Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sanya #143 üzenetére

    De gondolkodj úgy, hogy egy modernebb GPU (Gef8+) még általános számításokban is sokkal gyorsabb lehet, mint egy CPU, de grafikus célprocesszorként (és ez már az öregebb GPU-kra is igaz) sokkal hatékonyabb tud lenni, ha a programozó kellőképp kiaknázza a lehetőségeit (modern API-val írt, fejlett és jól optimalizált shaderkódok...).

    Ha egy friss DX11-es motorban saccolkodunk, mondjuk egy középkategóriás VGA és középkategóriás CPU párosnál, akkor tegyük fel ugyan azt a grafikai minőséget, azonos fps mellett elérheted 100%-os CPU használattal és 20%-os GPU terheléssel, vagy 50%-os CPU használattal, és 30%-os GPU terheléssel.
    De itt jön még a képbe, hogy a GPU-t csak a renderer használja, a CPU-dra viszont ráhárul minden apró háttérszolgáltatás, akár a hálózati forgalom kezelése, úgyhogy a veszettül CPU limites játékban könnyebben előjön majd a "megmagyarázhatatlan lag a 100Mb-es neten", vagy a "microstuttering", és hasonló paranormális tevékenységek, mikor "lőttem, de nem adta be". :DDD

    Nézd meg az MS féle software-es DirectX referencia renderert, egy széttuningolt i7-en is töredéke lesz a teljesítmény ahhoz képest, mint ha egy olcsó, de modern VGA-val rendereltetik ugyan az DirectX hardware-es gyorsítással.
    Nem véletlenül van a gépekben egy, két, netán három, nagyon eltúlozva akár négy GPU egy pármagos CPU mellett sokdarab sokmagos CPU helyett. Sokkal gazdaságosabb célprocesszort dolgoztatni, jelen esetben grafikus processzort grafikára.

    CPU-t is kapsz 100k felett is, de 60k-ért már egész izmos VGA-kat találsz, amik még némely általános számításban is el tudnak fenekelni egy 100k-s CPU-t is, nem hogy grafikában.

    Elfogadom, hogy az SC2 nem akart a Crysis babérjaira törni, de felvállalhattak volna pár apróbb dolgot, ami minimális átfogó hátrányok mellett akár nagyságrendi javulásokat eredményezhet pár szűkösebb területen.
    Főleg, hogy ezzel a játékkal még hosszú évekig fognak játszani a rajongók. (Akkor ne legyen már elavult a megjelenéskor, ha nem muszály...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sanya #143 üzenetére

    Ja, és persze felesleges lenne 2 magnál többet használni, ha már a CPU-ra terhelünk mindent: StarCraft II: GPU & CPU Performance - Page 13

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák