Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Lord Myn #2 üzenetére

    A GTA5-nél múltkor írtam, hogy nagyon nehéz javítani a driverből, mert vissza kellene térni a régi rutinokra. Jelenleg az alkalmazás oldalán gondolkodnak javításban, de ott sem könnyű.

    Most már benne is van a dokumentációban, hogy a fejlesztőkkel dolgoznak a probléma javításán. Ezek a megjegyzések mindig azt jelentik, hogy a driveres fix problémákba ütközik, vagy nehéz, vagy nagy teljesítményvesztességgel járna.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz martonx #9 üzenetére

    Az egyrészt rohadt nehéz. Másrészt a szabadalmak az AMD-nél vannak. Az AMD is csak azért tudta beépíteni, mert megvették azt a céget, amelyik kitalálta.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz martonx #20 üzenetére

    Meg lehet oldani persze, de nagyon bonyolult a probléma. Maga a Chill egy nyolc éves fejlesztés. Kb. 6 éves volt, amikor az AMD beépítette, tehát nagyjából ennyi idő kell a megvalósításához.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Lord Myn #22 üzenetére

    Csak ugye a Chill messze nem azt csinálja, hanem eltünteti a parancslistát, hogy a GPU mindig csak az aktuális jelenetet számolja, így a lehető legrövidebb időn belül adjon eredményt, de ezt úgy, hogy közben nem fossa össze magát az API a nem szabályos működéstől, így nem fog akadozni sem. Emellett, ha akció van, akkor felviszi a sebességet a beállított fps-re. Vagyis, ha nem csinálsz semmit, akkor mondjuk 40-en tartja, ha pedig lövöldözöl, akkor felküldi 120-ra, ha ezeket az értékeket állítottad be. Tehát két tényezője van az egésznek. Spórolod vele az energiát, mert csak akkor van magas fps-ed, ha aktívan játszol, illetve minden képed nagyon alacsony laggal készül. Meg lehet egyébként nézni benchmarkban a hatását. Például a 3DMarkban. Ha beállítod 30-120-ra, akkor 30 fps lesz az átlag, de ha vadul elkezded mozgatni az egeret, akkor már felmegy a sebességed. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Lord Myn #26 üzenetére

    Nyilván a frame rate-et fixálni egyszerűbb, azt elég sok program megengedi. :)

    Kell ugye egy minimum és egy maximum a Chillel. A maximum az az érték, amit céloz a Chill, ha aktívan játszol. A minimum pedig az, amit akkor próbál tartani, ha mondjuk nincs input. De fontos, hogy a hardver képes legyen a beállított sebességre, mert csak úgy azt nem tudja előállítani a szoftver. Van egyébként már egyfajta passzív üzemmód is, ami képes felismerni, ha a játékos inkább felfedezget, és akkor nem törekszik rá, hogy a maximális sebességet tartsa. De a tapasztalataim szerint inkább megy a nagy sebesség felé, tehát ha egy picit jobban mozgatod az egeret, akkor ez a passzív üzemmód nem jellemző.
    A Chillnek lényegében ez az értelme. Plusz az, hogy nincs hagyományos értelemben vett parancslista, tehát a késleltetés minimális lesz. Utóbbit nem tudod elérni máshogy, mert a grafikus API-k parancslistával dolgoznak. Ha ezt kiszeded, de nem szabályozod máshogy a jelenetszámítást, akkor akadásokat kapsz. A Chillben ez azért nem jelentkezik, mert az nem a képszámítást kontrollálja, hanem a jelenetszámítást. Emiatt nem okoz gondot a parancslista elhagyása, mert már a jelenet szintjén kontrollálva van a futtatott program. Ez a nehézsége a rendszernek, ami miatt a HiAlgo kénytelen volt gyakorlatilag eladni magát az egyik gyártónak, mert ismerniük kell a driver és az OS forráskódját is, hogy ehhez megfelelő szoftveres hátteret írjanak a modernebb API-kra. Az AMD mindkettőt ismeri. Az OS-be ugyan nem nyúlhatnak bele, de tudják, hogy pontosan mit csinálnak a grafikus alrendszert kezelő modulok, tehát tudnak rá vezérlést írni, a drivert pedig bármikor módosíthatják.

    Az NV is le tudná ezt másolni, csak rendkívül időigényes ezt megcsinálni, évek mire átírják a drivert, hogy ezzel kompatibilis legyen, és onnan még gondot jelenthet az, hogy az AMD birtokolja a szabadalmakat. Mondjuk utóbbi egy üzleti kérdés, és mindennek megvan a maga ára.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Lord Myn #31 üzenetére

    Az elterjedt API-kon működik (DirectX9-12, Vulkan). A játékba nem kell implementálni hozzá semmit.
    Egyébként van róla szó, hogy lenne ennek egy API oldali támogatása, hogy a fejlesztő egy hasonló rendszert már a játékba magába be tudjon építeni. A gond ezzel az, hogy új grafikus API-k kellenének hozzá (módosítani kell a parancslistával kapcsolatos specifikációkat), de a téma ott van az asztalon.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz martonx #42 üzenetére

    Arra is használható, de nem arra való. Arra inkább az FRTC van a Radeon Software-be beépítve. Az nem variálja át a parancslistát, hanem szimplán fixálja a frame rate-et. Ezt egyébként eléggé egyszerű lenne belerakni a driverbe, hiszen tényleg nem egy Chill bonyolultságú dolog. A probléma vele az, hogy miképpen fixált a sebességet, és itt vannak olyan tényezők, amelyekkel az NVIDIA valószínűleg nem akar törődni, mert túl bonyolult lenne egy valóban mindig működő megoldás. Az AMD például az órajelszinttel játszik, amikor fix képkockasebességre dolgozik az FRTC, csak ezt nagyon egyszerű megcsinálni egy olyan hardverrel, aminek az órajelváltása gyors. Az NV erre em tud játszani, mert túl lassan váltanak órajelet. Nekik inkább az RTSS-féle megoldás lenne a jó, de azzal az a gondjuk, hogy egy frame-nyi lagot ad hozzá a számításhoz, emiatt nem akarnak ilyen módszert. Korábban az AMD is kritizálta ezt, és kifejtették, hogy azért választottak más megoldást, mert az nem valós funkció, ha plusz laggal csinálod meg. Ez 3rd party szinten lehet, hogy realitás, de driveren belül nagyon amatőr lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák