Új hozzászólás Aktív témák

  • Areturus

    tag

    válasz haxiboy #4 üzenetére

    Igen, maga a játék alapkoncepciója érdekes és egyedi de a megvalósítás sajnos hagy kívánnivalót maga után. A probléma viszont sokoldalú.

    Egyrészt a Studio Wildcard-od Jesse Rapczak nemrég alapította, ez az első játékuk és még nincs sok tapasztalatuk a sandbox survival játékokkal kapcsolatban. Bár meg kell hagyani borzasztó lelkesek. Sajnos ők is beleestek a legtöbb fiatal stúdiót érintő hibába, túl sokat akartak túl rövid idő alatt. A játék fejlesztését 2014 októberében kezdték meg, a korai hozzáférésű verziót pedig mindössze kilenc hónap múlva tették közzé steamen. Jesse azt nyilatkozta, hogy a játék 80%-ban kész, azonban ezzel lehetne vitatkozni. 100-nál több tervezett lényt helyeztek előtérbe, amiből a játékban most még csak 50db van, dosszié formályában pedig még 36db-ot adnak majd ki, a megjelenésig viszont már csak fél év van hátra. Szvsz a megjelenési időpontot is el lesz majd halasztva.

    A grafikai és művészi megvalósítás szépnek mondható, (bár a Battlefront, Ryse, és Ordertől messze áll még, de ez a motor hibája) azonban pont a rövid fejlesztési időnek köszönhetően nincs elég idejük a játékot normálisan optimalizálni ezért kell neki borzasztóan erős VGA. Igyekeznek mert hetente jön ki újabb frissítés és tartalom de ez nem elég, így most folyamatosan butítják a grafikát. Legutoljára a LOD-ot állították aggresszívebbre így most érezhetően több a popup a környezetben.

    Az UE4 motor is okolható a problémákért, szvsz borzalmas döntés volt. A fejlesztők nyilatkozata szerint folyamatosan menedzselik a motort, az UE főverzióiból állandóan vesznek át kódokat, legutóbb a 4.10-ből vettek át nem is keveset. Azonban sokkal jobban jártak volna egy modernebb motorral ami már fel van készítve az alacsony elérésű apikra, pl Frostbite vagy Cryengine. Alapvetően a vegetáció miatt rengeteg drawcall terheli a rendszert, amit viszont egy alacsony elérésű apival és egy erre felkészített motorral könnyen kezelhető lenne. Másrészt az UE fényévekkel le van maradva technológiai szinten az előbb említett két motortól. Ahogy Abur már írta az UE4 struktúrálisan nincs még felkészítve az alacsony elérésre, így a DX12-t hiába fogják bevezetni a játékba túl sok előnyét nem fogjuk érezni.

    Xboxon pedig ahogy néztem csökkentett felbontással, (talán 900p) és a PC-ből medium/high közötti beállításokat kapott. Kezdetnek egyáltalán nem rossz, szerintem lesz még jobb is később. A konzol erőforrásaihoz képest pedig egész simán fut már látható, hogy kevesebb probléma van vele mint PC-n.

    Konzekvenciaképpen a megjelenést követően a játékmenet és játékélmény egyedi lesz, sok embernek tetszeni fog az újdonság erejével a piacon. Mint azt látjuk az előrendelési számokból, már most van egy egész nagy közönsége a játéknak pedig még csak korai hozzáférésű. Technológiai és grafikai megvalósítás tekintetében pedig a még elmegy kategóriába fog tartozni. Szépnek szép, de láttunk már szebbet. HW igénye pedig valószínűsíthető, hogy a megjelenés után is relatív nagy lesz. Erős VGA, és moderáltan erős, (egy szálon) négymagos CPU kell majd hozzá.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák