Új hozzászólás Aktív témák
-
VIC20
őstag
Szép cikk volt, gratulálok!
Annyiban pontosítanék, hogy bár processzorerőben a 386-osok felülmúlták, de a VGA-vezérlő azért korántsem nem volt egyenrangú az Amiga grafikájával (sprite-ok, blitter).
Annak idején az újságokban csak bámultam az amigás játékok képeit: egyrészt a C64-eshez képest ugye nagy volt a különbség, másrészt azonban akkoriban lefényképezték a katódsugárcsöves monitort, ami jótékonyan elmosta a pixeleket, tehát fotószerűbbnek láttatta a képeket. Később tudtam csak Amigához, konkrétan egy A500-ashoz jutni, amikor már PC-vel is dolgoztam, és némileg csalódást okozott, bár a grafikája nagyon tetszett.
Főleg a hangját nem szeretem, mert nagyon nem tetszik a 8 bites sercegés, szerintem ebben a C64-es messze felülmúlja az Amigát (nem véletlenül építenek még ma is szintetizátorokat SID-chipekből). Szomorú, hogy ha valamit, akkor a hang fejlesztését teljesen elhanyagolták az Amiga teljes pályafutása alatt.
Másrészt azt kellett látnom, hogy igazából még mindig a C64-es a nagy csoda: gyakorlatilag minden mai játékfajta megtalálhat rajta, és nagyon sok későbbi játékot sikerült rá átírni, sőt megademókat is (pl. Second Reality! ). Amigára meg azok a cuccok sem jelentek már meg, amik nem okoztak volna akkora gondot a hardvernek. Ez persze nem az Amiga hibája: elszállt az idő, megváltozott a piac...
Szóval én már csak megmaradok C64-rajongónak, és a C64-gyel (esetleg a C65-tel) kapcsolatban játszom végig szívesen a "mi történt volna, ha"-játékot.
Egy A1200-asat azért nagyon szerettem volna még venni, de sajnos azt még most is nagyon drágán adják.
-
VIC20
őstag
Az első PC-s, SB (kompatibilis) hangkártyámmal és az Amigánál neklem ez volt az általános tapasztalatom. (GUS rulez!)
Persze tényleg voltak kivételek, ez a hanganyagtól, meg - ahogy a cikkben olvastam - programozói trükköktől is függött. Előbbi esetben szerintem nem véletlenül diszkókat, diszkózenét említettél, utóbbi meg már nem 8 bit, hanem 14.
És igen, elég jó volt a hang egy játékgéphez, a C64-es szintetizátorát viszont zenészek is használták, sőt, egyesek - némileg átépítve - használják a mai napig is."Mindkettő csodálatos gép, de nem egy kategória."
Hát, igen, ezt mondják meg az okosok, kíváncsi vagyok rá, ki mit gondol erről. Amikor eljátszom a "mi lett volna, ha" gondolatmenetet, az általában arról szól, hogy ha a C64 CPU-ja 2, vagy 4 MHz-es lett volna, aztán eleve tettek volna bele memóriabővítő foglalatot, mintegy buzdítva a népeket, a piacot, hogy nem 64 kilobájt a világ, esetleg a VIC tudott volna több színt, és nem csökkent volna a vízszintes felbontás a felére színes módban, esetleg a SID kibővült volna még egy csatornával... Akkor talán nem lett volna Amiga? (Jött volna mindjárt a C65.)
Szóval mikor csap át a mennyiségi változás minőségibe? Ez már más kategóriának számít, vagy ugyanaz, csak több lehetőséggel?
-
VIC20
őstag
Hát, a QEMM386-ot hova is írjuk? Rendszerprogram, memóriakezelő.
Felhasználói: Imagine (ray tracer), Scream Tracker, Impulse Tracker (zeneszerkesztők)
VGA CopyJétékok: Star Controll I-II, Dune I-II. Ha már a C&C is ide tartozik, akkor jöhet a Red Alert, meg az X-Com: Apocalypse is.
Reunion, Civilization, Populous I-II (3?)
Lehet, hogy a játékokat ketté kéne szedni: szigorúan DOS-os, meg Windows-os. E szerint pl. a Dungeon Keeper (I) DOS-os, a II. rész pedig már Windows-os kategória.
Eye of the Beholder sorozat, Baldur's Gate sorozat.
F-29 Retaliator, Epic
Wolfenstein (ha már Doom és System Shock... stb. volt.)Hé, most látom, hogy 386-oson szeretnéd játszani: azon a legtöbb nem indul el, de a tieid közül se mind. Vagy lehet, hogy elindul, de nem fogod élvezni.
Szóval akkor négy halmaz lesz: DOS/Windows és 386/erősebb gép. Melyik unió kell Neked?