Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hellwhatever #2 üzenetére
A magas fogyasztás azért cél, hogy a turbó ne csak 56 másodpercig tartson. A kitartott turbó pedig ilyen esetben egy cél, aminek az eszköze a magas fogyasztás, vagyis maga a magas fogyasztás válik céllá, hogy ezzel elérj egy teljesítménycélt. Ha nem teszed meg, akkor a teljesítménycélt is bukod, miközben amúgy a magas órajeleket ettől még nyugodtan ráírhatod a papírra, mert pár másodpercig beállítja a proci.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hellwhatever #4 üzenetére
A 5800X3D-nál a szorzózár azért van, mert nem lehet a beállítottnál nagyobb feszültséget megadni. Az AMD nem törekedett erre, hanem ilyen lett. Az Intel viszont törekedett rá, hogy a fogyasztás tartós kitolásával teljesítményt nyerjenek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Geri Bátyó #7 üzenetére
Magas órajelet magas fogyasztás nélkül is lehet hozni. Ez nem egyenlő a magas teljesítménnyel, mert ha beállítja a turbót egy másodpercre, akkor már megvan a specifikációba írt 5,5 GHz. Ami viszont itt cél volt az a tartós teljesítmény, amihez viszont cél volt a magas fogyasztás is. Mert ugye a magas fogyasztásból jön majd a magas teljesítmény, nem pedig a magas órajelből.
#8 Alogonomus : Az Unreal Engine 5-féle workload az nagyon tipikusan fekszik a nagy L3 cache-nek, tehát ott a jelentős gyorsulás általános lehet, de ez csak egy motor. Tipikusan azért van így, mert maga a rendszer erre van felépítve, és a sok dekódolási munka miatt nagyon sok adat kerül betöltésre, ami megnöveli a cache-miss esélyét, és ez ugye jó a 5800X3D-nek, mert az ilyenkor működik igazán. De az Unreal Engine 5-féle workload még a mai játékokra nem jellemző.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ajándékok #30 üzenetére
A magyar az anyanyelvem. A kritikát elfogadom, de azt nem, hogy megmondod, hogy mit akartam írni. Ha azt akartam volna, akkor azt írtam volna.
Az órajel és a több cache is tranzisztorokat követel. A magas órajel is azért állítható be, mert a dizájnban erre tranzisztorokat áldoztak. Az AMD megvalósítása viszont nem csak tranzisztort igényel, hanem egy olyan 3D-s tokozási technológiát, amilyet még nem alkalmaztak nagy teljesítményű lapkákon. Ehhez már ész kellett, mert be kellett határolni, hogy hol vannak a limitek, mivel lehetne azon segíteni, és azt miképpen lehet értelmes költségek mellett, a mai technológiai limiteket kihasználva kivitelezni. Az Intel is megoldhatta volna ugyanígy, ha odarakták volna a mérnöki észt, ahova az AMD rakta, de ők egyszerűen nem foglalkoztak a kérdéssel, hanem a korábban bevált módszereket finomhangolták, ami az erőből való megoldás jellemzője.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Programfüggő. Van ahol nincs előnye a sima 5800X-hez viszonyítva, és van ahol 40% van. Attól függ ez, hogy egy játék mennyire adatintenzív. Nyilván, ha nem annyira, akkor a 12900KS gyorsabb lesz, mert ugye ott eleve kevés a cache-miss a normál L3 gyorsítótárral is, de ahol mondjuk pont sok a cache-miss, ott már nagyon sokat ér a 96 MB. Ennek a szélsőséges példája jelenleg az UE5, ahol az 5800X3D 50-70% közötti is tud gyorsulni, és ez abból ered, hogy nagyon nagy lehet a workload által használt adatmennyiség, mert a motor tudja kezelni. És minél több ez, annál nagyobb annak a valószínűsége, hogy nagymértékben csökken a cache-miss 32-ről 96 MB-ra ugorva. És ha ez csökken, akkor az egy ideális működési tartomány az 5800X3D-nek, amikor nagyon nehezen fogja be bármi, ami nem használ legalább akkora cache-t, mert ha nincs ennyi cache a procimagok mellett, akkor a lassulás fő oka az, hogy a memóriáig kell menni az adatért, ami nyilván rossz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz zetor2000 #58 üzenetére
Nem lesz. Az 5800X3D után már a Zen 4 jön. Ez szándékosan van így kitalálva. A Zen 4-nek nem ártana megvernie a játékokban az 5800X3D-t, és ehhez kell majd neki a plusz 8 mag fórja, beleszámítva ugye, hogy a Zen 4-ben elég erősen no a cache külső gyorsítótár nélkül is. Szóval ez egy puffer az AMD-nek. Ha lenne 5950X3D, akkor azt nem biztos, hogy tudná verni a 16-magos Zen 4.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.