Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
"Prius-téma: érdemes számolni cw értékkel is, ha már autópályás fogyasztás."
Nem "is", hanem elsősorban azzal. Tartósan nagyobb tempónál az alacsonyabb fogyasztás nem a hibrid rendszer érdeme. A hibrid rendszer autópályán holtsúly, ezen egy picit kompenzál az e-CVT működés.
Tudna keveset fogyasztani akár egy Golf is, ha mondjuk az (normál, ma kapható) autók között nem annak lenne az egyik legmagasabb a légellenállási együtthatója (a megszokott forma fontosabb, mint a gazdaságosság).
A Prius esetén ez az érték akkora, mint egy Tesla Model S-é és hajszállal nagyobb, mint egy Model 3-é, egy hajszállal rosszabb mint a batár Model X-é, és 2/3-a, mint egy Golf-é... (ezért is eszik annyit egy e-Golf, mint egy sokkal nagyobb és sokkal nehezebb Model S).
Persze ez csak egy együttható összevetése, valósabb arányokat hasonló méretű jármű esetén lehet kapni, de a Prius és a Golf már jól összevethető: a Golf esetén 1,5x akkora motorerő (és kb. üzemanyag) kell a légellenállás leküzdéséhez.
Csak azért Golf, mert az eléggé népszerű, sokaknak kívánatos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia