Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mackósajt
senior tag
válasz #65675776 #27 üzenetére
Azaz a kőolajfüggésből a földgázfüggés felé? Szinte ugyanott vannak vele. Max. annyi a különbség, hogy a nagy földgázlelőhelyek eloszlása nem teljesen azonos a nagy kőolajlelőhelyekkel, így más országokra támaszkodhatnak.
A Fischer-Tropsch szintézisen alapuló olajgyártás persze nem mai találmány, a németek viszonylag sikeresen használták (kőszénből kiindulva), mikor elvesztették a kőolajforrásikat a II. VH idején, de egyrészt nyilván drágább, mint simán kibányászni a kőolajat, másrészt földgáz alapon csinálni igazából csöbörből vödörbe. Vagy az USA-ban magában nagy földgáztelepek vannak, mint kőolajtelepek? (Nem vagyok naprakész készletekből.)
Iszonyat ez az avatár, tisztára megfélelmíti az embert.
Ui. Emlékszem öreg kémiai technológia professzoromra. Panaszkodott, hogy a szerves vegyipar elsőszámú nyersanyagát, a kőolajat, olyasmire pocsékolják, mint pl. elégetés erőművekben. -
Mackósajt
senior tag
Amikor a kőolajfeldogozás megkezdődött, még egyáltalán nem létezett autó, sem Diesel, sem másmilyen. Az egyik első közkeletű termék a lámpaolaj volt. Magyar köznyelvben ezt nevezik petróleumnak. (Ennek a szónak az angol verzióival azonban vigyázni kell.) Ez sokkal inkább gázolaj, mint benzin. A benzin akkoriban melléktermék volt.
-
Mackósajt
senior tag
Ezt nem tudom, lehet, hogy így van. Lusta vagyok utánanézni. Csak azért írtam, amit írtam, mert a cikk állítása a benzinre igaz.
A melléktermék szó egyébként nem pontos ide. A benzin kezdetben sokszor egyszerűen hulladék volt, amit helyben elégettek, ill. próbáltak neki valami felhasználást találni. Amikor aztán lett neki (autóüzemanyag), a nehezebb frakció attól nem vált fölöslegessé, csak már mindkettő hasznos volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen