Új hozzászólás Aktív témák
-
MongolZ
addikt
Az igen, belelő a hátuljába - és felrobban. Ez is egy igen komoly játék lesz.
-
Picturemaker
őstag
De Mántleeee!
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Prof
addikt
-
rudi
nagyúr
Na, most már addig nem akarok erről a Mantle dologról hallani, míg kész termék nem lesz az eredménye!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
VaniliásRönk
nagyúr
A HWSW-en kevesebb cikk van róla.
#6 Egon: Ennyi kiadót nem lehet behülyíteni ígérgetéssel. Vagy ha mégis akkor az AMD éppen az évszázad átverését hajtja végre, és majd kapnak egy-egy üveg pezsgőt.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Egon
nagyúr
Tehát akkor mostantól te is hwsw-t fogsz olvasni?
Látható, hogy egyesek rosszul alszanak, ha nincs (nem írnak) legalább egy napi Mantle-mantrát...
Mondjuk a Loldozer is így indult..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #5 üzenetére
Cikk éppen elég volt róla itt is, csak most már kezd az az érzésem lenni, hogy nem a fícsörök, hanem a reklámerő miatt kapaszkodnak bele a fejlesztők. Aztán majd 5 perccel a start előtt jön a hírlevél, hogy sajnos az utolsó pillanatban előállt csúszás miatt nincs Mantle de(!!!) majd peccsben (ami aztán sosem jön ki). Én szeretek a jelenben élni, azért sem szimpi az AMD "majd a következőben" meg "majd nemsokára" reklámpolitikája. Lássuk a Mantle-s játékot (meg az APU-s tabletet) akkor, amikor már le lehet venni a boltban a polcról. Akkor fog csak kiderülni, mi van a PR mögött.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
VaniliásRönk
nagyúr
A fejlesztők komoly támogatást kapnak az AMD-től (mind anyagilag, mind technikailag), ha az ő hibájukból bukik a Mantle-támogatás, annak fájdalmas következményei lesznek, és nem feltétlenül a pénz a legnagyobb baj.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
djculture
félisten
akkor jöhet a nazy zombie army 3 is feltuningolt grafikával A sima sniperre fél óra alatt rá untam de zombist négyen nyomni jó móka nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Snip3r_HUN
addikt
-
djculture
félisten
válasz Snip3r_HUN #12 üzenetére
Nekem a sima alapjáték nagyon nem tetszett de ez isten, pedig ritkán mondok ilyet, aki ismer az tudja
-
Egon
nagyúr
válasz VaniliásRönk #10 üzenetére
Melyik fejlesztők? Akik most csatlakoztak a támogatókhoz?
Egy részük igen (pl. BF4), csak erőteljesen kérdés, hogy ténylegesen mennyi pluszt fog jelenteni ez az API (nem 8000*6000-res felbontásban stb.): a kezdeti 9x-es hírtől nagyon gyorsan eljutottunk a 30-40-50%-ig...
Nagyon örülök, hogy van végre egy nagybetűs (rudi), aki két lábbal áll a földön, és nem álomvilágban él, ha olvas egy vörös bejelentést..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
VaniliásRönk
nagyúr
Majd meglátjuk pontosan mit tud a gyakorlatban. Lebőgéshez viszont nem adná a nevét ennyi nagy kiadó, úgyhogy valamit csak tud a DX11-hez képest.
Szerintem az, hogy mennyi a különbség a DX11 és a Mantle sebessége között főleg attól függ, hogy mennyire optimalizálnak az egyikre vagy a másikra. Ha direkt olyasmire építenek, amiben mondjuk a DX nagyon gyenge, ellenben a Mantle jó, akkor brutális különbségek jöhetnek ki. De szerintem ez senkinek sem érdeke, még neked sem."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Egon
nagyúr
válasz VaniliásRönk #15 üzenetére
De szerintem ez senkinek sem érdeke, még neked sem.
Engemnem igazán érint a történet: mivel egyrészt nincs túl sok időm játszani, maásrészt 95%-ban hidegen hagynak a modern játékok, inkább nosztalgiázom (utoljára talán Civ3-mal meg Populous 3-mal játszottam pár hete), így személy szerint kevéssé érint, hogy gyorsabb lesz-e a Mántli a DX-nél (és hogy mennyivel).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
VaniliásRönk
nagyúr
Akkor meg nem értem miért pörögsz ezen... miért számít ennyire, hogy gyorsabb lesz-e, s ha igen mennyivel, amikor te is alig játszol?
Én meg újabban előkapom a Re-Voltot pár percre ha játszani támad kedvem. Az sem mai csirke.[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Egon
nagyúr
válasz VaniliásRönk #18 üzenetére
Nem érzem úgy, hogy túlságosan rápörögtem volna a témára - viszont némileg idegesít a folyamatos vörös-oldali csodavárás az itteni cikkekben (lehetne tanulni pl. a loldozer-es arcraesésből, meg volt még pár hasonló példa az utóbbi évek történéseiben, ha nem is feltétlenül termékek vonatkozásában).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #15 üzenetére
Azért kíváncsi lennék a reális arányokra. Mert szép dolog az, hogy a Rebellion markeringje vagy fővezére kitalálja, ejj ez a Mantle most divatos, kapjuk fel mi is. De vajon mit szól hozzá a programozó "néger", aki ténylegesen heggeszti a kódot? Örömujjong, hogy mostantól hejj milyen jó lesz neki vagy beteszi az 500 tételes todo lista legaljára, hogy "és a Mantle-vel is kezdeni kell valamit, a fene egye meg"?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Nagyon örülök, hogy már ennyi mindenki támogatja, és beállt mögé, de annak még jobban örülnék, ha azt az egy nyamvadt játékot lehetne használni vele, amit nagy kolompolással beharangoztak.
Mert egyelőre minél több hír jelenik meg, csak annál égőbb az egész, és mire használni lehetne, már rég elfelejtik, hogy kéne, és vidáman játszanak vele, vagy nélküle.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ezzel kapcsolatban vannak történések, mégis mi a frászkarikáról írjon a PH? A chipdesignerek szerelmi életéről? Baj az neked ha pofára esés lesz? Nem. Nem jöhetsz majd az énelőretudtammal? Dehogynem. Akkor hol a hiba?
#20 rudi: Ha a Rebellion fejlesztői elbaltázzák a Mantle támogatást, ellenben (tegyük fel) maga a Mantle jó, és ezt más játékokban bizonyítja, akkor a Rebellion magát járatja le, szerencsétlen "négert" meg valószínűleg jól "felszabadítják".
Egyébként biztosan lesznek kevésbé jól sikerült implementációk (DX-re sem csak makulátlan programok készülnek), az a Mantle hibája lesz? Nem. Szóval nem értem miért akarod ráverni a balhét emiatt. Csak mert az AMD áll mögötte és ha mást nem is tudsz, egy töketlen fejlesztő bagázs silány munkáját mindenképpen le akarod verni rajtuk? Komolyan nem értem a gondolatmenetedet."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
VaniliásRönk
nagyúr
Senior tag vagy, biztosan bannoltatni akarod a reget?
#27 Egon: És mi az, amiről a PH nem írt, mert túlságosan el voltak foglalva a vörös szemüveg szárának rágcsálásával, de szerinted igenis a főoldalon a helye?
#29 Abu85: Na tessék, valaki már megint csak megszokásból fikázta az AMD-t... mik nem vannak.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VaniliásRönk #23 üzenetére
Még nem fut az early adopter program, így csak azok érik el az API-t, akik konkrétan fejlesztették az AMD programozói mellett (DICE/EA, Rebellion, Crytek, Oxide, Nixxes/Square Enix, RSI ...). Ezt nem véletlenül csinálják így, mivel aki nem ismeri a GCN architektúra működését, az a Mantle-re nem tud jól programozni. Ezt ésszel kell csinálni, mert a Mantle driver megkerüli a WDDM-et. Olyan fejlesztők kellenek, akik ismerik, hogy mire kell odafigyelni ilyenkor, hogy az OS ne fagyjon le. Kis túlzással a Mantle memóriamodellje visszarepíti a fejlesztőket a D3D3.0-hoz. Rizikós, de legalább nem a WDDM dönt arról, hogy mennyi memória kell a programnak és hogyan használja a VRAM-ot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
válasz atti_2010 #33 üzenetére
Számodra meg a leggagyibb, nemde?
Mindenesetre az istenítéssel legalább megvárnám, hogy mit teljesít a gyakorlatban - hogy ne kelljen arcra esnem, amúgy loldozeresen (vagy GeForce FX-esen, hogy kapj te is egy gumicsontot).[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
atti_2010
nagyúr
-
rudi
nagyúr
válasz VaniliásRönk #23 üzenetére
Nem mondok én semmit, csak kíváncsi lennék valami kézzelfoghatóra, amit nem PR ember meg cégvezető, hanem egy valódi belsős mond. Vagy simán mutassanak kész, működő játékból 5-10-et, benchmarkoljuk meg és lássuk a tényleges eredményt. De ezekben a mi is meg mi is meg mi is támogatjuk dolgokban egyelőre csak a reklámlehetőséget látom. Jó, támogassátok, de ne a szá'tok, hanem a kezetek járjon.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Rypejakten
addikt
válasz #31095296 #24 üzenetére
+1
Egon: értem én, hogy szinte kiakasztja a menőségi faktort a virtuális világban az akutális rendszer szegülni, de tényleg unalmas, hogy akárhány Mantle-lel kapcsolatos cikk megjelent manapság, nem volt olyan, ahol nem indítottál be egy jelentős flamewart.
ha nem érdekel, ignoráld az ilyen cikkeket, de uncsi a folytonos hangulatkeltés.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha rosszul csinálod, akkor lehetséges, hiszen még nincs teljesen kész a kódvalidátor. Ezt a verziót csak az éri el, aki részt vett az API fejlesztésében, mert ez még nem "hülyebiztos" rendszer. Majd a publikus verziónál már teljes lesz a kódvalidátor, így nagyon nagy hatékonysággal meg tudja mondani a fejlesztőkörnyezet, hogy az adott kód csinál-e olyat, amit nem szabadna.
Például ma még simán megsemmisíti a program a GPU által aktuálisan használt erőforrásokat, ha ezt kéred tőle, és talán a validátor nem is jelzi, hogy ez egy gond. Na erre figyelni kell.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jason és Chris Kingsley a vezető programozók a cégen belül. Attól, hogy cégvezetők (nyilván ők az alapítók), még nem feltétlenül vérbeli üzletemberek. John Carmack is az ID vezére és PR embere volt.
(#39) Egon: Kétségtelenül. Le is írtam a cikkben, hogy erre egy validátor réteg lesz. Azért Repi nem csak az AMD-től kért low-level API-t. Az Intelt és az NV-t is megkörnyékezte, csak ők nem akarták megcsinálni. Pontosan tudják, hogy kontrollt adni a programozók kezébe egyszerre áldás és átok. Az AMD is csak azért csinálta meg a Mantle-t, mert a két konzol miatt úgyis mindenki megtanulja a GCN-t. Ha nem lenne a konzolban ilyen hardver, akkor ma a Mantle sem létezne, mert az AMD is magasnak ítélné a kockázatokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VaniliásRönk
nagyúr
A cégvezetőnek meg a marketingesnek hivatalból a száját kell tépnie, ezért fizetik őket. Én is látni akarok sok mindent, pl. a VX-200-at az ISS-en, de amíg nincs kész addig teljesen mindegy mennyire akarom, nem vallás ez.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Egon
nagyúr
válasz #32839680 #42 üzenetére
Akkora várakozások övezik ezt az API-t, akkora a hype (legalábbis itt a ph-n - külföldi fórumokat nem olvasok, így nem tudom ott mi a helyzet), hogy lassan ott tart az ügy, hogy nagyon sokan már akkor is kudarcként fogják értékelni a tényleges eredményeket, ha viszonylag szép eredményt fog hozni átlagban (mondjuk 50%-ot) - ezért is veszélyes az effajta hírverés (szerintem rudi is valahol erre (is) utalt).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen mindegy az API felhasználói megítélése. A fejlesztők kérték a fejlesztők használják. Ők tudják, hogy miért igényelték ezt. Tudják, hogy az MS sajnos leállt a DX hardver közelibbé tételével, és azt is, hogy a Longs Peak kódnevű OpenGL projekt jó eséllyel már nem fut. Tehát a választás az volt, hogy butítják a PC-s játékokat, vagy kilobbiznak egy low-level API-t valamelyik gyártótól.
Az a legfőbb gond, hogy a DX10 megjelenésével nagy előrelépésnek számított, hogy az API tudott framenként ~2000 rajzolási parancsot egy komplex játékban eléggé hatékonyan. Eltelt 5 év, a CPU-k tempója nőtt, és a DX11.2 tud ~2000 rajzolási parancsot framenként egy komplex játékban. Láthatod tök jól lépdelünk előre. És a PS4/X1 tud 60-70k-t is, de akár elmehetnek 90k-ig.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rudi
nagyúr
Igen, erre gondoltam én is. A 10 nagy szám, ha 5-öt helyezünk kilátásba, de ha 20-at hirdetünk, akkor csalódás. Ha nincs validator meg térden áll csak össze az API, akkor még talán korai nagyokat ígérni és még koraibb nagy elvárásokat támasztani (kvázi bedőlni az ígéreteknek), mert csalódás lehet belőle még akkor is, ha egyébként a korábbinál mégis csak valamivel használhatóbb dolgot kapunk.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
decibel
aktív tag
válasz Rypejakten #37 üzenetére
Hagy mondhassa már el ha valami nem tetszik neki az oldalon. Értem én, hogy jobban érzik magukat egyesek ha háborítatlan a csordaszellem, de ha független és objektív portál látszatát továbbra is fenn akarja tartani PH, akkor jobb lenne visszavenni a mantrából valóban, vagy be lehetne rakni több Inteles/NV-s hírt.
"you are a monkey poo-poo"
-
Rypejakten
addikt
elmondta. egyszer, kétszer. de ez cirka a 100. hozzászólása ebben a témában, és 3 fajtára le lehet szűkíteni az összes tartalmát. ez így nem más, mint flame, és kicsit sarkítva, de hsz-vadászat.
szerintem az összes Inteles hír le van közölve, ami megjelent mostanság, nem Abu tehet róla, hogy az AMD ennyire nekifeküdt a Mantle-agymosásnak. ő csak leközli a cikkeket, némi vörös hátszéllel. ha már akkora advanced user akár Egon, akár bárki, akinek herótja van ettől, hogy erre rájön, bizonyára képes arra is, hogy az információt lefordítsa magának, és leszűrje belőle a lényeget.
-
Egon
nagyúr
Kiragadsz egy részletet, miközben a 3D-s grafika fejlettségének szubjektív, felhasználók általi (tehát a legfontosabb) megítélése még száz paraméter függvénye.
Értem én, hogy portolhatóság, de mindketten tudjuk, hogy van még egy tucat lehetőség a PC-ben a grafika felturbózására, ami a konzolokban nem lesz adott (más kérdés, hogy élnek-e vele a fejlesztők).Rypejakten: ha nem tetszik, ignorálsz, ennyi. A fórum adta keretek között, azt írok bele amit akarok, és halál hidegen hagy, hogy erről kinek mi a véleménye. Oliverda nagy bánatára, aki nagyon szerette volna, ha elhúzok a fórumról, ha éppen olyanom van (meg ráérek, és nincs jobb dolgom), akkor leírom a véleményem. Szokott ez másképp is lenni: a nyáron kb. 2 hónapig be sem léptem...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
- Dark Souls sorozat
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- PlayStation 5
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Nintendo Switch
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit