Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz gabor.79 #31 üzenetére

    Mi alapján mondod meg, hogy neki mire van szüksége?

    Veszed a jelenlegi adatbázisodat a korábbi vásárlásokról és megnézed mit vettek együtt; megnézed, hogy az oldaladon egy vásárló a saját termékei mellé még mikre keresett, stb. (Btw, elég jó ki matek van mögötte, egyetemen is tanulhatod, meg doktorálhatsz is belőle.)

    Miért veszed el a választási lehetőséget a kezéből?

    Te itt nagyon el vagy keveredve szvsz s kevered a keresők találati rangsorolását a recommendation engine-nel... :U Ezek nem azt csinálják, hogy rákeresel a "kicsi piros bizbasz"-ra a webshopban és akkor csak a drága "kicsi piros bizbasz"-ra kapsz találatot meg a "kicsi kék bizbasz"-ra, mert a kereskedőnek azt jobban megéri eladni. Ezek arról szólnak, hogy ha rámégy a kereskedő oldalán a "kicsi piros bizbasz"-ra, akkor mondjuk valahol a kijelzőn még látod azokat a dolgokat, amiket az algoritmus alapján megvenne még hozzá egy user. Itt meg arról van szó, hogy ennél továbblép a webáruház és az ajánlott dolgok már nem a tömegre, hanem rád vannak szabva, a te történeted alapján a webáruházban. Itt nem vesz el senki semmilyen választási lehetőséget, épp ellenkezőleg, inkább értesülsz gyakori együttváráslási ajánlatokról, alternatív termékekről, stb.

    "Already, 35 percent of what consumers purchase on Amazon and 75 percent of what they watch on Netflix come from product recommendations based on such algorithms."

    Ebből csak annyit tudunk meg, amit leírtak: a vásárlók bizonyos százaléka bizonyos algoritmus által ajánlott termékeket vásárol. De nem tudjuk például, hogy egy kontrollcsoport, akik teljesen véletlenszerű reklámokat kapnak, hogyan vásárolnak?

    Onnan talán, hogy megnézik? Olvass már el legalább egy publikációt, ami ezzel foglalkozik...

    De meg is fordíthatjuk: az Amazon vásárlóinak 65%-a nem ajánlott terméket vesz : )

    Nem fordíthatjuk meg. Mert ezt a 35%-ot azért veszi a user, mert egyébként nem is akarta megvenni, csak az ajánlás miatt látta és rájött, hogy kell neki. Amit írsz akkor lenne igaz, ha az ajánlott termékek helyett a vásárló direkt másikat keresne. Btw, ez viszont pont ugyanúgy az ajánlásból születő vétel, s mindegy...

    Továbbá nem lehet elfelejtkezni Steve Jobsról, aki az iPhone-nal új kategóriát teremtett, vagy Henry Fordról a T-modellel, aki egyszer egy interjúban azt mondta, hogy "ha az embereket kérdeznénk meg arról, hogy mire van szükségük, akkor gyorsabb lovaskocsikat kérnének".
    Szóval a személyre szabott ajánlatok korlátoznak.

    Nem érted továbbra sem, értsd már meg, hogy a személyre szabott ajánlat egy extra lehetőség. Mutatok egy példát, mert nagyon el vagy kavarodva. Akarsz venni egy "I use this mug periodically" felirattal. Ajánlási engine nélkül az oldalán csak a bögrét látod, s megveszed. Ajánlási engin-nel felszerelt boltnál meg van alatt egy sáv, ahol látod, amit az algoritmus gondol, hogy mi érdekelhet még téged:

    Az eredmény, hogy lehet, hogy nem csak azt a bögrét veszed meg, amire eredetileg gondoltál, de rájössz, hogy az antiszoc programozó havernak mekkora poén a "That's a Sharp not a Hashtag" bögre, s végül azt is megveszed.

    Btw, egy nagy webáruháznál nem csak a vevőtől jön a pénz, ahogy fizikai boltoknál sem. A termék gyártói/forgalmazói fizetnek hogy bekerüljenek egyáltalán az ajánlási részbe, vagy pl. mint itt, hogy csak az adott forgalmazó cuccai legyenek ott. (vö. polcpénz, kirakat pénz, stb.) Gondolom fizikai boltnál sem reklamálsz, hogy befolyásolni akarnak azzal, hogy hová mit raknak a polcokon, kirakatban. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák