Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiktakbummm
csendes tag
Várós nagyon, de először azt a demot akarom látni, az fog dönteni nálam
-
likeaRAINBOW
senior tag
már csak a magyar felirat hiányzik belőle
-
Gl4diator
tag
válasz likeaRAINBOW #2 üzenetére
Az is lesz biztos, de minimum egy év múlva Addig is játszok még az első résszel...
-
Morden24
nagyúr
válasz likeaRAINBOW #2 üzenetére
Az fog is, mivel nem lesz, max. ha valami lelkes amatőr csapat megcsinálja... utóbbi esetben legalább minimálisan lehet remélni valami színvonalat, bááár...
Sectumsempra - For Enemies
-
Frigo
őstag
Kár ,hogy nem lehet már fajt választani ,hiányozni fog a a dwarf rouge-om.
-
buccsi
tag
Egy kérdés: A karakterek fején miért nem látszik semmi? Mármint a felszerelésre gondolok: sisak, sapka, kalap, akármi? Lehet valamelyik videóban elhangzik a válasz, de sajnos az angol tudásom nagyon szegényes.
Egyébként a karakterválasztó képernyőn látni a legjobban, hogy a törpénél jó nagy szerkezet van, majdnem akkora mint ő maga. Csoda, hogy elbírja.Ha megjön a munkakedvem, leülök egy sarokba és megvárom míg elmúlik.
-
Lenry
félisten
elmondják, hogy ki lehet kapcsolni, mert sokan kérték, hogy ne mindig a rusnya sisakokat lássák. szóval rajta van minden karakteren, csak nem látszik, aminek örülök is, DAO-ban külön modot kellett ehhez telepíteni.
ami viszont nem tetszik, hogy tényleg egyszerűsítenek... a cuccokhoz az inventorydban csillagos értékelési rendszer tartozik, az 5 csillagos cucc jobb, mint az 1 csillagos... bahhh
na mindegy. végignézem a videót, aztán írok egy összefoglalót azoknak, akik nem akarják/tudják végignézni a videót, vagy nem tudnak eléggé angolul hozzá.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
buccsi
tag
-
Morden24
nagyúr
Én is rühellem, amikor a teszem azt jól kikupált karakteremet beborítaná egy béna sisak. Ilyenkor nem rakom rá. Tudom, hogy ez a tápolós diablós crpg-kben már-már szentségtörés, de aki p'n'p-ről jön, az erre még képes.
Ez a rajta van a sisak de nem látszik dolog szerintem már nevetséges kategória. Ezzel az erővel akkor a varázsló is legyen teljesvértben, meg kétkezes csatabárdot is lóbáljon, persze csak látszólag, mert úgy tetszik a vérppistinek. Tényleg átmegyünk száni kategóriába, sorry
Sectumsempra - For Enemies
-
Lenry
félisten
ez már elég sok PRG-ban így van/volt, pl WoWban is így volt, szerintem jó ötlet, ha nem csinálják meg, akkor 3rd party mod fogja megoldani, mert a játékosoknak jól láthatóan igénye van erre, szóval nem tartom akkora problémának.
tessék megérteni, hogy a cRPG soha nem lesz olyan RPG, amit te szeretnél. nem, mert egyszerűen nem. technikai korlátai vannak, ezzel együtt kell élni, ez a műfaj ilyen, ez van, és nem lesz jobb.
azért írom csak, mert az utóbbi időben jó párszor láttam, hogy ez a vesszőparipád(most el kell mennem, szóval összefoglaló később)
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
vhunor
őstag
Borzasztóan gagyinak tűnik az elsőhöz képest, teljesen elment a kedvem tőle .
-
ddekany
veterán
Ez a öltöztetős gond (nem csak a sapkával) ez azóta fennáll, mióta elért oda gépek teljesítménye, hogy ne teljesen szimbolikus legyen a grafika... Már az is képtelenség, hogy minden felszerelés kombináció (ami több részből van összeállítva) konzisztensen nézzen ki, és akkor a játékos egyedi ízléséről még nem is beszéltünk.
Megoldások? A sisak gondra (hogy takarja az arcot): alapértelmezésben a karakter csak akkor tegye fel, ha csata van. Hurrá. A felszerelés gond... hát itt a játék szabályok érintése nélkül nincs ötletem. Ha módosítjuk csak ezért a játékszabályokat, akkor ne lehessen találni, csak csináltatni tápos cuccokat. Főleg páncélt (az nagyon sokat számít a látványban). Mi lesz a lootal? Hááát igen... Mondjuk lehetne azt, hogy a loot-ban talált dolgokat valahogy felhasználhatod a készíttetéshez. Mondjuk kiveszed belőle a mágiát (mert teszem azt az úgy működik hogy valami szellem lakozik benne - át lehet költöztetni), ilyesmik. Szóval ennek már ára van a szabályok vonatkozásában, a farok csóválja a kutyát eset.
És hogy on legyek... Ja, hát a populáris grafikai stílus. (Háton hordott bazinagy fegyverek, stb...) Néha azért üdítő lenne valami low-fantasy-s, reálisabb kinézetre törekvő darab. Annak is megvan a maga atmoszférája, talán az egyediségével kitűnne a tömegből. Na de az nem ez lesz.
-
Lenry
félisten
a bazi nagy kardok tényleg hülyén néznek ki, de nekem más bajom nincs a grafikával
(#13) Morden24 most valóban kíváncsivá tettél, hogy miért gondolod így. ha nagyon OFFnak gondolod, jöhet privátban is, bár jobb szeretek nyilvánosan érvelni és vitázni, ha tudok
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
videó-összefoglaló
(nem írtam ki mindent, csak a lényeges dolgokat, így is elég hosszú lesz)
* Kirkwall városrészeinek éjjeli és nappali változatai is lesznek, bizonyos küldetéseket pl csak este csinálhatunk meg, a módok közt a térképen válthatunk
* az inventoryban a részletes leírások mellett az egyszerűség kedvéért 5 csillagos rendszerben értékelve vannak az egyes tárgyak, így gyorsan eldönthetjük, hogy egy tárgy jobb-e annál, amit éppen viselünk.
* a fejfedők a játékosok kérésére lekapcsolhatók, így bár ott vannak, de nem látszanak.
* a buffok csak aktiváláskor látszódnak, majd fokozatosan elhalványulnak, így a karaktereink nem néznek ki úgy, mint egy karácsonyfa
* cross-class kombók. bizonyos képességek, varázslatok sokkal nagyobb hatást fejtenek ki egy másik kaszt bizonyos képességével együtt használva
* a játékidő a Dragon Age: Origins-nél rövidebb lesz, Mike kb. 50 órát tippelt, de természetesen ez függ a játékstílustól (elmondása szerint a DA: O-t a BioWare-sek 40-110 óra alatt tolták ki)
* az egyes karakterek egyedi talenteket kapnak, pl Carver és Aveline bár mindketten Warriorok, mégsem teljesen egyforma képességekkel fognak rendelkezni.
* az ellenfeleink továbbra is együtt szinteződnek velünk.
* erősítenek az íjászaton, mely ezentúl rogue talent lesz.
* a Dragon Age: Origins (és gondolom az Awakening) mentések importálhatók lesznek a Dragon Age 2-be, és kihatással lesz a játékmenetre.
* találkozhatunk majd DA: O-s karakterekkel.
* átdolgozásra került a Fatigue rendszer: a páncélok és fegyverek viseléséhez továbbra is szükség lesz egy bizonyos erőre, mely kihatással lesz a kapott buffok és varázslatok erősségére is, de már nem ad büntetést a staminára a nehezebb páncélzat viselése.
* a kutya már nem teljes értékű csapattag, gyengébb mint a DA: O-s mabari, viszont nem foglal el helyet más csapattag elől.
* a PC-sek DirectX11-es effekteket kapnak (látványosabb részecskerendszer, fények, árnyékok)
* itt is lesz szex[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Zoli133
őstag
a csillagos rendszer sztem kb annyi mint ami az originsben is volt csak nem rakták ki ennyire ott is volt minen felszerelésnek egy adott szintje 1-7ig (awakeningben már 9es szintü is volt), tehát sztem kb enyi lesz ott is nyilvánvaló volt hogy az 5ös szintű kard jobb az egyes szintünél
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
ddekany
veterán
"* az ellenfeleink továbbra is együtt szinteződnek velünk"
Ezzel kapcsolatban az Oblivion kapott hideget-meleget... érdekes a DAO kapcsán ugyan ezeket a panaszokat nem hallottam. Ez miért van? Ki szinteződik és ki nem és mennyire?
"az egyszerűség kedvéért 5 csillagos rendszerben értékelve vannak az egyes tárgyak, így gyorsan eldönthetjük, hogy egy tárgy jobb-e annál, amit éppen viselünk."
Na ja, cRPG-be általában egyértelműen megmondható, hogy két tárgy közül melyik a jobb. Ennek egy őszinte megnyilvánulása a csillagozás (meg persze, nehogy már akár egy picit is használni kellejen ödönkének az agyát ). Érdekesebb lenne, ha inkább mindegyiknek lenne hátulütője is (The Hell filozófia... unique tárgyak általában szopató tulajdonságokkal is rendelkeznek), vagy a karakter harcmodorától erősebben függne, hogy melyik kedvez neki, stb...
-
Morden24
nagyúr
Nem nagyon tudok ezen mit magyarázni.
A karakter felszerelésének összeállítása és menedzselése a p'n'p és crpg kategórián belül egyaránt egy fontos momentum.
Amikor ezt a fontos momentumot alávetik egy olyan szánalmas elvárásnak, hogy a játékos szerint MUSZÁJ a sisak által nyújtott pozitív értékeket megkapnia, de a sisak látványa neki nem kell, akkor úgy érzem, elérkeztünk egy olyan ponthoz, ahol már nincsen értelme "komolyan vehető" játékokról beszélni.Nem tudom, mi olyan nehéz ezen: sisak akkor van a fejeden, ha a fejeden van. Húzzuk rá a többi felszerelési tárgyra is ezt a degenerált stílust, és akkor mászkálhat az elf harcoslány tangában meg melltartóban, de az ultimét mitrill teljesvért áltlal nyújtott plusszokat természetesen kapják meg.
Ezzel az erővel én meg ugyan pusztakezes harcost szeretnék, de az unarmed skill helyett a kétkezest fejleszteném, ökölsebzés helyett meg pallos-sebzést akarok. De ne látszódjon a pallos, mert én pusztakezes harcost szeretnék.
Innentől kezdve nincsen értelme még a szavak jelentésének sem.Amikor egy rpg készítésénél ILYEN piaci igények kielégítésére kell odafigyelni, akkor most már én is valóban kijelenthetem: igen, a mai igények alsóbbrendűek a régebbiekhez képest. Degenerált, felszínes tuskók igényei.
Undorítónak tartom, hogy valaki nem tud dönteni a tápolás és a karakterdizájn között. Ha kell a táp, akkor rajtad van a sisak. Ha nem kell a sisak, nem kapsz tápot. Ez egy olyan valamit valamiért elv, amit már kiskorukban bele kell verni a kölykökbe, most meg aláfekszik az egész ipar annak, hogy elkorcsosult igényszintű, hisztis óvodások baromságait elégítsék ki. Broáf.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
ddekany
veterán
"Ha nem kell a sisak, nem kapsz tápot. Ez egy olyan valamit valamiért elv, amit már kiskorukban bele kell verni a kölykökbe"
Mondjuk ez itt nem ilyen egyszerű, mivel ezek még csak nem is szerepjátékok (mivel hús-véd kalandmester nélkül az még jó darabig nem fog menni). A valóságban, az élet nevű összetett "játékban" van értelme annak a dilemmának, miszerint ez a sisak jól véd, de ki fognak benne nevetni, most akkor megéri-e felvennem. Viszont egy számítógépes RPG célja sokkal egyértelműbb és behatároltabb, és a játékon belül senki nem fogja méltányolni vagy kiröhögni a kinézetedet. Épp ezért ott én pl. rezzenéstelen arccal felveszem a hupilila tehénsapkát, mint ahogy sakkban sem aszerint rakosgatja az ember a bábukat, hogy hogyan szép a kompozíció. Viszont akkor is zavaró, hogy vazze, előbb sokkal jobban nézett ki a karakter. Persze én sem használnám a sapka eltüntető opciót, mert az valahogy olyan csalás érzés...
[ Szerkesztve ]
-
Morden24
nagyúr
Pontosan erről van szó.
Nekem nem egyszer (pont a DAO-ban is) befigyelt olyasmi, hogy teszem azt egy táposabb armor egyszerűen nem, vagy nem azon a karakteren mutatott jól, amelyiket tápolni szerettem volna.
Ilyenkor vagy béka lenyel, és divatbemutató vége, vagy megmakacsol, és tápos páncél megy másnak/talomba/eladásra.És bocsánat, én nem érzem azt, hogy ettől valami húdemély szerepjátékos extraszofisztikált arc lennék. Csak játszom. Az, hogy a saját akaratomra "meghajlítom" a játék szabályait, ezáltal láthatatlan sapikat hordok meg hasonlók, az szimpla csalás
(#22) Gabás: Ja, ilyeneket, vagy rongálódó tárgyakat, esetleg normális inventory-t én nem várok el.
Már azt is feladtam (bár pont a Witcher-ben jó volt), hogy legyen már kibaszott váltópénz, és ne 10 arannyal fizessen már a helyi paraszt, ha leölöm másfél veszett farkast az egyébként nagyon szegény és segítségre szoruló farmja határán... vagy ha ennyi az arany, akkor magyarázzák meg, mint a Discworld-ben a Counterweight Continent[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
leviske
veterán
Ahelyett, hogy ilyen videókat tolnak, inkább jönne hamarabb a demo és a megjelenés. Nem kéne megint minden részletét lelőni a játéknak.
-
Lenry
félisten
nem. én azt nem értem, hogy mit tudsz kiakadni, egy ilyen nüansznyi fasságon
komolyan nem vehető játékról, meg óvodásokról beszélsz, épp csak az apokalipszisről nem, mert el lehet tüntetni egy virtuális polymesht. nem túlzás ez kicsit?nem kötelező a használata, de aki szeretné inkább a karakter arcát bámulni, az megteheti.
ennyi erővel kampányolhatnál az FPS-ekben az életpakkok, vagy RTS-ben a kattintásra halálba gyalogló hadosztályok ellen, mert pont annyira értelmetlen baromság, mint egy láthatatlan sisak (amit szerintem egy fantasy világ még simán beépíthet a sztoriba, teszem azt enchant formájában)
(#26) Morden24 nem, nincs, egy kapcsoló lesz a menüben. csak mondtam, hogy akár be is lehetett volna építeni
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ddekany
veterán
Amúgy számomra a kazuárosítás a számítógépes "RPG" halála. Mert, ugyan mi is gépen az RPG értelme? A relfexeidet/ügyességedet nem teszed próbára vele, agyi teljesítményedet sem (olyan értelemben mint logikai játékokon), fantáziádat/kavarási képességedet sem (mint valódi szerepjátékban), társaság sincs (tudom MMO, de azért az nem u.a., meg most maradjunk egy játkosnál)... mi marad? Számomra lényegében az, hogy nem egyértelmű/kiszámolható, hogy mitől döglik a légy, dilemmák vannak (kezdve a skillek és attribútumok és party összeállítás megválasztásán át a stratégiai játékokra emlékeztető problémákon át - ja de nem azért, mert titkolják a játékszabályokat, azt utálom). Tehát ki kell tapasztalni mi hogy működik, le kell vonni a konzekvenciát a pofára esésekből, rá kell érezni dolgokra. Ettől lenne öröm, ha végül is sikerül egy hatékony partit összehozni. Ahelyett azonban, hogy ezt az anno épp hogy csak elkezdett utat folyatnák, kauzál irányba mennek, ahol nagyon vigyáznak rá, hogy evidens legyen, hogy mikor mi a jó választás, mit kell nyomni... vagy legalábbis meglehetősen béna választással is végig tudd vinni a játékot. Azaz dilemma sehol. De úgy mi ebben a játék? A kauzál RPG nálam majdnem hogy oximoron. Viszont nálam a sapka gond nem tartozik ide, mert a sapka a játékszabályokon kívül rossz, és a játékszabályokon belül jó. Azaz, ez egy nem kívánatos dilemma. (Mondjuk azt nem értem, csata közben ki nézi a karakterek arcát... nem bőven jó, ha párbeszédes részeknél a hóna alá csapja a karakter a sapkát? Ja, meg sex jelenetek (/) közben... Jah, itt is ruha szex lesz?)
-
Archanon
őstag
Futás közben nem siklanak egy kicsikét bután a karakterek előre? DAO1-ben valahogy életszerűbb volt...
Guild Wars 2: Archanon.6039 ||| http://myanimelist.net/animelist/Archanon ||| ~Dango, dango, dango, dango; dango daikazoku...~ ||| El. Psy. Congroo. ||| Whohhehhje. /,,/, (⌐■_■)
-
HaaS
addikt
Az rpg értelme a fejlődés.
Találkozik a róka meg a farkas az erdőben.
- Te farkas, verjük meg a nyulat!
- Na és miért?
- Ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért!
Így is tesznek, jól elverik a nyulat. Egy hét múlva megint találkoznak.
- Te farkas, verjük már meg megint a nyulat!
- Na és most miért?
- Kérünk tőle cigarettát. Ha füstszűrőset ad, akkor azért, ha füstszűrő nélkülit, akkor meg azért.
Így is tesznek, megkeresik a nyulat és eléállnak.
- Te nyúl, aggyál már egy cigit nekünk.
- Na és milyet kértek, füstszűrőset, vagy füstszűrő nélkülit?
- Hmm... Nézd már farkas... ezen már megint nincs sapka!"a sárkány is csak ember" - oxox
-
ddekany
veterán
Ez miért válasz arra amit írtam? Én is arról írtam lényegében, hogy a fejlődés a lényege (nem a szerepjáték, mert az technikailag nem megy)... de ha folyamatosan mutatják az utat, nincs kihívás a fejlődésben, akkor az már szvsz nem játék. Illetve hol kötöttem én bele a jelenlegivel ellenkező irányba (csak "nincs sapkája" volt)?
-
Huma
addikt
Az igazi szerepjáték fényévekkel jobb bármelyik számítógépes változatánál. Ezt szerintem mindenki belátja aki játszott már huzamosabb ideig egy szerepjátékkal.
Én most a Titan Quest-el játszok néha-néha. De igazából dögunalmas játék. Megyek és ütök. Lineáris az egész. Persze az hack and slash.
A DA jobb valamivel, de az hogy van pár variáció a végkifejletre és nem annyira lineáris még nem teszi egyenlővé egy igazi RPG-vel ahol gyakorlatilag végtelen a lehetőségek száma.
Az egyetlen számítógépes szerepjáték ami igazán tetszett mostanában az a Witcher volt. Én a DA-t nem játszottam végig mert meguntam ellenben a Witcher végig lekötött. Mondjuk ízlés kérdése kinek mi tetszik.Azt persze nem tagadom, hogy számítógépes szerepjátékok közt előkelő helyet foglal el a DA. Nagyon jól sikerült játék, csak engem nem tudott megragadni.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
ddekany
veterán
"Az igazi szerepjáték fényévekkel jobb bármelyik számítógépes változatánál."
Ez nekem kicsit úgy hangzik, mint hogy pl. focizni jobb mint sörözni... vagy akármi más páros, amiket nem lehet összevetni, mert tök másról szolnak. Persze a vicc az, hogy a szerepjátékosok jó része szereti a számítógépes RPG-t is... valószínűleg mert úgy általában fantasy és tápolási fixációjuk van.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Ja, a megunás kapcsán... A számítógépes RPG nálam olyan, hogy azon kevés dolgok közt van, ami oda tud ragasztani (egy darabig...), de közben általában állatira unalmasak. De van valami pszichés kényszer, hogy muszáj "tápolni", kipipálni a questeket, stb. Az unalom viszont előbb-utóbb győzedelmeskedik, és akkor annyi...
-
Huma
addikt
Szerepjátékra jobb a szerepjáték mint más. Gondolom ez egyértelmű. A számítógépes szerepjáték nem tekinthető teljesértékű szerepjátéknak. Külön kategória a kettő.
Ettől függetlenül játéknak jók. Csak az a baj velük, hogy halvány, egyszerűsített változatai az eredetinek ha magát a szerepjátékot keressük benne.Ettől függetlenül én is szeretem őket. Havonta-másfél havonta tudok csak játszani szerepjátékkal úgyhogy pótléknak megteszik az ilyen játékok is.
"Ja, a megunás kapcsán... A számítógépes RPG nálam olyan, hogy azon kevés dolgok közt van, ami oda tud ragasztani (egy darabig...), de közben általában állatira unalmasak. De van valami pszichés kényszer, hogy muszáj "tápolni", kipipálni a questeket, stb. Az unalom viszont előbb-utóbb győzedelmeskedik, és akkor annyi.."
Igen, ez nálam is megvan.
Ami még idegesíteni szokott:
-Amikor már rég tudom, hogy mit kéne tennem, pl ki a "gonosz" akit le kell győzni, de a játék nem hagyja hogy legyőzzem mert még végig kell járnom az utat aminek a végén a játék készítői az arcomba nyomják a megoldást amit már a játék felénél tudtam.
-Amikor hiába van több választási lehetőség, egyik sem közelíti meg azt amit tenni ill mondani szeretnék.Ilyenkor igyekszem úgy felfogni a játékot mint egy interaktív könyvet.
[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.