Új hozzászólás Aktív témák
-
dajkopali
addikt
amennyire átlátom a jelenlegi fejlesztéseket, ott valóban sokkal előbbre tartanak, vannak olyan projektek, ahol pl. áruházláncok névleg még bétatesztelnek, de valójában már szinte élesben működnek teherszállító autók, melyek a raktárból pár tíz kilométeres körzetben kiviszik a cuccot
igen, ez lesz a legfontosabb, a legerősebb, és nyilván a legtöbb technológiai tapasztalatot hozó, de ez a szegmens nem olyan "sajtóképes", mint a sokakat érdeklő, igen nagy kihívást hordozó egyéni személyszállítás"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
fRooStzzZ
senior tag
Én nyugodtabb lennék egy ilyen EON méretű kis autónak esetleges baleset következtében, mint egy 30-40 tonnás járműnek aminél elszabadulnak a tömegek.
Szép lassan majd kezdenek ezek beszivárogni az életünkben, de majd amikor 99%-ban már mondhatni megbízhatóak ezek a maguktól közlekedő dolgok, legyen az bármilyen országban vagy városban, és a program képes lesz összeállítani a képet maga körül, és nem abban bízva hogy majd talán az emberi vezetéssel közlekedő járművek vagy gyalogosok vagy bicajosok is hasonlóképpen gondolkodnak mint pl a gép, addig én ilyen több 10 tonnás vackokat nem tennék útra, mert ha elszabadulnak az indulatok ott komoly problémák is lehetnek.
Nem tudom mennyire lehet külsős embereknek beleavatkozni ezeknek a járműveknek az irányításába, értsd ez alatt "gép eltérítés és tsi" mint egy öngyilkos merénylő jön feléd vagy egy áruházba egy autó 600 kg bombával vagy 40T cuccal megpakolva végig bontana egy városrészt.
Szóval én még ezektől a cuccoktól félnék egy kicsit.
Ha tegyük fel működne is a dolog, nem minden embert vagy céget lehet(ne) kényszeríteni sem ilyen autók vásárlásra mint ahogy azt sem hogy minden ember C7 avant-al járjon, vagy S osztályos mercivel, holott valaki csak egy suzukit tud venni, vagy valakinek még jó a 20 éves fiat punto is.
Nem tudom mennyire tudnak majd megférni egymás mellett az autonom járművek illetve az úttesten résztvevő többi más megoldással bíró emberek, bicajok autók stb..
Tehát míg 2 különböző típusú járművek közlekednek az utakon addig nem hiszem hogy probléma mentes lenne a közlekedés.
Arról nem is beszélve, én ( bár lehet meg sem élem majd ezt) biztos nem vennék ilyen autót, mert vannak olyan emberek akik szeretik a vezetést és a vele járó dolgokat és nem azt (mint a villamoson ülve egyik kocsi ugyan azzal a sebességgel követi a másikat (összekapcsolva)) hogy megyünk egymás után mint a birkák. -
btprg
senior tag
Ahogy már más is írta, az "ingyen ez, ingyen az" a beetetés. Később semmi nem lesz ingyen, az se kizárt hogy drágább lesz. Sehogy se lehet belemagyarázni, hogy pénzügyileg megéri. Ez csak a gazdag, magukat környezetbarátnak gondoló*, emberek hobbija jelenleg, és ha nem lesz valami nagy áttörés, akkor az is marad.
(* akik az ökológiai lábnyomot nem nézik, csak a marketingbullshitet)
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Nem Mo.-on használom, itt saját parkolóhelyet kell bérelnem akkor is, ha télapóigazolvánnyal rénszarvasszánon közlekedek (uis a lakáshoz jár egy parkoló, amiért fix összeget felszámolnak). Az adó meg amúgy minimális, a nagyobb értékű villanyszekér cascoja többet visz el. Ja és azt se felejtsük el, hogy a villanyszekér magasabb ára is amortizálódik ám, egy 7éves akksiért (ami az ár nagyrésze) nem fognak sokat adni. Márpedig az se mind1, hogy 31k vagy 18kEUR-d bukik 70%-ot...
Nem, nem tudod ésszerűen megmagyarázni, hogyan lesz a most egy összegben kidobott 14kEUR-ból jó üzlet. Bp-en parkolgatva talán, de nem ott élek.
#27: fogalmunk sincs, meddig tart a beetetés... Még a mostani számok mellett se éri meg 1.6EUR/L benzin - 1.45EUR/L dízelárnál (ezek 15-30%-al olcsóbbak voltak az elmúlt kb 4évben).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Leírtam, hogy hány km-t mehetsz az adott árkülönbözetből a mostani, többéves rekordárak mellett, ez számít, ha a gazdaságosságot akarod kiszámolni.
Kb ezeket számold össze:
1. üzemanyagköltség
2. amortizációs és biztosítási ktg
3. bónuszok (pl neked parkolás, adó)
4. szervizktg
5. árkülönbözet tőkeköltsége (betéti hozam ha megtakarításból veszed, hitelkamat, ha hitelre)Ha ezekből kihoztad a benzines-villanyos árkülönbözetet, akkor szólj, kíváncsi vagyok a számokra.
Persze, "környezettudatosék" veszegetik, bár én nem vagyok meggyőződve róla, hogy a javarészt lignittel termelt német árammixre ülve, többszörös veszteséggel akksit töltögetve sokkal előrébb lenne a Föld széndioxidháztartása.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
"elég jó már most is. " Amikor arról van szó, hogy a kocsi reális élettartama alatt alsóhangon 2-3 fullos családi nyaralás árát kell pluszban betolni egy villanyos szekérbe a benzineshez képest, addig nekem nem "elég jó"
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Akksikat viszont másban is használtak és fejlesztették őket rendesen, sajnos még mindíg nagyságrendekkel maradnak el a fosszilis üzemanyagok energiasűrűségétől, az árukról meg jobb, ha nem is beszélkünk
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Én semmi ilyet nem olvastam a kollégánál, csak annyit, hogy villanyautó létezett már 100éve is. Az akksik fejlesztésébe egyébként nagyon komoly összegeket toltak egyéb (nem autó)ipari szereplők.
#43: ideje mindenképpen...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
arnyekxxx
veterán
Akkor idézem: És több ideje volt fejlődni a belsőégésű motornál!
Szelektiven idézni mindig hatékony eszköz ha nem akarsz az érdemi problémával szembenézni.
És több ideje volt fejlődni a belsőégésű motornál! Az akkuk még mindig fosok, és sehol semmi megoldás rájuk.
csak éppen 100 évig a kutya nem törődött vele, szóval azért olyan nagy fejlesztgetés nem volt...
jaja, azért használsz ólomaksit a telefonodban meg laptopodban mert senki nem tolt pénzt az aksik fejlesztésébe az elmúlt évszázadban csak mióta a tesla feltalálta a villanyautót azóta fejlesztgetnek
-
Lenry
félisten
Egyébként itt mindenki naponta lenyomja a Békéscsaba-London-Békéscsaba távot, hogy ennyire kell az 1000 km-es hatótáv?
nem.
de ha már kiadok 30.000 eurot egy autóért, akkor ne kelljen még 15.000-et kifizetnem egy másikért, ha véletlenül mégis le akarom nyomni a Békéscsaba-Münchent.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
arnyekxxx
veterán
Na mesélj, akkor mióta és milyen eredmények voltak az okostelefonok elterjedése előtt?
Mit meséljek? Szerinted milyen aksival ment egy átlagos telefon 2000 környékén? Ólomaksival?
"Mióta van szilárdtest akku kutatás?"
70 éve
A Panasonic a Teslával közös gyára és kutatóközpontja többet fejlesztett a lítium akkukon, mint előtte 100 év alatt összesen...
Ez miben nyilvánul meg?
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
az akksikra fodított kutatás egyáltalán összemérhető a belsőégésű motorokra fordított kutatással
Minden mindennel öszemérhető. 2001-ben egy rxon t68-ban li-poli aksi volt. Túl nagy áttorést azóta nem láttam. Te igen? Persze évente 2x feltalálják a csodaaksit évtizedek óta, a valóságban azért még mindig a li technológiát reszelgetik. Ezzel a reszelgetéssel viszont nem lehet megváltani a világot.
-
arnyekxxx
veterán
Forrás?
https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery
És nyilván több mérnök és kutató dolgozott rajta 70 éven keresztül éjt nappallá téve, mint ahány a belsőégésű motoron, ugye?
Állította ezt valaki? Mindemellett biztos vagy benne, hogy ha valamin 10x annyian dolgoznak akkor az 10x olyan jól fejlődik és át lehet lépni a fizikai/kémiai korlátokat ha elég sokan elég sok pénz beletolásával dolgoznak rajta? Pl ha a világ összes tudósa nekiállnaidőgépetZPM-ethiperhajtóművet tervezi akkor lenne hamarosanidőgépZPMhiperhajtómű?Fúziós erőművet se tegnap kezdtek el fejleszteni oszt még sincs rá esély, hogy belátható időn belül müködne egy is a világban.
-
Ezzel a szenvedéssel mit akarsz elérni? Jó, elismerjük, hogy a robbanómotorokon 3db-al több mérnök dolgozott és 20$-ral többet invesztáltak a fejlesztésbe. Mehet mindenki a dolgára?
Egyébként meg a 90es években pl NiMH akksikat használtam - azok se a fáról pottyantak le.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
arnyekxxx
veterán
Abban nyilvánul meg, hogy kb. megduplázódott a tömeg/kapacitás arány 10 év alatt,
Az első 10 évében is megduplázódott, pedig akkor az okostelefon még távlati elképzelésekben se nagyon szerepelt. Meg a Tesla sem.
Minden technológia tud egy nagyot fejlődni az elején. Aztán amikor a fizikai határokat feszegeti akkor ez a fejlődés lelassul. Vagy te azt képzeled, hogy a li-ion aksi minden 10évben megduplázza majd a Wh/kg arányát hiszen rátetted a vonalzót az első 2 évtizedére ami megmutatja a jövőt?
-
arnyekxxx
veterán
Lesznek még komoly áttörések
Ez az ami egyáltalán nem biztos. Attól, hogy sok ember nagyon szeretne valamit még nem biztos, hogy azt meg is lehet valósítani.
Az elektromos autózás még nagyon az elején tart
Az elektromos autó előbb volt mit a belsőégésű. Aksi is régebb óta van mint benzintank. És hidd el a NASA-nak se volt mindegy, hogy mekkora aksit kell elrepíteni a Holdig szóval nem Elon Musk találta fel az akkumulátorfejlesztést.
most csak a prototípusokat látjuk gyakorlatilag. Kb. mint a T-modell idején
A Ford T baromira nem "prototipus" volt hanem a népautó
de azért elég hamar túlléptünk rajta.
20 éven keresztül gyártották és eszméletlen mennyiséget eladtak belőle.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek. És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!
FYI: az összes autógyár folyamatosan monitorozza, teszteli az alternatív hajtási módokat. Csak mindig az jött ki, szar, alkalmatlan tömegtermelésre, profitot termelni mindegyik másik.#76 grabber: Ezzel szemben a helyzet az, hogy Paks 2 a maga 2400MW maximális teljesítményével a 2017-es nyári csúcsterhelés harmadánál valamivel többet tud biztosítani.[link]
#81 djgeg: W/kg, mint energiasűrűség? Mellé tennéd csak úgy érdekességképp a benzin, gázolaj tömegre normált energiasűrűségét(fajhőjét)?
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Nemár Okostelefonok előtt is már ott voltak a laptopok és egyéb kézi számítógépek / játékkonzolok, ha csak a legkézenfekvőbbet akarom mondani. Meg hat rahedli hordozható eszköz, úgy magán, mint ipari szinten. Mióta elterjedtek az elektromos eszközök, azóta igény van arra, hogy lehessen őket drót nélkül is használni. Az okostelefonok elterjedése csak annyiban segített, hogy kicsit nagyobb szempont lett a súly és méret. De igazából kompakt méretben nagy kapacitásra legalább azóta szükség volt (lett volna), mint amióta belső égésű motorokat fejlesztenek.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Azért elég sokszor megtörtént már, hogy pedig de
Amikor a fizika nem szól közbe.
"De ettől még nem volt a maihoz mérhető kutatás a területen, míg a belsőégésű motorok terén meg de."
Neked fixa ideád, hogy az autógyártás 100 éven keresztül mint az állat úgy fejlesztett. A valóságban meg a 80as évekig semmivel nem tettek bele több energiát mint a mittomén rádiógyártásba. Amikor mindenféle kemény emissziós határéertékeket kellett teljesíteni az évezred vége felé, onnantól kezdett el izzadni a motorgyártók homloka.
"Nem is azt mondtam, hogy az volt, hanem abban az időben, amikor megjelent a T-model, akkor az autózás területén inkább csak prototípusokat láthattunk."
Nem, nem ezt mondtad, hanem ezt: "T-modell idején, ami egy nagyon jó kis autó volt a maga idejében, de azért elég hamar túlléptünk rajta."
próbálkoznak
Aminek a kitalálásával ma próbálkoznak azt nem fogja a tömeggyártás 20 év múlva használni
[ Szerkesztve ]
-
qad
senior tag
A teherfuvarozásnál az a gond, hogy nem nagyon lehet még az embereket kiváltani a teherfuvarozásból. Kell valaki aki ha a jármű a helyszínre ért és a portás beengedte olyan helyre áll, hogy ne legyen útba. Elintézi a vámolandó árú papírjait (önvezető járműnél mi lehet a megoldás?) és a megfelelő rakodó területhez/rámpára tolat. Önvezető járműnél ki fog felelni a járművön lévő árú rögzítéséért (ha tele a jármű és üresre pakolják egyből akkor nincs kérdés), főleg ha több cím is van még hátra? Valakinek az árú rögzítését kioldását és vissza rögzítését is meg kell oldja. A kézi árú mozgatásról ne is beszéljünk. BP közepén a járdára félig ráállva, de az út felére kilógva békázni és emelőhátfalazni ki fogja az árút?
A személy gépjárműnél nagyobb a potenciál szerintem és alig várom az elterjedésüket, bár hülyék lennének olcsóbban adni. Venni fogják az új E autókat mint a cukrot(főleg ha már az átlag autósnak is 500Km-es hatótávú autója lesz) és addig nem lesz túlkínálat, ergo olcsóbb sem lesz az E autó. :/
-
Tommmysun
senior tag
Szerk. Nah addig szerkesztettem, amíg más is leírta kb amit mondani akartam ... na mindegy már itt hagyom...
Nagyon lovagolsz ezen a témán (pedig fölösleges), és igyekszel úgy beállítani, mintha már 100 éve is teljes gőzzel az EURO 7-es besorolású belső égésű motorok fejlesztésével foglalkozott volna a világ, miközben az aksikkal meg néhány magányos kutató próbálkozott csak évtizedekig.
Maradjunk annyiban, hogy kb az első 30-40 évben azért a belső égésű motoroknál sem volt az az eszeveszett fejlesztés, az itteni téma szempontjából igazán fontos fejlesztések (alacsonyabb káros-anyag kibocsátás, kisebb fogyasztás, stb.) kb. a 80-as 90-évektől kezdtek komolyabban előkerülni és akkor kezdtek mondjuk úgy, hogy gőzerővel ezen dolgozni.(#79) arnyekxxx
"Meg sokan éjszaka töltik
Amúgy meg rengeteg naperőmű is epül mellé
érzed a problémát vagy lerajzoljam?"
Ez tetszett ... de valószínűleg mi nem látjuk jól a dolgokat ... hamarosan olyan hiper-szuper akkumulátor technológiát fejlesztenek ki, ami nem csak az autókba lesz jó, hanem a sok GWh nappal megtermelt áramot is le lehet majd bennük tárolni.
[ Szerkesztve ]
-
Tommmysun
senior tag
"Nem csak a károsanyag csökkentése a fejlesztés."
Nem csak az aksik méretének és hatékonyságának a növelése a fejlesztés! Ok?
Direkt úgy írtam, hogy ebből a témából fontos fejlesztések indultak el viszonylag későn, más szempontból persze voltak korábban is jelentős fejlesztések, de nagyon sokáig pl abszolút nem volt szempont, hogy az autó mennyit is fogyaszt, vagy éppen milyen káros anyagokat bocsát ki.
djgeg
Ti komolyan szemellenzővel jártok... Az egész autóiparról és az olaj lobbiról van szó...
Szemellenzőt inkább szerintem az hord, aki elhiszi, hogy az elektromos autók terjesztése mögött a pénzen kívül bármiféle magasztos, környezet tudatosság van. Bár így lenne, hogy az emberiség végre rájön, hogy önmagát pusztítja ... de ha így lenne, hidd el nem az önvezető elektromos autókat nyomatnák éppen, hanem merőben más megoldásokon gondolkodnának. Eddig volt az olaj lobbi, most meg jön a lítium lobbi ... a szereplők változnak, a cél ugyanaz!
-
arnyekxxx
veterán
De ki mondta, hogy mindent el lehet érni?
te állítod, hogy az aksitechnológia azért olyan amilyen mert nem toltak bele elég sok pénzt elég régóta. Ha ezzel nem azt akartad moindani, hogy csak a pénzen meg a kutatáson múlik, hogy nincs 1000km hatótávolságú 10perc alatt feltölthető aksis autó viszont nemsoká lesz hiszen dől a pénz a fejlesztésbe akkor valamit rosszul értettem. Viszont ebben az esetben nem értem mit is akar mondani a költö soktucatnyi kommentben.
Példa erre gyakorlatilag bármilyen technológia, amit használunk nap mint nap.
Jó példa pl a processzorfejlesztés amibe ugye eléggé tolják a pénzt és régen évente duplázódott amire egy proci képes volt aztán egy évtizede ez nincs így és a zintel vakarja a fejét mert megállt a tudománya. Vagy az autógyártás amibe öntik a pénzt (ez a te kijelentésed) mégis csak trükkök százaival reggel éjjel meg este hazudva tudják a normákat teljesíteni.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Úgy, hogy most nyitottad ki a szemed, ugyanis folyamatosan voltak. Venturi mond neked valamit, hogy csak a kilencvenes évekig menjek vissza?
Szerinted mennyi fejlesztés volt? És mennyit lehetett akkor fejleszteni, adott tudás és technikai szint mellett? Pont annyit, amennyit fejlesztettek, mert pont annyit ért. És ma sem jutunk érdemben előre, lásd a minden második héten érkező új csoda akksit, amelyik majd tíz év múlva fogja megváltani a világot, már lassan húsz éve. El kéne fogadnod azt a tényt, hogy az elektromos áram tárolására csak szar megoldások léteznek, sorozatban gyártható, tartós, olcsó és nagy kapacitású nem.
-
emelhu
aktív tag
"Elég sok mindent viszont igen."
Azt nem értik, hogy a gazdaság nem így működik.
Nagyon leegyszeüsítve: ha neked van egy "fekete dobozod", amit autókba szerelnek és áramot ad, akkor ha versenyképes áron tudod adni, akkár évi 1 milliárdot is eladhadsz belóle.
Erre sokan és sok pénzt tesznek bele, hogy ilyet fejlesszenek.
Lesz aki a lítiumos aksit fejleszti, lesz aki más akkumulátor típust, más anyagokból keres, Lesz aki olyanban gondolkodik, hogy pl. hidrogént önt bele és annak bomlásából áram jön ki, vagy valamilyen 'atomreaktort' szeretne összehozni, amibe 15g izét betéve 35 évig áramot adó telep lesz. És most még nem is tudjuk, hogy 10 év mulva milyen príma originális ötlet tarolja le a piacot.
És a végén kijön valami jó kis mix, a legalkalmasabb és legmegfelelőbb termékekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dragon Age: Origins
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ASUS routerek
- Hisense LCD és LED TV-k
- Spórolós topik
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen