Új hozzászólás Aktív témák

  • waccamár

    senior tag

    Mindig hozzászólok az ilyen topikokhoz, mert marketinggel és hirdetésekkel foglalkozok, tehát van rálátásom a témára és tapasztalatom - de mindig egyedül maradok a véleményemmel... Azért megpróbálkozok most is.

    Szóval az a helyzet, hogy arra erőforrást "pazarolni" és kockáztatni, hogy a felhasználót lehallgassák teljesen felesleges.

    Az olyan esetek mögött, amikor valaki azt hiszi, hogy beszélgetett valakivel és meglát utána egy arról szóló hirdetés, színtiszta pszichológia van.

    Naponta több száz reklámot látsz, a legtöbbet fel sem fogod tudatosan... Viszont ha beszéltél valamiről, akkor azt nagyobb eséllyel veszed észre.

    Ha messengeren küldesz hangüzenetet, azt 100% hogy elemezi a fb, ezen ne lepődj meg.
    Én azokról az esetekről beszélek, amikor valaki azt hiszi, hogy lehallgatják.

    Ha a szomszédoddal beszélgetsz arról, hogy kellene egy új fűnyíró, akkor a következő történik:
    a) a több száz hirdetés között éppen felfogja az agyad a fűnyíró hirdetést, mert éppen arról beszélgettél
    b) a szomszédod már rákeresett és aktívan érdeklődik online a fűnyírók iránt. A fb/g pedig könnyen összerakja, hogy ti szomszédok vagytok, kirakja neked is, hátha érdekel.

    A cikkben említett esetekben is hasonló játszódhatott le.
    Ha a páciens beszélgetett az orvosávan egy kezelésről, akkor a) valószínű földrajzilag olyan helyen volt, ahol ilyen kezelésekkel foglalkoznak b) valószínű az orvos érdeklődik ilyen kezelések iránt, ergo kirakta a páciensnek is ezeket a hirdetéseket, mert nagy eséllyel érdeklődhet iránta.

    Ez így működik. Nem lehallgatta, hanem egyszerűen egyéb adatok alapján összerakta, hogy ez érdekelheti, és a felhasználó észrevette ezt a hirdetést, mert hát igen, érdeklődött utána.

    A hirdetések maradék 99%-a meg totál irreleváns, nem? Azokat észre sem veszi az ember. Máskor meg ez a téma, hogy mennyire rossz hirdetéseket rak ki a rendszer. Most akkor hogy is van ez? :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák