Új hozzászólás Aktív témák
-
sfdrakex
nagyúr
Ezért írtam fontos az autó. (XC90 es Volvonk van), tavaly 6,5 órát nyomtam olaszból haza kiszállás nélkül, közben volt 1 pisi szünet a család felének. Cigit tavaly tettem le. Ja és mint írtam imádok vezetni, nekem ez szórakozás.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős..
Ha ebből az országból indulunk ki és az átlagot vesszük, még talán van is alapja annak, amit írtál, egyébként semmi. Én évekig vezettem Európa nagyobb városaiba, ha 200 kilométerenként megálltam volna tötymörögni, kb sehova nem értem volna oda, csak akkor álltam ki, ha már nagyon kellett nekem is, meg az autónak is. Főleg az utolsó 4 évben, ezért nekem ezek a villamos autók (még) mindig nem alternatíva. Az asszonynak az van (Leaf), de az pont arra jó, hogy munkába járjon, bevásárolni, gyerkőcökkel ide-oda etc... Mert ezzel - vagyis egy "villanyossal" - elindulni egy hosszabb útra? Én biztos nem. -
Eugene Roe
őstag
Igen, és a múlt igazolta, hogy a költségeket sosem hárítják át másokra (nyilván nem az 50(?) ezer elektromos autó fogja kifizetni a beruházás költségeit, hanem a 3,5 millió hagyományos). Nem is értem, mert nem 16 évesnek tűnsz, aki még semmit sem látott Magyarországból.
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Lacccca87
őstag
Pont az idén toltuk le Veszprém-Medulin utvonalat cirka 550 KM 8-9 dugóba futottunk bele klíma nélkül de azért kellett az a 2 megálló igaz 10 óra volt az út de speciel amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel. 500Km még annyira nem vészes. Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van.
-
D.Va
senior tag
Augusztusban 35 fokban nyomtam le 2105-ös Ladával 200km-t megállás nélkül úgy hogy néha még a fűtést is be kellett kapcsolnom mikor melegedett a motor nagyon. Szóval minden volt az úton csak kényelem és komfort nem, de probléma és kényeskedés nélkül így is simán lenyomtam a 200 km-t megállás nélkül... (fele út sima utak + fele út autópálya (m3))
-
Baltazár123
senior tag
Aláírom én is, hogy érdemes megállni. Nem is 200km-t mondanék, inkább egyéni ez, inkább azt mondanám, hogy 1,5-2 óra vezetés után kifejezetten jó megállni kicsit nyújtózkodni.
A vezetés egy durva ülőmunka, amit még ront egészségügyileg a folyamatos koncentráció és a vele járó egyébként észrevehetetlen stressz. Az előzgető barmoknak a városban kb 150-es a vérnyomásuk közben, de ők csak azzal foglalkoznak, hogy mekkora raj csávók. Mindenki bemeséli magának, hogy őt pihenteti a vezetés, ami egy hazugság egyébként. Éppen olyan hazugság, mint hogy aki 8 órát ül a székében a munkahelyén, az pihen. Ráadásnak ott van a vezetéssel járó nehezen észrevehető stressz. Sarkos vélemény, de nem normálisak azok, akik csak tankolni állnak meg az autóval. Azt ne is mondjam, hogy egyébként még a hosszú ülés az utásoknak is káros egészségileg, de őket legalább a vezetéssel járó stressz nem éri.
Az elektromos autózás témához annyit, hogy lehet egy újabb olajválság hozza meg az elektromos autók áttörését. Sajnos viszont ezek a prémium elektromos autók még nagyon kilógnak egy átlag magyar pénztárcájából, sőt mindegyik elektromos autó jelenleg, de mondjuk ha 500ft lenne a benzin vagy még afölé is menne, akkor más lenne a matek valószínűleg. -
osztraksajt
őstag
Semmi gond nincs ezzel, nem vagyunk egyformák. Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 (valóságban GPS szerint inkább 135), tehát még nem is 200-al jöttem mentem vele, és nem haltam bele, pedig nem hivatásos sofőr vagyok csak épp én voltam bevethető.
De nyáron Velence(olasz) környékére szoktunk járni Debrecenből, két megálló szokott lenni, egy Nagykanizsánál a határ előtt, egy meg a szlovén-olasz határ mellett a szlovén oldalon a Nova Gorizia MOL kúton tankolás-mosdó erejéig, de ott is csak azért mert sokkal olcsóbb az üzemanyag mint az olaszoknál.
Én konkrétan meg is zavarodnék a 2-300 kilométerenként 5-20 percre meg kellene álljak.
