Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
A töltési sebességhez (meg van benne némi háttérinfó is az EQC keletkezéséről): [link]
tl;dr: az elektromos autóknál megadott értékek maximumok, amiket tipikusan csak bizonyos (alacsony) töltöttségi szintnél tudnak, utána már nem.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MikeWazowski #5 üzenetére
Szerintem ez addig tart, amíg bele nem ülsz egy erős, sportos villanyosba - pl. érdemes megnézni azt, ahogy Karotta fél órán keresztül örül a Taycannak
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Mindenkinek más fontos egy autóban. Engem érdekel a felszereltsége, a teljesítménye, a kényelme"
Engem is. Ehhez képest mondjuk a tesztekből egyáltalán nem tudnám meg, hogy a mostani autóim baromira nyögvenyelősen használhatóak bluetoothos zenelejátszásra, mert minden egyes induláskor el kellene játszanom azt, hogy megvárom, amíg csatlakozik a telefon majd ezután átváltok a Bluetooth bemenetre (ami a Renault-nál az egyszerűség kedvéért úgy megy, hogy az érintőképernyőn egy menü almenüjének az almenüjének az almenüjében választom ki). Na ez az, amiről egy szót se írnak, cserébe megtudom, hogy a 0,8-as (turbó)motorral szerelt, rövid tengelytávú, magas építésű Twingo nem túl ideális autópályázásra. No shit, Sherlock.
(nb: ez a részlet pont ebből a tesztből se derül ki, néha úgy érzem, hogy csak én vagyok ennyire ráfüggve a Spotifyra )[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz mjani1172 #63 üzenetére
A Hangyászt úgy rémlik, hogy szinte semmiért vette meg, ami mondjuk az akkori állapotát nézve (ugye ebből nőtt ki egy fa) teljesen indokolt volt és semmiképpen nem nevezném drágának. Te?
A Multipla 1200 EUR volt, az se drága.
Szóval most így nem nagyon értem, hogy miről beszélsz.DRM is theft
-
dabadab
titán
"aztán meg az autonak van teteje, motorházteteje, és csomagtarto teteje is. semmi akadája sem volt eddig sem hogy ezek napelemböl legyenek. ezek pont adnának annyi villanyt ami egy munkaidö alatt nyomna az aksiba annyit ami hazáig elég"
Ahhoz képest, hogy milyen magabiztosan osztod az észt, ebbe jól láthatóan egészen minimálisan sem gondoltál bele.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Műszaki megoldásokban (mármint olyanokban, amik a villamos hajtással vagy a fedélzeti elektronikával vannak összefüggésben) pont nem, abban a Tesla az, aki egyelőre elhúzott a többiektől.
Az mondjuk elég jól látszik, hogy nincs meg náluk az a sokévtizedes vagy évszázados tapasztalat, mint más gyártóknál és ez egy csomó részleten visszaköszön, pl. a katasztrofális belső tereken.DRM is theft
-
dabadab
titán
"ez tisztán matematika. 1m2 napelem nagyjábol 1kw villanyt ad. az auton használhato felület kb 5-6 m2 9 ora alatt ez egyszerü szorzással 40-45kwh. ennyi pont elég kb 20-30 km re."
Jó, akkor most helyettesítsük be a valódi adatokat is.
Vegyük a nagyon* optimista 6 m2-t, az összesen adni fog kb. 1000 Wp névleges teljesítményt. Ez a mi éghajlatunkon nagy átlagban egy nap termel kb. 3 kWh-t, akkor, ha tökéletesen be van tájolva (egy autón nyilván nem lesz) és folyamatosan a napon áll, nem árnyékban és főleg nem garázsban - szóval ebből a valós életben 2 kWh-nál több nem igazán lesz, de azon se lennék meglepve, ha ténylegesen megcsinálva 1 kWh alatt maradna a napi átlag.
Ezért cserébe tele lesz az autó napelemmel, ami egyrészt jól agyoncsapja a légellenállást (mivel az lapos, nem olyan szépen ívelt, mint az autók alacsony légellenállású karosszériája), nehéz és nyilván baromi drága a javítása, ha bármi történik vele és a legyártása is elég környezetszennyező.Ha ehelyett beraknak az autóba plusz 4-5 kWh-nyi akksit, akkor előbb vannak, mert olcsóbb, könnyebb, kevesebb helyet foglal és az mindig ott van.
*:
Szinezgettem egy kicsit a cikkben szereplő autót (sárgával a nagyjából vízszintes felületek), ez 3,8 négyzetméter, nem hat:
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Jó, értem, hülyeségeket beszéltél, lépjünk rajta túl.
És nyilván az "igazi" mercin sincs meg a hat négyzetméter, de nyugodtan cáfolj meg konkrét adatokkal - bár nem vagyok benne biztos, hogy egy W124 formája mennyire mérvadó a modern autóknál.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Jó, de érted, ez olyan felvetés, hogy vajon akkor is több Suzukit adnának-e el, mint Rolls Royce-t, ha egy árban lennének
A Tesla pont attól az, ami, hogy nagyon durván elhúzott a többiektől egy csomó fontos technikai téren - ami egy nulláról induló, új autógyár esetén főleg komoly teljesítmény.DRM is theft
-
dabadab
titán
Mondjuk a hagyományos autógyártók valahogy megragadtak a nyolcvanas években. A fedélzeti elektronikát sem sikerül nekik sehogy sem épkézlábra hozni: rettenetesen vacak, soha nem frissülő, bugos, átgondolatlan cuccokat tesznek fel az autókra, a Tesla ezen a téren is nagyon rávert mindenkire (cserébe meg fogalmuk sincs arról, hogy hogyan kellene összerakni egy beltért, a többiek meg igen, mert azt már a nyolcvanas években is nagyjából így kellett).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz sfdrakex #110 üzenetére
Ha az elmúlt negyed század nem volt nekik elég arra, hogy valami normálisat faragjanak, akkor erősen kétlem, hogy pont most öt év alatt megcsinálják, főleg, hogy ez elsősorban nem pénz kérdése, hanem a komplett meglévő termékfejlesztési struktúrát fel kellene robbantani.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Alapvetően nem az OTA ellen beszélek,(hamarosan a legtöbb autógyár használni fogja) hanem az nem tetszik,hogy a Tesla megváltoztatja az autó működését, vagy új funkciókat tesz hozzá,anélkül,hogy ezt az ügyfél kérné."
Ez egyébként a Tesla előtt is így működött.
"Mihelyst nem csak a fanok veszik meg,hanem az igazi kötözködős ügyfelek is"Ezen már rég túl vagyunk.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD