Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shing

    őstag

    4k HDR-t támogatja, sőt jön a 8k. :DDD Jól hangzik, tipikus "támogatja, de gyakorlatilag nem". Pont nem fog milliárdnyi színeket átvinni. Felbontás is meglehet csak épp a bitrate kevés. Ezért van az, hogy a 4k-s stream csíkozódik és homályos (még egy 720p monitoron is, az aztán minőségi 4k-HDR!). Persze majd utólag rádobnak vmi javítást (dither, deband, élesítés), pár artifactért cserébe. :DDD

    Az is igaz, hogy jelenleg jól tudják futtatni a játékokat. De mi lesz a köv. generációban ha jönnek Zen 2-es konzolok, ki tudja mennyi memóriával, milyen GPU-val? Ilyenkor mindig lesz egy minőség csökkenés aztán pár év alatt behozzák? Azért ne legyek oda attól, hogy mennyi játékot tud egy szerver futtatni, a mostani generáció pl. nagyon alacsony CPU igényű.

    A nagy tömegeknek jó lesz, végülis mobilon nyomni vmi konzolos gémet jól hangzik. Persze az irányítás, képernyőméret és akksi erősen limitál (azért a stream sincs ingyen). Jó ideig inkább csak alternatívaként látom ezt az egészet. Majd a kövi. generációban kiderül ki mit választ, van egy olyan érzésem, hogy még ezek a gigacégek sem biztosak az egészben.

  • Shing

    őstag

    válasz Cathulhu #29 üzenetére

    Motion blurral teli filmhez egyébként sem kell akkora bitsűrűség, szóval egy dolog hogy oda 25Mbps-t ajánlanak.

    A köv. generáció videojátékai tűéles textúrákkal és ezernyi apró részlettel fognak rendelkezni. Erre még rádobod a 12bit HDR-t, ami nagyon nem kedvez a tömörítésnek és ezt 4k vagy magasabb felbontásban streameld le. lol

    A valóságban a 4k cloud gaming valahol a natív ~900p "offline" játékkal lesz egyenlő minőségben, de ahhoz képest is lesznek extra képi hibák (csíkozódás erős színátmeneteknél, gyors mozgásnál kockázás, pontatlan színhűség, képi hibák erős kontrasztú kontúroknál, stb).

  • Shing

    őstag

    válasz Prof #404 üzenetére

    Előző generáció végén is ez volt. Nvidia GRID, OnLive, Gaikai-s cloud gaming (már akkor böngészőből, telóból, TV-ből mutogatták a gémeket). Aztán nem lett belőle semmi, pedig akkor még nagyobb szám volt pl. Battlefield 3-t telón tolni.

    Mire kiépül a szerverpark jönnek új konzolok, jobb hardverek amik nem biztos hogy ugyan olyan ár/érték aránnyal futtathatóak. Kíváncsi vagyok milyen árral kell dolgozniuk, hogy egy teljes szerverparkot folyamatosan tudjanak frissíteni. Márpedig ha ez a tényleges jövő és van 200-300 millió gamered azt nem lesz könnyű kiszolgálni.

    Szerintem azoknak van igaza akik ezt csak egy opcionális dolognak gondolják. A PC-t pedig pont nem fogják lecserélni, kezdek óta marketing nélkül virul a platform. Moddolás, indie lehetőségek, teljes visszafelé-kompatibilitás, most már MS-től is játékok, jönnek a japán gémek is, emulálhatod a Zeldát vagy akármit.

    Ez ellen nehéz lesz fellépni. Főleg hogy egyre több az átlagember játékmennyisége a különböző platformokon (Steam, Epic és egyéb store-ok). Ki akar google-n nulláról kezdeni ha van 1000 játéka csak steam-en?

    Ja és ne csináljunk úgy mintha az átlagember nem akarna befizetni hardverekre, mert pont ők azok akik 2-3 évente mobilt cserélnek és már azokon is vígan fut egy új hit, pl. Fortnite, PUBG. Inkább látom abban a jövőt, hogy a PC lecserélődik mobil méretre, amikor már a mérete ellenére nem tud sokkal gyorsabb lenni. De ez is vagy 20 év.

Új hozzászólás Aktív témák