-
Emericus Max
tag
Már miért lenne az a kormány feladata, hogy kiépíttesse a töltőket? A benzin kutakat sem a kormány építteti és üzemelteti, hanem gazdasági társaságok. Ez üzlet, kissé ördögi kör is. Amíg ilyen drágák az elektromos autók, addig a hazai bérszínvonal mellet csak nagyon kevesen engedhetik meg, viszont amíg nincs sok e-autó az utakon addig a gazdasági társaságoknak nem éri meg bővíteni a töltő hálózatot. Azt meg végképp nem szeretném, hogy a szar bérekből befizetett adóból épüljön a tehetősebb rétegeknek töltő hálózat. Már csak azért sem, mert hazánkban pont ez a tehetősebb réteg az, aki csak nagyon minimális vagy semennyi adót nem fizet. Értem én a környezet védelmi szempontokat, meg a globális felmelegedés elleni harcot meg mindent, csakhogy a megoldás az ilyen e-autók árának drasztikus csökkenése lehetne vagy a magasabb állami támogatás a vásárlásnál. De addig amíg 2-3 normál autót veszek 1 e-autó árából, vagy egy luxus autót egy Nissan Leaf árából, addig ez a nagy többségnek nem alternatíva.
-
sztanozs
veterán
kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki
Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy ezt konkrétan hogyan képzeled el. Írjanak ki tendert gyorstöltő-hálózat létrehozására? Hozzanak arra törvényt, hogy minden üzemanyagtöltő állomáson legalább X db Y típusú töltőt kell létesíteni? vagy ha nem mindegyiken, akkor mi alapján lenne meghatározva, hogy melyik kútra vonatkozik és miért vonatkozik. Támogassa ezt az állam valamivel (támogatás a létesítésre, vagy a kapacitás kiépítésére), vagy csak kötelezzen?
A kérdés azért érdekes, mert sehol máshol nincs állami beavatkozás, ezért érdekes, hogy itt miért is kellene (azon kívül, hogy a minimális prémium-villanyautós réteget az állam támogassa). Szvsz amikor a piac majd megérett erre, akkor lesz gazdasági érdek is a kiépítés irányába. Valamint hiába is lenne állami kiépíttetés, ennek hasznát a nép (úgy általánosságban) nem venné hasznát, hiszen ettől nem csökkenne az elektromos járművek ára.[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
G4bi89
senior tag
A kiépíttesse szót pontosan ezért húztam alá. Én értettem, hogy a kormánynak kellene kötelezni a benzinkutakat, bevásárlóközpontokat stb.
Csak éppen nem az 51hsz-re kellett volna válaszolnom. (Reggeli KV itt is kevés volt, nah )#56: Magyarország hálózatában például van 30% tartalék. Többi országban nem tudom mi a helyzet, de a legfontosabb, hogy van időnk. Azért mire 1/3 -a elektromos autó lesz a teljes járműparknak az odébb van.
Akkumulátor kényes pont szerintem is, de "állítólag" 10 milliárd villanyautóhoz elegendő a lítiumkészlet.
[ Szerkesztve ]
"egyenlőre muszály biciglizni külömben..."
-
,
addikt
4251 km-t vezettem le 6 nap alatt, 10 országot érintve. És élveztem minden percét.
De szoktunk menni autókázni Győr-Trieszt-Győr vonalon is (Szlovénián keresztül), ahol csak tankolni/matricát venni állunk meg, illetve Triesztben. Utána meg nyomás vissza, mert másnap már meló. Tehát nincs ott alvás, meg hasonlók, hanem csak egy laza nyári tengerparti kirándulás. -
,
addikt
Családdal (nagyszülő, kisgyerek) biztos más lenne, ez tény.
Amiket írtam, ezeket nem veszem rekordszámba, ezek csak laza autókázások. Mi szlovének fele megyünk mindig, mert arra nincsenek fizetőkapuk, megveszem a matricát itt Győrben, aztán legközelebb meg a szlovén határnál, aztán kész, lehet menni megállás nélkül a tengerig (Koper). Onnan meg csak egy köpés (kb 20 km) akár Olaszország, akár Horvátország. Tehát a magyar határtól számítva 2,5-3 órán belül a tengernél vagy, értelme nem lenne szerintem megállni. Eleve amikor volt még Győr-Budapest buszjárat, az is kerek 2 órás menetidővel ment, de a Budapest-Makó vonalat is megjártam sokszor busszal még 2000 környékén, és az is 4 órás út volt.
A 4251 km-es útnak csak az eleje volt húzósabb, mert az egy Győr-Thesszaloniki volt egyhuzamban, ami majdnem 1200 km (csak tankolni álltunk meg, pár perc kaja, aztán nyomás tovább, hogy még világossal odaérjünk). -
,
addikt
Erre annyit lehet csak mondani, hogy aki nem bírja, ő ne vezessen (sokat). Mindenki saját magán érzi, hogy mennyire fáradt, mennyire tud koncentrálni, stb. Nem egyformák az emberek.
Én szeretek vezetni, örömmel elindulnék bármikor bárhova Európán belül, akár most ebben a percben is. A legkisebb mértékben sem éreznék tehernek mondjuk egy Győr-Párizs, Győr-Thesszaloniki, stb., utat levezetni, sőt, imádnám minden egyes percét az elsőtől kezdve az utolsóig. Kb mint egy jó könyv, egy jó film, egy jó játék amibe ha belekezdesz, és nem tudod abbahagyni, mert annyira jó. Kikapcsolódásnak mondjuk én sem mondanám (egyiket sem), hisz folyamatos odafigyelést igényel, de ez szerintem elvárható az élet minden területén, legyen szó bármiről is. -
nkmedve
őstag
Szerintem onnan indult ez az egész diskurzus, hogy az EV-ket autópályázás közben elég gyarkan és elég sokat kell tölteni. Még ha azt is vesszük alapul, hogy mindenki megáll 2 óránként 10-15 percre, az nem lesz elég az akku szinten tartására, tehát valószínűleg ezeket a megállókat sokkal hosszabbra kell tervezni ami már legtöbb embernek messze nem ideális.
Legális határ közeli autópályás sebességgel haladva még a legjobb EV-k sem igazán hoznak 300km-nél hosszabb hatótávot (a legnagyobb akkus Model S-el esetleg 400 kihozható, de reálisan az is inkább 350, mivel nem akarod teljesen 100%-ról 0-ra meríteni). Tehát jóformán minden 2 órában kell legalább 80%-ot tölts az akkuba, hogy elérj a következő pontig. A Model S esetén ahogy olvastam, a 150KW-os superchargerrel kb. 40 perc kell 0-80% töltéshez (20-100-hoz viszont jóval több).
Elég nagy különbség van aközött, hogy 10 percre megálsz WS/torna/kávé/cigi/stb. szünetre, vagy pedig leragadsz mindenhol fél-egy órára azért mert várod, hogy teljen az akku.
Szóval attól függetlenül hogy ki milyen gyakran szeret megállni, szerintem egyelőre még ideális esetben is (ugye Tesla S-ről beszéltem fennebb, és 150KW-os töltöállomásokról) elég körülményes a hosszabb autópályázás egy EV-vel, kell ez még fejlődjön hogy ilyen utakra is alkalmas legyen. -
Reggie0
félisten
Szerintem a foutas tokoles a legkevesbe faraszto, nem csoda, hogy a kamionosok egesz nap tudjak csinalni. 130-al palya, vagy 90-nel fout, tok ugyan az, nem nehezebb, mint egesz nap jatszni a szamitogepen, kb. koncentracioban is ugyan annyi. Egyiknel sem kell figyelni, csak nezni az elottem menot es kovetni. Mentem mar mind a kettovel egyhuzamban 1600km-et, es a nap vegi faradtsagot leszamitva meg se kottyan.
Viszont tettem meg ezt az utat 180-200 korul is 240 feletti csucsokkal, hat az sokszor farasztobb.[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
"Szóval én sem dobnék rá 30M-t a kocsira, egyelőre villanyautót én is inkább városi használatra terveznék, arra viszont kiváló lenne. "
Szerintem nagyjából egyetértünk a dolgokban, főleg a fenti idézetben. Én mivel városban nagyon keveset autózom így nekem nem mérvadó, de tény hogy arra már most teljesen jók ezek az autók. -
veterán
Igazad van. Mikor Norvégiában dolgoztam Eidsvollban (kb.2200km.), 3 óránként megálltam....
Egyszerűen majd meg bolondultam, hogy folyamat vezetek. Már előbb megálltam volna legszívesebben, de ez lett megtervezve, hogy 3 óránként kicsi pihi.Mondjuk egyszer volt olyan, hogy Lengyelországba indultam reggel 6-kor és másnap reggel 5-re értem haza, 2000km oda-vissza és 4-szer álltam meg. 2-szer pakolni, 2-szer tankolni. Azt a kínlódást...Soha többet nem csinálnám meg.
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ülésezik a hardveregylet
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Escape from Tarkov
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- További aktív témák...
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.