Új hozzászólás Aktív témák

  • flymi

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #22 üzenetére

    adaptív tempomat, parkolássegéd, sávtartó elektronika -> Ezekre gondoltam én is. Ha valaki nem tudja tartani a gázpedált mondjuk 50-en, felvenni a forgalom ritmusát, nem tud automata parkoló nélkül párhuzamosan beparkolni vagy a saját sávjában menni az adja vissza a jogsiját és menjen tömegközlekedéssel. Ott lehet nyomkodni közben a telefont is.

    Nem azt mondom, hogy egy tolatókamera rossz dolog, de mikor a gép parkol be, az nekem már túl sok.
    Én autót akarok vezetni, és ha autót akarok vezetni, akkor erre koncentrálok, nem a telefont nyomkodom, vagy mit szoktak még csinálni közben. Persze lehet zenét hallgatni, beszélgetni az utastárssal, stb. Igaz ez is figyelemelterelő valamilyen szinten, de a törvény mégsem bünteti ugye. :)
    Persze tegyük biztonságosabbá a közlekedést, de ne essünk át a paci másik oldalára sem. A határok feszegetése meg valóban pályára való, de egy szép napos őszi délután a dombvidéken vezetgetni is lehet élmény.

    Az autó a szabadságot adta az embernek, vagyis nagyjából bármikor bárhová elmehet vele. Ennek persze ára van/volt/lesz, de próbáltuk kiküszöbölni a hátrányokat, több kevesebb sikerrel. De pont ezt a szabadságot akarjuk elvenni így magunktól, hogy csak beszállunk, megadjuk az úticélt és hátradőlünk. Nyomkodjuk a telefont, megosztunk, lájkolunk és így megyünk el egymás mellett, miközben épp maga az út lenne a lényeg. Az életünk is egy elég hasonló út, amiben nekünk kell kormányozni, senki nem teszi meg helyettünk. Jó esetben.
    Lehet, hogy nonszensz, de ennyi erővel élhetnénk burokban is, a gépek majd mindent megcsinálnak helyettünk, életben tartanak bennünket.
    Sajnos nem is állunk annyira messze ettől az utópiától.

    Értitek miről beszélek, mire akarok rávilágítani? Nincs semmi gond, az ABS-szel, a szervokormánnyal, az ESP/EBD-vel, de ne akarjon már helyettem kormányozni.
    A közlekedés egy bonyolult rendszer, tele apró hibákkal. De minden sofőrnek, bringásnak, gyalogosnak, stb. tudnia kellene, hogy felelőssége van a többi közlekedővel szemben. Az autóvezetés is képesség, amit lehet fejleszteni, tanulni. Aki meg nem érti/érzi, az tényleg menjen tömegközlekedéssel. Az a gond, hogy a sok normális közlekedő mellett mindig van néhány, aki valamilyen okból kifolyólag épp tesz a rendszerre és ebből van mindig a baj, tőlük félünk. Véletlen balesetek (ma hallottam egy jó sztorit épp) pedig mindig lesznek, akármennyire is legyen óvatos és koncentrált a vezető.

    Igazából nem akartam elmenni ebbe az irányba, mert ez egy tyúk-tojás vita.
    A lényeg az lett volna, hogy a passzív biztonság (törésteszt) kapjon értékelést (plusz légzsák, az nem tudom mennyire része a passzív rendszernek), az aktív biztonsági és vezetést támogató rendszerek pedig kapjanak külön értékelést, ne vegyék egy kalap alá a kettőt. Szerintem.

    /// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

Új hozzászólás Aktív témák