Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa134

    addikt

    válasz Diopapa #138 üzenetére

    +1
    nagyon jól összefoglaltad a lényeget, ennyi a történet, nem több

    Avanti Roma

  • sasa134

    addikt

    válasz Prof01 #196 üzenetére

    arrogáns, nagyképű majmok ezek...pfff. ideje hogy vki legyalulja őket. ha a Sony, akkor a Sony...

    Avanti Roma

  • sasa134

    addikt

    válasz Def26 #261 üzenetére

    Eddig csak olvastalak de most nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá , no attack, csak leírom amit gondolok.

    Ezen az alapon a használt kocsimat sem adhatom el, mert nem fizetek jutalékot belőle az Audinak? Vagy egy CD-t, bakelit lemezt se lehessen eladni használtpiacon, mert az élményért én már fizettem, de a következő vevő már nem fog a szerzőnek?

    Még HÁNYSZOR kéne fizetni ugyanazért a fizikai/szellemi produktumért ? Hányszor akarod, hogy megvegye az ember UGYANAZT a terméket?

    Ilyen tekintben NINCS különbség egy toll, egy könyv, egy zokni, egy CD, egy TV vagy egy videójáték értékesítése közt. A Te logikád teljesen szembemegy a piacgazdaság működési elvével.

    Másrészt ha felhőben, online, mittomén tárolt szoftverek adáésvételéről van szó, akkor elvárható, hogy azok a fizikai (tehát DVD,Bluray stb) úton történt értékesítésnél JÓVAL olcsóbban kerüljenek piacra, hiszen sem sokszorosítási, sem anyag, sem értékesítési/elosztási, forgalmazási költségtételek, különböző formájú adók (nem vagy csak részben) nem érintik. Tehát elvárható, hogy jelentősen olcsóbban lehessen piacra kerülni ilyen tartalmakkal. Ebben az esetben a tartalom újbóli eladása nyilván nem megoldott (vagy nehézkes). De ezt le is nyeli az ember, mert a bolti árnál jelentősen olcsóbban hozzá lehet jutni (ergo az új fizikai áru teljes ára - mínusz a használt piaci érték = kb online új ár - tehát ugyanott vagyunk).

    Visszatérve a mozijegy vs videójáték példádra: a mozijeggyel egyszeri jogot veszel az élmény átélésére, a videójátékkal jogod van akárhányszor átélni azt. Ha eladod a videójátékot, a teljeskörű jogod megszűnik. Mozijegy ezért teljesen rossz példa.

    És nem, nem igaz: a videojáték fizikai produktum, ugyanúgy mint mondjuk egy festmény. Festményeket se lehessen eladni hazsnáltan, mert aki újra élvezi a szobája falán, az mocskos szemét, hiszen nem fizet a kép festőjének???

    Avanti Roma

  • sasa134

    addikt

    válasz oO7 #276 üzenetére

    Ezzel egyet is tudok érteni. Ha ez az MS célja (amit őszintén kétlek, mert ott sem vak árvák dolgoznak gombokért, hanem kökemény business az egész -nyilván), akkor is rosszul álltak hozzá. Mert:
    - nem kéne szopatni a becsületese vásárlókat
    - nem lehet szembemenni a piaccal
    - ha szembemész, rádzúdul a (jogos) harag, ami épp történik

    Én így látom - legyen ez az én példám . Most ez van: új játék kerül 10 egységbe. Megveszed, használod, megunod, eladod 5-ért. Neked 5-be volt, az új tulajnak is 5-be.

    Ugyanez a tartalom ha online (és csakis online) van, akkor kerüljön 5-be. Megveszed, nem tudod továbbadni. Semmi gond, mert jó áron vetted, lenyeled, életed végéig ottmarad a library-ban, majd az unokáknak mutogathatod, nosztalgiázhatsz.. Aki eddig esetleg használt játékban gondolkodott, az is megveszi majd 5-ért, hiszen régen annyiba került az 'használt' sw. A második esetben a kiadóhoz 2 vásárlás fut be, míg az első modellnél csak 1, de ugyanannyi lóvé.

    Ez működhet, mindenki jól járhat- nekem ezzel nincs bajom. De ezt nem úgy lehet elérni, ahogy az MS most csinálja: megveszed marha drágán, majd vissza kell csorgatni az értékesítési hálózatba, hogy a pénzeszsák cég újra sarcolhasson. Ez így nem megy (és hogy valóban nem megy, arra a legjobb példa a reakció a piactól).

    [ Szerkesztve ]

    Avanti Roma

Új hozzászólás Aktív témák