- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz Thermaltake #5461 üzenetére
Üres sarukkal ment 11,86V-ra? Az az akku valószínűleg rossz. Ha autóban beépítve, akkor valami fogyaszt, meg kell keresni. Töltésed van? Erőlködés nélkül beindult vele?
12,4V alatt elindul egy másodlagos szulfátréteg képződés, ami nem igazán visszafordítható folyamat és gyengíti, majd megöli az akkut.
Azzal, hogy kitekerted a dugókat, nem tettél rosszat, mivel már nem garanciás.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #5465 üzenetére
Ha egy cella zárlatos, akkor az 10,XV. Szulfátosodni az összes szokott, még ha nem is tökéletesen egyforma mértékben... Mérés lenne a segítség.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Thermaltake #5468 üzenetére
11,8<>12,6V...nem tudom. A 12,6V terhelés nélkül tökéletes. A villázás utáni 12,4V is lehet az, de 1-2perc múlva vissza kellene térjen még 1-2 tized V-nak.
Két multiméterem is vacakolt mostanság, a tekerős üzemmódváltót kellett megpucolni, ill. a műszerzsinórral is volt gond az egyiknél. Hülyeségeket mutattak néha...
Rakd 200ohm-ra és nyomd össze a mérőcsúcsokat! 1ohm, vagy inkább az alatt kellene legyen.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Thermaltake #5470 üzenetére
Az túl jó lenne...0,9ohm lesz az. Vagy valami precíziós műszered van.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz molnarpeter #5471 üzenetére
Csak szárazon megtöröltem, nem látszott sem elszíneződés, se kosz, jól álltak az érintkezők is. Mégis, összerakás után működik rendesen.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #5515 üzenetére
Régen árultunk ZAP-ot, nem szépen váltunk el... Most JÁSZ-unk van évek óta, 1% alatti a valós garanciás esetek száma. Túlteljesítik a névleges értéket. Az, hogy melyik meddig fogja bírni, komoly jóstehetséget kíván. Egy ideje árulunk JÁSZ Gold-ot is, de ezekről még nincs tapasztalatom.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #5517 üzenetére
Ugyan még élő garanciás akkuink voltak, de mivel már nem rendeltünk tőlük, mindet visszadobták, elutasítva. Sajnos, ráadásul meg is nőtt a garanciás esetek száma, ezért is szakítottunk velük (nem tudták a névleges értékeket sem). Ez évekkel ezelőtt volt, nem tudom most milyen. A JÁSZ azóta van, ott is volt pár kisebb hullámvölgy, de összességében rendben van és most atomstabil. Az alap JÁSZ egy "mezítlábas" akku, annyit tud, mint az ára, olcsó. Átlagembereknek való. Teszi a dolgát egy átlag autóban,legközelebb is ilyet veszel. Start/stop, BMW, Mercedes, stb...nem neki való. A GOLD egy erősebb verzió, de szerintem még annak sem...de ZAP-ot sem raknék oda...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz #89874944 #5520 üzenetére
Egy darab 70W körüli izzó lett volna ideális végig. C/20-al kell meríteni és akkor kell tartson 20 órán át 10,5V-ig teljes kapacitásnál. Ezzel a megoldással így, hogy számoltad ki? Átlagolni lehet (úgy egész jó lenne), de ez így az elején nagyobb terhelés a végén meg kevesebb...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ezeknek a töltőknek a régi változatában úgy volt megtekerve a transzformátor, hogy a 0A közelébe csökkent átfolyó áram esetén a feszültség csak 14,4V körüli értékre emelkedett, ennél nem lehetett több. Bolondbiztos volt. Az újabb verziók (már évek óta) nem így működnek, a trafó üresjárati feszültsége 18-20V is lehet, tehát a töltés végén túlfeszültség kerül az akkura, nem lehet rajta hagyni. Ráadásul ez is az idióta alsó, megtörős kivezetéses, aminek a veszélyéről már írtam korábban. Bár talán ez nem annyira, mint a LED-es verzió, ahol viszont a LED-es parasztvakításra elpazarolt elektronika értéke kiadna egy automata áramkört...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #5604 üzenetére
4. A mai autós közlekedési szabályok kicsit mások, mint régen. Manapság a WC-re is autóval mennek, minden szir-sz.r ügyet autóval mennek intézni. Így pedig a ritka használat, de hosszú táv, kevés indítás áll szemben mostanság a mindennapi rengeteg indítás közben megtett alig pár km-el.
Az, hogy a mai modern autókban mennyire ideális az akku helyzete...hát. A modernebb elektronikáknál többször előfordul a magasabb állófogyasztás (pl. Citroen), alapból sokkal több a fogyasztó. Erre jön még az, hogy alapjáraton is 14,4V, vagy akár magasabb feszültséggel töltődnek, vagy akár nem is kapnak töltést pl. a gyorsítások idejére. Inkább szól minden ellene, mint arról, hogy érdekeltek lennének a gyártók az akku élettartamának növelésében. Persze egy öregebb autó sem könnyít a helyzeten.
Az biztos, hogy bármilyen autóban a gyári akku legalább 2-3-szor tovább fogja bírni, mint egy (akár ugyanazon gyártótól vett) második akku. A különbség tetten érhető már egy sima mérleggel is.Most volt egy srác, hogy nézzem meg a kocsit, hogy mi lehet vele. 3-4 naponta menne vele, de legutóbb gondja volt az indítással. Közben kiderült, hogy 3-4 naponta megy a városban egy kört, benne erősítő és mélynyomó, 1,9d. Elszalad pár helyre, bevásárlás. A párja azt mondta, biztos a HiFi az oka, szerinte nem. Akkor feltöltötte, azóta kikötve a HiFi és még nem volt gond. Az akkuja 99%-os indítóáramra, a feszültsége jó, töltés jó, indítóáram kicsit több, mint az átlag, de konstans érték, valószínűleg ez ennyi. A konklúzió az lett, hogy mivel keveset jár vele, azt is rövid távon, ezért mire megáll mínusz az akkunak az induláshoz képest. Visszatölteni mindig lassabban lehet, mint kivenni. Miért vesz valaki 1,9d-t, ha csak arra kell, hogy egy héten kétszer felmenjen vele a városba?
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Mindkettőtöknek van egy kis ajándék a linkelt oldalam végén. Először "Elektronika" fül...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Köszi! Én nem kaptam hozzá linket, se semmit. Ezért magam írtam egy kiolvasót. Arra figyeljetek, hogy minden mérésből eltárolja az utolsót. Ha csak akkut mérsz, akkor csak az íródik felül, a többi marad a legutóbbi.
Az indítóáramhoz oda van írva, hogy milyen megközelítésben gondolja, nálad ez EN. Talán eddig egy akkunál láttam olyat, hogy nem volt ráírva...de ki lehet következtetni. Egy 45Ah-s 360-440A közötti EN-ben. Jellemzően EN, esetleg DIN amivel itthon lehet találkozni, SAE-et, meg JIS-t csak 1-1 db-ot láttam eddig.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5652 üzenetére
Kérdeztem már erről a monitorozóról... Esetleg azóta kiderült, hogy mennyi adatot tud tárolni, amíg letöltenéd? Illetve, az indítózáskori feszültségesés mennyire látszik (mintavételezés sebessége)? Ez egy hasonló olcsóbb, noname megoldás...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5655 üzenetére
A nekem adott válaszod megtaláltam, de a felmerült további kérdéseimre most adtál választ. Köszönöm.
Ezek szerint a kínai sem alkalmas annak a 0,5-1s-es indítózási feszültség esésnek a rögzítésére. Viszont a naptár rész a viszonylag sok adat rögzítésére enged következtetni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5657 üzenetére
Tervben van egy Arduino nano-s megoldás, akku adatok rögzítésére. Rögzített intervallumú feszültség mintavétel (~5 perc), valamint az indítózás közbeni mérés sűrű mintavétellel. Ehhez érzékelni kellene az indítózást megelőző pillanatot, mondjuk feszültség esésből. Mindezt SD kártyára rögzítve, hőmérséklet méréssel és minimális fogyasztással, ill. télen-nyáron üzemképesen. talán ez utóbbi a legkomolyabb kihívás.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz #20221952 #5690 üzenetére
A 8V körüli feszültség, vagy mélykisütött akku, vagy dupla cellazárlat, ami igen ritka... Kevés automata töltő indul el így. Az utastérbe rakott akku nekem semmi pozitívat nem jelent, ha tél van, ugyanolyan hidegben áll. Viszont hosszabb kábelek kellenek a motorig, ahol épp a nagy áramfelvétel forrása van...na, meg a 60-80A-es generátor is itt lakik.
Kulcs nem maradt benne az autóban 24-én? Nézz rá a csomagtér világításra, nem világít-e a lecsukott csomagtérben!Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
Meg kellene nézetni azt az autót. Egy powerbank és egy autó akku egymás mellé rakásával már szemrevételezve, mint a töltőnél már el is döntheted, hogyan tudná feltölteni, sehogy. A tépőzáras akku rögzítést remélem csak viccnek szántad. Ha már sokszor vetted ki, akkor van fogalmad arról, hogy milyen nehéz, csak el kell képzelni, hogy mekkora erővel indul meg egy nagyobb lassuláskor, hát még egy ütközéskor. Milyen rossz lenne, ha kigyulladna az autó, ami egyébként alig sérült...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem tudom mennyire életszerű akku méretű (és súlyú) cuccot naponta cipelni. Az átvizsgálást is azért írtam, mert napi töltésről írtál. Ott valami gond van az biztos. Állófogyasztás, töltés, indítóáram, akkumulátor bevizsgálása javasolt. A tépőzár adatok nélkül sem gondolom, hogy felveheti a versenyt a gyári, többnyire acélból készült rögzítéssel. A rögzítés pedig fontos, több szempontból is. Ezek a LiIon bikázók nem töltik fel az akkut, egy lemerült akku mellé illesztve segíthetik a vészindítást, főleg benzines, és kisebb dízel autóknál.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A szivargyújtó egy nagyon vacak csatlakozó. Rossz érintkezés, ahány gyártó annyiféle méretbeli pontatlanság, nem rögzíti semmi a helyén, kirázódik, vagy csak simán kirúgja magát. Ha meg nem elég erős a rugó, akkor rossz az érintkezés, megmelegszik, aztán elolvad. Ráadásul a mai autókban csak gyújtással van kapcsolatban az akkuval, úgyhogy ez a megoldás kilőve. Esetleg raksz egy közvetlent az akkuról bele...de szerintem ne... Ctek töltő vízmentes csatlakozóval lehet megoldás, de bikára nem. Ctek
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz nootropil #5935 üzenetére
Egy multiméterhez képest akku viszonylatban ég és föld. A multiméterrel tudsz mérni akku feszültséget, nyugalmi, terhelt és töltés alatti állapotban, és nagyjából ennyi. Esetleg nyugalmi áramfelvételt, ha megszakítod a sarkot. Persze egy műszerrel mindent meg lehet mérni, csak nem közvetlenül magában, kell hozzá a körítés, ami a Lancol műszerében benne van. Illetve egy algoritmus, ami számol, ez nem annyira hozzáférhető.
A Micro200 mér a feszültségen kívül akku indítóáramot (nem közvetlenül, a rákapcsolt terhelés hatására eső feszültség értékből) és belső ellenállást, teszteli a generátort (hullámosságot is néz/mutat), teszteli az önindítót. Ezeket az adatokat elmenti, az utolsó kiolvasható USB-n.
Ennyiért nagyon jó kis cucc.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ez így ebben a formában, izé...
Ez a DHC BT111 egy akku teszter, egy bizonyos szempontból többet tud, mint egy multiméter, más szempontból meg kevesebbet. Terheli az akkut és a megadott adatok, illetve a benne levő táblázat alapján kalkulálja az akku állapotát. Ilyet egy csupasz multivel nem tudsz. Nekünk lehet, hogy a régebbi verziója van, mert az töltést sem tud (sima DC feszültség mérés), ez meg úgy néz ki igen. Meg van egy DHC BT301-esünk, az sem, viszont az tud nyomtatni. Egy Lancol Micro200 kínai árban elég jó vétel.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Inhouse #6110 üzenetére
Helyesbítek, kicsit félreérthető. Szóval ezekben nincs generátor/töltés mérés menüpont. Sima DC feszültséget tudnak 15V-ig, de sem a töltés felépülésének idejét, sem a hullámosságot nem mérik (DHC BT111, BT301), nem jelzik, hogy emelj a fordulaton, stb. A Lancol ezt is tudja.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #6172 üzenetére
Állj, állj, állj! Hol csattant/szikrázott? A konnektornál ahova bedugtad, vagy az akkunál? A konnektornál a kapcsoló üzemű tápok csattanhatnak, mivel egyenirányítóval és kondival kezdődnek és nem tudni, hogy a szinusz melyik pontját kapod el bedugáskor.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Akkumulátor töltés közben a felvett energia változhat, feszültség generátoros működésnél "ugrál" az áram, ha kis mértékben is, de változik le és fel is, ill. áramgenerátoros működésnél a feszültségben lehetnek ugrások. Gondolom az elektro-kémiai reakció nem egyenletesen megy végbe az egész felületen.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nekem tetszik, végre valami ami nem kapcsoló üzemű. A csipesz és vezeték is egy használható darab, végre nem vastagabb a szigetelés, mint a sodrott ér. Valamint a vezetéket felvitték a csipesz végébe és ott van csatlakoztatva a szintén réznek kinéző érintkezőkhöz. Az elektronika is hagyományos, nem SMD felületszerelt, talán kisipari lehet?
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Sikerült olyan diódákat beletenni, amik a net szerint nem léteznek, AR2510 van. 25A 1300V, csúcsáram rövid időre 300A. A 75A-t meg talán tényleg kibírja 1-2s-ig, hiszen az sem folytonosan kell, ahogy átfordul a főtengely már csökken a felvett áram. Nekem továbbra is tetszik ez a töltő. Az is lehet, hogy FET-ek vannak benne és PWM ez is. Amikor indító rásegítés van, akkor meg vagy teljes nyitás a FET-eknek, vagy meg vannak kerülve azzal a kapcsolóval.
Az IC1 és IC2 is egy LM324, 4 műveleti erősítő van bennük, valószínűleg a feszültséget határolják velük. A másik akár a meghajtás is lehet trükkösen.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Dominique29 #6248 üzenetére
A gyártók lavíroznak a biztonságos, bolondbiztos, de az akkut teljesen soha feltölteni nem tudó és a komolyabb odafigyelést igénylő, némi kockázatot is jelntő teljes töltést adó megoldások között.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Dominique29 #6251 üzenetére
A feltöltés során egyetlen egyszer éri el a feszültség ezt az értéket, aztán átvált csepptöltésre (kb. 13,2V). Ha így hagyod, akkor hetekig csak ezzel fog menni, nem lesz semmi baja. Kérdés még, hogy mennyi mérve az a 15V körüli határérték...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Dominique29 #6253 üzenetére
A csepptöltés jellemzően egy 13V-13,6V közötti érték szokott lenni. Kicsit több kell legyen, mint a feltöltött akku terheletlen feszültsége és kevesebb annál, hogy sokkal nagyobb áram folyjon annál, mint amivel pótolni kell az önkisülést és ellensúlyozni az állófogyasztást. Az is lehet, hogy a tiednél a csepptöltés áramgenerátoros, a leírásban szerepel egy "Töltésfenntartó áram: 50-150mA". Ha minden szabályt betartasz, akkor nem hogy nem hagyhatod rajta az autóban levő akkun, de védőszemüvegben, kesztyűben és saválló ruhában kellene tölteni a kivett akkut.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
Nem az akkutöltő miatt gyulladhatott ki, csak közvetve okozhatta a tüzet. A gondot a töltővezeték hibája okozhatta (mint itt).
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz pborics87 #6352 üzenetére
118Ah-s akku, C20 (C/20), azaz 118/20=5,9A. Az autós izzók elég jók a célra, mert némileg áramgenerátoros terhelések, nem sima ellenállásként viselkednek. Olyan 70W-nyi izzó kell neked, ez lehet pl. 2db 35W fényszóró izzó párhuzamosan. Az automatikus lekapcsoláshoz építhetsz egy pár darab alkatrészt tartalmazó elektronikát. A Hobbielektronika.hu-n Proli007 követte el, most éppen nem találom a linket, de a kép meg van. Ennél egyszerűbben, olcsóbban nem fog menni.
A munkaakkukon rajta szokott lenni a kapacitás több "mértékegységben" is, C/20, C/10, C/5...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen