Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #16 üzenetére

    A szabvány az szabvány. Nemzetközi egyezmények biztosítják a betartását.
    A Ford nem saját szabványt alkotott. Az európai gyáraiban is az amerikai szabványú alkatrészeket használják.
    A gyártó és felhasználó kétoldalú szerződéssel térhet el a szabványtól. Nyilván ez esetben azonos a két fél.

    "Egy karosszériát évi százezres darabszámban kézzel vicces is lenne legyártani."
    Ennek mi köze a szabványhoz vagy az attól való eltéréshez?

    A karosszéria elemek nem szabványosak. Nem lehet cserélni az autómárkák között. (Ez persze csak általában igaz. Az egy kézben lévő de márkák között szabad az átjárás.) Viszont a saját alkatrészei esetébe is tartani kel a méret tűrést. Ha nem akkor úgy járnak mint D@cia. Egy ajtócseréhez legalább 5 új ajtót kellett bepróbálni, mire egyet sikerült beépíteni, (a szocialista időben).

    "A szabványos eltérést a hajadra kenheted, ha nem méretezett, hanem a 3D mondja meg mennyi legyen, s meghekkelik a modellt: a gyártó mutogatni fog a modellre, hogy ezt kapta, ez alapján gyártott."

    A szabványos eltérést tűrésnek hívják. De az alkatrész gyártási pontossága vonatkozik. Nem az alkatrész lapvető tulajdonságaira. Egy M5 méretű csavar alakját egy szabvány határozza meg. A gyártási pontosságot egy másik.
    Minden alkatrész tervezett a nagyobb vállaltoknál. A tervek alapján készülhet 3D. De továbbra sem szabad elfelejtkezni a minőség ellenőrzésről. A gyártás teljes folyamatában jelen van. (Kivéve a F@rdot, mert 40 km futás után, mind a két lízing Fiestán kiült a rozsda a kerékagyakra.)

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák