Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Azért érdekes, hogy ez "csak 13" eset, és amikor a halálos autopilot baleseteket nézzük, ami hasonló szám, akkor meg ugye úgy tekintesz rá mintha teljesen általános jelenség lenne
Lehet hogy élő fog jönni más autókon is, de ha erre fény derült, és az LG hívja vissza lényegében, akkor ugye vissza kellett volna hívni az összes olyan modellt, ahol erre esély van. Szóval lehet érintett sok Hyundai vagy Kia, de Modell X is készül LG akkuval, ha jól tudom. -
#16820480
törölt tag
Ha csak természetes piaci folyamatokat nézel, akkor lehet, hogy így lenne, de egyre több helyen vezetnek be korlátozásokat, és idővel szerintem elkezdik majd azt is, hogy több terhet raknak az üzemanyag árára, vagy a kibocsájtásra, hogy még kevesebben használják majd.
Illetve azért idén jönnek már a 20000€ körüli/alatti autók is (Fiat Panda, Renault 5), az is azért hozzá fog járulni a terjedésükhöz, meg hogy egyre több használt lesz majd a piacon, és azért itt ha a futómű és a kasztni rendben van, akkor nem sok hátrány van a használtság miatt. Pont ezt hangsúlyozta valami videóban egy kereskedő, hogy egyelőre még a futott km alapján árazzák a használt EV-ket, mert az van a fejekben, de valójában nem teljesen azzal arányos az értékük (ahogy ICE-nál megszoktuk).#21: Nyugi, csak azért jön ide, hogy beszólogasson mindenre, ami Tesla, nincs érdemi mondanivalója.
-
#16820480
törölt tag
Azért azt nézd meg, hogy mennyire ment a para az elején, hogy majd 2-3 év után akkut kell cserélni. Aztán hogy majd 5-6 év után. Aztán igazából 10 éve vannak tömeggyártásban EV-k, és olyan tömegesen nem nagyon kell cserélgetni az akkukat (kivéve talán az első generációs Leaf-ek, ahol nem volt jól megtervezve). Szóval ez gyaníthatóan nem akkora nehézség, mint gondolnák sokan, csak még nincs precedens, ezért mindenki azt fantáziál, amit szeretne róla. Valószínű, hogy előbb fog szétesni fizikailag az autó, mint hogy az akkuhoz kellene nagyon nyúlni.
De még a csökkent hatótávú autókat is le lehet passzolni majd második autónak, vagy városi rohangászósnak, vagy újrahasznosítod az akkut, mert otthoni energiatárolásba vagy hasonló helyekre még megveszik simán majd, és nem olyan sok pénzért van egy szinte új autód.Az meg hogy mondjuk 30 év még az ICE kihalása nem úgy néz azért ki ugye, hogy 30 évig még a jelenlegi helyzet van, aztán hopp, eltűnnek, hanem mondjuk 10-15 év múlva fele ennyi lesz már csak az utakon, aztán 20 év múlva már negyed ennyi talán, és így tovább. Egy idő után ez magával hozza, hogy nem nagyon fogja megérni benzinkutakat fenntartani, ami magával vonja, hogy kevesebben tudnak majd kényelmesen ICE-t használni, és így tovább.
Az a 20 ezer alatti ár már kezd amúgy egész használható lenni, ha megnézed például ott nálatok egy Suzuki Ignis kb 14 ezerről indul, egy Swift 15 ezerről, és az a fapados változat mindkettőből. Ha mondjuk 18-20 körül kapsz egy Renault 5-öt, akkor azért ez már befogható különbség. -
#16820480
törölt tag
Max azok akiknek 0 közük volt technikához és csak rémisztgetni akartak.
Ez így van, és még mindig akadnak ilyenek (mostanában kevesebbet látni, de nem olyan rég, még ezzel voltak tele az itteni EV hírek alatt is a topikok)....lesz egy jobb aksi technológia, ami a jellegieket teljesen értéktelenné teszi.
Nem hinném, hogy ilyen áttörés jönne mostanában. Olyat inkább el tudok képzelni, hogy folyamatosan fejlődve 10-15 év múlva ott fogunk tartani, hogy a mostani (vagy főleg az 5-10 évvel ezelőtti) akku technológiák már elavultak lesznek, de nem lesz itt csoda egyik pillanatról a másikra. Még a solid state lesz nagy lépés, ha valaki végre megfejti, hogyan lehet költséghatékonyan előállítani.Amik most vannak új autók, mint a Kona, Soul, Ioniq, azok 5 év múlva már kb elérhető árban lesznek, és nagyon jó autók. Rövid és időnként közepes távra simán elég a kis akkus változatuk is. Hosszabb távra meg hacsak nem jársz rendszeresen, akkor nem érdemes másodikat tartani, hanem inkább bérelni kell (vagy lenyelni, hogy +2 megállód van az úton az extra töltések miatt). Sőt, amúgy lehet a városi autózásnak is előbb-utóbb ez lesz a jövője a saját autókkal szemben )hollandoknál már vannak ilyen törekvések például).
-
#16820480
törölt tag
Azért azt nézd meg, hogy mennyivel olcsóbb autóval tudott a Nissan élen lenni eladásokban, és hogy mostanra már azzal sem tud. Egy az egyben ugyanaz, mint telefonoknál az Apple, szinte csak drága készüléket árulnak.
Lehet, hogy gbp/mi-ben az id3 jobb, de ha megnézed, hogy adott méretű akkuból mennyi hatótávot tudsz kihozni, abban azért nem éri utol. Ettől függetlenül egy nagyon jó autó az is, csak ár dologban kevésbé erős.