Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
Mivel az AMD, azaz a RTG is mogotte van, ezert ketlem. A Mantle-t tovabbra is csinaljak a Vulkan berkein belul. Ha mar a Source es a Frostbite tamogatja akkor nem kell felni. Az UE4/CryEngine/Unity/Glacier/ID nem tudom milyen szinten tart az implementalasban.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A Vulkan az egy külön API lesz, amiért a továbbiakban a Khronos felel. A Mantle-t az AMD megtartja magának és gyakorlatilag sosem fogják publikálni. A Khronos úgy fejleszti a forrást, ahogy akarják, ahogy az AMD is arra megy, amerre akar. Persze nem zárták ki, hogy a későbbiekben is megosztanak bizonyos forráskódokat az MS-sel és a Khronossal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Hány olyan hírt olvastál, hogy a Dx12-re való áttérésről beszélnek a fejlesztők? Hány olyat, ahol a Vulkan beépítéséről? Itt az alapvető probléma. A Vulkan pár fejlesztőnél talán az asztalon van (pl. Valve / Source), de nem igazán látom azt, hogy a többi nagy fejlesztő komolyan gondolkozik a támogatásán. Jellemző, hogy a legkomolyabb hír az volt, hogy a Google az Androidba beépíti majd a Vulkan-t.
Innentől kezdve pedig lehet vakarni a fejünket, mert az átjárás a mobil irányból [uj]lesz jó. Talán, valamikor. Amikor a Vulkan-t már magában hordozó Android verziók kellően elterjednek. X év múlva. Mintha a Sony jelezte volna még, hogy a PS4 fejlesztői környezetébe is belerakják, de az átjárás per pillanat aligha olyan sima, mint a Dx12 felé.
Érdekes lesz majd látni, merre mennek a fejlesztők, de én nagyon csodálkoznék, ha újra eljönnének azok az idők, amikor a launcherben lehet válogatni, hogy milyen API-n akarom elindítani a játékot. Volt ilyen, de akkoriban még a 3Dfx volt a meghatározó szereplője a VGA piacnak. Az meg nem ma volt....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Z10N
veterán
Ertem. Szoval tovabbra is lesz Mantle support?
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a szabványban nem oldható meg egy probléma, akkor továbbra sem lesz más választás, mint egy specifikus API. Ha viszont megoldható minden, akkor meg minek használni. Ezt minden fejlesztőnek magának kell eldöntenie.
(#103) Cifu: A Vulkan abból a szempontból lényegesen kedvezőbb, hogy a SPIR-V sokkal modernebb IR, mint a D3D bájtkód. Ha a Microsoft utóbbit nem javítja fel legalább SPIR-V szintre, akkor hosszabb távon a fejlesztők áttérnek a Vulkan API-ra. De már olyan pletyka is van, hogy későbbiekben a DX12 is elfogadja majd a SPIR-V kódot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
Dx12 van, Vulkan meg nincs, kell meg neki ido, mig behozza. UE is biztos fogja tamogatni a Vulkant az Android miatt, en semmikepp se temetnem most.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
nagyúr
válasz #52815360 #109 üzenetére
Itt nem az androidos konzolokról van szó, hanem az Android OS-ról magáról. Ami nem csak a telefonokon, de most már a TV-kben, autókban is megtalálható. Az, hogy az androidos konzolok nem sikertörténetek, az egy dolog, de ettől még a mobiljátékok piaca a legintenzívebben fejlődő régió.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fred23
nagyúr
válasz #52815360 #109 üzenetére
Tudtommal Half-Life 2-n kívül semmi érdekes sincs shield-re! Lehet, változott a helyzet, nem néztem jó ideje, de én az új AAA játékokra gondolok. Olyan egy sincs tudtommal. Ha viszont lesz Vulkan, meg lehetne oldani elméletileg. Akkor értelme lenne androidos PC-re venni játékokat, akkor lehetne akár androidos PC. Ráadásul a Windows árát nem kéne kifizetni, nem számítanák bele a konfig árába. Csak mikor lesz az Androidban Vulkan, és mikor jönnek rá azt kihasználó csúcs játékok?! Milyen lenne már pl. egy Star Citizen Androidon?!
Cifu: akár korlátozott, kijelölt hardverekkel behozni az Androidot PC-n, Vulkannal, AAA játékokkal! Mmmm! De igen, lehetne az Android helyett linuxot írni. Működhetne az is Vulkannal.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az Android végül is egy Linux fork, szóval akkor a mondataidban behelyettesítheted az androidot linuxra. Utána meg gondolom hirtelen elgondolkoznál azon, miért is nem tud a Linux gaming elterjedni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fred23
nagyúr
-
nagyúr
Látom még mindig nem érted. A Linux esetén sem kell megvenned a Windows-t, hogy használhasd, de küzdhetsz a driver problémákkal, azzal, hogy bizonyos problémákra nincs "point and click" megoldás. Az Android is ugyanettől szenved, amíg adott hardverre valaki megcsinálja a megfelelő minőségű "Gyári" vagy akár "főzött ROM"-ot, addig nincs baj. A PC-k esetén viszont ez korántsem ennyire egyszerű.
A Valve erre akart megoldást a SteamOS-el, ami dedikáltan játékplatform lett volna. Elbukott, egyesek szerint az API problémák miatt, mások szerint a körülmények alkalmazási feltételek miatt, de igazából ez lényegtelen is. A lényeg az, hogy per pillanat PC szinten nincs éltképes alternatívája a Windows-nak játék esetén. Linuxon, de akár OSX-en is tudsz játszani, de a játékok döntő többsége nem jelenik meg rájuk, vagy későn, és általában gyengébb minőségben van portolva.
Ezen nem változtatna az, hogy Linux helyett android-on akarod futtatni a játékot, ugyanezekkel a problémákkal szembesülsz akkor is... A fix hardverrel pedig pont a PC fő vonzerejét ölöd meg, a rugalmasságát. Akkor minek x86 alapon gondolkodni, hiszen van elég ARM miniPC lehetőség a futtatásra, ez lett volna ugye az Android konzolok útja, de eleddig nagy bukássorozatokat látunk csak belőle...
A Vulkan API egy lehetőséget adhat a kitörésre, de kérdés, hogy a játékfejlesztők megeszik-e ezt a levest, vagy inkább a DirectX vonalon maradnak.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fred23
nagyúr
Nem fix, hanem "korlátozott, kijelölt hardverekkel" gondolom. Persze, a rugalmasság csökkenne, de pont az lenne a cél, hogy menjenek a csúcs játékok, és semmi egyéb, így el is lehetne hagyni minden olyan hardvert, ami ehhez kevés lenne, és a többiből is erősen szelektálni. Mondjuk megcsinálni az új Skylake-platformra kezdetben, és hozzá néhány VGA-val, egyebekkel. Aki aztán Androidon akarna csúcs játékot játszani, az tudná, hogy mit vegyen. A kezdet után meg haladni a korral -mindig a lehetőségekhez mérve.
Vagy nem vettem számításba valamit?
-
nagyúr
Amit leírsz, az a Steam Machines. Innen egy ugrás a már kint lévő XBone és PS4. Talán tudásban nem érnek fel hozzájuk, de a végeredmény (játékok kinézete / teljesítménye) alapvetően hasonló (lásd MGSV: The Phantom Pain konzol vs. PC összehasonlítások), csak éppen olcsóbban elérhetőek...
Előny az lenne, hogy a már Androidra kihozott játékok ott vannak. A SteamOS ugyanezt nyújtja a Steam játékok által.
Nem véletlenül hoztam tehát fel a SteamOS-t, mint példát. A SteamOS bukta, mert a fejlesztők nem erőltetik a linux vonalat. Az Android vonalat sem fogják, amíg például egy telefon vagy tablet simán kijöhet 1GB rammal megverve, miközben konzolon is már általános a 2-3GB igény a játékok felől, PC-n pedig akár ennél is több. Ezt a fejlesztők nem vállalják be egyszerűen...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210