Én ezeknek az autóknak nem a kressz oldalát nézem, mert olyan szinten ezeket nem lehet, mert minden országban másképp van. Bal oldali közlekedés, a kereszteződés másik oldalán levő lámpák mint kanadában vagy más helyeken, piros lámpánál lehet jobbra fordulni.
    Várhatóan lesznek autók amelyek lokálisan elvezetnek szépen mondjuk EU területén akár (regionális sztenderdek) és akár olyanok is amelyek megfelelnek majd pl több régiónak. (reális, hogy a Magyarországon használt autóval délután hirtelen Kanadában poroszkálsz?... nem)

    Na most itthon veszek egy autót, az fogja tudni ezeket ha én távolabb megyek azzal 8-10 ezer km-t?
    Vagy kimegyek Bivajb...ra ahol még út sincs.

    Régiós sztenderdek...

    Hogy fogom elmagyarázni neki, hogy én oda szeretnék menni, vagy oda jöjjön értem a "taxi" amiben nincs soför.
    Szépen telefonoddal megrendeled mint most az ubert pl..

    Ha pl elindulok dolgozni, rabökök a térképre hogy ide akarok eljutni, mi alapján tervezi meg nekem az utat, magy majd amerre ő gondolja,
    Miért most egy Waze vagy google térkép hogyan tervezi meg....

    vagy épp meg kell állnom pipilni,hol fog megállni, biztos nem ott ahol én szeretném,
    "Hey car I have to pee, please stop in the next rest stop."... Erre feldob a telefonodon vagy a kocsi kijelzőjén x helyet. Vagy ami még jobb rákeresel a térképen, kijelölöd és rányomsz, hogy megálló baybe mert pipilni kell...

    vagy pl a főnök hív, hogy te tegyél be még egy vödör cuccot, mondjam meg a "kocsinak" te haver, menjünk már haza mert az a nyomorult kitalált még valamit?
    Miért most nem kellene visszafordulnod? Szépen visszafordítod nem egy egyszeri lehetőség ez aztán addig nem lehet semmit csinálni ha akarod ha nem. Nem kidnap robot lesz ez...

    Mert ugye ahogy a jelenlegi koncepció videókat elnézegeti az ember mit is szánnak autonóm járműnek, kormány, pedál nélküli "mozgó szoba" vagy egy társalgó??
    Mit kezdek én olyan autóval?

    Azt amire való, hogy elvigyen A-ból B-be C-érintésével ha kell.

    Mikor ha támad egy ötletem, mert felb..ák otthon a fejem, és csak megindulok valamerre kicsit szellőzni.
    Mit mondjak az autónak, menj amerre látsz??

    Azt nehéz definiálni, hogy UCCU NEKI KISKOCSIM... szóval igen ebben a usecaseben lehet lesz egy kis gond.... de máris látsz egy jó fejlesztési lehetőséget.... majd ha odáig jutunk csinálj rá egy APP ot. :DDD

    Szerintem nagyon nagyon messze van az még mikor az ember valószínúleg ilyet szeretne, mikor teljesen az autójára bízná magát, és nem csak éppen a vezető segítő rendszereket nézzük, hogy látunk éjjel nappal, félig el tudjuk engedni a kormányt vagy esetleg előbb fékez mint ahogy mi szeretnénk vagy észreveszünk dolgokat. Így is már jóformán gépek "irányítanak" bennünket, nekem pont nem az hiányzik hogy meg az autó se azt akarja amit én szeretnék.

    Ez a folyamat kezdődött el éppen most. Nem úgy képzeld el, hogy 5-10 év múlva már nem lesz egy autóban se kormány se pedál és mindenhol csak ilyenek lesznek.
    Sok mindennek kell történnie mire eljutunk odáig.
    -Első körben most a fejlesztés megy.
    -Majd később várhatóan a mostaninál fejlettebb önvezető rendszerek terjednek el normál autókban.
    -Ezzel párhuzamosan elképzelhető egy sofőr nélküli taxi megoldás városokban. Amikben akár első körben be kell ülni a volán mögé de valószínűbb, hogy egy Google féle kormány pedál nélküli kis kocsi rendszer is életképes lesz.
    -Ezekkel párhuzamosan pedig majd beindul a szabályozás. A jelenlegi út és egyéb forgalmi rendszerek is át fognak alakulni.
    -Mire meg eljutnánk a következő szintre várhatóan maga az autó birtoklás is át fog teljesen alakulni. Már most bontogatják a szárnyukat a bérlési megoldások és nem csak MOL bubi szinten hanem nézd meg a Volvo-t pl.:
    E-felé halad a világ.

    Ahogy fejlődik a technológia és majd a szabályozás és a sztenderdek is szépen elutunk oda (szerintem bő 20 év) mire lesznek olyan helyek ahol egyáltalán nem lehet nem autonóm autóval menni. Ez előtt pedig akár oda, hogy nem lehet új autót venni ilyen rendszer nélkül.

    Sok mindennek tisztázódnia kell még, de azért a te általad felhozott dolgok csak nagyon nem a megoldhatatlan dolgok.... lesz it még több nagyobb bukkanó.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

Új hozzászólás Aktív témák