Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz hajbel #912 üzenetére

    Nem megyek bele egy ilyen hülye vitába. 2010-et írtunk, mikor egy koreai faszi a cannes-i különdíja mellé kapott párezer dollárt. iPhone-okat és előtétlencséket vásárolt belőle, majd leforgatott egy művészhorrort. Pedig akkor még csak 720p volt. Nem mondom, hogy mindenki más hülye. Azt mondom, hogy egy telefon alkalmas arra, hogy filmet forgassunk vele. Te meg azt mondod, hogy nem. Nem tudom, milyen kritériumrendszer mentén minősíted alkalmatlannak, de nincs olyan kritérium, ami kizáró tényező lenne, ebben biztos vagyok. A realista filmiskolák után és legkésőbb Vittorio Storaro óta az optikai szűrőzés határozta meg a filmek látványvilágát. Legkésőbb az 1990-es évek óta a digitális szűrőzés. Az 1991-es T2 nyers muszterei úgy néznek ki, mint a hányinger, pedig 35 mm-es filmre forogtak. Mindent az utómunka határoz meg, és ebben maximum akkor van hendikep, ha egy telefon nem fix fps-sel forgat mozgóképet (ami sajnos igen gyakori, de pl. a Samsungra és az iPhone-ra nem jellemző).
    Megfelelő szűrőzéssel, log módokkal és color gradinggel legfeljebb szakavatott szem mondja meg egy mozgóképről, hogy nem profi DSLR-rel készült, hanem mondjuk iPhone-nal. A képminőség is félig-meddig szubjektív dolog. Egyetlenegy tényező van, ami nem az, az pedig a kamera optikai tulajdonságaiból fakadó látószög. De szerencsére már ez sem szempont, egy telefonos zoomlencse ugyanis épp egy portréobinak felel meg, így egy snitt-ansnitt felvételre pl. kiválóan alkalmas lehet.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák