Új hozzászólás Aktív témák
-
Divinity
őstag
Szia!
Ebből úgy érzem, hogy inkább a mikro controlleres programozásban vagy otthon, az pedig, no offense, nem igazán egyenrangú egy OOP-vel.
Nem volt célom a szájba rágás mivel nem nulla Java tudás mellé szántam a cikket ahogy ez le is van írva benne. Viszont köszönöm a kritikát és szeretnélek megkérni, hogy kifejtsd kicsit. Mi volt ami nem világos, jobban ki kellett volna fejteni? Mit értesz kikacsintás alatt?return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Szia!
Nem (csak) tőlem függ a folytatás publikálása.
Mondjuk annyiban biztosan, hogy még nem kezdtem el. Mindenképp megakartam várni, hogy erre milyen visszajelzések lesznek mert több irányba is lehetne elindulni. Egyértelműen jók a visszajelzések így folytatás lesz az biztos. Az irányban viszont még nem vagyok biztos. Egy szájba rágósabb inkább mutogatós mint teljes alkalamzás bemutatásán vagy pedig ezt a vonalat tovább víve egy másik irányból megközelített appon gondolkodom. Mind a két vonallal hamar kész tudok lenni tehát úgy tervezem, hogy a héten leadom a követekző cikket (majd elkezdem a 3.-részt) és utána már a korrektorokon múlik a megjelenés ideje.Ha van fejlesztési ismereted és nem félsz az angol nyelvtől akkor magát a /developer.android.com-ot tudom ajánlánai. Minden jól és érhetően van dokumentálva. Na meg persze kel legy ötlet, valami apróság, és neki kell ülni megvalósítani. Nem kell félni a kudarctól és használni kell a Google-t. Elég nagy közösség van akrár stackoverflow-n is ha elakad az ember de nagyon sok bemutató, tutorial érhető elmás oldalakon is!
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Úgy vélem ha valaki rendelkezik némi alapismeretekkel annak kevés szüksége van a rendszer működés ismertetésére hiszen lényegébenm egy Linux-ról beszélünk.
Viszont megfogadom a tanácsodat és a következő részben inkább belemgyünk az alapokba nem pedig valós használható appot kezdünk hanem inkább részekre bontva, felépítve a dolgot.Az appinvetor pedig jó dolog annak aki nulla tudással rendelkezik és egyből a mélyvízbe akar ugrani. Ellenben szerintem ha valaki nulal tudással rendelkezik az először inkább a Java-val és a Linux-al ismerkedjen, utána pedig az Android Studio elég sokat nyújt, hogy megértse a dolgokat.
hati: Erre nem gondoltam, ha benne van az ember vannak olyan dolgok amik kézen fekvőek de másoknak idegen, következő részben erről is lesz szó!
Köszönöm mindenkinek a kritikát és bárkinek van még kérdése, meglátása az ne kíméljen így lesznek jobbak a cikkek!
[ Szerkesztve ]
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Így van, főleg egy cikk alatt amit kb 5 perc végigolvasni értelmezni meg 15
Ezért is szeretném inkább több részre nyújtani és mindig valami mást, valamivel többet bemutatni. Természetesen nem programozni tanítani a célom hanem inkább a látásmódot segíteni vagy a kedvet meghozni hozzá, hogy belelássanak az emberek a motorháztető alá is. EZért se mentem bele az alapokba vannak részek amikkel napokat ellehetne pepecselni.return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
A szakdolgozat egy jól összerakott (igaz már részben nem aktuális) iromány. Akkoriban még kicsit más volt a dolog, most már sokkal nagyobb a közösség, sokkal több dolog elérhető egyéb forrásokból.
A megszorítások léynegében egy kétélű penge. Ha túl nagy a szabadság akkor sebezhetőbb vagy legalábbis van rá esély, hogy sebezhetőbb lesz az egész. Ha túl zárt akkor a felhasználó nem örül, kell egy arany középút és a Google is ezen fáradozik. Becsuk egy kaput és próbál rá valami alternatívát találni (ha lehetséges).
Sajnos ami a nagy előnye a rendszernek az az egyik hátránya is.
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Nem úgy értettem a nem egyenrangút, hogy egyik jobb mint a másik hanem, hogy külön világ. Volt már szerencsém micro controllerekhez és teljesen más világ.
Jól látod a helyzetet a "bratyizás" volt a cél, hogy jobban test közelbe tudjam hozni a dolgot. Ezért is volt az ellentmondás amit pont felhoztál, próbáltam kicsit a valós fejlesztési helyzetbe hozni a dolgot. Nem a száraz ez így az meg úgy és kész a spanyol viasz.
Természetesen érthető, hogy ez a stílus nem mindenkinek jön be.
Az Activity szerintem elsőre pont jól ki lett fejtve, hogy egy apró kép legyen róla először de az vitathatatlan, hogy oldalakat lehetne róla írni. Ellenben akkor már túl száraz lenne.
A kedvem meg egyáltalán nem vetted el, ez az első ilyen jellegű cikkem és minden tanácsra nyitott vagyok, hogy a következők jobbak legyenek! A te tanácsodat is megfogadom és bővebben fogok kifejteni, kevesebbet bratyizni.
Megpróbálom eltalálni az arany középutat.[ Szerkesztve ]
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Szerintem arra utalt a kérdése, hogy ha valaki egy ilyen oldalon fordíttat akkor az automatikusan bele generálja-e valahogy az XML-t a projektbe vagy neki onnan le kell szednie és belerakni a projektbe majd buildelni.
A válasz pedig az, hogy ezek általában valamilyen GIT vagy SVN-hez kapcsolódnak így léynegében automatikusnak mondható a dolog viszont csak következő buildelésnél kerül bele (már ha updatel a fejlesztő )
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Annak aki most vágna bele nulláról én pont nem ajánlanék semmi ilyesmit. Se framework se semmit. Megkönnyíti a dolgot az nem kétség de az elején inkább az ismerkedés a cél mint, hogy beleesni egy ilyenbe. Olyan mintha valaki hamarabb tanulna mondjuk Angular-t mint JavaScriptet. Persze ez csak az én véleményem.
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Pont azért hoztam fel az Angulr és JS példát mert ismerek olyanokat akik Angular-ral kezdtek és utána JS környezetben megvannak lőve. Na most a legtöbb Android framework is ilyen. Ha web fejlesztesz Java-ban akkor se a Spring-el fogsz kezdeni hanem simán servletekkel aztán ha azt érted akkor mehetsz bentebb. Hatékonyabban tudsz debuggolni, fejleszteni mert tudod mi történik a háttérben hiába van elfedve. Persze ha már van tapasztaltod vagy akár profi Java-s vagy akkor más a helyzet de így elsőre értettem aki 2 ezer sort se látott még életében
Sokan azért nem mernek belevágni mert félnek a kudarctól.
Épp ez a baj. Az elején mindenkinek van kudarc. Sőt akár napi szinten is futok bele. Épp az előbb ültem 2 órát egy 50 soros Python kód felett és alig sikerült helyre pofoznom nem is tudom hanyadik nekifutásra jött össze. Szóval ezek általános dolgok, hogy valami nem sikerül, hogy valami nem működik vagy akár le se fordul. Ettől nem kell félni.[ Szerkesztve ]
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Nagyon hamar megvan ha egyszer kész a fordítás. Ezeken az online toolokom meg szerintem még Git is van tehát ha kész a file akkor csak egy updatet kell tolnia a fejlesztőnek és mehet a build.
Megmondom, nem foglalkoztam sose ilyen online fordítási lehetőségekkel de szerintem kifejezetten olyan end-point ami egyből az xml-be tolja olyan nincs. Nem is nagyon látok rá így hirtelen megoldást. Azt az xml-t mindenképp kézzel kell beleraknia a projektbe majd buildelnireturn Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
válasz Gabor_Varadi #50 üzenetére
Persze addig lehet valamit refactorálni amíg nem szégyelli az ember.
Ellenben ez a cikk pont arra ment rá, pont arra próbáltam rávenni, hogy a lehető legalapabb dolgokon keresztül legyen elérve egy nagyjából működő alkalmazás. Ha megnézed az is látszik már egyből, hogy hihetetlen egyszerű crasheltetni de nem is volt cél egy valós app fejlesztése. Az majd valahol a 10. rész környékén
A második rész pl nem is appot fog bemutatni hanem az alapokon megyünk végig.return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Jelentem a második, egy magyarázósabb rész leadva korrektori átnézésre!
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Gondoltam rá. Az a baj a Kotlint nem ismerem annyira. Alapvetően nem Android hanem Web fejlesztő vagyok, ez csak hobbi nekem így nem akartam egyből beleugrani egy olyanba amiről én se sokat tudok. Viszont képben van egy olyan rész a sorozat vége felé ahol a Kotliné lesz a főszerep.
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }
-
Divinity
őstag
Szia!
Érdekes. Nem kéne hozzá semmi plusz dolog. A 2. részt frissen telepített (ráadásul Win10-re) rendszeren csináltam és ott is ment egyből minden semmi nélkül.
Most sajnos eléggé elvagyok havazva a következő hétre de megpróbálok utána járni mi okozhat ilyet.Elsőre tipp:
Ahogy írja is a studio egy gradle szinkronizáció lehet jót tenne neki.
Esetleg a gyökér elemet (nálad most ContraintLayout) cseréld le egy másik, általánosabbra és próbáld meg azzal[ Szerkesztve ]
return Mono.fromCompletionStage(client::resolve).map { it.sign }