Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Megvárom az RDNA3-as dizájnt, amit a játékos igények alapján a CDNA2 architektúrába lehet illeszteni. [link] AMD addig még optimalizálhat a rendszeren, mert a GCN generációkban elkövetett hibákat nem követem el megint...
-
#00137984
törölt tag
HD 7850 (Pitcairn GPU és az első GCN generáció), amit még az R9 270X követett még szintén a GCN 1.0 generációra alapozva. Battlefield 4 és a Mantle miatt választottam, de nálam az Omega driver kivételével alig müködött ez a Mantle, ezért idővel továbbléptem a dolgon...
R9 380 Asus Strix 4GB Gaming OC (Tonga és a GCN 3) már alkalmas volt a FullHD/60Hz játékra és nálam egészen bevállt, amig a játékok gépigénye a földbe nem döngölte...
RX 470 MSI Gaming X 4GB (Ellesmere GPU és az első Polaris 10, de ez már a GCN 4) nagyon rövid ideig volt nálam, mert a FullHD felbontáson az FPS számok elmaradtak a várakozástól. Idáig tartott az AMD videókártyába vetett bizalmam, mert túl sok volt az a kompromisszum amit a játékélmény rovására hoztam.AMD Radeon videókártya ezek után csak akkor érdekel, ha legalább a Ryzen procikhoz mérhető javulás következik és az árakat nem az Nvidia videókártyákhoz igazitja.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #16939776 #22 üzenetére
Ez az ingerküszöb az átlag játékosnál nem volt aránytalanul magas.
Nálam éveken át a FullHD/60fps elérése volt a cél, miközben a játék látványvilágában egyensúlyoztam a teljesitmény és a megjelenités minősége között. High beállitásokat szoktam előnyben részesiteni, mert az Ultra a legerősebb gépeket is megfektette, de némelyik játékban a Medium beállitásokkal is megelégedtem. Monitor és videókártya cserék után a FullHD/100fps játékélményre váltottam és az új igényekre igazitom a játék beállitásokat. Kompromisszumokat meghoztam régen és most is, de mégis történt egy minőségi változás.Játékfejlesztők munkáját és a játékokat most nem értékelem, mert a folyamatosan növekvő gépigények miatt egyre drágább hardverekre van szükség a játékhoz.
Nem tudom az átlag játékos meddig képes alkalmazkodni...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Minden generációban az AMD középkategória legjobb custom OC videókártyáit választottam, ahol a legjobb hűtések és a normális hőmérsékletek miatt egy rossz szavam nem lehetett egy rövid időre... Ez viszont egyre rövidebb idő lett.
Gépigények emelkedése miatt a FullHD/60fps teljesitményt egyre nehezebben tudtam tartani és ez rossz hatással volt a játékélményemre. Amikor már többet teszteled az új hardvereket és a drivereket, amikor többet bizergálod a gépedet, mint amennyi a játékra szánt idő. Mi tagadás, már meguntam a PC motorháztető alatt görnyedezni és csak a gázt szeretném taposni végre...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Megjelenés idejében ezek a custom videókártyák még a középkategória felső részéhez tartoztak, ezért hivatkoztam az idővonalra. Mindig érkezik egy újabb VEGA56 vagy Radeon RX 5600 XT, ami gyorsabb és átrendezi az AMD termékvonalában az erőviszonyokat. Ez a középkategória ár/teljesitményén jelentősen nem javitott, mert mindig az az Nvidia...
Azért látom szintén érzékeled, hogy a nagyobb GPU teljesitmény a játékélményre is hatással van (alacsony input lag és a magas fps és látótávolság nem rossz dolog).
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Influencer akkor ezt nem mondta pontosan és mondok egy jobbat...
Intel/AMD/Nvidia legfőbb feladata a PC hardverek fejlődésének fentartása vagy a technológiák biztositása és a küzdelem a PC játékpiac elsőbbségéért ami veszélyeztetni látszik. A gamer PC játékosok megtartása miatt küzdjenek.
Ez igy most nehéz ügy miközben folyamatosan emelkednek a költségek és a játékfejlesztők igy generálják a gépigényeket. A játékosokra erőltetett növekvő költségek és a játékélmény nincs már arányban, miközben az átlag játékos ezeket nem tudja felvállalni. Ha az egyensúlyt a Radeon hozza meg idővel (RDNA3), akkor legyen és sosem a színek érdekeltek, hanem a játékélmény.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Diniboy és tasiadam
Videókártya gyártási költségek emelkedése egy természetes folyamat része.
PCB panel többrétegű a GPU és a GDDR6 VRAM bekőtése miatt, miközben a sokfázisos VRM és a tápellátás részre szintén egyre nagyobb terület kell.
Hűtési rendszerhez nagyobb hűtőbordák és arányosan több és vastagabb hőcsővekre van szükség, de ezeket már 2-3 ventillátor szellőzteti át és ezért a videókártyák méretesek lettek. Hűtés miatt a videókártyák megint egy tégla méretét érték el (Geforce 9800 GTX+), és legalább 2-3 PCI-E helyet elfoglalnak.
Ezt még tovább fokozzák az Nvidia RTX 3080 és a NAVI Radeon videókártyákon, ahol 300W körüli fogyasztásra számithatunk.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Linux kezdőknek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- PlayStation 5
- Peugeot, Citroën topik
- Fotók, videók mobillal
- Óra topik
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK