Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
Most szedtem le a környezetbarát csipeszeket a szárítókötélről. Alá kellett tartanom a markomat, hogy a szétmorzsolódó darabjai ne potyogjanak le a szomszéd teraszára. Végül is olyan, mint a lebomló szatyor. Azt hiszem erdőírtás lesz erre a válaszom: facsipesz
Wow, eszembe nem jutott volna, hogy a papírboltban van facsipesz [link]
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
*SOKKAL* környezetbarátabb.
a kérdés ilyen formában történő feltevése irányított választ sugall, ami helytelen.a helyes kérdés: mennyivel környezetbarátabb egy olcsón, de rosszul üzemeltethető zetort lecserélni egy jól, de drágán működő jd-re.
elfogadom, ha valaki azt állítja, hogy ha csak az a szempont, hogy a föld fel legyen szántva, a műtrágya ki legyen szórva, akkor a zetor sokkal olcsóbb.
de ha az is szempont, hogy az a szántás milyen, a műtrágya hogyan van kiszórva, a növényvédelem minősége milyen, akkor a zetor olcsósága rögtön nem ér semmit ár/teljesítmény arányt figyelembe véve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
GuMipOkE
senior tag
Ezzel egy pöppet vitatkoznék. A szántásversenyt soxor egy közel 30 éves jd 4650-es nyeri (kb zetor szint környezetvédelmi szempontból), egy szintén öreg ágyekével. Szóval a szántás minősége nem lesz jobb az újabb vastól, mert ezekre a feladatokra már régóta van kiforrott technika. Pusztán kényelmi szempontból persze sokkal jobb egy új JD, egy kezes váltvaforgó ekével.
A műtrágya szórás és a növényvédelem meg nem traktor függvénye elsősorban, hanem munkaeszköz (műtrágya szóró, permetező...stb). Korszerű permetezőket sokfelé mtz-vel húznak mert megfelelő a célra.Az új JD és a többi korszerű gépnek a vitathatatlan előnye a kényelem. De fontos tény, hogy a kényelem itt elsősorban nem luxus, hanem könnyen a várható életkor meghatározója lehet. A zaj és rezgésterhelés ami az embert szezonban akár napi tizen órákon át érte a régi korokban, nem volt a hosszú élet záloga. Persze ismernek itt a környéken egy talán már 95 éves fazont, aki huszonéves korától kabinnélkülin nyomta akár havasesőben is, de ez egy kivételes jelenség, mert egyáltalán nem jellemző.
Az új gépek előnye lehet még a hatékonyság. Egy front és kabin rugózás mellett a munkasebesség jóval nagyobb is lehet, mint egy rugózás nélküli géppel, ami jóval nagyobb napi területteljesítményt jelenthet. Ez fontos lehet, ha szorít az időjárás, vagy sok a terület, vagy egyszerűen kevés ember van a munkára, és jól kell kihasználni az alkalmazott munkaidejét. Vagy ha lehet a fordulóautomatikát programozni, akkor a kényelmen túl csökkentjük az emberi tévesztés lehetőségét, és kevésbé fárad el az emberünk, és talán még kíméljük a gépet is.
A gazdaságosságot azért nem említem, mert ez sokmindentől függ. Ami az egyik üzemméretnél gazdaságos, a másiknál lehet hogy nem. Egy kisebb üzemméretnél lehet, hogy régebbi használt gépet rendben tartani és üzemeltetni sokkal gazdaságosabb egy ügyesebb helyi szerelővel, mint egy újat venni és szakszervízzel karban tartani. De egy nagy gazdaságban összességében lehet gazdaságosabb az új gépet megvenni, és az első 4-6000 üzemóráig hajtani, majd cserélni.
-
hobizoli
nagyúr
ja az nyilvan tok hiányzik barkinek, hogy a BMW is majd egy elozes kozben a szembesavban kerje azonnali megallassal az inspekciót
gondolom ha ezt elkovetne, neked akkor is ezt mondanad a szervizesnek, hogy igen ez egy nagyon szukseges dolog volt a fotengely vedelme miatt
több drón kell ;P
-
bambano
titán
válasz hobizoli #156 üzenetére
számodra melyik a rosszabb?
- ha a bmw karbantartás hiánya miatt nem hajlandó továbbmenni (hallottam ilyen esetről)
- ha a karbantartás hiánya miatt elfogy az olaj a motorból és összesül (konkrétan hallottam ilyet)
- ha a karbantartás hiánya miatt szétszakad a vezérlés és azért kerülsz slamasztikába bármilyen forgalmi helyzetben (saját tapasztalat)
- ha bármi egyéb hiba miatt az ecu vészprogramra kapcsol és emiatt kerülsz bajba (saját tapasztalat)melyik a jobb? nyilván a legjobb, ha nem várod meg, hogy a karbantartás hiánya miatt rossz dolog történjen. de ha már Kenobi tábornok a sofőröd, akkor egy fokkal jobb, hogy csak megáll az autó, és kis szervizzel helyrehozható, mintha megáll az autó és motorcsere.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hobizoli
nagyúr
elozes kozben ottmaradsz a kamionnal szemben eloirt inspekcio miatt leallo motorral, mert eppen akkor ment at a szamlalod a 15000km-n, akkor valszeg nem fogsz levelet irni mar a BMW-nek tobbet, meg lesz egy szep koszorud
a karbantartas hianya az a juzer sara
de itt arrol van szo, hogy leall az a fos a szantas kozepen (elozol a BMW-vel), kijon a troger aranyert, es kettot klikkelve megy tovabb az a g.ci ugy, hogy az adatkabelen kivul hozza se nyult semmihez
akkor mit is javitott/csinalt meg rajta?
naugyeeleve miert indul ez a gep a napi melora, ha az olajszint nincs meg?
100+ misiert ellenorizze mar az a tragya ECU benne akar valos idoben is
vagy miert all le azert a szantas kozepen?
jelezze elore, hogy olajcsere lesz holnaputan
hivja ki a szervizes kistrogert hozza elore, az tudja mi a qrvananyjaert jott ide most ki, ne ott bambuljon ra, hogy jaaaaaaaaaa, csinalja meg a egyik napi melo vegen a dolgat, klikeljen kettot es go
ez, hogy melo kozben megall ez miiiiii?
miert, mi van ha 1600 uzemora helyett 1603,64 uzemorabnal van az olajcsere? fotengelyes lesz tole egybol?
mert akkor jo nagy halom fos az egesza customer elegedettsege, rendelkezésere allasa az mar nem szamit?
o odaadta a penzet, ezert fizet, hogy kb allandoan tudja hasznalni azt a 100+ millios retket
ennyeirt neki nyaljak mar ki a segget, es ne ot szopassak mégmeg eleve mi az, hogy egy ilyen ipari szintu munkagepben valtot kell cserelni? meretezzek ugy 100+ millioert, hogy egy fat is ki tudjon tepni akar, akkor se legyen baja, de allitsa be a limitert, hogy ekkora erot sose tudjon kifejteni
ferjen mar bele az araba plz
ja, ahhoz nem lenne eleg felelossegeket kizaro users manual.doc-kat nyomtatniannyira sut, hogy lehuzos es slendrian a JD, meg tolja a felelossegeit a neki fizeto juzerre -akibol el...-, hogy hihetetlen
esz megall ezen a modszerenegy Belaz banyadompernel ezt eloadna a szervizes kismokus, hogy a valtocsere a juzer koltsegere lesz, mert egyszer 0.3tonnaval tobb volt a platojan a gepnek, az lenne az utolso mondata kb
eltemetnek kbnem mezogazdasagban, hanem mes teruleten dolgozok, de ott is probalkoznak a gyartok a milliardos aru, alulmeretezett tervezesi hibas szarjaikbol fakado tobb ezer EUR-t javitasokat meg az ezekbol fakado orankent tobb ezer EUR allasokat nem elismerni
erdekes, hogy ami jon helyette alaktresz, az mar at van tervezve
de ezek is eloadjak, hogy aaaa, az nem azert tortent
o nem persze, csak pont ott ahol a regi alakúból tobb is elrepedt mar, na az uj az ott pont meg van vastagítva, es nem mellette 2cm-l, hanem pont ott
erdekes nem?
meg a regi derekszogu atmero atmenetek helyett az ujon mar szep ives megoldas van a kerdeses reszeken
de nem azert van az se
aaa dehogy
azzal probalkoztak be, hogy biztos azert repedt el az az ontveny, mert nem volt zsirozva mellette a linealis csapagy
aha, de
(a csapagynak amúgy semmi baja volt, ugyanazt raktuk at az uj konzol öntvényre is, szerintem meg talan most is azzal megy 2n+1 eve)
nyilvan a csapagy kenes hijan hamarabb lerogyna, mint egy ontveny elreped, felteve ha nem hibas tervezes az az konzol, mert annak orokelet+2napig kene bírnia a kikepzest
de az nem az, csak megis pont ott repedt egy vagy 10 eddig
az ujabbik gepben meg mar pont veletlenul az ujabbik dizajnu van mar eleve
hat, szoval vannak ilyen csodaka masik gyartos gépben ugyanezt az alaktreszt sosem kellett kicserelni, pedig 2x annyi idos gep
de annak amugyis kb barmelyik resze min 2-3x, de vmi 5-10x vastagabbtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
van egy masik gepunk, ha kell hozza akarmi 24h-n belul itt van
mert a gyartonak az a hozzaallasa, hogy customer-nel az o gepe az menjen, es ne alljon napokig/hetekig alkatreszre varva, mert a customer-nek ugy termeli pénzt, ha megy
az allo gep, meg nem termel pénzt a customer-nek, az nem jo, rontja a rendelkezesre allasi statisztikatlehet igy is, hozzaallas kerdese csak
majd JD is sokat ciganykodik ezzel, beszopatja vmelyik konkurens gyarto meglatva ezt a rest
aztán a JD majd pisloghat, hogy mit is qrt el
konnyu elveszetni a bizalmat, de baromi nehez visszaszerezni
amikor tiz/szazmilliokrol van szo, akkor ez nem jatek, mert pénzben nincs haverság
kisebb osszegeknel se, nemhogy ennyineltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
tegyük fel en vagyok a tetofedo
megcsinalom a tetodet 10misiert
aztán elso viharnál beazik mindenholkimegyek, de majd ha raerek, most eppen thaifoldon nyaralok a 10misidbol, es fizesd mar a hazautam, ha ennyire surgos neked
aztán kitalalom, hogy ja azert azott be a tetod, mert raszalltak a varjak meg a galambok, meg a diófádról is rapotyogott a diobent a nappalid falan meg a 80millios Munkacsy festmenyed szarra azott
(=allt a JD traktor inspecio miatt es a kukorica bearatasa elmaradt, ennyit bebukott farmer)erre mit mondanal?
hogy jaaaa semmi baj, akkor majd tegyek fel tuskeket a tetogerincre, meg tudnek-e vkit ajanlani, aki kivagja a diófádat isgondolom ez lenne a hozzaallasod a temahoz, es nem akarnal eppen elasni a kert vegeben
több drón kell ;P
-
bambano
titán
-
hobizoli
nagyúr
mit ertesz? hogy egy fosul tervezett gépnél "normalisak" ezek a fodarab hibak meg az aranyaru nem garancialis szervizelesek barmilyen ágazatban?
hagyjukmar, mert ez nevetsegesen rovidtavon gondolkodo hozzaallas
egy munkagepnel vmi torik vagy elgorbul, akkor a gyartoja(!) nem meretezte jól a kerdeses alkatereszt es/vagy nem allitotta be megfeleloen hozza a gepi limitereket
szep lenne autogyartasban is azt mondana az x gyarto, hogy igen csak x G atlagos oldalgyorsulasra lett méretezve a kerekagy, igaz nem is borultal fel az autoval, de veszhelyzeti kikerules kozben kitort a kerekagy, es ott most dekkol a keresztezodes kozepen az autod, de majd hozasd be trellerrel, es majd jopenzert aranyaron kicseréljük egy gyari uj ugyanolyan sz.rra, mert ez amúgy nem rendeltetesszeru hasznalat
ezt mondjuk pont USA-ban adna elo a gyarto, az NHTSA kb becsukna aznap oket, meg rajuk rohadna a muanyaglakat is
több drón kell ;P
-
MongolZ
addikt
válasz hobizoli #158 üzenetére
De nem érted bakker, az a környezetbarát és modern, hogy kevesebbet fogyaszt, kit érdekel, hogy havonta lerohad és új alkatrészek kellenek bele meg ezer eurók mennek el a javításokra, jön a szervízes, közben száz litereket eléget, húsz embernek megy a munkaideje, a meló sem fejeződik be, ez nem számít!
Egyébként amit írtál, az nevetséges, aki olyan alkatrészt tervez, amelyik tele van feszültséggyűjtő elemekkel, annak elvenném a diplomáját (ha egyáltalán van neki) és örökre eltiltanám a foglalkozástól. Ha meg szándékosan teszik, akkor vajon hogy alszanak éjszakánként, tettek ők egyáltalán esküt? Nevetséges, ami manapság megy az iparban: a szándékosan sz*r termékek tervezése és gyártása.
(#161) bambano: Te a mezőgazdaságban dolgozol? Ha igen, akkor a más iparágakból jövők talán nem érthetnek hozzá? Jogos dolgokat mondott és nem tudsz mit válaszolni? Értem.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
megmondom őszintén, nagy gondban vagyok, azért késtem a válasszal.
két (igazából három) út áll előttem.1. kimegyek a családi vállalkozás telephelyére, ahol elkezdem győzködni a főgépészt (a bátyámat), hogy milyen szar jd-ket vett. megmagyarázom neki, hogy ostoba volt, amikor a rába steigereket lecseréltük jd-re, meg hülye, hogy a minőségi munkát igénylő munkafolyamatokat mind jd csinálja. a szállításban dolgoznak belarus traktorok, mert műtrágyát kihordani a föld szélére jó az. és azt is elmagyarázom, hogy mekkora barom volt, amikor a nádudvariakkal szerződést kötve engedte, hogy felrakják az rtk antennát a magtár tetejére.
2. kibiceknek meg fotelgépészeknek magyarázok tovább, hogy amit leírtak, nettó marhaság és a saját tapasztalatom teljesen más.
+1. teszek az egészre magasról, ha valakinek ennyi szép szó nem volt elég, az most már maradjon így.
szerinted?
utóirat: figyelem, egy másodpercig se állítottam sehol, hogy ez olcsó módszer.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
Valaki egyszer azt mondta somogyban:
Vehetsz barmilyen traktort, amilyen csak tetszik, de legyen mellete egy Szokello Szarvas.
Kulonben minden gepnek van problemaja, csak azok mennyisege nem mindegy, mert a JD szezonban vegig kepes tenni a dolgat, minimalis fennakadassal(legtobb esetben /user error).
Es lattam mennyi baj van veluk, de azt is lattam mennyi baj van a tobbivel...
-
MongolZ
addikt
Tehát továbbra sem érvelsz, stb., hanem terelsz. Attól, hogy mennek a JD-k, nem azt jelenti, hogy a világ legjobb vétele volt. Téged, a bátyádat, a családodat meggyőztek a marketinggel, feltetted az antennát, de odáig egyikőtök sem jut el, hogy leellenőrizze, kiszámolja, hogy jó üzlet volt-e. Mindig itt akad el a probléma. Csak ugye ezt jóval nehezebb, meg több munkával is jár, mint azt mondani, hogy "kimegyek a családi vállalkozás telephelyére, ahol elkezdem győzködni a főgépészt (a bátyámat), hogy milyen szar jd-ket vett".
Ha visszaolvasol normálisan, egyik hozzászólás sem arról szólt, hogy a JD egy rakás foskupac, hanem hogy a marketing, a "szervíz", stb. miatt brutálisan túlárazottak és extrém mértékben felnagyítottak az előnyök.
Ha már informatikai portálon vagyunk, akkor egy hasonlat: győzködöd a népet, hogy a 7700K nagyon jó vétel volt, mert az irodai munkában 5%-kal gyorsabb, mint az addigi G540.
(#165) Agyturbina: Az a valaki ott Somogyban pedig aztán nagyon okos ember lehetett. Miért nem a kocsma mellett álló csövest kérdezed meg?
[ Szerkesztve ]
-
Mákosmetélt
aktív tag
Sziasztok, nem vagyok jártas ebben a percíziós mezőgazdaság témakörben, ezért kérdezek
A tarktor (vagyis a GPS rendszere) amit letárol GPS adatokat (ami alapján legközelebb gombnyomásra végigmegy ugyan ott), azok titkosítva vannak vagy pedig szabadon hozzáférhetőek, felhasználhatóak az útvonalak esetleg más programmal is?[ Szerkesztve ]
Éljenek a nyulak!
-
#90088192
törölt tag
Azert szeretnelek kerdezni Te mit csinalsz, mert ahogy latom a penzugyi agymosas teljesen a hatalmaba keritett es nem erdekel hogy a mezogazdasag egy szezonmunka, A megvett gepeknek el kell erni egy megbizhatosagi szintet, ezt sajnos nem sok uti meg, egyik a 100HP kornyeki Fend amiben szinugy JD motor van csak a vicc kedveert a 4 hengeres 16 szelepes 4.5L motor. Ja hogy tudom-e hogy a 9 literes motorok fotengely toressel kezdtek a palyafutasukat, vagy a 8530-ban ugyanebben a motorban egyszeruen elmozdul a huvely, vagy a 6020 szeriaban a kabinba a kabelkoteget a b oszlop korul vittek el es kidorgoli azt. Na akkor most mondom a 120 lovas NEW holland 2008-ban gyartva olyan tervezesi mellefogasban szenved hogy alulmereteztek az ekszijjat, a Betakaritogep, hogy is mondjam, menet kozben megoli az asztal szabalyozasaert felelos PLC-t es igen kemeny arataskor beszerezni.....Mindenhol van hiba, csak a JD nek mar hatalmas tudasbazisa van, 2009, ben a FEND elerte ha jol emlekszem a 30000 legyartott traktort, a JD ennyivel novelte egy ev alatt a termeleset, csak hogy tudd.
Nem gondolsz arra hogy teged vezettek meg egy kicsit a Marketing nevu modern kuruzslassal, tudod amikor a Termek eladja magat mert JO, nem azert mert a semmihez sem erto emberek onigazolasara letrehozott poziciokban kitalatak egy jo szlogent. Igy valt a Flex markanevbol etalon pl. Mert nem kell marketing mindenki tudja amikor kell akkor JO.
A JD-nel es a helyi forgalmazonal(szakszerviz gyari hatterrel) mindent megtesznek azert hogy ha gebasz van akkor ne a gazda alljon ott a betakaritas kozepette egy hasztalan olcso lommal. Ja hogy ez penzbe kerul? Na ki hitte volna!!! De az mennyibe kerul ha nem akkor csinalod az adott feladatot amikor kell???Szerintem Mehetsz a kocsmaba es kutatast vegezni, mert TE azert osztasz valakit mert leveszi a monoton munka terheit a dolgozoi vallarol! Megeri-e??? Hat kezdj makszemeket szamolni, hanyszor fogsz hibazni? Akkor Talan megerted miert lenyeges az automatizalas es a precizios talajmuveles, egy monoton unalmas munkakornyezetben....
Szerintem van meg mit szamolnod Neked is boven mert nem Latod mi lenne a lenyeg....
Kulonben szerintem a mernyei kocsmaban ezt neked elmodtak volna, ha nem lennel szemermes megkerdezni es akkor nem itt osztanad.... Sebaj elvegre Te rad is szukseg van mert a Jing nincs Jang nelkul es Viva Versa
[ Szerkesztve ]
-
tecsu
addikt
válasz #90088192 #168 üzenetére
Nem értek a témához, de úgy látom az érvelésed semmi más, csak személyeskedés és mellébeszélés.
Például, az előző hozzászóló (#166) nem a JD megbízhatóságát vonta kétségbe, hanem az árát. Ő nem hivatkozott hallomásokra vagy ismerősére, te viszont igen stb.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
bambano
titán
"odáig egyikőtök sem jut el, hogy leellenőrizze, kiszámolja, hogy jó üzlet volt-e.": szeretném nyomatékosan felhívni a figyelmet, hogy a két dolog között: 1. nem számolta ki és 2. nem prezentálta itt, ezen a mezőgazdasági termelés szempontjából erősen marginális fórumon, ebben a topicban a hivatalos eredményt a fotelagrárosoknak, igen nagy különbség van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
Kedves Tecsu
Szemelyeskedes?
Ott ervelek ezerrel....
Monoton munka=hibalehetoseg=unalmas munkakornyezet
Megbizhatosag=idoben elvegzett munka=bevetel
Szervizhatter=PIP=akar 1 napos alkatreszbeszerzes es beszereles=SoK sok Tapasztalat=PENZA JD sem tokeletes felsoroltam egy csomo hibat de,ahogy kijonnek a tipushibak azokat javitjak es az a nem mindegy!, de sokszor azert panaszkodnak ra mert rosz az uzemanyag amire nagyon erzekeny, hala a nagynyomasu befecskendezesnek, de a VP44-es adagolorol hallotatok ugye na ki gyartotta? Elarulon nem a DENSO.
Ezek nem ervek? Kerlek szepen szemelyeskedes nelkul Tanulj MEG olvasni!
Ja hogy a Mongol srac sajat stilusaban valaszoltam? Na nehogymar mindenkit lehulyezzen akar bujtatva is!!!De NEKED pont az En hozzaszolasom verte ki a biztositekot.
SZERETNEK GRATULALNI
Kredenciaim szempontjabol ha erdekel (Kaposvari alkozpont KITE zRt) privatban telefonszamot is adok a volt kollegaimhoz, mar aki ottmaradt.
Csak 2.5 evet huztam le szervieskent jarva a dulot es kb 100 gazdasaggal volt napi kapcsolatom.
Ha ez nem megfelelo Akkor hagyujk az egezet mert TI mindent jobban tudtok. -
Dodó77
csendes tag
válasz Klaus Duran #171 üzenetére
Mondjuk a mostani 6 hengeres 6M-6R széria se volt túl tuti a turbóproblémákkal Végülis a JD megoldotta PIP formájában, de akkor is sok kellemetlenséggel járt a gazdáknak.
-
Mákosmetélt
aktív tag
válasz Mákosmetélt #167 üzenetére
Valaki tudja a választ a tegnapi kérdésemre? Köszi!
Éljenek a nyulak!
-
Dodó77
csendes tag
válasz Mákosmetélt #174 üzenetére
Ha Autotrack ready a traktorod, van RTK jeled, egy antennád, monitorod, plussz benne van az automata kormányzás, akkor persze. De ez rengeteg zsé.
-
Mákosmetélt
aktív tag
Köszi!
Én pl. a vetéskor rögzített útvonalat szeretném felhasználni utólag, de nem a traktoron hanem saját szerkezeten. Gondolom egy vagy több fájlba tárolja le az útvonalat/koordinátákat. Ezt a fájlt szeretném betölteni az én kis kütyümbe. De el tudom képzelni a gyártókról, hogy nem nyílt a rendszer, tehát a letárolt adatokat csak a saját gépein tudod újra felhasználni / megjeleníteni.[ Szerkesztve ]
Éljenek a nyulak!
-
#90088192
törölt tag
válasz Mákosmetélt #176 üzenetére
Ha a kutyud tud ISOBUS rendszeren kommunikalni akar ki is nyerheted vele azt amire szukseged van, de a fent emlitett munkagep kell hozza, A hozamterkepek es egyebb informaciok alapjan kepes bizonyos parametereket befolyasolni az adott rendszerben, ha az kompatibilis. pl: Vetogep tolattyut, vagy mutragyazo tolattyut, permetezo eseteben akar keps lekapcsolni fuvokakat, vagy becsukni a keret egeszet vagy veget.
Egyebkent teljesen zart, inkabb valami okos Ukran programozot kellene megkerdezned
-
kispx
addikt
válasz Mákosmetélt #176 üzenetére
Milyen terminál van benne?
-
Mákosmetélt
aktív tag
Még semmilyen.
Ez egy teljesen saját fejlesztésű gép lesz, saját RTK rendszerrel.
Az első ötlet az volt, hogy egyszer végigküldjük a gépünket, hogy rögzítse az útvonalat.
Azután jutott eszembe, hogy erre nem lenne szükség, ha a már létező (a traktor által rögzített) adatokat fel tudnánk használni#177 - Agyturbina: köszi!
[ Szerkesztve ]
Éljenek a nyulak!
-
#90088192
törölt tag
válasz Mákosmetélt #179 üzenetére
Ha jol tudom az Europai kozos muholdas navigacios rendszer kepes RTK nelkul is hozni, csak megfelelo helyen kell kopogtatni, mert van mezogazdasagra kulon opcios jeluk. Lehet egy probat megerne...
-
Mákosmetélt
aktív tag
válasz #90088192 #180 üzenetére
Igen elvileg menni fog a cm pontosság, csak sajnos még pár év mire 100% lesz a rendszer. + fizetős lesz és ezek nem szoktak ocslók lenni
Mi meg magunknak tudunk RTK-t csinálni kb. ingyen, igaz nem országos lefedettséggel, hanem csak lokális 10-15 km.Éljenek a nyulak!
-
#90088192
törölt tag
válasz Mákosmetélt #183 üzenetére
Kivanok sok sikert a projekttel kapcsolatban, sokat nem tudok hozzatenni.
Koszi hogy leirtad a Galileo reszleteit, valahol olvastam(talam SG), de nem emlekeztem csipobol mindenre, idom meg nem sok eppen.
Tudok egy ket informatikus palantat aki hardware-software osszetetel alapjan, lehet kepes visszafejteni, amire NEKED szukseged lenne, de nem beszeltem veluk vagy mar ezer eve.
Udv
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó! AMD Wraith Prism RGB LED (Foxpost az árban!)
- Magic Keyboard iPad PRO 12.9 magyar fekete, fulldoboz!
- HP Pavilion 15-eg3148nia - ÚJ 15,6" FullHD IPS notebook - i5-1335U, 16GB, TOUCH
- HP Pavilion 15-eg3001ne - ÚJ 15,6" FullHD IPS notebook - i5-1335U, 16GB, 512SSD, GeForce
- HP Pavilion 15-eh3003np - ÚJ 15,6" FullHD IPS notebook - Ryzen 7-7730U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs