Keresés

Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    Itt megragadnám a lehetőséget, hogy megkérdezzem: a here esetében hogyan tudok egy 1-2-x pontokon keresztül vezető útvonalat tervezni? (lásd: köztespontok) És miért nem? Miért gondolják úgy a tervezői, hogy az ember csak 1 adott útvonalon, két pont között akar közlekedni, és nem akar előre tervezett megállást, kitérőt tenni, ami nem esik pont a megtervezett útvonalra. Miért? Miért?
    Számomra nagyon sok apró finomság van az igokban, ami miatt szimpatikusak, de sajnos egy régen vásárolt 70 ezres készülékre a mai napig csak 10 ezrekért tudok újabb térképet vásárolni, ami nagyon nagyon nem a legfrissebb. Ez nekik remek, nekem gyűlölt üzletpolitika.
    Ezért tekintettem a másik felé, amivel viszont agyfaszt kapok, hogy ha 3 pont érintésével akarok eljutni valahova, akkor 4 db külön útvonalat kell vele terveznem, nem pedig 1-et. Valószínűleg egyedi probléma, mert ha ezreknek lenne az, már biztos nyomást gyakoroltak volna rájuk.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz zsoltti #108 üzenetére

    Ha mondjuk megyek 750 km-t, mert akkora a távolság A és B pont között, és tudom, hogy 130, 285, 570 km-nél vannak olyan kisebb letérők, ahova be akarok menni, akkor miért nem tudom megadni A és B pontot, és közészúrni az x, y, z-t mint köztespontot? Miért kell nekem megterveznem egy 130, egy 155, egy 285 és egy 180 km-es szakaszt külön külön de csak miután már odaértem, akkor nem kavar be magának, és miért nem tudom 3 gombnyomással egyszerre előre az egészet megoldani köztespontokkal?

    Szerintem az egyszerre tervezés a logikusabb, nem a több szakaszos. Na, és mi van akkor, ha 10 pontot akarok beszúrni? Nehogy már az legyen a probléma, egy navigálásra tervezett programnál, hogy én ezeken keresztül próbálok eljutni a célig... És mi van, ha gyalogos módban tervezek egy városnézést? Akkor is csak céltól célig mindig újra és újra útvonalat kell terveztetnem, ahelyett, hogy felfűzném egyszerre előre egyben az egészet?

    Gondoltam amúgy, hogy egyedül leszek a problémával, hát nehogy már a fogyasztói felhasználói igények határozzák meg a fejlesztést...

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Blazy88 #220 üzenetére

    A Here sajnos egy nagyon kiherélt opció, Horvátországban néha segített, igaz, a márciusi körforgalmakból 2-t nem ismert, de pl. mikor haza akartam indulni Porecből, 2 opciót adott meg, egyet csak Szlovénián keresztül, a másikat meg Szlovénián ÉS Ausztrián keresztül. Az, hogy Horvátországból Horvátországon keresztül akarjak Magyarországra utazni, fel sem merült benne, és mivel opcióként nincs köztespont, ezért nem variálhatod magadnak, hogy merre szeretnél menni, mit akarsz érinteni. Ergo diktatórikus, azt csinálod amit ő akar, vagy mész ahogy akarsz. Több opció nincs.

    Ezért mikor trükközve én mindenáron a Rijeka-Pula szakaszra törekedtem, ő konzekvensen elvitt a Trieszt felé vezető ághoz, ami előtt meg kellett állnom, és először beállítani egy kis falut, elmenni odáig 10 km-t, majd onnan beállítani egy várost, elmenni odáig 13 km-t, majd ott beállítani Pazint, amit már sehogy nem tudott megközelíteni Szlovénia felől, és végül Pazinból, a pályától mindössze 3 kilométerrre végre rákényszerült a szemétláda, hogy arra vezessen, amerre én menni akartam. De hogy ezzel elbasztam kerek egy órát... herén rúgnám a fejlesztőt, ha ingyenes, ha nem.

    Ez az igoban 4 érintés volt világéletében: Cél beállítása térképre bökve, indítás, terképre bökés, beállítás köztespontként. És arra visz amerre te szeretnél menni.

    Ráadásul az, hogy te nem tudsz egy pontra rábökni, hogy fingod nincs mi az utca város házszám, te egyszerűen ide akarsz eljutni ahova mutatsz, vagyis a kérdésre, hogy "Where do you want to go?" azt mondod, hogy "here", na az nem működik, mert az összes település összes utcáját ismerned kell, hogy tudd, hova akarsz menni. Ez nonszensz.
    És akkor apróságok, hogy a "kanyarodjon balra" helyett aszondja: "tartózkodjon baloldalt", vagy a "Menj tovább.... kilométert", illetve a " Kilométer után körforgalom" ... jó, ez a magyar fordítás hülyesége.
    És még a színek is szarok, mert annyira összefolyik a semmi az út színével, hogy nem látszanak élesen a mellékutak, lekanyarodók, ha hirtelen kell változtatni, bámulni kell közelről, hogy a szürke, meg a halványrózsaszín most hol mutat utat.

    Szóval a felsorolt dolgok kifejezetten szarok a herében, és kiválóak az igóban.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz vlevi #258 üzenetére

    Igazából a merre tervez kérdést én az elején szoktam letudni, azaz amikor megmutatja a tervezést, azt végig szoktam nézni, és ha nem tetszik, akkor pl. köztespontokkal átterveztetem. Ez utóbbit hagyták ki nagyon okosan pl. a heréből, ahol biztos hogy arra mész amerre mondja, nem te irányítasz.

    Ugyanakkor jó dolog a madártávlat, de ésszerűen. Mondjuk vannak olyan lokális jellegzetességek, amik ugyan nem számítanak csomópontnak, azaz nincs "navigálási kényszer", de jó, ha éppen látod a haladási pont közvetlen környezetét (hidak, felül-/aluljárók, szűkületek, hajtűkanyarok, éles kanyarok, stb. Erre jó lehetőséget biztosít az állítható távolságú madártávlat. Sajnos ha jól emlékszem ez vagy automatán, vagy 3 lépésben volt valamikor állítható, némely esetben talán azt lehetett megadni, hogy maximum menyire távolodjon el, vagy mennyire közelítsen? Illetve van különbség az Északra befordított, és a menetirányba befordított madártávlatnak. Ezt mondjuk 1 gombbal lehetne váltani.

    Viszont amennyire nekem rémlik, a here is és a szülinapp is tudott automatikus madártávlatot..

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Aktív témák