Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Zedz #50 üzenetére

    Nekem is 6500-am van 1070 mellett.
    Ha a 6500 egy megfelelő Z170-es lapban van, akkor a base clockon keresztül simán fel lehet húzni azt is 4.3, 4.5GHz-ig.
    Az enyém 4.35GHz-en atomstabil. A proci bírná a 4.5-öt is, de a ram idővel megadja magát.
    A legtöbb játékban nem voltam cpu limites 1080p-ben sem, 1440p-ben meg aztán végképp nem.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Zedz #57 üzenetére

    Ma még mindig jóval több játék használ 4 szálat, mint 4-nél többet. Úgyhogy nem feltétlenül. Az alapján kell tervezni, hogy mivel játszol.
    Viszont manapság valóban nehezebb hosszútávon is időtálló konfigot összerakni, mint ezelőtt néhány évvel volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz szasanyi #59 üzenetére

    A ram dolgot én sem értem. Van már néhány játék, ami simán megeszik 8-9 giga ramot még úgy is, hogy szinte semmi nem fut mellette a háttérben.
    Az i7-re váltással én jelenleg nem sokat nyernék 1-2 játék kivételével. Megvárom a Cannonlake-et szerintem.

    @kwzatz

    Ez így igaz, de akik komolyabb összeget költenek PC-re, azoknak nem biztos hogy a high 1080p jelenti azt a minőséget, amivel ki tudnak egyezni.
    Amúgy sajnos ma is léteznek olyan játékok, amelyek high-on is simán megfektetnek egy 150 ezres VGA-t is 1080p-ben (Mankind Divided pl.)
    Pl. én ha elköltök 150 rongyot VGA-ra, akkor igenis csodát akarok látni 2 évig a képernyőn kompromisszumok nélkül, és ennyi pénzért szerintem nem várok túl sokat.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Zedz #67 üzenetére

    "ha 1440p-ben nem CPU limites az 1070, akkor az FPS is radikálisan megnő?"

    Nem. Stabilabb lesz a framerate, nem lesznek dropok, durva beakadások.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Zedz #67 üzenetére

    Ahogy már feljebb is volt róla szó, inkább a minimum, és ezáltal az átlagos framerate fog megugrani, stabilizálódni, de egy játékban ugye ezek azok a számok, amelyek igazán számítanak.
    Feltételezem hogy te a maximális framerateről kérdezel: az is nőhet valamennyit, de nem radikális mértékben, ahogy te fogalmaztál. Nem lesz az 50-ből 65 fps csak azért, mert 1440p-re ugrasz 1080p-ről.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz VinoRosso #78 üzenetére

    "Azért az csúnya lenne, ha egy annál gyengébb szintet hozna egy mai játék úgy, hogy mellette szarabbul fut."

    Pedig gyakori az ilyesmi, főleg konzolportok esetében. DX: Mankind Divided-et már nem győzöm az ehhez hasonló beszélgetések során bedobni, a tökéletes példája ennek a fajta igénytelenségnek.
    De a Fallout 4 is megemlíthető itt az elavult, kétforintos motorjával, aminek az első verziója még Kr. e. 40.-ben jelent meg.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz VinoRosso #80 üzenetére

    Fallout 4 topikban sokszor leírtam már. Csúnya, nem képes olyan látványra mint a modernebb megoldások. Iszonyatosan fragmentált az összes Gamebryo-s játék. Házon belül is lett volna jobb választása a Bethesdának (id Tech), de elmismáskodták a dolgot azzal a szöveggel, hogy az a motor nem lenne megfelelő nagy, nyílt világú játékokhoz. Nos azt láthattuk már a RAGE-ben, hogy de. Az lehet hogy nem olyan grandiózus játék mint egy Fallout, de közel nem is volt olyan fragmentált, pedig voltak benne igencsak komplex helyszínek, nagy, nyílt terek. A Bethesdáék egyszerűn nem tudnak kódolni, sosem tudtak. AI-ban verhetetlen? Meh.
    Annak meg nem hiszem hogy örülnünk kéne 2016-ban, hogy a toldozott-foldozott Gamebryo csak egy percet tölt két helyszín között, ha nincs SSD-je az embernek.
    A Witcher 3 motorja, na az valóban egy példás megoldás.
    A Bethesda meg nem bújhat örökké a modding community mögé.
    Egyszer kell csak motort váltani, egyszer fog fájni a dolog a moddereknek is.
    De utána mindenkinek jobb lesz, és simán jöhet még majd 2-3 játék tőlük, immár az új, modern engine-re építve.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz kwzatz #82 üzenetére

    A textúrák betöltésével volt problémája bizonyos kártyákon a RAGE-nek, de javították. :)
    Ha elnéztél valamerre, akkor a szemed előtt töltődtek be a textúrák, ami tényleg elég röhejesen nézett ki.
    De összességében véve nem volt vele több probléma, mint a kor egyéb nagy címeivel.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz VinoRosso #84 üzenetére

    A Radiant AI-val az a baj, hogy nem létezik. Illetve létezik, csak hülye szegény mint a shegg, az volt már az Oblivionban is, a Fallout 3-ban is, a Skyrimben is, és az a Fallout 4-ben is. Biztos hogy ugyanazzal a játékkal játszottunk? :)
    A Radiant AI olyan formában ahogy azt te most itt körülírtad, sosem került be egyik Bethesda játékba sem, mert hosszú távon game breaker megoldásnak bizonyult. Az AI által kontrollált NPC-k idővel lemészárolták egymást, hegyekben áltak a hullák. Ősrégi sztori.
    Ami a Fallout 4-be került belőle, az meg semmivel sem okosabb mint eddig bármelyik korábbi játékukban volt.
    Sőt, a companion AI pl. kajak hülye, de gyalázatosan. Van fent jó sok videó Youtube-on a témában, lehet mazsolázgatni. Ezek közül örök kedvencem az első kiszivárgott gameplay videóban látott lángoló Dogmeat AI, amit egy rakás mém is megörökített az örökkévalóságnak. De ha gondolod nézz be a topikba, ki lett tárgyalva az AI téma is százszor oda-vissza.

    "A fallout a tartalomban erős, szerintem messze veri a mostanában csak next gennel fémjelzett selejteket.Hiába csilli villi a szar, az akkor is szar marad ha rózsaszín masnival kötöd át."

    Erről egyből az jutott eszembe, hogy:

    Sok játékot valóban ver a Fallout 4 tartalomban, de a végtelenül repetitív, futószalagon gyártott, statikus mellékküldetések hosszútávon kinyírják az egészet. Persze mindig akad egy settlement, amelyik segítségre szorul.
    Én amondó vagyok, hogy inkább került volna kevesebb, de minőségibb tartalom a játékba.

    "Ami miatt csúnyának gondolhatod az a design. Ez nem az engine sara.."

    Sosem titkoltam, hogy a Pély István nem tartozik a kedvenc designereim közé, de könyörgöm, ha a communitynek sikerült néhány hét/hónap alatt teljes overhaulokat, tökéletesen optimalizált, hatalmas felbontású textúrákat készíteni a játékhoz, akkor a Bethesdának miért nem akaródzott ezt megcsinálni?

    A következő nagy lolság ugye: 72 fps fölött szarni megy a fizika a motorban, mert a frameratehez van kötve. Azt ugye nem kell részleteznem, hogy akinek pl. 144Hz-es monitora van, az nem feltétlenül szeretne 60 fps-el játszani. Ennyire jó ez az engine.

    "Egy tunnel shooter sokkal részletesebb lehet, kissebb területet kell berendezni, igaz részletesebbnek is kell lennie, mivel ott minden a játékos szeme előtt van."

    Na, akkor térjünk csak picit vissza megint a Witcher 3-hoz, ami nem tunnel shooter, hanem egy hatalmas, nyílt világú RPG. A teljes játéktér vagy 5x akkora, mint a Fallout 4 játéktere.
    Mégis az utolsó légyfingig minden le van szépen modellezve, animálva, be van rendezve, szépek, részletesek a textúrák.

    "Lehet a Creationnel is dizájnosabb sceneket csinálni, csak idő-pénz kérdése, bele fér e a projektbe :"

    Idejük volt mint a tenger. Több mint 5 évig készült a játék. Pénzük volt töméntelen mennyiségben, mivel az előző 3 játékuk tízmilliós példányszámban fogyott.

    Ez bizony csak egyszerű leszaromság, igénytelenség.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz VinoRosso #86 üzenetére

    "Ez ezzel jár, a játék bonyolultságából fakad, hogy sok benne a bug, de attól még nem szar, csak szarul működik."

    Erre javaslom térjünk vissza akkor, ha játszottál a Witcher 3-al. Ez az egész beszélgetés teljesen másról szólna, ha játszottál volna a játékkal. Na az egy igazi nyílt világú RPG kiváló sztorival, mellékküldetésekkel, AI-val, motorral, látvánnyal. Nem véletlenül lett az az év RPG-je (meg az év játéka is overall) tavaly, és nem a Fallout 4.
    Ha valami szarul működik az meg az én könyvemben szar, de ahogy érzed.

    "Egy Lamborgini vagy Rolls-Royce is 10-20 év után lesz autó, mert addig csak hiba hiba hátán, de ez nem azt jelenti, hogy a Suzuki vagy akár egy Audi komolyabb."

    Ez nagyon rossz példa ne haragudj, meg nem is igaz (Witcher 3, tudod).

    "A Fallout meg olyan amilyen módon játszod. Én pl egy questet se vettem fel kétszer, ha valamelyik fószer ugyanolyan küldetést akart adni egyszerűen leszartam és nem csináltam meg, mindig volt másik helyette."

    Attól hogy nem veszek tudomást a játékban lévő tartalomról attól még az ott van, és repeptitív, és dögunalmas, és szar, és a játékot az alapján (is) fogom megítélni. Ha meg nem foglalkozok a játéknak ezen részével (mért ne tenném, benne van a játékban), attól még nem lesz változatosabb, ötletesebb, igényesebb a játék. A "mindig volt másik helyette" az tökéletesen igaz, csak sajnos volt 3-4 féle séma, és ezekből volt mindig másik. Tehát ha te mindegyikből csak egyet csináltál meg, akkor az nagyjából 4 küldetést jelent.
    A Fallout 4 megmérettetett, és sajnos könnyűnek találtatott.

    "A felsorolt dolgok egyébként nem az engine hibái hanem a játék fejlesztőié, és smemi köze ahhoz, hogy milyen gép kell a játék futtatásához..."

    Lehet ezt csűrni csavarni, de a lényeg szempontjából gyakorlatilag mindegy, hogy kinek/minek a hibája.
    Amit látok az az, hogy ez sorban a hatodik olyan játék ami ugyanazzal a motorral ugyanazokat a hibákat/hiányosságokat produkálja. A kapott látványhoz nagyon nem smakkol a maximális minőségben való futtatáshoz szükséges gépigény sem. A Bethesdának akkor vagy nem sikerült megtanulni programozni 20 év alatt, vagy mégiscsak a engine-el van probléma. Melyik a reálisabb szerinted?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák