Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Turmoil #6 üzenetére

    > Az APU lényege, hogy kb. low/mid grafikát kínáljon

    Nem. Az APU lényege mindig az volt, hogy a késleltetésre (CPU) és a párhuzamosságra (GPU) optimalizált feldolgozók közötti adatmegosztáshoz ne legyen szükség (1) lassú PCIe csatolón kereszüli vagy (2) közösen használt memórián belüli adatmásolásra.
    A CPU és a GPU más és más számítási műveletek esetén villog. A gyorsító használatát gyakran az szűkíti hátráltatja, vagy akadályozza meg, hogy az adatmásolással elvész az az előny, amit a gyorsító másfajta számítási kapacitása kínál.

    Ennek a törekvésnek konzumer célú - low/mid grafikát adó CPU - termékek igazából csak melléktermékei.
    Egyébként a grafika szerintem a közös memória címtérnek jelenleg egyáltalán nem látja hasznát. Szerintem azért, mert nem úgy programozzák a játékokat. Nem is nagyon tehetnék, ha egyébként a felhasználók nagy részénél nincs is közös memória címtér a CPU és a GPU között. Talán ha majd általános lesz a CXL.

    > Nem lesz ez másként a GDDR6 vs. DDR5 esetében sem.
    Én azért bízom az Infinity Cache-ben.
    Persze semmi sincs ingyen. De egy közepes IGP esetén lapkánként néhány dollár plusz költséget jelentene a megfelelő mennyiségű IFC-vel való ellátás, ami korrekt mértékben kompenzálja a DDR5 sávszélesség hátrányát.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • paprobert

    senior tag

    válasz Turmoil #6 üzenetére

    Az APU integrált GPU-ja eredetileg mindent is gyorsított volna, itt a PH-n. Az összetett excel táblát, a photoshopot, de még a délutáni részecskeszimulációt is otthon.

    A valóságban ebből maradt a Windows és a böngésző felhasználói felülete, valamint a netes videó tartalmak dekódolása.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

Új hozzászólás Aktív témák