Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz #06658560 #16 üzenetére
A szabvány az szabvány. Nemzetközi egyezmények biztosítják a betartását.
A Ford nem saját szabványt alkotott. Az európai gyáraiban is az amerikai szabványú alkatrészeket használják.
A gyártó és felhasználó kétoldalú szerződéssel térhet el a szabványtól. Nyilván ez esetben azonos a két fél."Egy karosszériát évi százezres darabszámban kézzel vicces is lenne legyártani."
Ennek mi köze a szabványhoz vagy az attól való eltéréshez?A karosszéria elemek nem szabványosak. Nem lehet cserélni az autómárkák között. (Ez persze csak általában igaz. Az egy kézben lévő de márkák között szabad az átjárás.) Viszont a saját alkatrészei esetébe is tartani kel a méret tűrést. Ha nem akkor úgy járnak mint D@cia. Egy ajtócseréhez legalább 5 új ajtót kellett bepróbálni, mire egyet sikerült beépíteni, (a szocialista időben).
"A szabványos eltérést a hajadra kenheted, ha nem méretezett, hanem a 3D mondja meg mennyi legyen, s meghekkelik a modellt: a gyártó mutogatni fog a modellre, hogy ezt kapta, ez alapján gyártott."
A szabványos eltérést tűrésnek hívják. De az alkatrész gyártási pontossága vonatkozik. Nem az alkatrész lapvető tulajdonságaira. Egy M5 méretű csavar alakját egy szabvány határozza meg. A gyártási pontosságot egy másik.
Minden alkatrész tervezett a nagyobb vállaltoknál. A tervek alapján készülhet 3D. De továbbra sem szabad elfelejtkezni a minőség ellenőrzésről. A gyártás teljes folyamatában jelen van. (Kivéve a F@rdot, mert 40 km futás után, mind a két lízing Fiestán kiült a rozsda a kerékagyakra.)Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Futás, futópályák
- Diablo IV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kolondrum: BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Kerékpársportok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...