Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz chess001 #21 üzenetére

    Mikor sokadik félév után sem tud egy oktató egy rohadt ZH eredményt feltölteni egy szerverre, nos, ott tényleg durva lesz a digitális oktatás. Főleg mert ehhez van arc is, hogy követelmények lesznek ezerrel, senki se gondolja, hogy nem.
    Ja, hogy órát tartani alapból sem tud, most meg már agyon is van lőve a dologgal. Na őket nem sajnálom.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • janeszgol

    félisten

    válasz chess001 #35 üzenetére

    Az egyetem és a melóhely más. Hát nem tudom, meglátjuk majd. Azt se felejtsük el, hogy sok az iskolázatlan szülő, ő nem tud segíteni. Tanári segítség pedig nem folyamatos. Nekik mindent rögzíteniük kell. Szóval ez a digitális oktatás nekik a meglévő mellé egy plusz.

    Amúgy az is megfogalmazódott bennem, hogy (inkább alsóban) amelyik tanár esetleg annyira nem ért a technikához, miért nem veszi fel videóra, ahogy elmagyarázza az adott tananyagrészt, és feltölti videóként. a gyerekek leszedik, és megnézik.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • Tikakukac

    titán

    válasz chess001 #35 üzenetére

    Egyetemen is kiadják az anyagot és tanuld meg.

    És szerinted ennek így kéne lennie nappali tagozaton? Bakker, tényleg agyam leszakad.

    Sőt igazából még hatékonyabb is lehet az oktatás, mert a töltelék kimarad.

    Kitalálom: sok közöd nincs a mostani témához ;] Kimarad a töltelék, jahj, ma se kellett volna felkelni.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz chess001 #35 üzenetére

    Ja csak az egyetemen teljesen más a közösségi légkör jelenleg sem a tanárok anyagaiból hanem a lassan végzős haverjaim anyagaiból tanulok... és nem csak a tanárt zargathatom ha kell még anyag vagy valamiből sík hülye vagyok éppen. Megjegyzem se ált.-ban se gimiben ennyire soha nem volt a tanárok döntő többsége naprakész és segítőkész mint most... almát körtével... :U

    mod.: de mondom újra amit feljebb már kifejtettem, faszák ezek a tanuló videók tökre csak ha az évközis jegyből esetleg már élesben lesz a zh pl elektro én meg E-Lab panelt még csak videón láttam az elég érdekes szituációt fog szülni.

    [ Szerkesztve ]

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz chess001 #41 üzenetére

    Néném kecskeméten matek tanár + ig.helyetes volt, olyan Delleket kaptak 2 éve (lati széria, nem csak a vezetés mindenki...) ami még használtan is inkább 160-ért megy nem 60-ért... Tesi tanárt leszámítva nem volt i3 széria a pakkban... :U

    Felesleges veled bármi közben látom, remek mentalitás verjük magunk akkor a 3 képesítésre és a 10 év szakmai gyakra(tippre a mire? :U )

    [ Szerkesztve ]

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • Tikakukac

    titán

    válasz chess001 #42 üzenetére

    Hát ez akkor roppant elszomorító :N

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz chess001 #44 üzenetére

    Ez nem továbbképzés kérdése ezt nem akarod elfogadni egyszerű hozzáállás és mentalitás beli különbség.

    Amíg kati néni azon lovagol, hogy oldják meg a gyerekek másnapra a tk x.o / y-z. feladatait mert ha nem kis egyest kapnak meg fekete pókokat a füzetbe addig egyetemen pont telibe szarják, hogy mikorra és mit tanulsz meg 6.-7. és 12. héten Zh-k majd jöhetnek a vizsgák. Szorgalmiban leadják az anyagot de, hogy te onnan vagy máshonnan tanulsz marhára nem érdekel semmit volt előző félévben tárgyam amire felváltva jártunk a katalógus miatt mert annyira tré volt még a gyak is szereztünk anyagot, 4-es letudva.
    Ellenben még középiskola alatt is miről szólt a dolog? Hétfő, az urak nem figyelnek rendben akkor ebből holnap íratok, hogy legalább tanuljanak, a tanárok 90% csak büntetni / fegyelmezni próbál arra véletlenül sem vezetné rá a diáksereget, hogy ez a maguk érdeke és nem azt próbálom erőltetni, hogy szarjon bele a tanár pont ellenkezőleg egy Kahoot-os apró teszt stb-t ha összedobna otthon mindenkinek egyszerűbb lenne ha elég nehezet tesz össze (lehet 15 percben, Lineáris Algebra II. tanáron nagy zseni ebben, jó kis múdli tesztek...) és elvár 60-70%-ot mondjuk hetente még ha ki is csalják a diákok baromi sok anyag megmaradna.

    Ja hát ja ehhez a tanárnak is kéne készülnie, hétvégén, a sajátidejében és nem az évekkel ezelőtt megtanult anyagot kéne rutin szerűen leadni.

    Egyetemi tanároknak nincs annyi órájuk? What? Ebben te biztos vagy? Sugók az oktatóink fele, háromnegyede 6 előtt ki se ténfereg a kampuszról reggel meg szerintem hamarabb bent vannak mint én pedig stabilan nyolc fél kilencre esek be, hogy kávézzunk még a haverokkal...:DD

    De az érdekes tudod gimiben egy szaros biosz témazáróra 1 hét kellett a tanárnak mir e kijavította, Villanytan I. vizsga ~150-170 fő / vizsga. 10-re befejeztük, 13.00-ra mentünk vissza betekintésre, ketten javították... :U

    [ Szerkesztve ]

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz chess001 #48 üzenetére

    Feladom full mindegy... pont mint mikor a rokonnal próbálok a témáról beszélni. :DD

    Minden szép és jó tényleg, a tanárok pedig az áldozatok akik majd belehalnak annyira szeretnék megváltani a világot, komolyan! :R

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • #70234880

    törölt tag

    válasz chess001 #55 üzenetére

    Szerinted ez a legfontosabb, hogy azt tanulják meg? A következő a probléma, el veszi a figyelmüket a tanulásról. Mert üzenet jön, mert játék, mert.... Szerintem, első hogy rendesen megtanuljanak írni, olvasni, számolni. Fontos az alapvető informatikai ismeret, de meg van annak is az ideje.

  • #70234880

    törölt tag

    válasz chess001 #57 üzenetére

    Ok ez igaz, de ezzel azt mondod hogy a tanítók nem tudnak tanítani, és nem tudnak fegyelmezni. Biztos hogy a Tanítók a hibásak? Kétlem, hogy minden esetben így lenne. A mobil telefon + egy olyan eszköz, ami plusz elveszi a figyelmüket. Nem véletlen szedik be tőlük, kapcsoltatják ki velük, aki mégis visz magával. És ott egy másik kérdés, minek nekik egyáltalán mobil telefon? Anyuka, Apuka hozza, viszi őket stb... Teljesen feleslegesnek érzem. Csak problémát generál ilyen fiatalon. Ez pont olyan mint amikor a munkahelyeden munkaidődben facbook-ot használsz a telefonodon. Pedig itt fenőt emberekről beszélünk, nem gyerekekről. Ha a felnőttek így kezelik, mit várunk az új generációtól? Hogy mennyire késő, vagy nem, azt az oktatás dönti el, nem a szülő, vagy tanítók. Hogy vissza kanyarodjunk a témához, ha 6. osztályban tanulnak informatikát, akkor hogyan várjuk el a gyerekektől, hogy office bajnokok legyenek, tudjanak folyamatosan gépelni. Miközben ott járunk hogy mi felnőttek, lassan elfejtünk írni tollal, és ceruzával. :D Vicces, pedig nem egy ilyen embert ismerek, aki bevallotta, olyan régen nem írt tintával, hogy már azt se tudja hogy kell kézbe fogni és írni. Persze nem szó szerint értendő, de közel se tud már olyan szépen írni, mint anno. Szerintem elgondolkodtató, és nem iskolázatlan, műveletlen emberekről írok. Szerintem ez rémisztő, hogy a kényelem miatt, mennyi értéket tudunk veszíteni, sokszor úgy, hogy észre se vesszük.

  • #70234880

    törölt tag

    válasz chess001 #60 üzenetére

    Látod pont ezért nem értem, az egészet. A digitális oktatás nem új keletű. Bőven volt idő felkészülni, és a tanítókat cél orientáltan oktatni. Bőven volt idő egy olyan digitális rendszer kiépítésére, ami államilag centralizált felügyelet alatt van, és nem ad-hock megoldások, most hogy ég a ház. A gyerekem így látja: Valamelyik nap azt kérdezi, apa tényleg ez lenne a digitális oktatás, mert akkor kenjék a hajukra. Alig várom hogy ismét suliba mehessek, mert akkor a tanító néni elmondja rendesen az anyagot, ha figyelek az órán akkor már a 90% megmarad. Ami nem, napköziben tudom pótolni, sokszor még a szorgalmit is ott csinálja meg. Ja és persze nincs egyedül ezen az állásponton. sok osztálytársa szintén így látja. A digitális oktatás frankón ki zökkentette őket mindenből. És egy nagy káoszt látnak, meg azt de jó hogy apa, anya itt van és tud segíteni, mert nem tudja, hiszen nem tanulták eddig. Az más kérdés, hogy a szülőknek meg lenne más dolguk is, csak rá vannak kényszerülve, hogy foglalkozzanak a digitális oktatással. Szerintem közel sincs ez rendben, és még nem lenne késő, egy normális Digitális oktatási rendszert kiépíteni. Félre értés ne essék, nem a tanítókat minősítem, mert látom hogy igyekeznek, sőt a szülők is igyekeznek segíteni mint a gyerekeknek, mint a tanító néniknek, bácsiknak,hogy minél zökkenő mentesebb legyen az oktatás. Hiszen elméletileg mint tanárnak, mint a szülőknek ugyan az a céljuk, a gyermekek minőségi oktatása. A kölcsönös toleranciával sincs baj, legalábbis személy szerint én nem látok ebben problémát.

  • chess001

    aktív tag

    válasz chess001 #62 üzenetére

    Kicsit visszakanyarodva a szülői háttérhez, baromira lehet érezni, hogy melyik gyereknek milyen a háttere. Most is az van nagyon nagy előnyben, ahol van apa-anya, meg saját szoba-gép, mert így látják a gyerek tananyagát, segítenek-próbálnak közösen jó irányba vinni, de azért jónéhány helyen ez nem így van. Nincs gép, szoba, apa, stb. Szóval ideális esetben ez jó lenne, de ahol valami hiányzik, ott sokkal nehezebb az eddigieknél is.

    A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz chess001 #48 üzenetére

    Egyetértek, ez rendszerszintű probléma, csakhogy ahogy minden nagy állami rendszerben maguk a résztvevők konzerválják az állapotokat.
    Ebből a szempontból oktatás, egészségügy, posta, máv, bkv, közigazgatás egykutya.
    Adott a vízfej és a rendszer a "megszoksz vagy megszöksz" elv alapján stabilizálja magát.

    Egyesével mindenki baromi kritikus, de bárki próbál változtatni, legyen az mezei pedagógus (postás, ápolónő, stb.), civil szakértő, szakszervezet vagy akár a minisztérium, garantált hogy hirtelen mindenki összefog és jól keresztbe fekszenek, nehogy sikerüljön bármit is nemhogy javítani, de akár a legkisebb mértékben is módosítani a rendszeren.
    Egy dologban van csak közös nevező: mindenki a markát tartja, hogy ugyabba pénznyelőbe öntsön az állam még több pénzt.
    A politika meg a maga logikája szerint akkor tol pénzt, ha cserébe elkussolnak és x%-ot visszaosztanak. Ez így megy már vagy 80 éve.

    Nyilván a tanár keressen többet, mint egy bolti eladó, de akkor legyen vele szemben valódi elvárás és mérhető teljesítmény.
    Merthogy az eladóval szemben bezony van.
    Ez nem arról szól, hogy bárki is feltételezné, hogy általában a pedagógusok, orvosok, stb. nem dolgoznának meg a fizetésükért, hanem hogy egyszerűen nem látszik, hogy ha ma x pénzt adnak oktatásra, akkor mi változna, ha a jelenlegi struktúrát érintetlenül hagyva x+n pénzt adnának.

    És itt bukik meg a dolog: aki hivatásként fogja fel a tanítást, az nulla pénzért is széthajtja magát, és egy idő után kihullik.
    Ki marad?
    Aki eldagyonyázik a nyugdíjig. Annak viszont nem érdeke, hogy a rendszer változzon, így keresztbe tesz annak, aki igyekszik.
    Így aztán az egész intézmény számára a cél, amiért egyáltalán létrehozták a legutolsó lesz a prioritási listán, és az lesz a kollégák között a közellenség, aki felveti, hogy "de hát nem azért vagyunk itt, hogy tanítsunk (gyógyítsunk, stb.)?" Mert ilyen kérdést ugye nem illik feltenni, mert kényelmetlen helyzetbe hozza a dagonyázókat.
    Ráadásul ez az intézményt meghatározó, dagonyázó átlag lesz az első, aki az általa szétszivatott szerencsétlen kollégái teljesítményével érvel, amikor több pénzért tartja a markát.

    Tehát kialakult egyfajta konszenzus szinte mindenhol, ahova az állam pénzt tol: adjanak minél többet, de nehogy elvárjanak cserébe bármit is, mert hogy képzelik, az az oktatói (kórházi, alkotói, stb.) autonómia durva megsértése lenne.

    Így aztán az állam vagy totális tisztogatást végez az adott szektorban és teljesen újra építi a támogatási és számonkérési rendszert (lásd: filmtámogatások), vagy megalkuszik a hangoskodókkal, hogy oké mondjátok meg, hogy mennyiért vagytok hajlandóak befogni a szátokat a ciklus végéig, mi meg becs szóra nem változtatunk semmit.

    Az egész szappanoperában az a szomorú, hogy természetesen az állam és szükebb értelemben a politika felelőssége, hogy végre ráncba szedjék az állami pénznyelő rendszereket, csak éppen akik a legjobban agitálnak a rendszer reformjáért a leginkább ellenérdekeltek abban, hogy bármi is változzon.

  • #70234880

    törölt tag

    válasz chess001 #63 üzenetére

    Ezzel nem tud mit kezdeni a szülő, se tanuló, de még a tanító se. Ez egy sajnálatos állapot. De lehetne őket ugyan úgy támogatni, segíteni. De mivel nincs egységes rendszer, nincsenek ilyen irányzatú oktatások, se a tanítónak, se a diáknak. Így nem csoda hogy az eleve hátrányosabb gyerekek jobban lemaradnak, lemaradhatnak a többitől. De még mindig az a kérdés, hogyan archiválják a le fotózott beszámolókat, főleg úgy hogy sok esetben a név sincs feltüntetve. Biztos tudni fogja a tanító 2-3 hónap múlva melyik fénykép kié? Sehogy nem jó ez. A kréta meg.... inkább nem minősítem, mert ennek is örülni kell, hogy időben értesül a szülő, hogy valami nem stimmel, nem csak félévkor kész tényekhez állítva, amikor már nem tud mit tenni.

  • tomcat78

    őstag

    válasz chess001 #48 üzenetére

    Csak egy kérdést engedj meg légyszi! A bolti eladó többet keres.... Érdekes módon, én ezt csak diplomás emberektől hallom. Kicsit az az érzésem néha, hogy a diploma egyfajta előjog kéne legyen a jó keresethez.. Csak épp sokan ennyivel be is érik, dolgozni meg nem szeretnek... Mert nem azért tanultak :DDD
    Ne érts félre, de honnan ez a sztereotípia, hogy valakinek csupán a diploma jogán többet kéne keresnie bárkinél, alanyi jogon?

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • #54625216

    törölt tag

    válasz chess001 #70 üzenetére

    Az addig igaz, hogy a belépő tanári fizetés átlag 37800 USD, ami havonta kb. 1 millió forint, de egyrészt a kezdő festő fizetések is nagyjából ezen a szinten mozognak, senior szinten meg, amikor mondjuk több munkás irányításáért felel, már akár 70-100 ezer dollárt is kereshet, miközben még az ő tudása sem éri el egy kezdő tanárét, csak mögötte megvan a min.10 év szakmai tapasztalat, mire ebbe a fizetési kategóriába kerül.
    És akkor még nem beszéltünk az extrém különbségekről, ami az államok között van. Pl. ha mezei szobafestőként bevállalod, hogy Alaszkában napi 12 órát dolgozol, akkor simán felmegy a fizetésed 25-30 dollárra óránként, mert csak ennyiért hajlandóak bevállalni az emberek a szopást, na ezt már nem tudja egy kezdő tanár fizetése überelni.

    Természetesen ahogy az USA GDP-je nagyobb, mint a magyar, úgy az állami fizetések is jobb életszínvonalat biztosítanak, de az már nem igaz, hogy jobban megfizetnék a tanárokat az állami rendszerben, mint a piacon a sokkal kevesebb tanulást igénylő szakmunkát.
    Persze - mint ahogy mondtam -, az USA-ban karrier szempontból is lehet jól keresni tanárként, csak éppen ott sem az állami rendszerben. Az egész rendszer lényege, hogy ha komolyan gondolod a tanári karriert és keresni is akarsz, akkor az állami oktatásra ugródeszkaként tekintesz, hogy meglegyen a jól fizetett magániskolákhoz elvárt tapasztalat.

    Más piaci szektorokban ez már magyarországon is nagyjából így megy, csak mivel nálunk nincs elit magánoktatás, így a tanárok előtt sem áll olyan perspektíva, hogy magát a tanári pályát mint hosszabb távú, jól fizető karriert válasszák.

  • tomcat78

    őstag

    válasz chess001 #68 üzenetére

    Azt hiszem nem voltam egyértelmű. Nem csak tanárok vannak diplomával. Családban van tanár. Messze megértem, hogy ő is miért hagyta ott, vagy a másik miért dolgozik mellette mást is. De a diplomások egy viszonylag alacsony százaléka tanár. Ezért írtam, hogy ne értsd félre. Aki nem tanár pl a környezetemben diplomával, hajlamos sírni, hogy kevés a pénz, mert ő nem ezért tanult ennyit. És van, hogy fél napot passziánszozik... Ez a jelenség ebben a formában nekem kicsit olyan, mintha valamiféle előtakarékosságként kezelnék. Tanultak, és ezzel el van intézve a jólét.Az eszébe nem jut pl az emlegetett illetőnek, hogy bizony képzetten, illene annak megfelelően dolgozni, termelni is. Mert pénz bizony munkáért van. Amúgy építészmérnök a srác, és jó helyen is lenne. Lehet, hogy csak rossz körökben mozgok ilyen téren, vagy generációs probléma a felfogás béli különbség, de ezt tapasztalom sokszor, jellemzően a fiataloknál.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • #54625216

    törölt tag

    válasz chess001 #86 üzenetére

    Piaci alapon nem a tudásodért fizetnek, hanem ha a tudásoddal másonak haszára vagy.
    Ha a szakmunkás leburkolja a fürdőszobádat, akkor a burkoló tudása a hasznodra van, a tibetológia diplomája meg nem, így csak a burkolásért kell fizetned, bár nyilván jól jönne neki, ha a disszertációját is anyagilag támogatnád.

    Természetesen a közszolgáltatásokat nem direkt haszon alapon mérik, ezért sincs értelme összehasonlítani a piaci alapú béreket a közszolgálatiakkal, mert a társadalmi haszon csak közvetve jelentkezik.

    Piaci alapon meg nagyon is van értéke a diplomának, csak ugye diplomája válogatja.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz chess001 #88 üzenetére

    Ez amolyan "tyúk vagy tojás" dilemma.
    A társadalom elvárja, hogy az oktatás teljesítsen és akkor hajlandó többet költeni rá, az oktatók meg elvárják, hogy rendesen fizessék meg őket és akkor majd hajlandóak lesznek teljesíteni.
    Így mindenki tök jól mutogat a másikra és nem történik semmi.

    Ha holnap a tízszeresére emelnék a tanárok bérét, akkor kb. fél évig lenne is némi látszatja, aztán szépen visszasüllyedne minden a nihilbe. Egy ideig paráznának a tanárok, hogy jaj a sok pénzért most majd jól a körmünkre néznek, de ha megtapasztalják, hogy ugyanazt csinálhatják csak több pénzért, akkor ugyanazt fogják csinálni.
    Vagy szerinted ha holnap a vasutasok bérét a tízszeresére emelnék, akkor majd nem késnének a vonatok és nem lennének bunkók a kalauzok?
    Vagy ha a postai dolozók kapnának sokkal több pénzt, akkor az ajtódhoz hoznák az ajánlott levelet ahelyett, hogy automatikusan bedobnák a postaládádba a szelvényt?
    És így tovább.

    Persze a jobb fizetés motíválja az embereket, sőt a megfelelő fizetés minimál elvárás (ezen nincs köztünk vita), csak ennél majdnem, hogy lényegesebb az a struktúra, ami garantálni tudja, hogy ha többet költünk valamire, akkor többet is kapjunk cserébe.
    Az oktatás pedig ezt nem tudja garantálni, és nem csak politikai szinten, hanem a tanár társadalom sem, illetve semmi törekvés nem látszik, hogy bárki is törné magát a "jó, de mit adunk cserébe" problémán.

  • spirit007

    senior tag

    válasz chess001 #87 üzenetére

    És a pedagógus szülőkkel mi a helyzet, ők foglalkozzanak ugyanúgy napi 8 órát a más gyerekével, a sajátjával meg majd lesz valami, nem?

    Miért, mostantól csak a saját gyerekét tanító pedagógus akar lenni?
    Egy ének-zene tanár nagy valószínűséggel nem fogja tudni megtanítania reál tárgyakat a gyerekének, inkább foglalkozzon vele a többi pedagógus és ő is otthon ahogy eddig ... mint ahogy nagyon sok szülő egyébként teszi.
    Talán harmadik hete ingyen dolgoznak és ez egy kegy?
    Esetleg a 8 órában cserébe amíg mi szülők "tanítunk" majd beugrik pl. a klinikákra műteni, vagy 'gipszkartonozni vagy olajat cserélni a műhelybe?
    Tényleg van olyan pedagógus aki komolyan azt hisz, hogy pl. egy kőműves majd megtanítja fogalmazásra, vers elemzésre, geometriára stb. a gyerekét?
    Elképesztő!

    Az a helyzet, hogy pont egy pedagógus szülőnek kéne elsőre leesen: a megváltozott helyzetben nem lehet úgy haladni ahogy a tanterv előírja, csak SOKKAL lassabban!
    Vagy más módszerek kellenek, de a más módszer elsajátításához idő kell a tanárnak is, a más módszer pedig közel sem egyenlő a tananyag 1:1 -ben e-mail/google tantermen keresztül történő zúdításával.

  • tomcat78

    őstag

    válasz chess001 #86 üzenetére

    Azt hiszem ebbe a jelenségbe az is közrejátszik, hogy pl pályakezdő diplomásból Dunát lehet rekeszteni. Aminek talán a vázolt dolog lehet az oka. Lehet, hogy hülyén hangzik, de nekem úgy tűnik, hogy egy jó diploma, régen talán magasabban volt értékelve. Mert az emberek java akkor megelégedett egy szakmával. Ma már nem... Tanulj, mert robotolhatsz, stb.... A szakma, jó szakember meg felértékelődött, mert hiánycikk lett. Én csak az építőiparról tudok beszélni ilyen tekintetben, tapasztalatból. Ipari alpinozom, tetőket csinálok,stb... Nem találok embert magam mellé.... És dolgozott nálam diplomás emberke is. Nem voltam kint vele a vízből... Édesapám lassan 70 évesen többet ért a tapasztalatával. Aztán sértődés lett a vége, hogy miért segédmunkás bért kap az illető.... Lehetőséget kapott, becsületes pénzt, azért amit teljesíteni tudott( többet, mint egy tanár.... ), mégsem volt elég. És persze jött a nem ezért tanultam sztori....

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • #54625216

    törölt tag

    válasz chess001 #94 üzenetére

    "A fizetéssel kell kezdeni, hogy mindenki tanár akarjon lenni és akkor lehet majd válogatni, hogy a férgese ne lehessen tanár... "

    Ez a második lépés.
    Az első, hogy legyen megbízható minőségellenőrző rendszer, ami nem bekamuzott statisztikák meg semmit nem mérő tesztek alapján mér és ha már meg lehet állapítani, hogy melyik tanár végzi jól a munkáját és melyik rosszul, akkor lehet rendes fizetést adni annak, aki meg is dolgozik érte.
    Ha már hitelesen lehet mérni a teljesítményt, akkor meg lehet állapítani, hogy az elvárt teljesítményhez milyen bérezést kell társítani, hogy a potenciális munkaerő ne szívódjon fel a versenyszférában.
    Ez viszont együtt járna az oktatási rendszer megtisztításával is, azaz sokan veszítenék el az állásukat, mert kiderülne, hogy alkalmatlanok rá, vagy az idők során azok lettek, így viszont az oktatásban dolgozók - érthető módon - keresztbe fekszenek minden teljesítmény mérésnek.

    " A mai magyarországon a tudás nem érték, mert a közmunkásnak még a 8 általános sem kell, ezért a társadalom számára a tanítás sem érték."

    A közmunkásokkal szembeni elvárás milyen módon függ össze azza, hogy a társadalom mennyire értékeli a tudást?
    A közmunkásokat pont azért alkalmazzák, hogy a 8 általánossal se rendelkező lecsúszott réteg ne segélyből éljen és olyan munkákra is legyen ember, amikhez nem kell még 8 általános se.
    Ennek mi köze általában a tudás társadalmi megítéléséhez?

    A magyar munkaerőpiacon meg nagyon is van értéke a tudásnak, csak mint mondtam, nem mindegy, hogy tibetológiáról és genderkutatásról vagy - hogy aktuális legyek - molekuláris
    biológiáról beszélünk-e.

  • finest

    őstag

    válasz chess001 #45 üzenetére

    Huh, erre emlékszem. Az asszony i7-es gépet kapott m2 SSD-vel, a haverom felesége meg valóban i3-at, tényleg önbevallás alapján ment. Tökre ki volt akadva a haverom, amikor megtudta. Én mondtam a feleségemnek, h be ne merjen írni mellettem a "majdnem profinál" rosszabbat, ez volt a legmagasabb alatti kategória. Tudtam, h messze ügyesebb az átlagnál a számtech terén. :D Annak azért örülök, h ezt a gépet nem nekem kellett megvenni neki.
    Náluk eddig péntekenként le kellett adni osztályokra bontva egy on-line excelbe a következő heti tananyagot. Nem oldották meg, h a táblázatban mindenki csak a saját sorait szerkeszthesse, így folyton kitörölték egymásét, nyitogatták az új munkalapokat. Haláli volt. Feleségem zárt be 27 megnyitott új munkalapot, ennyit segített a többieknek, h végre megtalálja a utolsó munkalapon valamelyik osztályt. Végül áttértek a Google/Teams űrlapra, amiből gondolom a helyettes lement egy Excellt. És az ő sulijukban egyébként van rendszergazda, meg több infótanár is. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • akaido

    addikt

    válasz chess001 #125 üzenetére

    Előírva van szinte minden.
    Az is hogy mit és hogyan, és meddig nyújtózzá" (takaróra még fussa) :)
    1. Tanterv
    2. Az erre épülő Tanmenet
    3. Pedagógiai Program
    4. Szervezeti és Működési Szabályzat
    5. Házirend
    6. Életpálya és Tanfelügyeleti rendszer.

    Hirtelen ennyi jutott eszembe.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • akaido

    addikt

    válasz chess001 #124 üzenetére

    Hja tanulói létszámarányosnak tudom én is. Nálunk kb 600 tanuló van.

    Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

  • tomcat78

    őstag

    válasz chess001 #160 üzenetére

    Ingyenes? Azért ez nem teljesen igaz, mivel- legalábbis elvben- a TB-t minden dolgozó fizeti. Az már más, hogy ez mire elég.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz chess001 #163 üzenetére

    Igen, ez a jelképes inkább fedi a valóságot.
    Amúgy azt hiszem nem is fed minden ellátást. Pl fogászaton, amennyire tudom. Bár nem járok orvoshoz... Így tévedhetek.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Micsurin

    nagyúr

    válasz chess001 #166 üzenetére

    Nem, rögtön menne a mutyi magasabb szinten.
    A biztosítók játszanak a szintekkel évek óta B10-ben vagyunk a motorokkal mégis emelik folyamatosan, nem véletlenül kell újrakötnöm kétévente...

    Egy 200 ezres kárra (idom szett + lámpa) egy 800 rugós vason meg közölték GTK és akartak adni 220-at roncs árban haveromnak ennyit arról, hogy ez lenne a követendő példa... 10 év balesetmentes közlekedés majd kapásból leírják a cuccod. :DD
    Persze ezután ha leadod eladják a havernak okosba kiviszik kint kivonják kap német vagy osztrák rendszámot esetleg váz csere apróért megjavítják majd jöhet be mint keveseg futott német használtmotor. Autókról se legyen illúziód.

    Nem nem követendő példa a rendszer.

    The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

  • #64791808

    törölt tag

    válasz chess001 #166 üzenetére

    Öööö igaz, ilyen szempontból teljesen rossz a példa, csak azt akartam megmutatni, hogy biztosítás szinten működik a TB is.

Új hozzászólás Aktív témák